Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 7

Viestit - zape

mulla ollu nyt vuoden oxsan 285 ja ei voi moittia. :-*

Kaveri osti evo oxsan 285, kylläkin varalingoksi....Ainut positiivinen oli lingon valmistuksen työn jälki... Ei siitä kuulema ole metsäteitten lingoksi, asvalttiteille tehty. Liijan pienet purkuaukot, nelilapanen heittosiivikko, ei kerkii lumimäärää viskata pienestä reijästä ulos, pyörittää lunta pesässään. Vaikka ajaisi kumpikin aukko auki. Metsäteitä auratessahan kokoajan menee kiviä, niistä rupee linko hyppimään pakkamaan, ei osaa niitä viskata nätisti penkalle. Nivelakselin ristikkokulmaa tulee liikaa isolle veturille, rasvat tirisee  ristikossa. Hepposesti luukkujen sylinterien kiinnitys, eikä lumensiirtoteho ole kummonen.

Karhulinkoissa irtoili söttösiivet hitsauksista, korjailivat takuuseen niitä ja pikkasen vahvistaneet kiinnityksiä, mutta vieläkin vähän hepposelta näyttävät. Huki taitaa olla perus varma kampe... vaikka monet haukkuvat, mutta hinta laatu suhde silti kohdallaan :)
Tuomonen boosteri seisoo naapurin takapihalla, ekana talvena tuli joka kohdasta levismalli , kävi tehtaalla takuukorjauksessa, vaitovat vain uudet sisuskalut, sit sepitin levineen siivet parilla vanttiruuvilla oikealle sijoille. vedin paksun palkin vetopalkinalapuolelle, jotta runko pysyisi ryhdissä. linkosivat seuraavan talven, sit sai rakentaa sisuskalut kaikki uudestaan, nyt revenä toinen vetorauta runkosta, ym takalaakeri ongelmaa.....joutaa ruostumaan raunion korokkeeksi. Erittäin heikko tapaus....
joku päivä sitten sahailin vanerista 05 sarjalaiseen toisen puolen oven eteen, vanerista korotuksen, jonka päällä teräspakki, pari hylly tasoa sen alle, johon hylsysatsi, kiintolenkisarjat ym näppärästi otettavissa. Vielä sopi lokerot juomapullolle tai ikkunapesu pullolle. Tuomosesta 12-16mm koivuvanerista tehnä sirkkelillä ja ruuvaamalla monia laatikoita, joissa hyvä pitää tarpeelisia työkaluja ja tarvikkeita, eri koneisiin.
katselin nivelaura videoita....aika hidasta nysvätä lumia kasaan. Joensuussa katsellut kiinteistöjen lumien aurausta, melkein kaikki auraa siipilumikauhoilla, jopa avanttiloissa on siipikauhat. Näppärästi muutamalla työnöllä vaikeat sokkeloiset parkkipaikat saavat aurattua. Sitten mitä traktori yhdistelmillä aurailisin, olisi just traktorinlevyinen linko ja siinä levitettävät lisäsiivet. Tiellä ajaissa ylileveä linko tuo omat vaarat muulle liikenteelle, siiven kulmissa pitäisi olla ylilevänkuljetuksen valot. Aikanaan tein taittuvateräsen takalanan ja leveyttä 4metriä ja siivet eteen taitettuna meni 2,5m traktorin omaan leveyteen. oli hyvä ajella ahtaissakin paikoin, kun ei tarvina varoa missä siiven kulmat seikkailevat.  Mitä Oxsa linkosta kuulut, tuntu olevan aika tehosyöppö ja vatkaaliikaa lunta kotelossaan....... ::)
nopeusanturi vaihtaa paikkaa, jossakin vuosimallista eteen päin kartaanin suojanalle, mut vanhemmissa se on runkonsisäpuolella. Tuossa 8450 mistä Hervast mainitsi, oli syynä väärä renkaiten koko, alkujaan oli vanhat tuumakoon palarenkaat ja jossakin vaiheessa omistaja vaihdatti eteen millisarjan palarenkaat ja siten meni välityssyhde pieleen. Rasitus tuli nelivedonpakalle ja lopulta pakan lukitus lukkorengas antautui ja pakka pääsi liikkumaan pituussuunassa. Siinä sitten nopeusanturi sai samalla siipeensä, vaihdettiin samalla pakanlaakerit, malja, josta oli yksihammaspikkasen lohjena ja uudet levyt. Laakereissa ei ollut mitään vikaa.  Mut kannattaa ainakin anturinreijästä kokeilla isolla meisselillä, ettei nelivedon pakkamalja liiku akselinsuunassa, jos liikkuu, aukastava suunanvaihtajan kotelo, jonka takaa ilmestuu koko nelivedonpakka.

