Lainaus käyttäjältä: realisti - 23.11.12 - klo:21:13Lainaus käyttäjältä: SAS - 23.11.12 - klo:20:54Myös traktorin lämmityslaite vaatii että sitä käytetään oikein.Yleinen virhe on että kovalla pakkasella heti hyttiin mennessä laitetaan puhallin päälle kun ihanne olisi että istuttaisiin vähintään puoli tuntia jotta puhaltimen laakerit saisivat ihmisen säteilylämpöä sen verran että ne ovat notkeat näin vältetään vakavat laakerivauriot puhaltimessa.Tämä pakkaa unohtua monelta nykykuskilta.Silläpä pakkaskauden aikaan varaosatiskillä on isäntiä pilvin pimein puhallinmoottori kädessä ja orpo ilme kasvoilla.Sää se sälli oot? Ei minun n.20 000h traktoriuralla ole ainakaan tarttinut kuin yksi puhallinmoottori vaihtaa, ja sekin yli 8000h ajettuun koneeseen. Että niin valtavasti niitä särkyy, rupeankin tästä lähtien aina pakkasella ajamaan ilman lämppärin puhallinta. Näytät olevan siitä onnellisessa asemassa, ettei nuo tunnit ole kertyny 05-sarjan valmetissa Työpaikan kolmesta 05:sta kaikkiin on minun rengin urani aikana (5,5v) vaihdettu moottorit ja apevaunun veturissa toinen on mykkä parasta aikaa... No, on niissä jo tuntejakin 15t kieppeillä.
Lainaus käyttäjältä: SAS - 23.11.12 - klo:20:54Myös traktorin lämmityslaite vaatii että sitä käytetään oikein.Yleinen virhe on että kovalla pakkasella heti hyttiin mennessä laitetaan puhallin päälle kun ihanne olisi että istuttaisiin vähintään puoli tuntia jotta puhaltimen laakerit saisivat ihmisen säteilylämpöä sen verran että ne ovat notkeat näin vältetään vakavat laakerivauriot puhaltimessa.Tämä pakkaa unohtua monelta nykykuskilta.Silläpä pakkaskauden aikaan varaosatiskillä on isäntiä pilvin pimein puhallinmoottori kädessä ja orpo ilme kasvoilla.Sää se sälli oot? Ei minun n.20 000h traktoriuralla ole ainakaan tarttinut kuin yksi puhallinmoottori vaihtaa, ja sekin yli 8000h ajettuun koneeseen. Että niin valtavasti niitä särkyy, rupeankin tästä lähtien aina pakkasella ajamaan ilman lämppärin puhallinta.
Myös traktorin lämmityslaite vaatii että sitä käytetään oikein.Yleinen virhe on että kovalla pakkasella heti hyttiin mennessä laitetaan puhallin päälle kun ihanne olisi että istuttaisiin vähintään puoli tuntia jotta puhaltimen laakerit saisivat ihmisen säteilylämpöä sen verran että ne ovat notkeat näin vältetään vakavat laakerivauriot puhaltimessa.Tämä pakkaa unohtua monelta nykykuskilta.Silläpä pakkaskauden aikaan varaosatiskillä on isäntiä pilvin pimein puhallinmoottori kädessä ja orpo ilme kasvoilla.
Lainaus käyttäjältä: Tike - 23.11.12 - klo:21:38Lainaus käyttäjältä: realisti - 23.11.12 - klo:21:13Lainaus käyttäjältä: SAS - 23.11.12 - klo:20:54Myös traktorin lämmityslaite vaatii että sitä käytetään oikein.Yleinen virhe on että kovalla pakkasella heti hyttiin mennessä laitetaan puhallin päälle kun ihanne olisi että istuttaisiin vähintään puoli tuntia jotta puhaltimen laakerit saisivat ihmisen säteilylämpöä sen verran että ne ovat notkeat näin vältetään vakavat laakerivauriot puhaltimessa.Tämä pakkaa unohtua monelta nykykuskilta.Silläpä pakkaskauden aikaan varaosatiskillä on isäntiä pilvin pimein puhallinmoottori kädessä ja orpo ilme kasvoilla.Sää se sälli oot? Ei minun n.20 000h traktoriuralla ole ainakaan tarttinut kuin yksi puhallinmoottori vaihtaa, ja sekin yli 8000h ajettuun koneeseen. Että niin valtavasti niitä särkyy, rupeankin tästä lähtien aina pakkasella ajamaan ilman lämppärin puhallinta. Näytät olevan siitä onnellisessa asemassa, ettei nuo tunnit ole kertyny 05-sarjan valmetissa Työpaikan kolmesta 05:sta kaikkiin on minun rengin urani aikana (5,5v) vaihdettu moottorit ja apevaunun veturissa toinen on mykkä parasta aikaa... No, on niissä jo tuntejakin 15t kieppeillä.Ei ole onneks kalliita eikä ihan paha vaihtaa vaikka olis ilmastointikin. Deutsiin teettää ihan erilailla töitä! Kuinkahan kova homma on Jussi Peuraan vaihtaa?
