Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktoreiden viat?  (Luettu 16078 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Traktoreiden viat?
Ittellä sama kokemus,valtun myyjät ei haluu myydä :o Keskon myyjillä hintanäkemykset ei kohtaa ::)
Kyllä molempien kans on aina tarvittaes kauppoihin päästy. Tosin ei oo valtua valtun myyjältä ostettukaan...

Mitä mä oon vaihtokoneslistoja plarannu, oon huomannu, että vaihtovaltujen hinnat on järjestään pilvissä, kun niitä vertaa samanikäisiin vähemmän ajettuihin ja teknisesti edistyksellisempiin koneisiin. Tämä kertonee osittain syyn myös valtumiesten merkkiuskollisuuteen, kun saa vaihdossa uuteen valtraan valtrahinnan verran valtrahyvitystä, että pysyy samassa valtramerkissä. Ja tietenkin sitten sen vaihdossa tullutkin vaihtovaltra valtrahinnoitellaan valtrapilviin vaikka olis jo liki kymppitonni valtramittaris ja valtraikää kymmenenkin vuotta. Muiden merkkien hinnoittelu omissa merkkiliikeissään tuntuu olevan paljon järjellisemmällä tasolla ja kauppaa tehdään huomattavasti realistisemmalla hintatasolla, jolloin se vaihtovaltraa vaihdossa tarjoava saakin sitten sen parhaan valtrahyvityksen just vaihdossa uuteen valtraan valtraliikkeessa ja pysyy uskollisesti valtramerkissään, vaikka valtra ominaisuudet ja viat tietääkin... Tätä sitten perustellaan korkealla vaihtoarvolla, vaikka kyse onkin illuusiosta.
kyllä kansa tietää :D :D :D :D

kyllä näemmä ahistaa kun omaa merkkiä ei arvosteta ::)
Ai ketä? Mua vai? Ei ahista... Näkyy noilla valtran vaihtokonesivuilla tuo vaihtokone hinnoittelu olevan muillakin merkeillä pilvissä. Onpahan ainakin tinkimisvaraa kunnolla... Pääsääntöisesti, mä en valitte traktoria arvostuksen takia, vaan töitä tehdäkseni. Ne on sitte jotkut muut, jotka sitä arvostusta tuntuu kaipaavan enemmän... Nostinpa vaan hinnoittelukissan pöydälle.

Kohta on intos: meidän isän rattori on parempi ku teidän isän ja polkurattoreilla tupaa ympäri.  :D

Niinpä, nehän inttääkin täällä jostain poljinajosta, siis ilmiselvästi polkutraktoreilla ajavat ;)

Ei siihen mitään inttämistä tarvita. Selvä faktahan se on, että joka ei poljinajosta tiedä, ei sitä osaa kaivata eikä sitä ymmärrä. Directissäkin kuulemani mukaan on poljinajo, mutta vähän piilossa. Ainakaan viimeksi directiä kokeillessani en sitä (vielä) löytänyt, mutta siitä onkin jo reilu puoli vuotta aikaa. Voi nyt jo olla paremmin löydettävissä.
tethering holes to their concave windings

hyla

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: Traktoreiden viat?
Ja löytyyhän JD:ltäki poljinajo, ruohonleikkureista...  ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52026
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Traktoreiden viat?

Aivan samat kommentit Valtran tarjouksista;

Pyysin laivakone valtusta tarjousta kerran ja sain saman listahinnan kuin on hinnastoissa ; Silloin ostin NH 125 tm ss

Toisen kerran pyysin tarjousta T ja N sarjasta ; sama lopputulos lista hinta tarjous ja Ostin ulkomailta käytetyn traktorin,,,,,,,, Fendt Xylon  ja nyt Renault RZ Ares

Sopii toivoa että vienti valtulla vetää ettei paja lopu kokonaan,,,,,,,,
 :o ??? ::)

niin otsikkoon viitaten ; vikoja varmaan on tasan kaikissa ???


 ;D Joopa joo....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ss3

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 238
Vs: Traktoreiden viat?
Nehän on vain työkaluja ???

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Traktoreiden viat?
Nehän on vain työkaluja ???

