Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Claas 46 rc ominaisuuksia  (Luettu 11162 kertaa)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Claas 46 rc ominaisuuksia
>>>>viconin yhdistelmäkoneen ja 16000paalin saldon jälkeen vanhalla 46:lla paalaaminen on kuin juhlaa. nämä siis henk.koht. kokemukset.

***Niin minkälaiset ne kokemukset ovat?

***aika monivikainen kone oli vikoni. pikkuvikaa paljon. tietynlaisesta kamasta ei saanu paalia ollenkaan. pienikin häiriö toiminnassa j verkoton paali rungonvälissä=käsineen pois.

jotkin asat oli siinä huonommin vaikka claasissa olis sama vika. esim. luukkuun kiinni jäävä kuivapaali on yhdistelmä koneessa v mäinen homma. luukkua kun ei saa ravistettua. käsineen paali pois ja manuaaliajolla käärijän yli. vanhalla claasilla(tai ihan milla muulla yksikköpaalaimella tahansa) paali lähtee luukusta luukkua rynkyttämällä.

vanhaa 46 claasia saa korjata siinä missä muitakin. on vaan huomattavan helppo korjata. viconissa uskomattomia rakenne ratkaisuja. esim. tietyn rullan laakerinvaihto vaati sullojan ja noukkimen irroitusta!

claasin paalit ollut nyt keskimäärin 750 kilosia. paljoakaan ei eroa oo suomiwelgeriin. samasta kamasta welgerillä 800kg paaleja. omas käytössä 6000e claasilla saa paalata aika paljon verrattuna 16000e, 10v vanhaan welgeriin että se 50kg ero saadaan muovin hinnassa kiinni. eli se on vähän mitä tekee. en todelakaan halua kehua claasia ylikaiken. kyllähän uudet profit ja mäkkärit sen pieksee 10-0. mutta pikkuajoon ihan hyvä kone kun muistaa vielä sen edukkaan hankinta hinnan ja ylläpidon.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Claas 46 rc ominaisuuksia
>>>>viconin yhdistelmäkoneen ja 16000paalin saldon jälkeen vanhalla 46:lla paalaaminen on kuin juhlaa. nämä siis henk.koht. kokemukset.

***Niin minkälaiset ne kokemukset ovat?

***aika monivikainen kone oli vikoni. pikkuvikaa paljon. tietynlaisesta kamasta ei saanu paalia ollenkaan. pienikin häiriö toiminnassa j verkoton paali rungonvälissä=käsineen pois.

jotkin asat oli siinä huonommin vaikka claasissa olis sama vika. esim. luukkuun kiinni jäävä kuivapaali on yhdistelmä koneessa v mäinen homma. luukkua kun ei saa ravistettua. käsineen paali pois ja manuaaliajolla käärijän yli. vanhalla claasilla(tai ihan milla muulla yksikköpaalaimella tahansa) paali lähtee luukusta luukkua rynkyttämällä.

vanhaa 46 claasia saa korjata siinä missä muitakin. on vaan huomattavan helppo korjata. viconissa uskomattomia rakenne ratkaisuja. esim. tietyn rullan laakerinvaihto vaati sullojan ja noukkimen irroitusta!

claasin paalit ollut nyt keskimäärin 750 kilosia. paljoakaan ei eroa oo suomiwelgeriin. samasta kamasta welgerillä 800kg paaleja. omas käytössä 6000e claasilla saa paalata aika paljon verrattuna 16000e, 10v vanhaan welgeriin että se 50kg ero saadaan muovin hinnassa kiinni. eli se on vähän mitä tekee. en todelakaan halua kehua claasia ylikaiken. kyllähän uudet profit ja mäkkärit sen pieksee 10-0. mutta pikkuajoon ihan hyvä kone kun muistaa vielä sen edukkaan hankinta hinnan ja ylläpidon.

Eikä siis kuskissa mitään vikaa? (huom nimimerkki)   ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Claas 46 rc ominaisuuksia
Vanha claas tai uudempikin on parhaimmillaan...
...silloin, kun sillä ei paalata.

Muutama päätylautanen tarttis taas uusia. Samalla menee laakeritkin vaihtoon niiltä rullilta, kun ei tahdo rullia saada irti ehjiä laakereita hajottamatta.
Claasin paskanpoistoaukot on suorastaan surullinen ilmiö. Vaan eivät noi moskanpoistoaukot taida toimia oikeasti missään merkissä, joissa niitä on?

Mäkkärin insinöörit taas on ratkaissu ongelman niin, ettei sitä paskaa päästetä sinne rullan päädyn ja kammion väliin laakeria lämmittämään. Sitte kysymys mäkkärikuskeille: Toimiiko niiden päätyjen muovikiekkojen kierteiset urat niinku on tarkotuskin?


paitövei... ei kellään sattuis olla 255:n vetoaisaa? Otti vähän lukua tuos iltapäivällä nykyinen tai oikeestaan entinen ja tuli kerralla entinen. Vetovarren pää vähän käännökses hairas kiinni eikä koskaa ennen oo moista sattunu. Räkärautainen vetoaisa claasissakin siis, että osaa ne saksalaisekki, jottei vain härmälääset. Olis eres katkennu vetovarsi, mutta oliki vahvempi... Oikeen vituttaa moinen tumpulointi, mutta huomenna on uus päivä...

korjata klaassia. Jos ei likeltä löydy, rälläkällä paloiksi ja uutta plootua (räkärautaa tietenki) tilalle.
tethering holes to their concave windings