Jos pellot ovat kivisiä tai tosi kivisiä niin kvernelandin jäljiltä nousee melkoisesti pinnan alla olevia kiviä joiden yli firskarssit ovat menneet .
Johtuuko painosta? Vaihdoin ne lähinnä kestävyyden takia, jonka olen kuullut olevan huomattavasti parempi kverneissä, mutta liekkö sittenkään?
Kwernehän on avarampi ja siipiväli pidempi jolloin kivellä on enemmän tilaa maassa liikahtaa terän kärjessä . Lehtijousen vastus tai pidemmän ojaksen vuoksi voi siiven nousutapa esteeseen osuessa olla erilainen juuri terän kärjessä ,mikä edesauttaa kiven irtoamista maasta ? Veikkaisin että terä "niiaa" eri lailla näissä auroissa
Vikaa voi tietysti olla myös ratin ja penkin välissäkin ? mutta onhan asiaa toki podittava ensin tieteellisestä näkökulmasta.
Veikkaisin että syy löytyy näistä seikoista ja kuskin ajotapakin vaikuttaa todennäköisyys % .