Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 87

Viestit - hl

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Mitas
: 08.09.16 - klo:19:56
Laitappa yv rengas tarpeistasi
Tässäkin olisi aika halpa 14 mottinen (tai no 13,8) puolalainen:

http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-kuivalannan-levittimet/metal-fach-rozrzutnik-obornika-n-272-2/clbhgcce.html
tuolla alustalla ongelmia tiedossa, nimim kokemusta löytyy kun renkaat pienet ja teliväli ahdas.
Maanantaina näytös haapajärvellä, kuonan kylällä. Opasteet tieltä 27, näytös alkaa kello 10.00.

Kuulemma kakka lentää jo nyt kuin ruskea sateenkaari
paska lentää ja kauas, tasainen levityskuvio. Alhainen tehon tarve, 6506 deere kärryn edessä kun isompaa konetta ei tarvi. CX 100 casella myös olen vetänyt MAGNUMIA, ei siinäkään mitään ongelmia ollut.
Maanantaina näytös haapajärvellä, kuonan kylällä. Opasteet tieltä 27, näytös alkaa kello 10.00.
Kelit kun vähän paranee niin levitysnäytös, 12tn vaunu kohta jykylän korkeudella matkalla pohjoiseen...
Työnäytös tulossa, seuratkaa ilmoittelua  ;)
Siis kyllä periaatteessa paaleilla saadaan sama täyttöaste, mutta siinä vaiheessa kun paalit ei ole vielä silppuuntuneet niin tahtovat tehdä "mällejä" ja rehua pursuaa herkästi yli siinä vaiheessa. Itse olen ajatellut että täyttöaste ei saisi olla yli 70%
jos paalaimessa terät kunnossa niin paali kyllä hajoaa nopeasti pystyruuvivaunussa, pitkänä paalattu taas tuottaa ongelmia varmasti... vaunumallista riippumatta
Paalithan on muutenkin kaikista vaativin materiaali apevaunuille käsiteltäväksi. Yhden maahantuojan koulutuksessa tuli käytyä ja siellä tuumasivat juuri samaa mitä bäkkäri mainitsi. Ruuvien koko ja muotoilu ei toiminut pohjoisen jäisillä paaleilla. Täyttöasteellakin on merkitystä, mutta paaleilla täyttöaste jää väkisinkin pienemmäksi mitä siilorehulla... Paalirehulla ei tarvi käyttää vastateriä pystyruuvivaunussa.
ei välttämättä ole ihan noinkaan.. paalirehullakin saadaan sama täyttöaste kuin siilo tai aumarehulla. Pytyn ja sekoitusruuvien muotoilulla oleellinen merkitys asiaan.
Tuollaisista yksityisien poloisten tuomista nevahööd-merkeistä pysyisin erossa, vaikka saisi paljonkin halvemmalla kuin tunnetumman merkkisen ruokintavaunun.  :-X
Anteeksi vain, Hannu Lepola, Haapajärvelle. :'(

Tai jos alennus on sen verta kova että voi ostaa kolme vaunua ja jää vielä osiin vähän fyffee?
onhan tuo nevahöödvaunu ollut agritechnikassakin esillä, tänne pohjoiseen kotimaahamme suomeen tulee koneet ja tieto vähän jälkijunassa... valitettavasti.

Aatelin että yks on korjattavana, yksi oottaa korjausta ja yksi on töissä. ;D
tumpeloilta tuokin onnistuu, kyse on seosrehuvaunusta eikä murskeasemasta..

