Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tuossa se oesi  (Luettu 8995 kertaa)

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Tuossa se oesi
John Deere 6030 Standard vastaa lähinnä 6020 Premiumia ohjaamovarustukseltaan, melutaso huomattavasti alempi kuin SE:ssä. Keskeinen parannus löytyy suunnanvaihtimesta, nykyään sähkövälitteinen kun edellisessä edullisemmassa SE-versiossa mekaanis-hydraulinen. Vaihteisto on kehittyneempi, Power Quad Plus versio, eli pikavaihteet nappikäytöllä ja nopeuden sovitustoiminto sekä Soft Shift pehmennystoiminto ylös-tai alaspäin vaihdettaessa pikavaihteella. Lisäksi vaihteistossa pykäliä enemmän ( paitsi kahdessa pienimmässä 16/16-versio ). Isommissa 24/24 ja suurimmissa 20/20. Malleissa 6830 ja 6930 on vakiona muuntuvatilavuuksinen 110 litran hydr. pumppu.
Moottori on kaksiventtiilinen varustettuna CommonRail-yhteispaineruiskutuksella. Turbo on perinteinen.
Tämä vakiomalli on huomattavasti fiksumpi kuin SE-sarja ja tarjoaa koeteltua tekniikkaa sekä enemmän varusteluvaihtoehtoja.

Mitä ite tuohon normisarjan varusteluun oon tutustunu nii jos ois alapäässäkin tehokkaampi LS-hydrauliikka niin ois aika näppärä kone. Nykyisien -10 ja -20 sarjan premium tason koneiden ominaisuudet riittävät vallan hyvin meidän käyttöön.

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Tuossa se oesi
John Deere 6030 Standard vastaa lähinnä 6020 Premiumia ohjaamovarustukseltaan, melutaso huomattavasti alempi kuin SE:ssä. Keskeinen parannus löytyy suunnanvaihtimesta, nykyään sähkövälitteinen kun edellisessä edullisemmassa SE-versiossa mekaanis-hydraulinen. Vaihteisto on kehittyneempi, Power Quad Plus versio, eli pikavaihteet nappikäytöllä ja nopeuden sovitustoiminto sekä Soft Shift pehmennystoiminto ylös-tai alaspäin vaihdettaessa pikavaihteella. Lisäksi vaihteistossa pykäliä enemmän ( paitsi kahdessa pienimmässä 16/16-versio ). Isommissa 24/24 ja suurimmissa 20/20. Malleissa 6830 ja 6930 on vakiona muuntuvatilavuuksinen 110 litran hydr. pumppu.
Moottori on kaksiventtiilinen varustettuna CommonRail-yhteispaineruiskutuksella. Turbo on perinteinen.
Tämä vakiomalli on huomattavasti fiksumpi kuin SE-sarja ja tarjoaa koeteltua tekniikkaa sekä enemmän varusteluvaihtoehtoja.

Mitä ite tuohon normisarjan varusteluun oon tutustunu nii jos ois alapäässäkin tehokkaampi LS-hydrauliikka niin ois aika näppärä kone. Nykyisien -10 ja -20 sarjan premium tason koneiden ominaisuudet riittävät vallan hyvin meidän käyttöön.
Näppärä on, tuo pumppu on vain vähän alakantissa. Power Beyond-liitäntä korvaa hiukan pienen pumpun aihettamaa vajetta ulkopuolista hydr. tarvitsevissa laitteissa, esim. etukuormaimessa. Muualla on tarjolla vieläkin pienemmällä, 54 litran pumpulla olevia malleja. Valovarustustahan saa lisää, ja kaksiosainen tuulilasi eroaa Premiumista. Toisille puutteena 50 km/h version saatavuus vakiomalliin. Paljon yksinkertaisempi hallintalaitteiltaan kun tätä ohjausterminaalia ei ole niinkuin Premiumissa. Vaan mitähän Heino nyt sanoo ? Tämä lähti nyt vaeltemaan pois alkuperäisestä aiheesta....Voipihan todeta, että uudenveroinen Valtra olis, etelän miehillä tais olla lumityöt vähissä kun myyvät  ?

