Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 6030 Autopowr  (Luettu 10645 kertaa)

Verku

Vs: 6030 Autopowr

Mies kiroaa muiden kommentteja ja itse arvuuttelee "tuttujen asioita"........  ;D
Ei tartte arvuutella, sen verta tutuista kyse että omassa lompakossa tuntunut
Meillä koneissa on takuu ja sen jälkeen konerikkovakuutus jos sattuis ongelmia tulemaan.mutta ei oo mikään kone ollut niin huono että pitäis anopilta remonttirahat lainata.ostan jatkossakin Jd autopowr niin jää rahaa näköjään muuhunkin 8)

Eikä muutenkaan ole huolta remonteista. Kun käytän Valtran huollossa, tulee siitä lasku eikä siinä mitään. työnjälki on hyvää ja tehdystä työstä pitääkin maksaa.
Mutta siellä seinän takana, sielläpähän Valtan myyntipuolella on vielä paremmat asentajat. Viime syksynä vaihtoivat meidän uusimpaan keltavanteiseen uuden vaihteiston ETÄTYÖNÄ, eivätkä laskuttaneet senttiäkään ja työnjälki todella siistiä, ei ollut maali hilseillyt yhdenkään pultin kannasta ja mikä parasta, koneen ei tarvinnut poistua työmaaltaan vaan sai olla koko ajan hankkeessa.
Tuollainen ennakoiva huolto on paitsi edullinen, antaa myös varmuutta ja uskoa koneen toimintakyvyn ylläpitoon.



Siiläkin uhalla että sarkasmi oli niin piilevää etten sitä tajunnut niin mikä se oli se syy kun sitähän tässä nyt moni on arvuutellut?

Kai ne muutakin sano kuin että "saadaan kestämään".

Luulis niiden nyt tietävän missä vika on kun ennakoivasti laatikko vaihdetaan, sarjanumeroiden avullahan noiden elämää seurataan.... ???

Tai sitten ne ooli vaan valtterin myyjät pirullisia mutta kun nyt en ihan varmaks tajunnut..... :)

Viimeksi muokattu: 28.06.09 - klo:01:15 kirjoittanut Verku

Kypsä tapaus

dexta super

  • Vieras
Vs: 6030 Autopowr
Mutta siellä seinän takana, sielläpähän Valtan myyntipuolella on vielä paremmat asentajat. Viime syksynä vaihtoivat meidän uusimpaan keltavanteiseen uuden vaihteiston ETÄTYÖNÄ, eivätkä laskuttaneet senttiäkään ja työnjälki todella siistiä, ei ollut maali hilseillyt yhdenkään pultin kannasta ja mikä parasta, koneen ei tarvinnut poistua työmaaltaan vaan sai olla koko ajan hankkeessa.
Tuollainen ennakoiva huolto on paitsi edullinen, antaa myös varmuutta ja uskoa koneen toimintakyvyn ylläpitoon.

Heh heh! Niin tuttua, niin tuttua. Net on nuot myyjät usiasti melekolailla hölöppää porukkaa. Toisinaan net tietää immeisistä asijoita joista asijanosasella ei oo aavistustakaan.  ??? Eikä aina oo konneet kysseessä. Muistavat sitte vielä niin auliisti jaella tätä "tietoansa" ympäri kyliä. >:(
Terveisin nimimerkki: "plussapalloilla pommitettu" :-\

Viimeksi muokattu: 28.06.09 - klo:09:12 kirjoittanut dexta super

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: 6030 Autopowr
Mutta siellä seinän takana, sielläpähän Valtan myyntipuolella on vielä paremmat asentajat. Viime syksynä vaihtoivat meidän uusimpaan keltavanteiseen uuden vaihteiston ETÄTYÖNÄ, eivätkä laskuttaneet senttiäkään ja työnjälki todella siistiä, ei ollut maali hilseillyt yhdenkään pultin kannasta ja mikä parasta, koneen ei tarvinnut poistua työmaaltaan vaan sai olla koko ajan hankkeessa.
Tuollainen ennakoiva huolto on paitsi edullinen, antaa myös varmuutta ja uskoa koneen toimintakyvyn ylläpitoon.

