Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - sonninlypsäjä


Aikansa totakin esittelivät Foorumissa, aktiivista oli myyjäväki.
[/quote]
Tätä kiviäkin kestävää yksilöä  ;) ei ainakaan ole missään näyttelyssä esitelty, itse olin paikalla kun saksasta tuoneesta autosta purettiin kuorma ja soviteltiin tohon rungolle jossa  nyt lepää.
Luvattoman vähällä käytöllä ollut järeä maansiirtokontti jököttää pihassa,kiinnitykset 20 jalkaselle merikontille ja original Fliegl kiinnitys, pohja 8mm ja laidat 6mm Hardoxia, alla kuorma-autolle tehty 3aks. puoliperävaunu jolla ajettu monenlaisia maa-aineksia 26-30 tonnin kuormina,paljonkohan siitä kehtais pyytää rahaa ???
Metsätalous / Vs: Metsäliiton puupula
: 22.07.10 - klo:21:17
raaka-aine kauppaahan vehnän myyntikin kai on mutta silti hinta elää ja kauppaa tehdään. ???
Metsätalous / Vs: Metsäliiton puupula
: 21.07.10 - klo:22:14
Tuntuu olevan ihan omanlainen talousjärjestelmä tossa puukaupassa kun vuoden ekalla puoliskolla yritin MHYn kautta ostaa koivua, ei ollut mitä myydä ja nyt puu onkin niin kallista ettei yhtiöillä ole varaa ostaa!
HALOO! 
Taivaastako nuo hinnat tippuu? eikös normaaliin talouteen kuulu että välillä hinnat nousee ja välillä laskee mutta aina tavaraa on saatavilla ja aina sitä myös ostetaan.
toivottavasti ei sähköyhtiö ainakaan siirry tuohon "puukaupanmarkkinatalouteen"... muuten voi tulla kesällä kuuma ja talvella kylmä
Metsätalous / Vs: koivukuitu vähissä
: 24.06.10 - klo:23:54
millä myisit?
Metsätalous / koivukuitu vähissä
: 24.06.10 - klo:22:42
Muutamia kertoja yrittänyt ostaa  koivukuitua metsänhoitoyhdistyksen kautta ja vastaus tullut ettei nyt ole saatavilla, ihmettelyni herätti ettei kukaan puhunut hinnasta tai määrästä missään vaiheessa mitään!
Se mitä teen ostamallani puulla, kunhan myyjä saa kauppahinnan ajallaan, ei kai asiaan liity?
Kuorman sidontahan on lähes pohjaton meri väännettäväksi. perus-säännöstä painonsa verran eteen ja puolet sivuille ja taakse saakin tienpäällä monenlaista mielipidettä.Siihensoppaan kun lisäät kuorman ja lavanpohjan välisen kitkakertoimen ja liinakulmat, laitojen kestävyyden yms. se hauskuus alkaaakin!
 ja sidontamääräyksistä ei käsittääkseni ole poikkeuksia ammatin perusteella...
näin kuorma-autollakin viljaa kuljettavana närästää että samat jyvät traktorin ja kuorma-auton kyydissä tuottavat erikokoisen seuraamuksen, sakko saattaa olla sama mutta traktorin kärryssä ei jyvät tuota ylikuormamaksua kun taas kuorma-autonpäällä synti suurenee, eli teoriassa jos mulla olis 2 aks  vaihtolava kärry jossa lavoineen  20000 kg vehnää, rangaistus kasvais jos vetäisin lavan traktorin kärrystä kuorma-auton päälle vaikkei akselimassat muuttuiskaan?
Sivuja: [1]