Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 15

Viestit - meikäläinen

Eipä ole klapilämmitystä ikävä. Rakennettiin talo pari vuotta sitten. Noin 285m2 ja täyskaksikerroksinen, joten kuutioita kohtuullisesti. Ivt:n 11kw pumppu ja kaivoin keruupiiriä noin 700 metriä peltoon. Laitettiin mielenkiinnon vuoksi maalämpöpumpulle oma sähkömittari ja vuosikulutus on n.6200kw/vuosi. Ei ole paljon tullut leivinuuniakaan lämmitettyä. Lämpö piisaa ja lattiat on lämpimät. Laitettiin pumpulle 500 litran varastosäiliö lämpimälle käyttövedelle jota pumppu lataa. Eipä ole lämmin vesikään loppunut. Tulistus tapahtuu parin viikon välein. Kohta muutan konehallinkin maalämmölle.

Vanhemmilla ivt pumpannut lämpöä nyt 13 vuotta ilman minkäänlaisia oireita/huoltoa/nuohousta/rangantekoa/klapintekoa,jne... Saapa nähdä milloin se "seitsemän vuoden kompura" hajoaa...
Kannatta ostaa kotimaista "Valiosiementä":  http://www.youtube.com/watch?v=7ArO-N4BbIM

 8) 8) 8)
Naapurin kokeilussa tarkkuussilputulla tuli keskimäärin 3 litraa enemmän per lehemä. Paalit samalta lohkolta ja hapotettu.

Olis se ollut hirviää maidon lätinää silläkin tilalla, jolle vielä pari vuotta sitten urakoin paalausta, jos olisivat vaihtaneet tarkkuussilppurirehuun... Keskituotos oli 12 000 ja lehmiä oli noin 50 kpl.  8) 8) 8) Rehunteko oli muutenkin pirun tarkkaa, mm. optimaalinen korjuuaika määritettiin neuvojan kanssa kasvustonäytteiden perusteella lohkokohtaisesti. Paalausurakoitsijana olin sitoutunut lähtemään 5 tunnin varoitusajalla(=esikuivatusaika hyvällä ilmalla).

Lehmä on melko konservatiivinen elukka, eikä tykkää muutoksista. Yleensä jos vaihdetaan vaikka siilosta toiseen, on hetken aikaa jonkinlainen muutosstressi päällä.
Toivottavasti agronicilläkin tapahtuu tuotekehitystä. Paalaimissahan tuotekehitystä ei ole tapahtunut, vaan rikkoontumiset johtuu aina käyttäjävirheistä...Kiinnostaisi nimittäin tämä uusi paalisilppuri. Onko kellään kokemuksia. Se vanha malli eri variaatioineenhan oli iso VITSI!!!

Joka ikinen entinen agronicin paalisilppurin omistanut on sanonut, että sen todellisen huonouden tajuaa vasta kun on kokeillut mitä tahansa muuta...

Maalataankohan haapaveteläiset lietekärryt nykyään muualta kuin näkyviltä kohdin päältä päin?

Oliko tarpeeksi provoa? Jaakko, Teukka, valtra 6800 ja muut tehtaan edustajat? Meneekö keskustelu oikeaan suuntaan?
Kannattaa kysellä urakoitsijoilta, miten Pulcella kuivan ja karkean materiaalin paalaus onnistuu. Kuivan ohran oljen paalaus kuulemma vaikeaa: luukku, kun rupeaa aukeamaan, alkaa olki varisemaan ulos ja kohta paalin pyöriminen lakkaa. Verkotus on tämän jälkeen melko haasteellista.  ;)

Huvitti koneforumissa, kun tehtaan edustajat kehua lupsuttivat muovisidonnan toimivan idioottivarmasti, mutta paikanpäälle venytetty agronic-urakoitsija oli aivan eri linjoilla. Hänen mukaansa muovisidonta pelasi jollakinlailla vain optimiolosuhteissa ja manuaaliajolla ajamalla muovi vauhdilla paaliin syöttäen, siis osa paalin sisään... Mc:llä ajellessa tuo manuaaliverkotus tuntuu kyllä niin historialliselta.  :(

Ottavat muihin merkkeihin mieluummin sitä vanhempaa(toimintavarmempaa) mallia vaihdossa. Oli viime syksynäkin Konnevetisillä kielto päällä ottaa kesän ajettuja (taisteltuja) Pulceja vaihdossa. Aiheutti kuulemma jälkimarkkinoinnissa niin paljon harmia myöhemmin.

