Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe nivelakselin rasvaus  (Luettu 14182 kertaa)

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: nivelakselin rasvaus
IKH:n niveliä on joitaki käytössä, siinähän ne tuntuu kestävän kuin muutkin. Ja niissäkin on ollut jo aika kauan tuo nippa ristikon päässä. Onko se nyt sitten Benzi & Di Terlizzi vai mikä se IKH:n nivelen merkki olikaan. Silppurivaunun laajakulmanivel taitaa olla vanhin IKH:lainen, ei toki sekään ihan vielä kymmentä vuotta.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: nivelakselin rasvaus
Eikös näissä punaisissa tappirasvoissa varoiteta laittamasta nopeasti pyöriviin laakereihin?

Eihän ne ristikon laakerit nopeasti pyöri, noihin sopii erittäin hyvin nämä sitkostetut rasvat
Itse en laittaisi tappirasvaa MIHINKÄÄN muuhun kun liukulaakeriin >:(  Toisaalta halpaa yleisrasvaa en laittaisi YHTÄÄN MIHINKÄÄN :(
  Mihinkähän se perustuu että joissakin ristikoissa ei ole nippaakaan :-\   Nivelakseleissa on toki aina.
Mikäs olisi hyvä rasva nopeakierroksisiin laakereihin?
Hyvästä rasvasta ei kokemuksia tule kovin nopeasti,  jotain kirjaimia edessä ja numero 4000 on noissa tuubeissa joita olen käyttänyt pitkälti yli kymmenen vuotta.  Viime keväänäkin laatikollisen ostin.  Mitään moitittavaa ei ole vielä ilmennyt.
 Aiemmin juurikin nivelakselin ristikoita rasvasin päivittäin halvoilla rasvoilla, aina ulos pursuava rasva oli jotain mustaa hökkylää :o   Nykyisin ulospäin pursuava rasva on vielä ihan toimivaa jopa punaista väriäkin on tallella vaikka edellisestä rasvauksesta olisi hyvinkin pitkä aika 8) 8)
  Putken rasvaus on hyvä tehdä siten että yrittää siivota ja pestä vanhat rasvat pois vaikka polttoöljyllä, kuivaus paperilla ja uutta rasvaa pintaan.  Sitten kun liikkuu tahkeasti niin sama uudestaan :)   

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7123
Vs: nivelakselin rasvaus
Eikös näissä punaisissa tappirasvoissa varoiteta laittamasta nopeasti pyöriviin laakereihin?

Eihän ne ristikon laakerit nopeasti pyöri, noihin sopii erittäin hyvin nämä sitkostetut rasvat
Itse en laittaisi tappirasvaa MIHINKÄÄN muuhun kun liukulaakeriin >:(  Toisaalta halpaa yleisrasvaa en laittaisi YHTÄÄN MIHINKÄÄN :(
  Mihinkähän se perustuu että joissakin ristikoissa ei ole nippaakaan :-\   Nivelakseleissa on toki aina.
Mikäs olisi hyvä rasva nopeakierroksisiin laakereihin?
Hyvästä rasvasta ei kokemuksia tule kovin nopeasti,  jotain kirjaimia edessä ja numero 4000 on noissa tuubeissa joita olen käyttänyt pitkälti yli kymmenen vuotta.  Viime keväänäkin laatikollisen ostin.  Mitään moitittavaa ei ole vielä ilmennyt.
 Aiemmin juurikin nivelakselin ristikoita rasvasin päivittäin halvoilla rasvoilla, aina ulos pursuava rasva oli jotain mustaa hökkylää :o   Nykyisin ulospäin pursuava rasva on vielä ihan toimivaa jopa punaista väriäkin on tallella vaikka edellisestä rasvauksesta olisi hyvinkin pitkä aika 8) 8)
  Putken rasvaus on hyvä tehdä siten että yrittää siivota ja pestä vanhat rasvat pois vaikka polttoöljyllä, kuivaus paperilla ja uutta rasvaa pintaan.  Sitten kun liikkuu tahkeasti niin sama uudestaan :)   

JA törkkää sitä rasvaa sinne sisemmän putken sisälle, sieltä valuessaan voitelee kätevästi.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: nivelakselin rasvaus
Punasta Petronasia käytetty nyt muutama vuos, eikä tarvii ajatella merkin vaihtoa. Kuten edellä kuvattu renellä, eli ku uutta laitto entisillä halvoilla rasvoilla niin aina ulostuleva tavara oli aina jo kerran syödyn näköstä, mutta nykyään rasva kestää.
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: nivelakselin rasvaus
Punasta Petronasia käytetty nyt muutama vuos, eikä tarvii ajatella merkin vaihtoa. Kuten edellä kuvattu renellä, eli ku uutta laitto entisillä halvoilla rasvoilla niin aina ulostuleva tavara oli aina jo kerran syödyn näköstä, mutta nykyään rasva kestää.