Viimeksi muokattu: 18.03.08 - klo:15:20 kirjoittanut Loordi Fordson

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Tuossa se oesi

Mitä ite tuohon normisarjan varusteluun oon tutustunu nii jos ois alapäässäkin tehokkaampi LS-hydrauliikka niin ois aika näppärä kone. Nykyisien -10 ja -20 sarjan premium tason koneiden ominaisuudet riittävät vallan hyvin meidän käyttöön.
Näppärä on, tuo pumppu on vain vähän alakantissa. Power Beyond-liitäntä korvaa hiukan pienen pumpun aihettamaa vajetta ulkopuolista hydr. tarvitsevissa laitteissa, esim. etukuormaimessa. Muualla on tarjolla vieläkin pienemmällä, 54 litran pumpulla olevia malleja. Valovarustustahan saa lisää, ja kaksiosainen tuulilasi eroaa Premiumista. Toisille puutteena 50 km/h version saatavuus vakiomalliin. Paljon yksinkertaisempi hallintalaitteiltaan kun tätä ohjausterminaalia ei ole niinkuin Premiumissa. Vaan mitähän Heino nyt sanoo ? Tämä lähti nyt vaeltemaan pois alkuperäisestä aiheesta....Voipihan todeta, että uudenveroinen Valtra olis, etelän miehillä tais olla lumityöt vähissä kun myyvät  ?

Tuosta power beyond liitännästä, miten sillä saa parannettua tuollaisen koneen hydrauliikan tuottoa? Itse olen ollut siinä uskossa, että sillä yhteydellä saa ulkopuoliset, yleensä hienot sähköohjatut koneet
Ohjattua hydr. pumppua ilman traktorin suorittamaa ohjausta. Mutta eihän sillä pitäsi saada pumpusta sen enempää tuottoja ulos? 

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Tuossa se oesi
Ainakin Fergu ja Valtra on markkinoinnissaan väittänyt, että tuottoa tulee enempi tuon liitännän kautta ulos verrattuna esim. hydr.lohkojen kautta tulevaan ( näinhän aina onkin ). Eli virtaushävikkiä saataisiin pienemmäksi. Fergu markkinoi 4300-sarjassa juuri näin. Tiedä häntä mikä on totuus ? 
Jos esim. kuormaimessa kuormantunteva venttiilistö, Valtra esittää asian näin http://64.233.183.104/search?q=cache:lBGRoxcSKjMJ:www.valtra.com/com/commonfiles/retailer/tractor_pictures/file/alacarte_FINLAND.pdf+power+beyond+valtra&hl=fi&ct=clnk&cd=6#19

Viimeksi muokattu: 18.03.08 - klo:15:43 kirjoittanut Loordi Fordson

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Tuossa se oesi
Ainakin Fergu ja Valtra on markkinoinnissaan väittänyt, että tuottoa tulee enempi tuon liitännän kautta ulos verrattuna esim. hydr.lohkojen kautta tulevaan ( näinhän aina onkin ). Eli virtaushävikkiä saataisiin pienemmäksi. Fergu markkinoi 4300-sarjassa juuri näin. Tiedä häntä mikä on totuus ? 

Niin tietysti, eli olenko ymmärtänyt oikein että power beyond käsittää yhden ulostulo- liittimen ja signaaliliittimen pumpun ohjaukseen? Vai hoidetaanko tuo pumpun ohjaus traktorin omalla LS-piirillä?
Paluu sitten traktorin omaan paluuliittimeen?

No joo, tietysti siitä saa ehkä enemmän läpi, mutta kuinkahan iso ero on kyseessä?

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: Tuossa se oesi
Saattaa olla paljonkin, jossain jonkun merkin esitteessä esiteltiin eroa, vaan en mene arvailemaan. Jos verrataan ulkopuolisten hydr. venttiilien kautta saatua virtausta, eroa saattaa olla noin kolmannes verrattuna pumpun tuottoon. ( Esim. NH TS-sarja ).

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Tuossa se oesi
Hydrauliliittimestähän tulee max 80 l/min
Kui mää ain olen paras?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Tuossa se oesi
Hydrauliliittimestähän tulee max 80 l/min

Tuotahan kritisoitiin jossain ammattilehdes jo muutama vuosi sitten, ettei oo liittimien kehitys pysyny traktorien peräs.... Yhteensopivuus kai se kirosana on niinku tietokonepuolella.
tethering holes to their concave windings

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Tuossa se oesi
Hydrauliliittimestähän tulee max 80 l/min

Millä viskositeetilla?

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Tuossa se oesi
Hydrauliliittimestähän tulee max 80 l/min

Puolituumaisesta tulee tuon verran.
VT:ssä on tuo power beyond 3/4 tuuman liittimillä joten tuotto on varmaan suurempi kun 80l/min.