Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtran ilmastointi  (Luettu 18561 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtran ilmastointi
No hitto, enpä ole kuullutkaan ilmastoinnin sammuttamisesta :)

Asiaa kyllä, traktorin alla kesällä aina sammuttaessa lätäkkö ja ummehtunut tuoksu kun lämmöt laittaa täysille. Mistäkö tiedän, no, Deutsin kennon vetää jäähän sopivissa olosuhteissa eli lähes aina kun tehdään töitä täysillä ja sulateltava välillä ::)

Miksei näissä uusissa koneissa ole autoissakin olevaa taukonappia, puhallin jäisi pyörimään ykkösellä vaikkapa viideksi minuutiksi mikäli ilmastointia käytetty? Olisi ainakin helppo järjestää, voisi olettaa uusissa koneissa olevankin vai onko? Ilmastointi kuitenkin yleinen varuste jo 20 vuotta sekä sen ongelmat tiedostettu.
Tätä aina ihmetellyt myös että mistä sä tiedät koska se on jäässä loppuuko jäähdytys?? Ei oo meinaan itselle tullut vielä yli 3000h deutsien ajelun aikana  :o   

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
Vs: Valtran ilmastointi
No hitto, enpä ole kuullutkaan ilmastoinnin sammuttamisesta :)

Asiaa kyllä, traktorin alla kesällä aina sammuttaessa lätäkkö ja ummehtunut tuoksu kun lämmöt laittaa täysille. Mistäkö tiedän, no, Deutsin kennon vetää jäähän sopivissa olosuhteissa eli lähes aina kun tehdään töitä täysillä ja sulateltava välillä ::)

Miksei näissä uusissa koneissa ole autoissakin olevaa taukonappia, puhallin jäisi pyörimään ykkösellä vaikkapa viideksi minuutiksi mikäli ilmastointia käytetty? Olisi ainakin helppo järjestää, voisi olettaa uusissa koneissa olevankin vai onko? Ilmastointi kuitenkin yleinen varuste jo 20 vuotta sekä sen ongelmat tiedostettu.
Tätä aina ihmetellyt myös että mistä sä tiedät koska se on jäässä loppuuko jäähdytys?? Ei oo meinaan itselle tullut vielä yli 3000h deutsien ajelun aikana  :o

Ku hytissä kuuma kuin saunassa, ei tuu ilmaa vaikka puhallin olisi täysillä. Ei siinä oo erehtymisen vaaraa...

Pikkunätissä työssä ei ongelmia, kärryn veto tiellä pitkään ilman taukoa ts. tunti suuntaansa, tai esim. silppurin veto pellolla kun kärryä kokoajan tarjolla. Isoilla kierroksilla kovaa työtä, jäätyy.
Lietteenajossa, kylvössä ym. töissä pieniä taukoja täyttäessä jolloin kenno sulaa.

Termostaatti väärässä paikassa, noita on muutettukin mutta ei välttämättä sekään auta. Tuttu ilmiö näillä nurkilla, KAIKKI Deutsin omistajat moittineet samaa, tosin eipä 00->04 vuosimallia uudempia olekaan kun myynti loppui, merkki vaihtunut hyvin monella ja myös ongelmat ilmastoinnissa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Aatami Särkisalami

  • Vieras
Vs: Valtran ilmastointi
Talavella kuulemma saa käyttää ilmastointia sisätiloissa  jotta se toimii...koneet tahtoo jumittua jos niitä seisotetaan liian kauan...Kaikenmaailman veteraanimallien hamstraaminen
on älytöntä  eletään ja opitaan ..kerätään kokemusta elämässämme...vuosien varrella..

tämän mualimanhan meijjän lasten lapset kumminkin perii..ellei KARI peto..

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtran ilmastointi
No hitto, enpä ole kuullutkaan ilmastoinnin sammuttamisesta :)

Asiaa kyllä, traktorin alla kesällä aina sammuttaessa lätäkkö ja ummehtunut tuoksu kun lämmöt laittaa täysille. Mistäkö tiedän, no, Deutsin kennon vetää jäähän sopivissa olosuhteissa eli lähes aina kun tehdään töitä täysillä ja sulateltava välillä ::)

Miksei näissä uusissa koneissa ole autoissakin olevaa taukonappia, puhallin jäisi pyörimään ykkösellä vaikkapa viideksi minuutiksi mikäli ilmastointia käytetty? Olisi ainakin helppo järjestää, voisi olettaa uusissa koneissa olevankin vai onko? Ilmastointi kuitenkin yleinen varuste jo 20 vuotta sekä sen ongelmat tiedostettu.
Tätä aina ihmetellyt myös että mistä sä tiedät koska se on jäässä loppuuko jäähdytys?? Ei oo meinaan itselle tullut vielä yli 3000h deutsien ajelun aikana  :o

Ku hytissä kuuma kuin saunassa, ei tuu ilmaa vaikka puhallin olisi täysillä. Ei siinä oo erehtymisen vaaraa...