Juuri näin... en viä koskaan oo nähny, että ois työ jääny tekemättä traktorin merkin takia. Tai ainakaan multa ei oo jääny, vaikka kerran oli lähellä. Taisi sekin kyllä johtua ennemmin siitä, että oli paljon kaikenlaisia käyttäjiä nähnyt yksilö. Eräskin käyttäjä oli väkisin polkenut jalalla vaihdetta päälle...
tethering holes to their concave windings

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Traktoreiden viat?
En oikein ole samaa mieltä KJL:n kanssa tuosta vaihtokoneiden hinnoittelusta, siis noin ylipäänsä. Valtralla näyttäis olevan hajontaa hinnoissa eri myyntipisteiden välillä. Luulen että kyse lienee siitä että myyjillä on vähä eri strategiat saada eurot pois ostajilta.

Sikäli kun omat tutkailuni ovat vertailukelpoisia (siis olen hintavertailuissani myyjän tietojen ja kuvien varassa) niin mm. suolahden ja seinäjoen valtran myyntipisteissä on hieman tyyriinpuoleisia koneita, joissain muissa taas hinnoitellaan koneet realistisen myyntihinnan lähelle ja sitämyöten hyvitykset on niukempia vaihdokista.

K-maatalouden ja Agrin koneet ovat vaan yksiselitteisen kalliita, väkisin tulee mieleen että tinkavaraa on jätetty. Joka muuta väittää on varmaan niin tollo että ei ymmärrä heidän hintojensa olevan alv 0 verolla. Myös nyykkärien vaihtokoneiden hintapyynnit pääsääntöisesti "pilvissä"

Ymmärrän helposti sen että yksinkertaiset koneet kuten a-sarja ja mezzovalmetit pitävät hintansa suhteessa paremmin kuin uutena kalliimmat ja teknisemmät koneet. Yleensä käytetty ostetaan kakkoskoneeksi tai metsäajoon tms. ja silloin ei ole väliä onko koneessa viimeiset hienoudet vaan tärkeämpää on että kone toimii luotettavasti ja vähemmällä värkkäämisellä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Traktoreiden viat?
En oikein ole samaa mieltä KJL:n kanssa tuosta vaihtokoneiden hinnoittelusta, siis noin ylipäänsä. Valtralla näyttäis olevan hajontaa hinnoissa eri myyntipisteiden välillä. Luulen että kyse lienee siitä että myyjillä on vähä eri strategiat saada eurot pois ostajilta.

Sikäli kun omat tutkailuni ovat vertailukelpoisia (siis olen hintavertailuissani myyjän tietojen ja kuvien varassa) niin mm. suolahden ja seinäjoen valtran myyntipisteissä on hieman tyyriinpuoleisia koneita, joissain muissa taas hinnoitellaan koneet realistisen myyntihinnan lähelle ja sitämyöten hyvitykset on niukempia vaihdokista.

K-maatalouden ja Agrin koneet ovat vaan yksiselitteisen kalliita, väkisin tulee mieleen että tinkavaraa on jätetty. Joka muuta väittää on varmaan niin tollo että ei ymmärrä heidän hintojensa olevan alv 0 verolla. Myös nyykkärien vaihtokoneiden hintapyynnit pääsääntöisesti "pilvissä"

Ymmärrän helposti sen että yksinkertaiset koneet kuten a-sarja ja mezzovalmetit pitävät hintansa suhteessa paremmin kuin uutena kalliimmat ja teknisemmät koneet. Yleensä käytetty ostetaan kakkoskoneeksi tai metsäajoon tms. ja silloin ei ole väliä onko koneessa viimeiset hienoudet vaan tärkeämpää on että kone toimii luotettavasti ja vähemmällä värkkäämisellä.

No ainakin suolainen maaseutu-lehdessä V:n ilmoituksis näytti olevan melkoisia ilmamassoja. A on jo pitkään ilmoitellu 0-alvilla, mutta ainakin K:n hinnoissa alv mukana...

Sitten mielenkiintoinen poiminta... K:n sivuilla V T140 -04 5200h 46000€
Valtran omilla sivuilla vastaava kapistus        V T140 -03 2300h 59000€

Molemmat sis.alv. Valtrassahan tunnit ei tunnetusti meinaa mitään tai ainakaan ero ei maalaisjärjellä ole kovin merkittävää luokkaa...
Samalla maalaisjärjellä tuon -03, vähemmän ajetun yksilön, ei tuntimääräkään huomioiden pitäisi olla noin paljon kalliimpi?

