Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?  (Luettu 10690 kertaa)

turos_88

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Eli n. 1400 tuntia ajettu peli kyseessä, itsellä ajossa n. 100h. ollut esittelykone alkujaan, joten varusteet ihan ok. luokkaa. Nyt alkanu ihmetyttää, että kuuluuko Hitechissä pakkojen luistaa noin rankasti, vai onko varusteluettelosta jäänyt turbiinikytkin mainitsematta.

 Nimittäin jos lähtee H-alueella tyhjäkäynnillä liikenteeseen niin kone ei liiku(ei vedonvapautus käytössä) mutta lähtee hiljaksiin liikkelle ku kiekat nousee... saman olen huomannut nyt tuolla paksuissa hangissa ajaessa, että kun kiekat laskee aina lähelle tyhjäkäyntiä nii meno lakkaa... Voiko olla käytännössä uusi traktori(2008), että joku pakka ois antanu näin pahasti myöten... Tuskin nuo pakat luistattamista erityisen hyvin kestää?

Onko tää Hiteckin ominaisuuksia, koska aiempaa kokemusta ei hiteckistä ole. Hi-trollilla oon ajanu aikasemmin ja viittais kyl vahvasti nuo ominaisuudet/oireet siihen. Silti jotenkii epäilyttää kun ei oo listalla mainittu. kaikki huollot on tehty merkkihuollossa.

Pitäs saada vähä tietoo, et uskaltaako pistää vallun äkeen eteen kevväällä..

Kamikatze

  • Vieras
Vs: Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?
Pakat pitää ohjelmoida uudestaan ellei kyseessä ole turbiinikone.  Kuitenkin kone kannattaa  tarkistuttaa huoltomiehellä

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?
Kuuuuuuuuuuuuuule,eikös se Turkissa tehdä tuo laatikko........
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?
Kuuuuuuuuuuuuuule,eikös se Turkissa tehdä tuo laatikko........
Meinaatko että on jäänyt käsikarvat väliin niin nyt luistaa  ;D

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?
 :D ;D

Kuku*****n karvootus.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?
ei pidä luistaa eli ei muuta kuin huoltomies paikalle. Sitä toki voi kysyä että onko sattumalta turbiini. En tiedä että onko se positiivista tai negatiivista jos tollanen mopo sattuis olemaan turbiinilla.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Teroman

Vs: Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?

Hyvällä hinnalla vaan kiertoon laittaa koko härpäke,,,,,

Vähentää tulevaa päänsärkyä ja nyt saat siitä vielä hyvän hinnan

Å

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?
Kuuuuuuuuuuuuuule,eikös se Turkissa tehdä tuo laatikko........
ei muuten tehä,tehdään kuules suomessa.

Kamikatze

  • Vieras
Vs: Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?
ei pidä luistaa eli ei muuta kuin huoltomies paikalle. Sitä toki voi kysyä että onko sattumalta turbiini. En tiedä että onko se positiivista tai negatiivista jos tollanen mopo sattuis olemaan turbiinilla.

Tuli jälkeenpäin mieleen että pakkojen kytkeytymisnopeutta   voidaan säätää mutta kun ne ottaa kiinni ei niiden pidä enää luistaa .  Kytkinpolkimessa on käsittäkseni kaksi asentokytkintä ,toinen on ylä-asennossa joka vapauttaa vedon kun hieman painaa kytkinpoljinta ,edellyttäen että vedonvapautus on kytketty päälle. Toinen on lähempänä polkimen ala-asentoa ja toimii ikäänkuin liiraamista varten työkoneiden ja kärryn kiinnilaittoa varten..  En ole perehtynyt kaavioihin ,mutta kytkipoljin antaa kyllä tuollaisen "perstuntuma" oletuksen.
Voihan sitä vikaa olla sähköpuolellakin eli niissä polkimen kytkimissä..   Soita huoltomiehelle.

Korjaus :vedonvapautuksen kytkin on jarrupolkimessa ,eli vapauttaa kun hieman painaa poljinta.

