Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 17

Viestit - vakka

Onko muita syitä merkin vaihtoon kuin Sampon kotimaisuus?
Sitä nyt vähän ihmettelen että vipua ei jaksaisi vääntää - en ole sellaiseen systeemin vielä törmännyt jossa hallintavivun jäykkyys olisi ollut ongelma. Eihän systeemissä ole jokin  vika tai suunnitteluongelma? Esiohjauskahvatkin saa jäykiksi väärällä esiohjauspaineella ja vaijerivälitteiset taas jäällä ja mutkilla vaijerissa :-) Karan välissä jotain tai karan päätykupeissa jäätä tai moskaa..

Kaikkiin vähänkin parempiin venttilipöytiin saanee valita haluamansa ohjaustavan. Käsivipu suoraan tai vaijerilla, hydraulinen, sähköinen, muu mekaaninen (esim rajakytkinrulla tms).
Esiohjauspaine (noin 30 bar yleensä) pitää muodostaa sopivalla systeemillä, paras keino riippuu järjestelmän tyypistä ja rakenteesta.
Jos on pitkät esiohjausletkut niin kovalla pakkasella on alkuun vähän viiveinen käyttötuntuma. Muuten oikein kiva käyttää.
Mulla on tuossa moton poikasessa, tarkka ja pehmeä vaikka ei mitään bittipurkilla tehtyjä ramppeja tms olekaan. Bittipurkki on korvien välissä... eilen just nostelin joitakin kymmeniä lannoitesäkkejä kärryyn.
Rampit voidaan tehdä ja hydr. esiohjauksessa tehdään karalle menevää (ja poistuvaa) esiohjauksen öljyä kuristamalla. Olen tässä muutaman kerran viimeisen viiden vuoden aikana joutunut kopeloimaan 80-luvun lopun metsäkoneenn nosturin ohjausta. Alkuperäinen Monsun HV09 (?) pöytä, johon oli vaihdettu Parker Iqan sähköpuoli. Kovin oli ravistava laitos, jos vähänkään nopeutta oli liikkeisiin säädetty. Siis ennenkuin sain rampit jotenkin kohdalleen.

Niin vakaata rannetta ei kellään ole, ettei vivun liikkeen ja karan liikkumisen välillä tarvittaisi pientä viivettä.
Ei nuo kyllä mitään ravistimia ole vaikka olisi rampit nollassa jos kone kunnossa. Ainakaan nuo oikeat sähköohjatut.
Sitä nyt vähän ihmettelen että vipua ei jaksaisi vääntää - en ole sellaiseen systeemin vielä törmännyt jossa hallintavivun jäykkyys olisi ollut ongelma. Eihän systeemissä ole jokin  vika tai suunnitteluongelma? Esiohjauskahvatkin saa jäykiksi väärällä esiohjauspaineella ja vaijerivälitteiset taas jäällä ja mutkilla vaijerissa :-) Karan välissä jotain tai karan päätykupeissa jäätä tai moskaa..

Kaikkiin vähänkin parempiin venttilipöytiin saanee valita haluamansa ohjaustavan. Käsivipu suoraan tai vaijerilla, hydraulinen, sähköinen, muu mekaaninen (esim rajakytkinrulla tms).
Esiohjauspaine (noin 30 bar yleensä) pitää muodostaa sopivalla systeemillä, paras keino riippuu järjestelmän tyypistä ja rakenteesta.
Jos on pitkät esiohjausletkut niin kovalla pakkasella on alkuun vähän viiveinen käyttötuntuma. Muuten oikein kiva käyttää.
Mulla on tuossa moton poikasessa, tarkka ja pehmeä vaikka ei mitään bittipurkilla tehtyjä ramppeja tms olekaan. Bittipurkki on korvien välissä... eilen just nostelin joitakin kymmeniä lannoitesäkkejä
Piilomainontaa: iso ja väljä pöytä kahvoineen tarpeettomana,  saa kysyä yv:llä, toinen kone vaihtui vuosi sitten sähköiseen ohjaukseen.
Rampit on ranteissa. Totesi eräs vanha ajokonemies. Tottahan tuo on.
kannattaa miettiä erkon kannalta.   kumpi mukavempi tehä pitkää päivää metässä.   selkärankoja harvoin myynnissä.      tuossa tuttu ajokoneen kuski halus panostaa erkoon kun ei meinaa jäähä eläkkeelle 45 vuotiaana.
Nelivitosena joutaa ajokonehommista eläkkeelle panosti erkoon tai ei.
Moton jäljiltä ajo on huomattavasti nopeampaa kuin metsurin jäljiltä. Siksi 5€ on kyllä ale hinta ja ajajia ei kovin löydy. Ja jos metsuri kasaa ajouran varteen 3m kuitua, ajo paljon nopeampaa, mutta teko on varmaan puolta hitaampaa ainakin kun vertaa pitkän kuidun hakkuuta oikoen.  Itse ajelin tos syksyllä itse tehtyä pitkää kuitua kuormallisen noin tuntiin lyhyeltä matkalta. Eli 7kiintoa. Kuormain tuskin ikinä hankkii hintaansa, mutta helpottaa tekoa huomattavasti.
Ijasja 2 taisikin puhua omalla motollaaan tekemiensä puiden ajosta eikä metsuripuiden.
Ihan hyvältähän tämä talven alku näyttää. Se on normaalia, että lumet satavat sulaan maahan. Ajoreitit on valmisteltava eli ensin ajaa kertaalleen reitin läpi ja jättää sitten jäätymään. Sen jälkeen toimii. Moton jäljiltä on sitten urat risuja täynnä, kyllä siellä pärjää. Ei niitä viikkojen pakkasjaksoja ennen lumisateita enää tule, se on historiaa.

