Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10

Viestit - fenu

Oli valtraan vissiin testiä varten ”hyvä” softa sisässä, kun voimanotossa 110 heppaa, ja samalla perällä ja moottorilla massikassa  10heppa vähemmän.  Kulutus kans massikassa paljon kovempi. Kyllä karjatilan töistä 70% tekee tuolla tehomäärällä. Ihan hyvin pärjäis yhdellä 200 heppasella ja yhdellä 120 heppasella. Toisella lappaa paskaa kyytiin ja toisella levittää. Toisella niittä ja toisella vetää noukkaria. Jne. Harvassa työssä tarvii kahta iso tehosta. Tosin tuossa rehunteossa on karhotusta ja polkemista niin kaksi konetta ei riitä vielä mihinkään.
Ymmärsinkö oikein että 3700 AL malleissa käytetään Ivecon moottoria? Tuntuu ihmeelliseltä että käytettään kilpailijan moottoria. Vai onko tämä koko traktori jonku muun valmistama massikan kuorissa.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: MF 5S
: 22.12.20 - klo:08:45
Kysymys kuuluu että,  onko valtra g sarja massikka, vai massikka 5s valtra g? Valtrassa ainakin kiina agco niin kai tässäkin? Toivoin vähän enempi ulkonäköä 8s mallista. Esim hytti samaan tyyliin. Nythän tuo on lähinnä facelift 5700s mallistoon. Mutta hyvillä spekseillä. Ei sitä voi moittia. Tuo dyna6 on hyvä vaihteisto.
Pitää muistaa että tuo on ovh hinta. Tosi ostaja suoralla kaupalla saa tuosta 20-30 tonnia pois. Ja kyllä 100 heppaa riittää aika moneen hommaan.
Eikö niissä ole kummassakin kiinan sisu. Ja kummassakin massikan vaihteisto. Molemmissa sama suomalainen hytti. Toivottavasti G.ssä parempi äänieristys ettei kompura tee kuskia hulluksi.
Mutta kyllä aika paljon maksaa tuo elektroniikka. A sarjan saa puolella hintaa tuosta samalla teholla.
Vähän paremmissa valoissa voi valita kuinka hyvä on värintoisto. Esim  CRI 80 on jo hyvä  ja esim kaupan hedelmähyllyn päällä on CRI 90 mikä on aika lailla parasta tällä hetkellä. Piha valaisimessa kiinnittäisin huomiota valonjakoon. Eli kuinka laajalle ja tasaisesti valo jakautuu. Kiinan halpiksissa  ei linssiä ollenkaan. Lämpö ja pakkanen tahtoo tappaa lamput. Jos ledin lämpötila nousee yli 90 asteen käyttöikä lyhenee todella paljon, hyvät valmistajat panostaa lämmönhallintaan. Hyvä liitäntälaite pelkästään maksaa jo 20-40€ eli laadukasta valaisinta ei tahdo alle 100€ saada jos puhutaan yli 50watin tehoista.
Ainakin dyna 6 mallissa hyde ja peräöljyt on samat. Portaattomasta en ole varma onko siinä askissa erit. Liittyisköhän tuo ongelma jotenkin ls piiriin. Eli sieltä tulis käsky pumpata vaikka ei mitään perässä? Onko kaikki lohkot sähkösiä vai osa mekaanisia?  Hyvälle huoltomiehelle soitto jos sellainen on tiedossa.
Mut jos ei sinivalkoisin silmin katsele niin onhan tuo ihan hyvä peli. Hyvä ja luotettavaksi todettu vaihteisto. Ihan ok moottori, mittasuhteet hyvät. Jos vielä koppi on hiljainen. Tosin iso miinus että vaan 40 laatikko.
Eipä tuossa ollut mitään ihmeellistä. Kiinan moottori. Massikan vaihteisto. Suomalainen koppi ja osien yhteen liittäminen. Ulkonäkö kuten nelos sarjassa. Varmasti hyvä perus kone jolla tekee 80% karjatilan töistä. Se ettei saa 50 km/h vaihteistolla oli kyllä suuri pettymys.
Kävin tuollaista a134  Valtraa ajamassa ja ihmettelin kovaa ulinaa hytin alta.  Omistaja sanoi että kompura huutaa. Onko tämä ihan normaalia nyky vehkeissä? Vai oliko siinä kompurassa vika. Omistaja sanoi että koskaan sitä kompuraa ei tarvi mutta poiskaan ei saa päältä. Tuollaista vois harkita piha traktoriksi mutta jos ulina on tuollainen niin pilaa aika paljon vehettä.
Valtran sivuja kun katsoo, niin uusi malli on asemoitu A ja N sarjan väliin.  Eli jos tuo pitää paikkansa ei ole S8 massikan kopio vielä tulossa.
Minä nään paljon hyvää tuossa massikan kopissa. Voin kuvitella että äänettömyys on paljon helpompi saada tuolla koppi rakenteella. Valtralta julkistetaan kans jotain uutta 28.8.2020 Tuleeko massikka myös valtran pelleillä saatavaksi. A sarja on valtralla jo massikka suurin osin, muut sarjat varmasti seuraa kun synergia etu on merkittävä. Olis kiva tietää kuinka paljon massikkaa suunitellaan Suomessa valtralla ja toisinpäin. Toivotaan että Suomalaiset pystyvät mukautumaan/ kasvamaan ja pysyvät komponentti valmistuksessa mukana kun määrät ovat suuria. Olisi iso juttu jos Suomessa tehtäis esim kaikki kopit valtra/massikka. Moottoreista tehty valtaosa, mutta siinäkin lipsuttu jo pienemmissä ja annettu homma   Kiinalaisille. Mutta toisaalta mitä täällä kannattaa edes yrittää kun jos vähän vaurastuu rahat annetaan etelä eurooppaan. Parempi liittyä puistossa istuvien joukkoon. Ei olis huolta kosketusnäyttöjen hinnoista.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Uusi MF 8s
: 25.07.20 - klo:04:27
Massikka julkisti uuden mallin. Mielenkiintoinen muotoilu, jotenkin muistoja 2600 sarjasta. Kopin sisusta näytti kyllä siltä että ei voi nivelakselin asennuksen jälkeen mennä sisälle. Miksi noita hipelynäyttöjä pitää olla niin paljon.  Mut muotoilu oli hieno. Youtubeen MF 8s niin löytyy video poikineen.
Kahvan vaihto harvoin auttaa jos säätö on lohkossa pielessä. Kaipaisin nimenomaan vaikka kuvaa että mihin reikä porataan ja mitä säädetään. Yritin youtubesta etsii mut ei videoita liioin löytynyt.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10