Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3

Viestit - shaka

No tässä ohjeet miten saa kuivaa haketta.Rangat ajetaan kasalle talvella ja kasan alle vanhat sähkötolpat niskasiksi ja niiden alle kuormaauton renkaita täytettynä betonilla tai pikkukivillä,kasan päät aina auki että tuuli pääsee joka puolelta ja paikka auringoinen ,mutta luoteesta yleensä saa olla suojainen koska sieltä tulee kovimmat myrskyt.Ensimmäisenä kesänä muovin laitto
kasan päälle heinä-elokuun vaihteessa silloin kun on kuivin aika kesästä ohi.Kasa tasataan hyvin päältä ja vanhoja muovia (aumamuovit ym tai edellisen kasat muovit) ensi alle ja sitten 8 metrin aumamuovi kaksinkerroin ,päälle painoksi renkaan sivuja ne eivät kevene siellä päällä niin kuin rangat ja eikä toukat syö muovia rikki kun ei ole niille ruokaa muovin päällä.Seuraavana kesänä haketus heti kun on kesän kuivin aika .Ei heti sateen jälkeen vaan aina poutaa muutama päivä ennen haketusta.
Näin olen saanut niin kuivaa haketta että kun kasasta ottaa se vieriää kuin vilja.Koivut olen raitonut ja paksummat myinyt.
Samoin isoja haapoja en ole kasaan laittanut vaan myinyt.
Varastoon mahtuu nyt kun ei heinälatoa heinille tarvitse reilut 200 mottia.Pelkän omakotitalon lämmitykseen ei kannata hakehommaa väsätä jollei talo ole suuri.

Hmm.. Ehkä vielä paremmin onnistuu, kun hakkaa keväällä ja antaa kuivua mettässä. Talvella pitää vain koittaa ajella pakas-kelillä ja muistaa ravistella lumet pois.
-28 tais olla kovin kun oli pakko laittaa 926 käyntiin. Sen jälkeen tulikin laitettua eberi.
Linksysin boxit navetassa ja tuvassa, muutama seinä välissä, etäisyys noin 50 m. Toimi kohtuullisesti ilman antenneja 1mbit. Laitettiin sitten kumminkin navetan päähän ebaystä tilattu paneeliantenni, tällä pääsee ihan 11mbit.
Suurimman ajan hakkuri pyörii tyhjää väittävät uusimmat tutkimukset eli kannattaa ottaa ketjusyöttö myös mukaan jos paljon ja äkkiä pitää saada haketta .Farmeja tällä päin järestään jos joku on Junkkarin ostanut niin pian on vaihdettu Farmi.Kyllä Farmillakin kiiloja tulee varsikin jos syöttö takkuaa.

Hmm. Eiköhän tähän oo aivan muu ratkaisu kun farmin laikkahakkuri... kilautus urakoitsijalle ja alkaa tulla paljon ja äkkiä.
Kyllähän noita vanteita saa ratkeaan mistävaan.. Nutta miks toi näyttää että on kukku pettäny. Onko sekin joku yleinen vika vai sattumaa. Ei ole meinaan kiva jos tollanen kärry ottaa ominlupineen osumaa vastaantulijaan. Kyllä koukun pitäis kestää melkolailla mitävaan.

Taitaa olla kyseessä täyden paskapöntön irroitus tuossa vaiheessa.
Eikös täällä suomenniemellä ole useampikin paskareino jolla siirtoajossa isompi fentti.
Nordicin n45 integroidulla ballastilla. Ei ota häiriötä ja valokuvio pirun hyvä. Tyrin xenonissa mielestäni melko kapea valokuvio. Muunnossarjoja ollut käytössä amp ja lantsun muistaakseni, kummatkin ottaa häiriötä radioon.
http://www.kofo.nl

Tuolta löytyy aika hyvin kanssa noita koukkuja, ainakin jontikkaan näyttäis löytyvän 500€ kipale.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: jd 7700
: 22.08.10 - klo:18:08
tänä aamuna tuo yllätyspaketti tulla tupsahti saksan maalta. Oli yllättävän fiksu peli. Likaisessa huoltokirjassa näkyi kaikki öljynvaihdot noin 300 h välein, ja kone oli muutenkin kaikin puolin kuosillaan. Ainoa vika on kardaanin takastefasta vuotava öljy, mutta tuohonkin oli koneen sisällä uusi stefa ja ristikko.
aluksi tuntuu melkoisen erikoiselta ajettavalta vain tuo täys-powershift. No kaikkeen kai tottuu.
Olisiko ehdotuksia renkaiksi tuohon? nyt alla 540/65r30 ja 20.8r42 renkaat, ja ainakin takapäähän pitäisi saada leveämmät kumit. 650/65r42 Mahtuu luultavasti jopa original- vanteelle?

Tuohonhan menis sopivasti dneproshinat taakse. 710/70r38. Tosin vanteet joutuu investoimaan.
Omasta kokemuksesta isoin hyöty tullu suo/raivaushommissa. Esim. palakoneen veto ja  kantojen jyrsiminen, vaihteisto luistaa sopivasti isomman kannon kohdalla, ei tartte turhaan starttia kulutella, säästää myös paljon koneiden voimansiirtoa. Portaattomina ollut JD ja Fendt.
Juu.. Ei jaksa 926 nostaa keslan hakkuria lukkoon millään. Onneks on tukijalat joilla voi avittaa. yhdessä enklannissa myynnissä olevassa fentissä näkyi olevan laitettu kummallekkin puolelle koukkua nostosylinterit pystysuoraan.
vm09 musta 936:n lepäilee kokkolan valtralla,hytti lattialla ja vaihteisto puulaatikossa vieressä.

Taitaa olla samainen tapaus josta manne on  tässä ketjussa puhellut.
Joo.. Tuossa uudessa isossa taitaa ollakkin vähän erilainen laatikko kuin vanhemmassa 930:ssä. Sen hinta muistaakseni 9000€
Jepjep... Hakkurissa kumminkin pitää olla oma moottori kun ei massikka jaksa veivata.



Niimpä ne on omat moottorit hakkureissa täälläkinpäin, vaikka on valtrat edessä, ei kai se tarra kyljessä tee siitä sisukiisselistä sen kummosempaa....
Muutoin tossa pätkässä jäi ihmetyttämään se, kuinka vaikealla tavalla se hakkuri pitää sinne vaunuun sijoittaa, että syöttökaukalo juuri traktoriin päin. Eihän se ole kuin juuri päin hel...tiä kun ajattelee jo tavaran syöttösuuntaa kasalta. Jos niinkuin ajetaan kasan viereen, niin eiks silloin olis jollain tapaa fiksua syöttää sivusta ???  Niin ainakin nämä paikalliset tekee ja homma toimii. Hakevaunukin pääsee viereen, eikä tartte poikittain sinne hakkurin taakse kammeta.

Kyllä se punavanteinen pitää hakkurin edessä olla :) Hmm.. Tässä tapauksessa on saatu hakkuriin pitempi syöttöpöytä ilman kääntöpöytää. Mielestäni traktorivetoinen hakkuri ilman moottoriakin on melkoinen malmikasa, entäpä sitten kun ynnätään se muutaman tonnin moottoripaketti siihen niskaan. Siinä saakin olla jo kohtuu iso/painava veturi edessä.
Eikös se fentin laatikon hinta oo 9000€+alv.
ihanan kallista ;D
Vallun laatikko liikkuu tieten 30k€ paikkeilla.
Sivuja: 1 [2] 3