Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pitäisikö tunnin junassa säästää  (Luettu 985 kertaa)

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23531
Ja kertyneet rahat lähettä kepulandiaan luku- ja kirjoitustaidon levittämiseksi kyseiselle aluelle.
Luetun ja kuulun ymmärtämisen oppiminen ei liene vielä mahdollista nykyiselle sukupolvelle.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: Pitäisikö tunnin junassa säästää
luin juuri vikkohesarista nelostien tylsyytestä.    siis pitääkö suomeen vain rakentaa väylät joilla voi vain kissaviteoita tiktokista katella.     kehittävä ja muutenkin järkevä tekeminen siten jää vähemmälle..

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12803
Vs: Pitäisikö tunnin junassa säästää
ELSA-rataa on suunniteltu jo 50 vuotta sitten. https://fi.wikipedia.org/wiki/Espoo%E2%80%93Salo-oikorata

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2995
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: Pitäisikö tunnin junassa säästää
Ajeltiin heinäkuun alkupuolella, eli parhaaseen loma-aikaan eri puolilla etelä- ja itä-suomea. Kyllä oli hiljaista varsinkin itä-suomessa. Kouvola-Mikkeli ja Kouvola-Heinola välisillä teilllä oli todella hiljaista, vaikka oli paras loma-aika, missä oli ihmiset?  Ja nuokin tiet on hyvässä kunnossa.
 Helsinki-Turku-Tampere kolmion sisällä asuu suurin osa suomalaisista, siellä tarvitaan kunnolliset liiikenneyhteydet, hiljaisessa ja vähäväkisessä itä-suomessa ei edes tiet kulu, kun on niin hiljaiseksi mennyt liikenne.

pice

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1330
Vs: Pitäisikö tunnin junassa säästää
Näitä Hesasta eri suuntiin lähteviä ratahankkeita on muitakin, yhteensä kolme, kukin noin 3 miljardia kustannusarvioltaan.
Jos rakennetaan, niin varmaan kilpailutuksen jälkeen menevät ulkomaisille rakentajille ja vierastyövoimalla tehdyiksi, eli työllisyysvaikutuskin jää vähäiseksi.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12803
Vs: Pitäisikö tunnin junassa säästää
Motarin väli Lohja - Salo on aika hiljainen. Liikennelaskentalukuja pöytään. Keskikaistalle voisi mahduttaa pikaraitiotien. Siltojen kohdalla tulee tietty valuhommia. Joku pyloni saattaa myös aiheuttaa hidastusta. Toisaalta neljästä kaistasta yhden voisi nipistää kiskoja varten. Eiköhän insinööri keksi, miten ne kolme jaetaan kumipyöräliikenteen kesken. Mitä olen itse kulkenut Lohjalta Saloon ja Turkkuseen, niin onpa aika autiota.

Esim. Saksa-Italia-väliä (Brennerin sola) säännöstellään Baijerin puolella siten, että rekkoja kerätään letkaksi, joka päästetään määräajoin kerralla baanalle ja sitten tauko. Voisiko juna kulkea 10 km Turkuun päin menevällä keskikaistalla ja vaihtaa sitten Helsinkiin menevälle keskikaistalle, siis vaihdellaan 10 km välein, jolloin motarilla jää vastaavasti tuplakaista samoin välein ? Pätkä on n. 70 km. Kyllä ne olemattomat kulkijat sinne mahtuu. Tuplakisko taitaa mahtua yhteen kaistanleveyteen ?

Eläkelläisviljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8542
Vs: Pitäisikö tunnin junassa säästää
Motarin väli Lohja - Salo on aika hiljainen. Liikennelaskentalukuja pöytään. Keskikaistalle voisi mahduttaa pikaraitiotien. Siltojen kohdalla tulee tietty valuhommia. Joku pyloni saattaa myös aiheuttaa hidastusta. Toisaalta neljästä kaistasta yhden voisi nipistää kiskoja varten. Eiköhän insinööri keksi, miten ne kolme jaetaan kumipyöräliikenteen kesken. Mitä olen itse kulkenut Lohjalta Saloon ja Turkkuseen, niin onpa aika autiota.

Esim. Saksa-Italia-väliä (Brennerin sola) säännöstellään Baijerin puolella siten, että rekkoja kerätään letkaksi, joka päästetään määräajoin kerralla baanalle ja sitten tauko. Voisiko juna kulkea 10 km Turkuun päin menevällä keskikaistalla ja vaihtaa sitten Helsinkiin menevälle keskikaistalle, siis vaihdellaan 10 km välein, jolloin motarilla jää vastaavasti tuplakaista samoin välein ? Pätkä on n. 70 km. Kyllä ne olemattomat kulkijat sinne mahtuu. Tuplakisko taitaa mahtua yhteen kaistanleveyteen ?

Jopo, mut se ei oo valtion tie tällä hetkellä. Ihan sama vaikka siellä ei kulkis yhtään autoa.

Perussuomalainen porvari

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8027
Vs: Pitäisikö tunnin junassa säästää
Motarin väli Lohja - Salo on aika hiljainen. Liikennelaskentalukuja pöytään. Keskikaistalle voisi mahduttaa pikaraitiotien. Siltojen kohdalla tulee tietty valuhommia. Joku pyloni saattaa myös aiheuttaa hidastusta. Toisaalta neljästä kaistasta yhden voisi nipistää kiskoja varten. Eiköhän insinööri keksi, miten ne kolme jaetaan kumipyöräliikenteen kesken. Mitä olen itse kulkenut Lohjalta Saloon ja Turkkuseen, niin onpa aika autiota.

Esim. Saksa-Italia-väliä (Brennerin sola) säännöstellään Baijerin puolella siten, että rekkoja kerätään letkaksi, joka päästetään määräajoin kerralla baanalle ja sitten tauko. Voisiko juna kulkea 10 km Turkuun päin menevällä keskikaistalla ja vaihtaa sitten Helsinkiin menevälle keskikaistalle, siis vaihdellaan 10 km välein, jolloin motarilla jää vastaavasti tuplakaista samoin välein ? Pätkä on n. 70 km. Kyllä ne olemattomat kulkijat sinne mahtuu. Tuplakisko taitaa mahtua yhteen kaistanleveyteen ?

Jopo, mut se ei oo valtion tie tällä hetkellä. Ihan sama vaikka siellä ei kulkis yhtään autoa.

Paitsi sinä mossellasi.😼😼😼