Juu, ja kohta päästään raskaankaluston kilometreihin, miljoona ole ku sisäänajo.
Katos perhanaa, tulee sitten huomenna aamupäivällä E12 Sisun sisäänajo valmiiksi kun pyörähtää ensimmäinen miljoona puhki mittarissa. Johan sitä sisäänajoa on 18 vuotta tahkottukin monen eri omistajan toimesta. Sakemannien tekele se vaan ensimmäisenä Sisustakin väsähtää, tähän autoon on tilattu uutena jostakin syystä ZF Ecosplit 16-vaihteinen vaihdelaatikko joka on ihan pelkkä p*ska verrattuna Eatonin synkrolootaan tai aitoon EatonFulleriin synkronoimattomaan. Boschin ruiskutuslaitteet ja Schwitzerin turbo ovat vielä ehjää Saksalaista laatua tässä vehkeessä.
Aika moni auto menee paaliin ennen ensimmäisen miljoonan rajapykkiä ja vielä harvempi näkee 2 miljoonaa mutta on niitä silti:
http://mag.volvotrucks.com/fi-fi/finland/article/?art=3057&ref=1Taitaa tuo Mack-Sisu olla myös siltä ajalta ettei sitä halvaannuta poikittainen bitti kaapelissa...
Oma mielipide on että ei se valmistusmaasta ole kiinni se laatu, sekä kuraa että priimaa tehdään melkein kaikkialla. Se on vaan niin että nykypäivänä monet "laadukkaat" valmistajat
ovat joutuneet tinkimään laadustaan että tavaraa saadaan kaupaksi ylipäätänsä. Kun pitää halvalla saada...
Tai siis näin on varmaan tehty iät ja ajat mutta onko hyväksyttävän tai hyvän laadun rima alentunut? Vai onko se omaa mielikuvitusta, esim. ei henkilöautoilla ennen ajettu 30 tkm. samoilla öljyillä?
Onko laatu sitten yleisesti parempaa vai huonompaa nykyisin?
Sisun Timo Korhonen on kertonut että "kuka tahansa pystyy tekemään äärettömän hyvää laatua, mutta silloin hinta karkaa tavoittamattomiin."
Onko nykyään sitten vain hinta-laatu pielessä, eli laatua kyllä tehdään mutta se maksaa liikaa?