Jep, havut on kyllä kaikki haalittu uralle ja latvojakin tehnyt säästellen hakerangaksi, että saa lisää tikkua uralle.

Tuo traktorilla puiden ajaminen, jos omalla traktorilla saa kolme-viisi kiintoa tienvarteen tunnissa, voi arvailla ettei se urakoitsijakaan paljoa enempää saa. Eli ei liiku vitosen taksalla harvennuspuut, taksa lähempänä 15 euroa ja sitten huomaakin että pitäskö sittenkin sillä omalla yhdistlemällä harrastella hiljakseen. Totta että yhdistelmä kestää kauan aikaa, tuhansia tunteja jokatapauksessa pikkuremonteilla.
Valitettavasti se ajotaksa tahtoo olla sen 5 euroa harvennukselta. 15 euron ajotaksoja on vain päiväunissa.

Mottitaksalla ajaen varmaankin noin, mutta kuka ajaa kevyellä kalustolla, pitkää matkaa vaikeahkoissa olosuhteissa mottitaksalla, niin hölmöhän silloin on :) Tarkoitin että tuntihommiksi menee moiset ja silloin hintaa kertyy väksinkin. Mottitaksalla tekevät ajaa järeämmällä ajokalustolla, ja jos motteja kertyy hitaasti ts. homma kusee taksan myötä, saattaa olla ettei seuraavalla kerralla "ehdi" tulemaan ku ois tarvetta :)
No varmasti tuossa tapauksessa kannattaakin ajaa omalla kalustolla vaikka ei sitä vanhaa isäntää ajohommaan olisikaan.
Ihan hyvältähän tämä talven alku näyttää. Se on normaalia, että lumet satavat sulaan maahan. Ajoreitit on valmisteltava eli ensin ajaa kertaalleen reitin läpi ja jättää sitten jäätymään. Sen jälkeen toimii. Moton jäljiltä on sitten urat risuja täynnä, kyllä siellä pärjää. Ei niitä viikkojen pakkasjaksoja ennen lumisateita enää tule, se on historiaa.

Jep, havut on kyllä kaikki haalittu uralle ja latvojakin tehnyt säästellen hakerangaksi, että saa lisää tikkua uralle.

Tuo traktorilla puiden ajaminen, jos omalla traktorilla saa kolme-viisi kiintoa tienvarteen tunnissa, voi arvailla ettei se urakoitsijakaan paljoa enempää saa. Eli ei liiku vitosen taksalla harvennuspuut, taksa lähempänä 15 euroa ja sitten huomaakin että pitäskö sittenkin sillä omalla yhdistlemällä harrastella hiljakseen. Totta että yhdistelmä kestää kauan aikaa, tuhansia tunteja jokatapauksessa pikkuremonteilla.
Valitettavasti se ajotaksa tahtoo olla sen 5 euroa harvennukselta. 15 euron ajotaksoja on vain päiväunissa.
95 vuosimalli 6300 on vipuvälitteinen ilman vaijeria.
30800 ja edelleen toimii.
Ite ajelin tauti- ja muut aineet aamuöisin ja aikasin aamulla kun ei nämä kelit tästä näytä muuttuvan.
Eikö niissä yleensä ole jonkinlaiset tukijalat? Olisiko halvin konsti nostaa ne ensimmäiset kouralliset vaikka vähän vajaina varovasti sinne kärrynpohjalle.
Vapaa sana / Vs: Suomi kisoihin
: 17.11.19 - klo:15:16
Onko jossakin pelattu jotakin potkupallua?
Saattahan ne sermivalot olla hyvät kun tyhjänä takaperin menee. Niin kauan kuin pysyvät ehyenä siinä sermissä. Kuorman kanssa ei mitään hyötyä. Työvaloina laadukkaat xenonit sopii paremmin meikäläiselle kuin ledit.
Joskus tein vanhasta öljysäiliöstä lehmille juottovaunun. Vaikka kuinka pesi monenlaisilla aineilla niin vesi ei eläimille kelvannut. Turhaa työtä tein.
Yksi paineen hukkaja mahdollisuus on itsepuhdistuva suodatin. Jos sieltä on se puhdistusvirtauksen kuristin pudonnut tai unohtunut laittaa takaisin karkaa paineet sieltä ja muuten kaikki tuntuu normaalilta.
Tuo kuristin oli omastani joskus tippunut niin ei paine oikein noussut. Aikansa sai ihmetellä ennenkuin älysi. Ruiskun mukana niitä tuli erivärisiä eri kokoisella reijällä.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 17