Heh heh! Niin tuttua, niin tuttua. Net on nuot myyjät usiasti melekolailla hölöppää porukkaa. Toisinaan net tietää immeisistä asijoita joista asijanosasella ei oo aavistustakaan.  ??? Eikä aina oo konneet kysseessä. Muistavat sitte vielä niin auliisti jaella tätä "tietoansa" ympäri kyliä. >:(
Terveisin nimimerkki: "plussapalloilla pommitettu" :-\

Olen minä käynyt joskus pojilta kysymässä jotta mitäpä sitä MEILLE kuuluu nykyisin.
Kyllähän net myyntimiehetkin pohjimmiltaan sen tietää kuka se on ja kenenkä töissä, mutta noita ylilyöntejähän aina sattuu. Puolin jos toisinkin.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: 6030 Autopowr
Porsii tai ei. Ei se mitään haittaa, jos takuu ei takkua, mutta jotenkin ei mahdu järkeen, että härpäke lähtee ryömimään, kun suunnanvaihdinvivun naksauttaa eteen tai taakse. Pitää olla jarrulle hyppimäs, jos haluu, että kone pysyy paikallaan. Ajopolkimestahan portaattoman pitäs liikkua, ei ittekseen...
tethering holes to their concave windings

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: 6030 Autopowr
On muuten ihmehomma kun poikkesin paikallises k-huollos,neljä massikkaa työn alla.Kun hain jonnen sudattimia paikalliselta jonnen huoltomieheltä,siäki oli kolme ferkkua ja KJLn etuakseli ja etukehto ;D ;D Kuoliskohan jonnen huoltomies nälkään jos se ei korjais massikoita ;D ;D ;D

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: 6030 Autopowr
Kyllä se on yhteinen öljytila peräöljyn kanssa kun tätä rikkoo. Paskainen öljy siellä kiertää ilman suodatusta.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: 6030 Autopowr
On muuten ihmehomma kun poikkesin paikallises k-huollos,neljä massikkaa työn alla.Kun hain jonnen sudattimia paikalliselta jonnen huoltomieheltä,siäki oli kolme ferkkua ja KJLn etuakseli ja etukehto ;D ;D Kuoliskohan jonnen huoltomies nälkään jos se ei korjais massikoita ;D ;D ;D

Ö-höm... No sehän ei oo mikään salaisuus, että 100,200,500,600 sarjojen vanhanmallinen pystyakselilla toteutettu ohjaussysteemi ei oo mikää vakaa ajettava tiellä uutenakaan saati sitten 11600 ajetus konehes. Tilalle vaihtui 390 takatuupparin etukehto ja akseli. Nyt voin väittää, että lopputuloksena on Suomen vakaimmin kulkeva 690 takapotku. Ei enää seilaa puolelta toiselle. Sopi paikalleen lähes heittämällä, vain maskia piti madaltaa.
tethering holes to their concave windings

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: 6030 Autopowr
Kyllähän noi käyttäjäjutut sieltä löytyy ja mitäs sitä portaatonta erikseen mainitsemaan senhän kuuluisi olla jo vakiovaruste nykypäivänä  ;D http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/

Niinkun pakotettiin dikipoksinki hankkiminen? Jos kaik yhen merkin raktorit ois portaattomia, pittääkö vaihtaa merkkiä että pääsee vähemmällä vaivalla sisälle vai pittääkö ite kyhätä portaattomaan jotkut?  :D
hissi  ::)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9861
Vs: 6030 Autopowr
Kyllä se on yhteinen öljytila peräöljyn kanssa kun tätä rikkoo. Paskainen öljy siellä kiertää ilman suodatusta.

Itte mitään asiasta tietämättä totean seuraavaa : kaikissahan merkeissä taitaa looras ja peräs olla sama öljy. Mutta Jonnikas sitä öljyä vaan on vähemmän kuin muis... sekä jonnikan öljyt lauhdutellaan  lähes kiehuvalla nesteellä kun muis öljyt lauhdutetaan ilmalla joka ei ole varmastikkaan yhtä lämmintä kuin neste  :P Voin olla toki väärässäkin , mutta eipä Jonnikka miesten murheet mulle kuulukkaan.  Eiköhän niistä pikkuhiljaa tule Keskon vaihtokone markkinoiden murheita  ::)

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: 6030 Autopowr
Kyllä se on yhteinen öljytila peräöljyn kanssa kun tätä rikkoo. Paskainen öljy siellä kiertää ilman suodatusta.