Pikkunätissä työssä ei ongelmia, kärryn veto tiellä pitkään ilman taukoa ts. tunti suuntaansa, tai esim. silppurin veto pellolla kun kärryä kokoajan tarjolla. Isoilla kierroksilla kovaa työtä, jäätyy.
Lietteenajossa, kylvössä ym. töissä pieniä taukoja täyttäessä jolloin kenno sulaa.

Termostaatti väärässä paikassa, noita on muutettukin mutta ei välttämättä sekään auta. Tuttu ilmiö näillä nurkilla, KAIKKI Deutsin omistajat moittineet samaa, tosin eipä 00->04 vuosimallia uudempia olekaan kun myynti loppui, merkki vaihtunut hyvin monella ja myös ongelmat ilmastoinnissa.

--missä se Deutzin ilmastoinnin termostaatti sitten sijaitsee,liekö liian kaukana kennosta?
--omalta kohdalta toteaisin,että en juurikaan talvella käytä ilmastointia,tosin Casen(MXM) lasit joskus menee hiukan huuruun lumitöissä.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Valtran ilmastointi
No hitto, enpä ole kuullutkaan ilmastoinnin sammuttamisesta :)

Asiaa kyllä, traktorin alla kesällä aina sammuttaessa lätäkkö ja ummehtunut tuoksu kun lämmöt laittaa täysille. Mistäkö tiedän, no, Deutsin kennon vetää jäähän sopivissa olosuhteissa eli lähes aina kun tehdään töitä täysillä ja sulateltava välillä ::)

Miksei näissä uusissa koneissa ole autoissakin olevaa taukonappia, puhallin jäisi pyörimään ykkösellä vaikkapa viideksi minuutiksi mikäli ilmastointia käytetty? Olisi ainakin helppo järjestää, voisi olettaa uusissa koneissa olevankin vai onko? Ilmastointi kuitenkin yleinen varuste jo 20 vuotta sekä sen ongelmat tiedostettu.
Tätä aina ihmetellyt myös että mistä sä tiedät koska se on jäässä loppuuko jäähdytys?? Ei oo meinaan itselle tullut vielä yli 3000h deutsien ajelun aikana  :o

Ku hytissä kuuma kuin saunassa, ei tuu ilmaa vaikka puhallin olisi täysillä. Ei siinä oo erehtymisen vaaraa...

Pikkunätissä työssä ei ongelmia, kärryn veto tiellä pitkään ilman taukoa ts. tunti suuntaansa, tai esim. silppurin veto pellolla kun kärryä kokoajan tarjolla. Isoilla kierroksilla kovaa työtä, jäätyy.
Lietteenajossa, kylvössä ym. töissä pieniä taukoja täyttäessä jolloin kenno sulaa.

Termostaatti väärässä paikassa, noita on muutettukin mutta ei välttämättä sekään auta. Tuttu ilmiö näillä nurkilla, KAIKKI Deutsin omistajat moittineet samaa, tosin eipä 00->04 vuosimallia uudempia olekaan kun myynti loppui, merkki vaihtunut hyvin monella ja myös ongelmat ilmastoinnissa.

--missä se Deutzin ilmastoinnin termostaatti sitten sijaitsee,liekö liian kaukana kennosta?
--omalta kohdalta toteaisin,että en juurikaan talvella käytä ilmastointia,tosin Casen(MXM) lasit joskus menee hiukan huuruun lumitöissä.


Se on ihan siinä kennon päällä, 2 vuotta sitte se anturi tai termostaatti hajos yhtäkkiä ja sitä ennen siinä oli kans tuollaisia ongelmia ku ijasja sanoi, se yritti jäätyä ilmeisesti ennen se kenno. Eli termostaatti ei välistä sulattanut ollenkaan kennoa, mut anturin vaihdon jälkeen on pelannut todella hienosti ilmastointi ;D Vaikka olis kuinka kuuma niin puhaltimen nopeus 1 asennossa riittää erinomaisesti!!

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Valtran ilmastointi
No hitto, enpä ole kuullutkaan ilmastoinnin sammuttamisesta :)

Asiaa kyllä, traktorin alla kesällä aina sammuttaessa lätäkkö ja ummehtunut tuoksu kun lämmöt laittaa täysille. Mistäkö tiedän, no, Deutsin kennon vetää jäähän sopivissa olosuhteissa eli lähes aina kun tehdään töitä täysillä ja sulateltava välillä ::)

Miksei näissä uusissa koneissa ole autoissakin olevaa taukonappia, puhallin jäisi pyörimään ykkösellä vaikkapa viideksi minuutiksi mikäli ilmastointia käytetty? Olisi ainakin helppo järjestää, voisi olettaa uusissa koneissa olevankin vai onko? Ilmastointi kuitenkin yleinen varuste jo 20 vuotta sekä sen ongelmat tiedostettu.
Tätä aina ihmetellyt myös että mistä sä tiedät koska se on jäässä loppuuko jäähdytys?? Ei oo meinaan itselle tullut vielä yli 3000h deutsien ajelun aikana  :o

Ku hytissä kuuma kuin saunassa, ei tuu ilmaa vaikka puhallin olisi täysillä. Ei siinä oo erehtymisen vaaraa...