Lainaus käyttäjältä: Tike - 23.11.12 - klo:21:38Lainaus käyttäjältä: realisti - 23.11.12 - klo:21:13Lainaus käyttäjältä: SAS - 23.11.12 - klo:20:54Myös traktorin lämmityslaite vaatii että sitä käytetään oikein.Yleinen virhe on että kovalla pakkasella heti hyttiin mennessä laitetaan puhallin päälle kun ihanne olisi että istuttaisiin vähintään puoli tuntia jotta puhaltimen laakerit saisivat ihmisen säteilylämpöä sen verran että ne ovat notkeat näin vältetään vakavat laakerivauriot puhaltimessa.Tämä pakkaa unohtua monelta nykykuskilta.Silläpä pakkaskauden aikaan varaosatiskillä on isäntiä pilvin pimein puhallinmoottori kädessä ja orpo ilme kasvoilla.Sää se sälli oot? Ei minun n.20 000h traktoriuralla ole ainakaan tarttinut kuin yksi puhallinmoottori vaihtaa, ja sekin yli 8000h ajettuun koneeseen. Että niin valtavasti niitä särkyy, rupeankin tästä lähtien aina pakkasella ajamaan ilman lämppärin puhallinta. Näytät olevan siitä onnellisessa asemassa, ettei nuo tunnit ole kertyny 05-sarjan valmetissa Työpaikan kolmesta 05:sta kaikkiin on minun rengin urani aikana (5,5v) vaihdettu moottorit ja apevaunun veturissa toinen on mykkä parasta aikaa... No, on niissä jo tuntejakin 15t kieppeillä.Siinä se pointti onkin, noi moottorit kun -05 sarjassa on puoliksi konehuoneessa ei ne lämpiä niin hyvin hytissä istuvasta ihmisestä. Sillä ne varmaan hajoo. SASsi varmaan istuu itte talvella kuivurillakin puolituntia elevaattorin moottorin vierellä ennen alkaa laskemaan jyviä kärrylle..
Lainaus käyttäjältä: bouli - 24.11.12 - klo:09:36Lainaus käyttäjältä: Tike - 23.11.12 - klo:21:38Lainaus käyttäjältä: realisti - 23.11.12 - klo:21:13Lainaus käyttäjältä: SAS - 23.11.12 - klo:20:54Myös traktorin lämmityslaite vaatii että sitä käytetään oikein.Yleinen virhe on että kovalla pakkasella heti hyttiin mennessä laitetaan puhallin päälle kun ihanne olisi että istuttaisiin vähintään puoli tuntia jotta puhaltimen laakerit saisivat ihmisen säteilylämpöä sen verran että ne ovat notkeat näin vältetään vakavat laakerivauriot puhaltimessa.Tämä pakkaa unohtua monelta nykykuskilta.Silläpä pakkaskauden aikaan varaosatiskillä on isäntiä pilvin pimein puhallinmoottori kädessä ja orpo ilme kasvoilla.Sää se sälli oot? Ei minun n.20 000h traktoriuralla ole ainakaan tarttinut kuin yksi puhallinmoottori vaihtaa, ja sekin yli 8000h ajettuun koneeseen. Että niin valtavasti niitä särkyy, rupeankin tästä lähtien aina pakkasella ajamaan ilman lämppärin puhallinta. Näytät olevan siitä onnellisessa asemassa, ettei nuo tunnit ole kertyny 05-sarjan valmetissa Työpaikan kolmesta 05:sta kaikkiin on minun rengin urani aikana (5,5v) vaihdettu moottorit ja apevaunun veturissa toinen on mykkä parasta aikaa... No, on niissä jo tuntejakin 15t kieppeillä.Siinä se pointti onkin, noi moottorit kun -05 sarjassa on puoliksi konehuoneessa ei ne lämpiä niin hyvin hytissä istuvasta ihmisestä. Sillä ne varmaan hajoo. SASsi varmaan istuu itte talvella kuivurillakin puolituntia elevaattorin moottorin vierellä ennen alkaa laskemaan jyviä kärrylle.. Nuo 05:n puhaltimen moottorit on kyllä legendaarisen huonoja, ihan tyyppivikoja. Kyllä tähän varmaan olisi voinut valkata sellaisenkin systeemin, että se toimii. Halvimmat mahdolliset paskat otettu mitä markkinoilta löytyy. Samassa kaupassa tuli varmaan ne ovien lukotkin. Suomalaisiin olosuhteisiin suunniteltu traktori
Mitä eroa on käytännössä Valtran ohjaamojousituksen normaaleilla ja jäykemmillä jousilla? Tuleeko pahoin merisairaaksi normaaleilla? Kummat paremmat 50 km/h N Valtraan?