Viimeksi muokattu: 05.04.11 - klo:10:51 kirjoittanut Kamikatze

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?
ethän lipsuttele jalkaa kytkinpolkimella kun suuntaa vaihdat tai pientä pyöritystä pihas teet, kytkentä paine noin 30bar pienempi kun poljinta lipsutellaan .

turos_88

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?
Joo-o, näinhä siinä oli käyny, että varusteluettelo ei ollut täydellinen, soitto suolahteen paljasti, että koneeseen oli asennettu turbiini vaikka lopullisesta varusteluettelosta se puuttuu... Onneks näinpäin... pakkojen luistamisesta pitäs jäädä vikakoodi koneen muistiin. Ja ainakii vanhemmissa öljynpaineen valo tapas rueta vilkkasemmaa ku alko olla lopuillaa...  Eipä ensimmäinenkään omistaja tiennyt, että turbiini oli vaikka oli reilu 1000h ajellu... toisaalta ilman turbiinia oli sen aikanaan ostannu :D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?
aikas hauskaa konekauppaa!   eipä aamulla tiedä mitä illalla tuli ostaneeks, kun eipä kaikkea kehtaa kertoa lapussa!           ihan kuin kyösti joka ihmetteli 602 ;sta aikoinaan, eikös tuon pitäny olla karkeammilla eturenkailla?                           takapotkuun oli tyytyminen! ;D

D-Tune

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 577
Vs: Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?
parhaat huoltomiehet löytyy agronetistä, ihan turha soitelle mihinkään! ei pakkojen kyl tollai pitäis käyttäytyy, pieni mäntä siel on jos kytkin on kokonaan ilmas ni pitäis jo liikkuu, kato paineet  ja kokeile traktorin omil jarruil jarruttaa vastaan ko painat kaasua vaihde silmäs ni huomaat jos luistaa.

rns

  • Vieras
Vs: Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?
Joo-o, näinhä siinä oli käyny, että varusteluettelo ei ollut täydellinen, soitto suolahteen paljasti, että koneeseen oli asennettu turbiini vaikka lopullisesta varusteluettelosta se puuttuu... Onneks näinpäin... pakkojen luistamisesta pitäs jäädä vikakoodi koneen muistiin. Ja ainakii vanhemmissa öljynpaineen valo tapas rueta vilkkasemmaa ku alko olla lopuillaa...  Eipä ensimmäinenkään omistaja tiennyt, että turbiini oli vaikka oli reilu 1000h ajellu... toisaalta ilman turbiinia oli sen aikanaan ostannu :D

Sattuuhan sitä jossainmielessä aina. :)
Lähdin perus 6000-sarjalaista hitechiä katsomaan toiselle puolen Suomea tiedossa vaan että on etukuormaaja ja ei ilmastointia. Oli jäänyt maatalouskaupan ilmoituksesta pari asiaa ilmoittamatta, turbiini oli ja keräsi koeajolla 54 mittariin :D (en siis ollut ostamassa turbiini- enkä liikennekonetta, mutta seuraavalla kerralla kylläkin)

N-sarjasta en tiedä mutta vanhemmassa turbiinia ei näe päällepäin, mutta akku pois ja kytkinkopan luukkusta voi sen olemassaolon todeta.

Viimeksi muokattu: 18.03.12 - klo:22:03 kirjoittanut rns

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtra N92 hydr.pakkojen luistaminenko?
Tuossa joulun alla alkoi tuntumaan että omassa hitekissä kierrokset heijas maantiellä ajaessä ja välillä kone nykäs niinkuin pakka olis luistanut. Kylmä hiki otsalla aloin tutkia asiaa ja huomasin että vaihdekepin nappikytkin ei toiminut täysin luotettavasti. Se kytki välillä nappikytkimen päälle jolloin veto katkesi.

Ei ollut sitten loppupeleissä kallis korjaus eikä hankala.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's