Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe New Holland 6080??  (Luettu 22066 kertaa)

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 263
Vs: New Holland 6080??
Joku tiesi kertoa että nykyisillä ilmastoinnin aineilla jäähdytysteho heikompi kuin vanhemmilla. Metsäkoneissa vanhoilla litkuilla kuulemma vaikka pakkasenpuolelle mutta uusilla aineilla jäähdytysteho keskimäärin 10 astetta ulkoilmanlämpöä vähemmän ?
Tiedä sitten...

Onkos tuo 6080/6090 perältään vastaava kuin wanha tm 165? Hieman järeämpi ilmeisesti kuin tm 150/155.
Yllättävän hyvä näkyvyys eteen kokoisekseen, keulasta ei tehty liian massiivista/leveää, T.

Siksi nuo nh:t ilmeisesti kestää ottaa tehoa kokoisekseen aika reilusti koska voimansiirto on niin kova tehonsyöjä.

RC:ssä pakkoja vähemmän, olisko siten parempi hyötysuhteeltaan, moni väittää pc:tä paremmaksi, mutta dc:llä varmasti menee tehoa enemmän pyörille asti.

 

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: New Holland 6080??
Tiedä sitten mitä apua meikäläisen kokemuksista Puolivälinheikille on kun koneet ovatten Case MXM120(NH TM120) ja NH TS135A.
Ilmastoinnista sen verran että TSAn ilmastointi on mulle ihan riittävä,MXM:ssä tosin en menneenä kesänäkään tarvinnut kuin 3/4 asteikosta ja puhallin ykkösellä.TSA:ssa yleensä puhallin kakkosella ja ilmastointi päällä.Tämähän on henk.koht ominaisuus,Vallu 6800:ssa joskus on ollu tehon riittävyys tiukalla...
TSAn sähkölohkot ovat toimineet vajaan 3000h moitteetta lukuunottamatta 3s lohkoa joka vaihdettiin uuteen.Mikä siihen tuli ei koskaan selvinnyt joko roska tai piirikortin hapettuminen.MXMn vaijerivälitteisistä sydeemeistä en oikein tykkää,kylmissä oloissa kankeat ja tuottojen säätö vaikeampaa kuin sähkölohkoissa.Minulta ääni sähköpropoille.
Polttoainetta ainakin kylvössä TSA syö vähiten verrokkeihin nähden joita ovat ahdettu F115 ja Vallu 6800.Maantieajossa mittasin vertailun vuoksi MXMn ja TSAn kulutusta samalla kärryllä ja matkalla.Tasapeli tuli.
Missään vaiheessa ei TSA ole lämmennyt tosin eihän turvesuolla ole käyty

Tässä vähän kokemuksia meikäläisen NH taipaleelta

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: New Holland 6080??


Johtuukohan tuo nykykoneiden ilmastointien tehottomuus lisääntyneestä ikkunapinta-alasta vai siitä että koneiden voimansiirto käy kuumempana vai onko nuo ilmastointien komponentit jotenki huonompi tehoisia.. Taitaa johtua vähä kaikesta..
 Pystyiskö jotenkin "parantamaan". Toisaalta kipeäksihän sitä ittensä saa jos ohjaamoon väkiste lykätään jääkylmää ilmaa.

*** Nyykkärissä tuohon ihan yksinkertainen syy. Vanhassa hytissä ilmastoinnin kenno katossa ja uudessa penkin alla hytin ja vaihdelaatikon välissä (on muuten pirun kuumapaikka). Lisäksi jäähdyttäjän tuuletin puhaltaa kuumaa ilmaa ilmastoinnin putkille, hytti viilenee heti kun kone käy hetken tyhjäkäyntiä, uusissa näkyy olevan eristeet noiden putkien päällä. Kyllä tuolla pärjää, mutta kun vertaa TM:ään niin lämminhän se on. Mun TM:ssä ei tahtonut saada niin pienelle ilmastointia että ois pystyny olemaan.
Ai niin, kaikki lasit pysyy näissä uusissa kirkkaina joka kelillä. TM ei tahtonut tykätä läpimärästä kuskista.



 Mukava olisi kuulla rc ja pc vaihteiston käyttöominaisuuksien vertailua, jos jollain on tietoa! Ja tämä 50km/h ylivaihde malli myös kiinnostaa!

*** Suunnanvaihto PC:ssa nopeampi ja jouheampi ja aluetta ei tarvii erikseen vaihtaa, eipä juuri muuta eroa. Viidenkympin lootalla kulkee 51km/h 2200rpm, eli jenkoja hiukan rajoitettu, ei siinä muuten mitään ihmeellistä ole.

roadman

  • Vieras
Vs: New Holland 6080??
Ilmastointi aineen täytös määrällä on myös vaikutusta kuinka puhaltaa kylmää.
Liian täyteen täytetty ilmastointi ei tuota kylmää niin hyvin  isoilla kierroksilla kuin taas pienillä kierroksilla.
Näin nuo ilmastoinnin ammattilaiset neuvoivat minua tässä kesällä kun
TM,stä meni termari jumiin helteiden aikaan. Onneksi pakkosyötön puolelle :D
Kylmää tuli niin että nilkkoja palelti 30 asteen helteellä. Vähän kattoivat kieroon kun tuli kopista ulossandaali ja villa sukka varustein ;D ;D

Omaa kokemusta näistä uusista malleista ei ole. vaan huollon tiskillä tuttavien kanssa keskustellut.
Kaverilla suolla kaksi 6080. Toinen palakoneen edessä kahdella kuskilla kesän ajoivat ilman suurmpia murheita tai no ulosottoakselin tumppeja meni muutama eli toimii sulakkeena kovissa paikoissa.
Kaveri kertoi että lämpöjen kanssa ei mitään ongelmia yli 30 asteen helteilläkään vaikka kaksi kuskia ajoi yötä päivää palakoneen vedossa kaasu selällään. Muitten merkkien kanssa oli jo alkanut olla ongelmia lämpöjen kanssa.

Itsellä ensimmäinen NH 155 TM.  Tulee kolme vuotta olleeksi talossa ensi vuoden vaihteessa. Tunteja nyt 3000 ilman suurempia murheita. Ajo on urakointi ajoa joten aivan helpolla ei ole päässyt.
Keppi vaihteisiin ei ole enää meillä paluuta.