Pikkunätissä työssä ei ongelmia, kärryn veto tiellä pitkään ilman taukoa ts. tunti suuntaansa, tai esim. silppurin veto pellolla kun kärryä kokoajan tarjolla. Isoilla kierroksilla kovaa työtä, jäätyy.
Lietteenajossa, kylvössä ym. töissä pieniä taukoja täyttäessä jolloin kenno sulaa.

Termostaatti väärässä paikassa, noita on muutettukin mutta ei välttämättä sekään auta. Tuttu ilmiö näillä nurkilla, KAIKKI Deutsin omistajat moittineet samaa, tosin eipä 00->04 vuosimallia uudempia olekaan kun myynti loppui, merkki vaihtunut hyvin monella ja myös ongelmat ilmastoinnissa.

Ja on tullut monet muut lukuisat onkelmat sen jälkeen tilalle  ;)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtran ilmastointi
No hitto, enpä ole kuullutkaan ilmastoinnin sammuttamisesta :)

Asiaa kyllä, traktorin alla kesällä aina sammuttaessa lätäkkö ja ummehtunut tuoksu kun lämmöt laittaa täysille. Mistäkö tiedän, no, Deutsin kennon vetää jäähän sopivissa olosuhteissa eli lähes aina kun tehdään töitä täysillä ja sulateltava välillä ::)

Miksei näissä uusissa koneissa ole autoissakin olevaa taukonappia, puhallin jäisi pyörimään ykkösellä vaikkapa viideksi minuutiksi mikäli ilmastointia käytetty? Olisi ainakin helppo järjestää, voisi olettaa uusissa koneissa olevankin vai onko? Ilmastointi kuitenkin yleinen varuste jo 20 vuotta sekä sen ongelmat tiedostettu.
Tätä aina ihmetellyt myös että mistä sä tiedät koska se on jäässä loppuuko jäähdytys?? Ei oo meinaan itselle tullut vielä yli 3000h deutsien ajelun aikana  :o

Ku hytissä kuuma kuin saunassa, ei tuu ilmaa vaikka puhallin olisi täysillä. Ei siinä oo erehtymisen vaaraa...

Pikkunätissä työssä ei ongelmia, kärryn veto tiellä pitkään ilman taukoa ts. tunti suuntaansa, tai esim. silppurin veto pellolla kun kärryä kokoajan tarjolla. Isoilla kierroksilla kovaa työtä, jäätyy.
Lietteenajossa, kylvössä ym. töissä pieniä taukoja täyttäessä jolloin kenno sulaa.

Termostaatti väärässä paikassa, noita on muutettukin mutta ei välttämättä sekään auta. Tuttu ilmiö näillä nurkilla, KAIKKI Deutsin omistajat moittineet samaa, tosin eipä 00->04 vuosimallia uudempia olekaan kun myynti loppui, merkki vaihtunut hyvin monella ja myös ongelmat ilmastoinnissa.
Ei oo itsellä sitten vaan ollut tarpeeksi rankkaa ajoa varmaan  ;D 

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Valtran ilmastointi
Kun vesimärkä kenno jää pölyineen kesähelteeseen muutamaksi päiväksi märkänä muhimaan, niin siihen voi syntyä jonkinsorttista elämää. Homeita sun muita.

Se ei oikein pääse kunnolla kuivumaan kun ilmankierto koneen seistessä loppuu.

Näinhän se lienee. Toinen juttu mikä myös kannattaa muistaa on pitää helteellä puhallinta tarpeeksi isollaan ja mielummin säätää lämpötilaa hiukka isommaksi ettei palele. Tämä paitsi estää vedon ja kuskin sairastumisen, myös nostaa kylmäkennon lämpötilaa niin ettei se jäädy. Jos puhallin on pienellään ja halutaan viilentää niin koppiin tuleva ilma on tosi kylmää ja kopin lämpötila epätasainen.


Mika

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtran ilmastointi
Kun vesimärkä kenno jää pölyineen kesähelteeseen muutamaksi päiväksi märkänä muhimaan, niin siihen voi syntyä jonkinsorttista elämää. Homeita sun muita.

Se ei oikein pääse kunnolla kuivumaan kun ilmankierto koneen seistessä loppuu.

Näinhän se lienee. Toinen juttu mikä myös kannattaa muistaa on pitää helteellä puhallinta tarpeeksi isollaan ja mielummin säätää lämpötilaa hiukka isommaksi ettei palele. Tämä paitsi estää vedon ja kuskin sairastumisen, myös nostaa kylmäkennon lämpötilaa niin ettei se jäädy. Jos puhallin on pienellään ja halutaan viilentää niin koppiin tuleva ilma on tosi kylmää ja kopin lämpötila epätasainen.


Mika
Itse pidän puhallinta yleensä 2:lla ja lämpötila ei oo koskaan täysin kylmällä liekö se vaikuttanut...