Laitetaas kuva selventämään, vaikka onkin vähän liian suuri kokojaan.
Ittellä on 3164 vuodelta -97 mutta aika pitkälti samoja ongelmakohtia näyttäis tuossakin olevan.
Kouran luona tuo peltilipare ei suojaa riittävästi kääntäjän letkuliitoksia. Myös rotaattorin akselista lähtevät kouran letkunipat katkeavat jossain vaiheessa varmasti,
ja ainakin tuossa omassa kuormaimessani ne oli sijoitettu senverran ahtaasti että vaihtaminen on hankalaa.
Tuo puomin nostosylinterin suoja kolahtaa irti kun kerran jää ranganpää epähuomiossa suojan alle ja laskee puomin. Omaani tein sellaisen lisäyksen että suojan pää on kiilava,
jolloin se työntää puun edestään eikä yritä liiskata sitä etusermin väliin.
Nuo putkien kiinnikkeet on lyhyillä 8 mm pulteilla kiinni lapiskanpätkässä. Niistä korkkaa kierteet, kiinnikkeet löystyy ja tippuu tantereelle. Putkissa on ympärillä letkusuojasukkaa ja sitten ne on kiristetty noiden raudanpätkien väliin.
Toimiihan tuokin, mutta ei minusta erityisen pro ratkaisu. Tästä ei ole muuten kahta viikkoakaan kun parivuotiaaseen 4472 kuormaimeen hitsasin tuommosen kiinnityspalikan takas kiinni. Oli jäänyt tehtaalla pelkästään heppausten varaan...
Nuo kourat on nykysin jo hieman parempia kuin ennen vuosituhannen vaihdetta, silloin ne oli aika surkeita.
kuten sanottua, ei mitään maatakaatavaa ja puomiston ym. kestävyys on hyvää tasoa. Viimeinen viilaus on vaan jäänyt hieman puolitiehen. Toki noissa eteläsuomen tuotteissa (viro) näyttäis olevan vielä enempi viilaamista
ennenkuin niitä arvais viedä oikeisiin töihin, mut niissä jo hintakin kompensoi suht paljon.