No aatelin että homma toimii jouhevasti ja ei tarvii varaosahuollon kanssa stressata näitten marginaalimerkien kohdalla. ;D

Tässä on sellainen paradoksi, että toimiva varaosahuoltohan kertoo siitä että koneet ovat huonoja ja osia menee jatkuvasti  ;D ;D

Apevaunu hajoaa jos siltä vaaditaan jotain mihin sitä ei ole tarkoitettu, tai sitten se vaan kuluu olemattomiin. Se on vähän kuin äes, toisella se sama äes kestää 20 vuotta ja toinen saa piikit suoriksi ekana keväänä  ;D
tampiommalla jantterillahan ei säily kuin tasan metrin mittainen pätkä ratakiskoa, lyhyempi on hukassa ja pitempi solmussa
Tuollaisista yksityisien poloisten tuomista nevahööd-merkeistä pysyisin erossa, vaikka saisi paljonkin halvemmalla kuin tunnetumman merkkisen ruokintavaunun.  :-X
Anteeksi vain, Hannu Lepola, Haapajärvelle. :'(

Tai jos alennus on sen verta kova että voi ostaa kolme vaunua ja jää vielä osiin vähän fyffee?
onhan tuo nevahöödvaunu ollut agritechnikassakin esillä, tänne pohjoiseen kotimaahamme suomeen tulee koneet ja tieto vähän jälkijunassa... valitettavasti.

Aatelin että yks on korjattavana, yksi oottaa korjausta ja yksi on töissä. ;D
tumpeloilta tuokin onnistuu, kyse on seosrehuvaunusta eikä murskeasemasta..

No aatelin että homma toimii jouhevasti ja ei tarvii varaosahuollon kanssa stressata näitten marginaalimerkien kohdalla. ;D
toistaiseksi "marginaalimerkki" täällä suomessa, euroopassa tunnettu ja arvostettu. Huolto ja muut tärkeät asiat jo huomioitu suomen markkinoita ajatellen. Kaikki tarpeelliset huoltoon liittyvät asiat löytyvät minulta haapajärveltä.
Tuollaisista yksityisien poloisten tuomista nevahööd-merkeistä pysyisin erossa, vaikka saisi paljonkin halvemmalla kuin tunnetumman merkkisen ruokintavaunun.  :-X
Anteeksi vain, Hannu Lepola, Haapajärvelle. :'(

Tai jos alennus on sen verta kova että voi ostaa kolme vaunua ja jää vielä osiin vähän fyffee?
onhan tuo nevahöödvaunu ollut agritechnikassakin esillä, tänne pohjoiseen kotimaahamme suomeen tulee koneet ja tieto vähän jälkijunassa... valitettavasti.

Aatelin että yks on korjattavana, yksi oottaa korjausta ja yksi on töissä. ;D
tumpeloilta tuokin onnistuu, kyse on seosrehuvaunusta eikä murskeasemasta..
Tuollaisista yksityisien poloisten tuomista nevahööd-merkeistä pysyisin erossa, vaikka saisi paljonkin halvemmalla kuin tunnetumman merkkisen ruokintavaunun.  :-X
Anteeksi vain, Hannu Lepola, Haapajärvelle. :'(

Tai jos alennus on sen verta kova että voi ostaa kolme vaunua ja jää vielä osiin vähän fyffee?
onhan tuo nevahöödvaunu ollut agritechnikassakin esillä, tänne pohjoiseen kotimaahamme suomeen tulee koneet ja tieto vähän jälkijunassa... valitettavasti.
Tarjouksia moniin paikkoihin laskettu nyt, työlukuna 20m3 vetoinen vaunu 2 pystyruuvia alle 40000 euroa asiakkaalla pihassa alv.0%
Jos valmetti on myynnissä, siinä on aina liikaa hintaa. Ihan oikeastikin.

Omasta mielestä, jos valmetti on myynnissä, ei sitä kannata ostaa.  ;D

Vanhoissa Valmeteissa on se hyvä puoli, että niissä ei ole juurikaan piilovikoja. Kaikki viat näkyvät ja kuuluvat yleensä selvästi ja kauas
Se on muuten juurikin noin tuo homma, lisäksi ne kuskitkin tunnistaa varmasti..
Eihän täällä tarvitse anteeksi pyydellä, suomihan on tietääkseni vapaa maa yrittää.
Sivuja: [1] 2 3 ... 87