Samalla mennään. Välillä ollut muitakin mut tuo kyl on hyvä jokapaikan rasva.
Nii se on...

realisti

  • Vieras
Vs: nivelakselin rasvaus
X1r violettia käytetään raskaammassa käytössä oleviin akseleihin, ja samalla muihinkin "avainkoneisiin". Harvoin on akseleita hajonnut, tosin vasta meni fusionin laajakulma hajalle mittarissa 32500 paalia silloin.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: nivelakselin rasvaus
Missäs lehdessä just viimevuon oli vaseliini testi?
Siinä ei mitään ylivoimaista voittajaa tullut vaan kaikki oli aika tasasia halvasta kalliimpaan ja siihen lopputulokseen päästiin että tärkeintä on että rasvataan eikä se millä rasvataan.....

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: nivelakselin rasvaus
Missäs lehdessä just viimevuon oli vaseliini testi?
Siinä ei mitään ylivoimaista voittajaa tullut vaan kaikki oli aika tasasia halvasta kalliimpaan ja siihen lopputulokseen päästiin että tärkeintä on että rasvataan eikä se millä rasvataan.....
Ja se ettei painapesurilla pestä niitä rasvoja pois joka laakerista ja tapista  ;D   

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: nivelakselin rasvaus
Tiedä sitten, mikä merkitys tuolla rasvaamisella oikein on. Minä esim. rasvaan lumilingon akselin tasan kerran vuodessa ja kyllä tuo on pelittänyt jo lähemmäs 15 vuotta. Välillä käyttö on todella kovaa, kyllä sitä 900:n valtra vetää kyllä täydellä teholla. Lika ne laakerit tuhoaa ennemmin kuin liian pieni rasvamäärä. Kuten joku tuossa totesi, ajoneuvojen kardaaneissa tai vetoakseleissa on kestorasvaus ja hyvin pelittävät satojatuhansia kilometrejä.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: nivelakselin rasvaus
ajoneuvojen kardaaneissa tai vetoakseleissa on kestorasvaus ja hyvin pelittävät satojatuhansia kilometrejä.

Jep! Mitsun etukardaanissa ei ollu nippaa. Eka kesti 92tkm. Takakardaanissa oli nippa. Kesti sen 270tkm jolloin auto vaihdettiin.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: nivelakselin rasvaus
Tiedä sitten, mikä merkitys tuolla rasvaamisella oikein on. Minä esim. rasvaan lumilingon akselin tasan kerran vuodessa ja kyllä tuo on pelittänyt jo lähemmäs 15 vuotta. Välillä käyttö on todella kovaa, kyllä sitä 900:n valtra vetää kyllä täydellä teholla. Lika ne laakerit tuhoaa ennemmin kuin liian pieni rasvamäärä. Kuten joku tuossa totesi, ajoneuvojen kardaaneissa tai vetoakseleissa on kestorasvaus ja hyvin pelittävät satojatuhansia kilometrejä.
Rasvauksesta tuli mieleen kun naapurin pajalla (tapahtunut varmaan ennen syntymääni) oli hitsattu kylvökoneen vantaisiin lisää rautaa ja siinä oli tarkan miehen ja täysin huolettoman miehen kylvökoneet.. Tarkka isäntä oli rasvannut vantaiden sitä (miksi sitä nyt sanotaan) yläpäässä olevia nippoja vain vähän niin eivät olleet kuluneet mutta paska oli päässyt välin niin eivät liikkuneet mihinkään... Mutta Isäntä joka ei ollut rasvannut vissiin ikinä niitä niin toimivat suuren väljyytensä takia mainiosti  ;D   Eli liian vähän rasvaa ja harvoin on kyllä pahin vaihtoehto.. Kaivuria kun ajelen niin tulee päivittäin rasvattua melkein kaikki nipat niin pysyy pöly ja vesi poissa tapeista  :P

select o speed

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Vs: nivelakselin rasvaus
Eipä oo nissan king cabissäkään yhtään ainoota nippaa kardaaneissa 340 000 ajettu ja kaikki alkuperäisiä (KOP KOP )  :-\

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: nivelakselin rasvaus
Eipä oo nissan king cabissäkään yhtään ainoota nippaa kardaaneissa 340 000 ajettu ja kaikki alkuperäisiä (KOP KOP )
Jos laakerit viimeisen päälle suojataan, niin kyllä siellä rasva pysyy, eikä lika pääse laakeria tuhoamaan.

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vs: nivelakselin rasvaus
Eipä oo nissan king cabissäkään yhtään ainoota nippaa kardaaneissa 340 000 ajettu ja kaikki alkuperäisiä (KOP KOP )
Jos laakerit viimeisen päälle suojataan, niin kyllä siellä rasva pysyy, eikä lika pääse laakeria tuhoamaan.

Mutta mikä saa ne nuorison harrastepelien kardaanit kestämään? Kun 400 hevosvoimaa pyörittää ja runtua annetaan tosissaan...
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

liete

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: nivelakselin rasvaus
Oisko auton kardaanissa vähän enemmän kierroksia? Kestäähän se sillon..