Tv: Nim.Merk. 25 000 paalia Mc:llä automaattisidonnalla ihanan huolettomasti  8)
No kyllähän ne nyt h3 pesee, mutta kun on vertailukohtaa niin erot on helppo huomata. Nordikeissa valoa on vain niin kattavasti, kirkkaasti ja rajattomasti. Toki jos hinta-laatusuhdetta vertaa, niin Bulboyt on ihan ok. Crx:n ledivaloiltakin (4 teholediä/lamppu) odotin paljon enemmän hintaansa nähden, mutta nordikin xenonit kun on samassa koneessa näyttämässä eri suuntaan huomaa todellisuudessa erot.  :(
Nyt on kokemusta nuista Bulboyn 48 ledeistä. Pettymys oli, kun vertaa esim. Nordikin xenoneihin. Halvalla ei tahdo hyvää saada...
Ei tuuliselle paikalle. Naapurilla kuoriutui vastaava halli 1.5 vuodessa ja nyt ei näytä olevan kuin ranka jäljellä. Aikansa lepatteli, kunnes tuli se ensimmäinen "myrsky".
Lainaus
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.

Niin justiinsa... No onneksi verkussa on kuitenkin pienempi nokka, kuin peuroissa. Kaiken huippu on tämä kuutosen kuoseissa oleva nelipyttyinen jd, en muista mallia. Voi jessus sitä nokkaa!!!

Commonraili moottoreiden jäähdytystarpeen ja syyläreiden kasvuhan näitä turpia on kasvattanut monella merkillä.
Ainakin tuolla onnistui Audiin: http://www.ppdiesel.com/

Optimoinnin yhteydessä asentaja kysyi vain ohimennen, että otetaanko egr:kin pois toiminnassa. Eipä ole ainakaan 3 vuoteen/100 tkm herjannut moottorin vikavaloa. Kokeilin kerran aiemmin pelkästään tulpata egr:n (kuten vanhemmissa malleissa onnistuu), mutta vikavalo syttyi heti.

Kyseinen firma käyttää muuten näiden ohjelmia: http://www.turbotec.com/index.php
On mukavaa, että näiden ikävien Lihakunnankahakoiden ohessa kuulee jotakin positiivisempiakin uutisia: Snelman näkyy nostaneen naudan hintoja rajusti. Oli hiehon hintankin noussut helmikuun alusta 300kg ruholla liki 50 c/kg.

Huvittaa vain tuo Maaseuduntulevaisuus, kun siellä tarjotaan vain tätä surkeudenylistystä ja hyvät uutiset jää uutisoimatta. Jos päivä ei ole muuten pilalla, niin ottaa ja lukee uusimman "sontasiionin"...

Ainahan sitä ylös mennään, mutta miten se alas tuleminen?

http://www.youtube.com/watch?v=DzcjLUHBn3k
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: mf 7600
: 10.02.13 - klo:23:13
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: Dynashift - tänään kello 22:40

    Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - tänään kello 20:44

        Lainaus käyttäjältä: meikäläinen - tänään kello 20:34

            Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

            Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)

          Luojan kiitos ei ole tarvinnut seurata kuin sivusta  8)   Kyllähän sen näistäkin tietää kumpi jää ensin kiinni vaikka toisessa on 5 pikavaihdetta  http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs   ;D   Jätkä rupee jotain tuunattua perkinssiä kehumaan voi luoja sentään...  Samantehoinen deutsi kun oli varion on etupuolella niin kyllä kulkee mutta perkinssi ei muuta tehnyt kuin savusi ja hörppi löpöä vaikka ohjelman kanssa oli sentään kulutus hiukan vähentynyt siittä ja siis noi on/oli lietevaunun edessä...  Edelleen ihmettelen jollei Dyna-6 saa vaihtaa aluetta vedossa!!


    Vedossa on ihan eri asia kun "vedossa aurat tai äes maassa"! Aluetta saa vaihtaa dyna4 ja dyna6 vaihteistoissa sellaisissa tilanteissa missä normaalilla keppivaihteellakin vaihtaminen on järkevää (huom järkevää) Ja eikai sitä missään kielletä.. täytyy jokaisen ihan itse ajatella mikä on järkevää toimintaa ja mikä ei.

No miksi sen sitten aikaisemmin kielsit jos kuitenkin saa tehdä??    Koita nyt päättää hyvä mies  :P 

Jos perkkinsi savuaa ja syö reilusti soppaa kannatta tarkistaa suodattimet tai vaihtaa se ohjelma/boksi. Penkityksessä mootorin optimoinnin yhteydessä selviää aika paljon.

Omissa Dyna6 ja DynaVT:ssa ei tule ollenkaan savua tiukassakaan vedossa, jos moottori saa ilmaa. Jos lähdetään vedättämään raskaasti tyhjäkäynniltä, tulee putkesta lakua johonkin 1400 rmp asti. Kummassakin on toki maltilliset tuunaukset, eikä voimaa ole otettu kuin johonkin parinsadan hv:n/850nm seutuville.
Sivuja: [1] 2 3 ... 15