No yksilöitähän nuo tietenki on... Tuolla vanhemmalla on kuitenki ajettu vain pyhisin, vaikka pyhätyö onkin kuulemma syntiä. Tuo vuoden nuorempi on sitte ollu sillä kylän huolettomimmalla poikamiehellä, joka vaihtaa öljyt silloon, ku muistaa, jos sittenkään eikä niin tarkka muutenkaan... (Nämä oli vain spekulointia, ei faktaa)

Toki noi molemmat yksilöt näytti kuvis hyvinkin samankuntoisilta, mutta lähempi tarkastelu voisi tuottaa erilaisen arvion. Voisi ehkä jopa perusteellisen koeajon jälkeen väittää hintojen olevan kohdallaan, mutta joku asiasta oikeasti kiinnostunut saa mun puolestani hoitaa sen asian... ;D
tethering holes to their concave windings

Movado

  • Vieras
Vs: Traktoreiden viat?
Nehän on vain työkaluja ???

Juuri näin... en viä koskaan oo nähny, että ois työ jääny tekemättä traktorin merkin takia. Tai ainakaan multa ei oo jääny, vaikka kerran oli lähellä. Taisi sekin kyllä johtua ennemmin siitä, että oli paljon kaikenlaisia käyttäjiä nähnyt yksilö. Eräskin käyttäjä oli väkisin polkenut jalalla vaihdetta päälle...

Kyllä näinkin saattaa käydä - siis työ tekemättä - " jos pyörä ei vedä se jarruttaa "

Movado

  • Vieras
Vs: Traktoreiden viat?
Ala-Perttiä oon tässä kaivannu - vähä selvennystä valtteri vaivoihin ?

Ala-Pertti huhuu

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Traktoreiden viat?
Nehän on vain työkaluja ???

Juuri näin... en viä koskaan oo nähny, että ois työ jääny tekemättä traktorin merkin takia. Tai ainakaan multa ei oo jääny, vaikka kerran oli lähellä. Taisi sekin kyllä johtua ennemmin siitä, että oli paljon kaikenlaisia käyttäjiä nähnyt yksilö. Eräskin käyttäjä oli väkisin polkenut jalalla vaihdetta päälle...

Kyllä näinkin saattaa käydä - siis työ tekemättä - " jos pyörä ei vedä se jarruttaa "


Tuos kyseises yksilös oli muuten kitkalukko etuakselilla.
tethering holes to their concave windings

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Traktoreiden viat?
Minun mielestäni Valtra on paras traktorimerkki ja kaikki muut on ihan paskoja. Valtrassa on osat viimeistään Suolahdessa ja huoltoverkosto on varmasti maan kattavin. Kaiken lisäksi Valtrakuski tukee suomalaista työllisyyttä kaikkein eniten. Siinä mielessä Valtra on mennyt huonompaan suuntaan, että mukaan on otettu kaikenlaisia Directejä, nestekidenäyttöjä yms. ihan turhaa sälää. Kuka semmosia ihan oikeasti tarvitsee?

Mulla on 705:ssa 13000h mittarissa. Paljon on kengitetty, mutta paljon on ajettukin ja työtavat on aika rankkoja. Jollain ne hommat on kuitenkin tarvinnut tehdä. Omana aikanaan ehdottomasti käteensopivin traktori. Sitten hommattiin 6800 ja siinä on nyt 1515 tuntia. Helmikuussa täyttää yhdeksän vuotta. Muuta vikaa ei ole ollut kuin startti, joka meni aika lailla uutena. Ei ole mitään haitekkiä, eikä sen semmoista. Yksinkertainen ja perusvarma käyttökone. Jos nyt pitäisi uutta traktoria ostaa, niin tuskin tosissani ostan mitään muuta kuin uuden Valtran. Se on minua miellyttävä kone. Massikka ja nyykkäri pohjaiset viritykset näyttää olevan sellaisia pikkuvikaisia koneita, mitä meitin kokemuksen mukaan esim. masserit on olleet aina. Jontikka saattaisi tulla jollain tapaa kysymykseen, mutta jotenkin tuntuu siltä, että tämä 30-sarja on vienyt luotettavuutta taaksepäin. Pikkuvikaisuutta tullut lisään. Valtra on siis paras :P

Mullakin on tuollainen 6800, mutta älä kerro kenellekään, ainakaan Ala-Pertille.