Itte mitään asiasta tietämättä totean seuraavaa : kaikissahan merkeissä taitaa looras ja peräs olla sama öljy. Mutta Jonnikas sitä öljyä vaan on vähemmän kuin muis... sekä jonnikan öljyt lauhdutellaan  lähes kiehuvalla nesteellä kun muis öljyt lauhdutetaan ilmalla joka ei ole varmastikkaan yhtä lämmintä kuin neste  :P Voin olla toki väärässäkin , mutta eipä Jonnikka miesten murheet mulle kuulukkaan.  Eiköhän niistä pikkuhiljaa tule Keskon vaihtokone markkinoiden murheita  ::)

Taitaa aika monella olla portaattomissa erillään joka on minustakin paras vaihtoehto. Jäähdytysteho riippuu muustakin kuin jäähdyttävän elementin omasta lämpötilasta, en ole energiaininööri, mutta uskalataisin väittää että ei kuumankaan jäähdytysnesteen käyttö öljyn jäähdyttämisessä ole välttämättä huonompi vaihtoehto. Eihän moottoriakaan jäähdytetä ilmavirralla enää, vaan nesteellä. Uskoisin että kys. virman insinöörit on kyllä miettinyt näitä öljyn jäähdytysasioita, onhan heidän tuotekehitysbudjetti luokkaa Valtran liikevaihto ;D ;D

Topker

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: 6030 Autopowr

[/quote]

Taitaa aika monella olla portaattomissa erillään joka on minustakin paras vaihtoehto. Jäähdytysteho riippuu muustakin kuin jäähdyttävän elementin omasta lämpötilasta, en ole energiaininööri, mutta uskalataisin väittää että ei kuumankaan jäähdytysnesteen käyttö öljyn jäähdyttämisessä ole välttämättä huonompi vaihtoehto. Eihän moottoriakaan jäähdytetä ilmavirralla enää, vaan nesteellä. Uskoisin että kys. virman insinöörit on kyllä miettinyt näitä öljyn jäähdytysasioita, onhan heidän tuotekehitysbudjetti luokkaa Valtran liikevaihto ;D ;D

[/quote]
Ja silti ei tahdo onnistua... ;D

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: 6030 Autopowr


Taitaa aika monella olla portaattomissa erillään joka on minustakin paras vaihtoehto. Jäähdytysteho riippuu muustakin kuin jäähdyttävän elementin omasta lämpötilasta, en ole energiaininööri, mutta uskalataisin väittää että ei kuumankaan jäähdytysnesteen käyttö öljyn jäähdyttämisessä ole välttämättä huonompi vaihtoehto. Eihän moottoriakaan jäähdytetä ilmavirralla enää, vaan nesteellä. Uskoisin että kys. virman insinöörit on kyllä miettinyt näitä öljyn jäähdytysasioita, onhan heidän tuotekehitysbudjetti luokkaa Valtran liikevaihto ;D ;D

[/quote]
Ja silti ei tahdo onnistua... ;D
[/quote]

No joo olihan tuo vähän kärjistetysti sanottu:D Käsittääkseni portaatoman ongelmat ei johdu jäähdytysongelmista. Pohjimmainen syy lienee niinkin yksinkertainen että ei vaan onnistu lyödä kahden erivalmistajan osat yhteen, Jd:n ja zf:n siis.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26199
  • vastustan
Vs: 6030 Autopowr


Taitaa aika monella olla portaattomissa erillään joka on minustakin paras vaihtoehto. Jäähdytysteho riippuu muustakin kuin jäähdyttävän elementin omasta l :-\ :-\ :-\ämpötilasta, en ole energiaininööri, mutta uskalataisin väittää että ei kuumankaan jäähdytysnesteen käyttö öljyn jäähdyttämisessä ole välttämättä huonompi vaihtoehto. Eihän moottoriakaan jäähdytetä ilmavirralla enää, vaan nesteellä. Uskoisin että kys. virman insinöörit on kyllä miettinyt näitä öljyn jäähdytysasioita, onhan heidän tuotekehitysbudjetti luokkaa Valtran liikevaihto ;D ;D

Ja silti ei tahdo onnistua... ;D
[/quote]

No joo olihan tuo vähän kärjistetysti sanottu:D Käsittääkseni portaatoman ongelmat ei johdu jäähdytysongelmista. Pohjimmainen syy lienee niinkin yksinkertainen että ei vaan onnistu lyödä kahden erivalmistajan osat yhteen, Jd:n ja zf:n siis.
[/quote]tekeekös valumöntti ite portaattoman lootasa, jos näin on ni hattua täytyy nostaa, ei ainakaan huonommin voi onnistua mitä peuramiehil ;) ;) ;) ;)muistaakseni valtrassa voidaan laatikon ja hyd.öljyn lämpöjä tasata keskenään, vaiko lie harhapuhetta :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...