Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe international 1046  (Luettu 12784 kertaa)

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: international 1046
Tässä Shellin LubeMatch jos aukeaa:

http://www.shell.com/home/page/products_services/on_the_road/oils/lubematch/app_lubematch.html

Siitä traktorinkuvaa klikkaamaan ja valitsemaan mallia.

Ei ole ihan yksinkertainen, sen natikan voiteluhuolto.

Äläkä lue mitä sellaisten voimansiirrosta kirjoitellaan, menee yöunet...

...jos jotain hajoaa.



Eikös se ole sahapukkimalli, eli kopittomaksi alunperin tehty, ja koppi jälkikäteen heitetty niskaan. Ei se oo paha rempata  ;D

der bauer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 901
Vs: international 1046

kujala

  • Vieras
Vs: international 1046
Sanovat ettei ole varsin helppo eikä halpa korjata jos sieltä voimansiirrosta menee jotain, hilua on paljon ja pahasti peräkkäin.
Ainakin uudemmissa, en tiedä onko seitkytlukulainen tehty vähemmillä synkroilla ja öljynkierroilla.

Voi tietysti olla vain kateellisten panettelua. :-[

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: international 1046
Sanovat ettei ole varsin helppo eikä halpa korjata jos sieltä voimansiirrosta menee jotain, hilua on paljon ja pahasti peräkkäin.
Ainakin uudemmissa, en tiedä onko seitkytlukulainen tehty vähemmillä synkroilla ja öljynkierroilla.

Voi tietysti olla vain kateellisten panettelua. :-[

Jos on vähänkään samanlainen vaihteisto, kun omassa saksan natikassa, niin kustannukset ei johdu rattaiden määrästä taikka hinnasta. Viheliäinen rakenne on sellainen, että traktori täytyy laittaa neljään osaan, jotta vaihteistoon pääsee käsiksi. Hytti pois ja perä sekä keula laatikosta erilleen. Vaihteisto on sellaisessa putkessa, johon pitää päästä käsiksi molemmista päistä. Tällainen remppa tuli omalle kohdalle ostotyönä teetettyä. Osat oli alle neljänneksen hinnasta. Loppusumma, no en sano mitään.

Ei välttämättä koske tuota mallia, mutta tuli vain mieleen, kun remontin vaikeutta päiviteltiin.  :(

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5920
Vs: international 1046
946, 1046 ja 1246 on ZF:n tekemä vaihteisto kun taas uudemmat 955 ja 1055 on natikan omaa tuotantoa olevalla vaihteistolla, 1255 ja 1455 samalla ZF:llä kuin nuo vanhemmat.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: international 1046
Sanovat ettei ole varsin helppo eikä halpa korjata jos sieltä voimansiirrosta menee jotain, hilua on paljon ja pahasti peräkkäin.
Ainakin uudemmissa, en tiedä onko seitkytlukulainen tehty vähemmillä synkroilla ja öljynkierroilla.

Voi tietysti olla vain kateellisten panettelua. :-[

Jos on vähänkään samanlainen vaihteisto, kun omassa saksan natikassa, niin kustannukset ei johdu rattaiden määrästä taikka hinnasta. Viheliäinen rakenne on sellainen, että traktori täytyy laittaa neljään osaan, jotta vaihteistoon pääsee käsiksi. Hytti pois ja perä sekä keula laatikosta erilleen. Vaihteisto on sellaisessa putkessa, johon pitää päästä käsiksi molemmista päistä. Tällainen remppa tuli omalle kohdalle ostotyönä teetettyä. Osat oli alle neljänneksen hinnasta. Loppusumma, no en sano mitään.

Ei välttämättä koske tuota mallia, mutta tuli vain mieleen, kun remontin vaikeutta päiviteltiin.  :(

Tuommosissa tapauksissa missä työn osuus nousee kohtuuttomaksi, kannattaa muistaa, että minkä ihminen särkee, sen ihminen purkaa  ;D Nykyään hyvä apu remonttihommissa digitaalikamera, millä voi räpsiä purkuvaiheessa kuvia, että siitä saa suunniilleen vielä traktorin näkösen kasattuakin.

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: international 1046
Sanovat ettei ole varsin helppo eikä halpa korjata jos sieltä voimansiirrosta menee jotain, hilua on paljon ja pahasti peräkkäin.
Ainakin uudemmissa, en tiedä onko seitkytlukulainen tehty vähemmillä synkroilla ja öljynkierroilla.

Voi tietysti olla vain kateellisten panettelua. :-[

Jos on vähänkään samanlainen vaihteisto, kun omassa saksan natikassa, niin kustannukset ei johdu rattaiden määrästä taikka hinnasta. Viheliäinen rakenne on sellainen, että traktori täytyy laittaa neljään osaan, jotta vaihteistoon pääsee käsiksi. Hytti pois ja perä sekä keula laatikosta erilleen. Vaihteisto on sellaisessa putkessa, johon pitää päästä käsiksi molemmista päistä. Tällainen remppa tuli omalle kohdalle ostotyönä teetettyä. Osat oli alle neljänneksen hinnasta. Loppusumma, no en sano mitään.

Ei välttämättä koske tuota mallia, mutta tuli vain mieleen, kun remontin vaikeutta päiviteltiin.  :(

Tuommosissa tapauksissa missä työn osuus nousee kohtuuttomaksi, kannattaa muistaa, että minkä ihminen särkee, sen ihminen purkaa  ;D Nykyään hyvä apu remonttihommissa digitaalikamera, millä voi räpsiä purkuvaiheessa kuvia, että siitä saa suunniilleen vielä traktorin näkösen kasattuakin.

Ihan pelkällä kameralla ei pärjää. Pitäisi olla sellainen pajakin, jossa viitsii nakerrella. Taidoissakin saattaa olla vaihteistoremppaan puutteita.  ::)

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: international 1046
nyt on natikka käyty läpi. ohjausnivelet paskat,vaihdettu.suuttimet vaihdettu.Osia sai aika hyvin,hydrauliikan imusuodin aika kallis n.130e muut suotimet yhteensä n.60e.Kustannukset teetettynä kylä pajalla osineen ja töineen n.1500e eli traktori 4300e+rahti 250e+remontti 1500e=6050e

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: international 1046
nyt on natikka käyty läpi. ohjausnivelet paskat,vaihdettu.suuttimet vaihdettu.Osia sai aika hyvin,hydrauliikan imusuodin aika kallis n.130e muut suotimet yhteensä n.60e.Kustannukset teetettynä kylä pajalla osineen ja töineen n.1500e eli traktori 4300e+rahti 250e+remontti 1500e=6050e

Onnittelut. Siitä sai, kuin saikin woimakoneen, vieläpä 502:sen valmetin hinnalla.