Movado

  • Vieras
Vs: Traktoreiden viat?
Nehän on vain työkaluja ???

Juuri näin... en viä koskaan oo nähny, että ois työ jääny tekemättä traktorin merkin takia. Tai ainakaan multa ei oo jääny, vaikka kerran oli lähellä. Taisi sekin kyllä johtua ennemmin siitä, että oli paljon kaikenlaisia käyttäjiä nähnyt yksilö. Eräskin käyttäjä oli väkisin polkenut jalalla vaihdetta päälle...

Kyllä näinkin saattaa käydä - siis työ tekemättä - " jos pyörä ei vedä se jarruttaa "


Tuos kyseises yksilös oli muuten kitkalukko etuakselilla.
Pitää korjata ettei tuu väärä käsitys

> jos PYÖRÄTei vedä NE jarruttaa " > etupyörät

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Traktoreiden viat?

Sitten mielenkiintoinen poiminta... K:n sivuilla V T140 -04 5200h 46000€
Valtran omilla sivuilla vastaava kapistus        V T140 -03 2300h 59000€

Molemmat sis.alv. Valtrassahan tunnit ei tunnetusti meinaa mitään tai ainakaan ero ei maalaisjärjellä ole kovin merkittävää luokkaa...
Samalla maalaisjärjellä tuon -03, vähemmän ajetun yksilön, ei tuntimääräkään huomioiden pitäisi olla noin paljon kalliimpi?



No tokihan saa aina pyytää. En ole varsinaisesti syventynyt asiaan, mutta eri valtranliikkeden välillä voi tuossa 70 k€ hintaluokassa olla jopa liki 10 k€ eroja hinnassa, suht vertailukelpoisissa koneissa. Välillä K:lla on noita muunmerkkisiä aika kovissa tarjouksissa, mietin silloin yleensä  että on varmaan saanut konemyyjä myytyä uuden paremmalla katteella.

Monesti tuollaiset alle 5000 ja varsinkin 3000 tuntia ajetut koneet ovat selvästi kalliimpia kuin enemmän ajetut koneet. Noilla tuntimäärillä myös koneen lisävarustus vaikuttaa suhteessa enemmän hintaan. Valtrassa lasikatto ja liikenneperä nostavat hintaa, myös taakseajolaitteet hinnoitellaan aika korkealle uudehkoissa koneissa. Sikäli on aika hauskaa että käytännössä etukuormainta ei juurikaan arvosteta käytetyssä koneessa, tai ainakin siltä minusta monesti tuntuu.

Itse olen monesti miettinyt noita käytettyjen hintoja tutkaillessa että mikä niissä on tavoiteltava katteen osuus. Luulisi että koneiden kanssa olisi sama periaate kuin muussakin tavarankaupassa että tavaran pitää liikkua, vaikka sitten katteesta tinkimällä. Ei koneetkaan parane seisottamalla niitä lanssilla vuodesta toiseen.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Traktoreiden viat?
Uudet menee paremmin kaupaksi, jos vaihtokoneiden hinnat pidetään keinotekoisen korkealla. Itsekin ostin uuden, kun samalla rahalla olisi suomesta saanut kymmenen vuotta vanhan käytetyn.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Traktoreiden viat?
Nehän on vain työkaluja ???

Juuri näin... en viä koskaan oo nähny, että ois työ jääny tekemättä traktorin merkin takia. Tai ainakaan multa ei oo jääny, vaikka kerran oli lähellä. Taisi sekin kyllä johtua ennemmin siitä, että oli paljon kaikenlaisia käyttäjiä nähnyt yksilö. Eräskin käyttäjä oli väkisin polkenut jalalla vaihdetta päälle...

Kyllä näinkin saattaa käydä - siis työ tekemättä - " jos pyörä ei vedä se jarruttaa "


Tuos kyseises yksilös oli muuten kitkalukko etuakselilla.
Pitää korjata ettei tuu väärä käsitys

> jos PYÖRÄTei vedä NE jarruttaa " > etupyörät
Joo... niin siinä tais käydäkin. Kolme pyörää raapi tyhjää, mutta se yks pyörä jarrutti niin lujaa, että se kumos toisten pyörien vetovoiman.
tethering holes to their concave windings