Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Kennedy

Maaseudun tulevaisuuden kokenut agronomi toimittaja Veikko Niittymäki kirjoitti pe 15.11 saman asian kuin minä kirjoitin täällä jo ke 13.11 että hankkijan tuleva traktori ja puimuri merkki on CLAAS, joten asialla spekulointi voidaan lopettaa. Laulun sanoja mukaillen Hankkija ja Claas  ” yhteen soppii ”. Näin se tulee menemään lähes 100 % varmuudella.

Niittymaan jutut ovat spekulointia. Toimittaja kirjoittaa omia mielipiteitään. Onko korrektia kirjoittaa mm. "Luotettavasta tietolähteestä".  Maaseudun Tulevaisuudesta on tullut Maaseudun Ilta-Sanomat.
Totuushan on se, että kun Hankkijan liikevoittoa katsoo suhteessa liikevaihtoon, 0.5 % vuonna 2018. Jokainen laskutaitoinen voi päätellä, että kuolinkellot Hankkijan konekaupalle lyövät kovaan tahtiin. Ruotsin ja muun pohjolan mallin mukaan koneet myy Agro Machinery puoli. Hankkijan konemyynnistä tulee Finnish Agro Machinery ja nykyiset pisteet täydentää jo olemassa olevaa verkostoa. Jos konekauppa tumpeloi muun Agrobusineksen ja muiden toimintojen tulosta, lienee korkea aika Tanskassakin herätä todellisuuteen ja tuloksellisuuteen. Konsepti on selvä, Swegish Agro, Danish Agro, Norwegian Agro, Finnish Agro, Baltic Agro, jne. Konemyynti liitteenä vain Machinery ja eri tulosyksikkö.  ;)
...No puimat vaihtuu hiljakseen tummemman vihreisiin.Täällä päin sampomiehet ovat niihin siirtyneet hyvin paljon.

Mihinkäs seuraavaksi vaihtavat? Eikös jonnikankin ole jo pitkään ollut tarkoitus vaihtaa eri katon alle, vai muuttaako vain traktorit?

Eivät lähde minnekään. Myyjä soitti ja kertoi menevänsä uusien mallien esittelyyn.
Rehellisesti sanottuna ei hyvältä näytä, vieläkään. Claas koneena kiinnostaisi ainakin puimuri, mutta hankalaa on, itselläkin lähin virallinen liike sitten 140 km. Huoltoyrittäjältä kuultuna ei ole selvää mikään vielä miten osat tulevat heille. Voi voi, toivottavasti kuiten tulee joku selvyys jotta claasin ja muiden ko liikkeen koneiden kanssa on Suomessa järkeä toimia

Tavarat on tulleet suoraan nykyisestä varaosapisteestä mitä nyt vähän tarvinnut postin mukana.

Ekat hihnat on menny n.1000 h paikalla. Silppurin hihna. Sampollakin olevinaan varaosapisteitä, ohjauksen osia meni kuitenkin 2 päivää naapurilla odotellessa. Luulen että kaikki menee päinvastoin paremmin kuin Keskolla. Y-Agrollakin varaosahuolto Deutziin toimi hyvin.  Minun puolesta Kesko saikin mennä. Kuvitelmat huonosta jälkimarkkinasta taitavat olla kotimaisen puimakoneuskovaisten suusta? Puimureita on kolme, JD,Claas ja NH. Jäljelle jäävä on puimakone.
Onko tuo nyt oikeasti ongelma? Oliko muka keskon aikana hyllyssä mitään erikoisempaa? Epäilen että ei. Nyt olisikin parempi jos oikeasti noihin jäljellejääviin tulisi kunnon kattavuus ettei heti tarvitse turvautua maahantuojaan tai euroopan varastoon.  Se kun lähes aina tarkoittaa vähintään päivän odotusta. Perus kulutusosat nyt jokainen valveutunut viljelijä on ottanut omaan hyllyyn ettei meno lopu jonkin hihnan katkeamiseen..

Traktoripuolella sama juttu. Mitä apua sellaisesta myyntipisteestä on jos silti osaa aina tilataan? Parempi se, että vähemmän myyntipisteitä joissa sitten oikeasti on tavaraa. Kiiretilanteessa sitä ajaa vaikka satakilometriä hakemaan osaa eikä se tuota ongelmia.

Ja paikalla olis sentään ammattimyyjä? Ei mikään kesäharjoittelija. Kun joku sitä KooMaataloutta vielä itkee, niin 2006 vuonna tilasin erään kotimaisen valmistajan osan. Hintakin oli tiedossa, ja silloin oli vielä ammattimyyjäkin. Osia ei vaan ole vieläkään tullut...Meni koko KooMaatalouskin siinä välissä.
Tuli postista tuo Finnish Agron, eli Claasien nykyisen jälleenmyyjän mainoslehti. Näköjään Claasin varaosia saa enää vain 14:sta myyntipaikasta,  kun niitä keskon ollessa claasien jälleenmyyjänä, sai jokaisesta k-maataloudesta. Tämä on suuri heikennys, oma  puimurin
varaosien hakumatka kasvaa noin 50 km suuntaansa.  Ja lehdessä olevaa karttaa kun katsoo, niin monilla tulee vielä pitempi hakumatka, sillä Suomessa on sen jälkeen laajoja alueita, missä varaosamyyntiä ei ole lainkaan  edes 200-300 km säteellä, siis ihan Oulun korkeuden alapuolellakin.

Omakohtainen kokemus niistä KooMaatalouden varaosapalveluista Claasin puimurin kanssa ei kovin häävejä olleet. Eihän siellä tiedetty ei mitään! Tavara liikkuu tehtailta, ja en ymmärrä miksi pelkästä turhastakin hyllyvarastoinnista pitäis maksaa meidän asiakkaiden ekstraa? Samoin siitä että ukkoja joka kylässä ja maksettavia seiniä. Ei ollut naapurille Sampon 2000-sarjaankaan osia, ei edes seuraavaksi päiväksi. Kolmantena päivänä kyllä rikkoutumisesta.
Sivuja: [1]