Mitenkään ottamatta kantaa tähän kyseiseen onnettomuuteen niin usein kuitenkin näkee tiellä kulkevia traktoreita joissa on etukuormaajan aisat liian lähellä maata . Toki on niin että joidenkin traktorien vakio ajovalot eivät valaise pimeällä jos aisat on edessä etumaskin korkeudella . Olisiko tämä syy siihen että opetellaan ajamaan aisat ihan alhaalla vai jokin muu syy. Päiväsaikaan näkyvyys ei voi olla syy moiseen ajatapaan. Etukuormaaja koneissa pitäisikin olla vakiona ja pakollisena yläajovalot .
---Minä ajan Valtralla aisat aika alhaalla.Ne on tosin puskutukien varassa.Kauha käännettynä hyvin lähelle yläasentoa.Koskaan ei ole aisat ottaneet maahan pompussa...
--yläajovalot on,aisat sen takia aika alhaalla,että pimeällä Quicken kiiltävä vakain heijastaa jos liian ylhäällä.Yksi asia on näkyvyys.Hydrauliikka täytyy muistaa nollat jottei vahingossa tökkää joikkarista..
Niin tai sitten niistä napeista jotka on ainakin vanhemmissa kyynärnojissa .Menee nopeaa aisat alas jos varsinkin lasku on uivassa asennossa ja virtausaika max joka yleensä onkin näin kun niitä kuormaajan lisähydrauliikan liittimiä ei saa paikoilleen käynnissä ellei lohkot ole tuossa "ohjelmoinnissa" .Joskus haalarin hihansuun nepparikin painaa huomaamatta noita kyynärnojan nappuloita .
Olisiko poiskytkeytyvä etukuormainhydrauliikka määrätyssä ajonopeudessa esim. 20 kmh vaikea ohjelmoida jo tehtaalla Valtraan? Toinen varmistus olisi etukuormaajan kauhan tms laitteen lukituksen varmistava anturin ja hälytyslaitteen virittäminen koppiin . Pieni hinta turvallisuudesta.?