Aika paljon särkynä periä ja nelivedonvoimansiirtoa, just sotkemalla millisarjaan ja tuumakoon renkaita keskenään!!!!



 


Olin tuos viime syksynä yhden nevaäijän jutuilla jolla olis justiin 8550 (muistaakseni hitech)
Oli se sillä keriinny rullaamaan jo reilut 29000h.
Kone oli laitettu jossain 26000h:n paikkeilla.

? :o

Hiukan epäilen myös että tuo norcari pysyny läjässä 50 tuhatta tuntia. Ei kuitenkaan ajokone sieltä vahvimmasta päästä

.


Aivan sama,Karijoella Perkins 1004.4T.Avaamaton 50 000 tuhatta tuntia.Norcarrin ajokone ja kun hajoaa menee tehtaalle ihmeteltäväksi.
[/quote]Juu juu on meilkii ajukonnees rapiat 30000h :o Mutta mutta tietääkseni jo useita perk**een kinssi motteja menny ::). Muuten mites vieläkös niistä niitä tasapainotus akselin rattaita menöö uudemmista? ;) Mites muuten se miesluukku siinä kyljessä meillä ainakin vuosi aina saumoista >:( Eikä ihan kanssa ihan pieniruokaisin näkemäni kone ole tuo perkinssikään >:( No eipäole kauaa enään minun murheena ko motteja :)
[/quote]
[/quote]

Naapurilla oli Norcarin ajokone, siinä kyseinen perkinsi paska, joka söi öljyä ja oli tehoton ja motti oli 11 tuhannen tunnin jälkeen loppu. Samoin oli kymppi Ponssen motossa, siinäkin paska perkinsi kypsy alle 15 tuhannen tunnin, piti laittaa kunnostettu vaihtomoottori. Mutta loppu aikoina oli Ponssen ajokone, jossa oli valmetin neloskone, tuli taloon 27 tuhatta tuntia ajettuna, elleinen omistaja oli laakeroina motin. Sillä ajettiin 36 tuhanteen tuntiin ja lähti vielä seuraavalle omistajalle täyteen puunajoon. Moottori pelasi tosi hyvin, samoin muukin kone. 
Saapihan laatukoneita ihan kohtuu hinnalla, esim Joensuulaakeri mainosti viimeviikolla Facomin 1\2 pyssy 1700nm iskuteho ja oliko hinta 330euroa.

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Direct
: 02.01.13 - klo:18:41
Kaverilla keväästä 202 versu ja nyt tuhat tuntia tullut koneseen ja erittäin tyytyväinen ollut. Vähempi vie polttoainetta, kuin edellinen 171 advence ja voimaa enemän, vaihteisto pelaa hyvin.
empä liikaa kehus tuotakkaan linkoa, sen verran tullut aikoinaan linkottua ja rakenneltua useita linkoja....eniten ihmetyttää miten saa tuollaset 8000-10000 tuhannen linkot maksettua, kun vähennetään traktorikulut, työstäsaatava palkka, montako vuotta pitää linkota???? :o
Siitä taitaa olla montamielipidettä lapa- vai kierukka, mut omakohtaislla kokemuksilla ehdottomasti lapasyöttönen linko. Eihän nuo pikku eskolinkott paina oikeen mittään... veikkaisimpa että tuolasella eskolinkolla pärjäisit :o
Tuokin pikku leppä siirtää yläkautta lunta ja ottaa voimaa aika paljon...mulla se olis pieni alenusvaihteelinen linko...yllättävän herkästi pyöri 405 vallulla...aika näyttää sen kohtalon, mut en vielä myy sitä. ::)
Stiga Park ei kulje kylmänä taaksepäin. Hydrauliöljyä on riittävästi. Missä mahtaa olla vika? kone taitaa olla jo kymmenvuotias ja on ajettu reilusti.

Laatikko on varmaan TuffTorq K46 tai joku sen edeltäjä. Ei varmaan suodatinta eikä tyhjennysproppuakaan, eli nämä pienimmät K46:t eivät ole tehty huollettaviksi, K5x:stä kunnon öljynvaihtomahdollisuus jo löytyy. Pumppu tai moottori lienee sökö, eihän mitään hydroa varmaan ole tehty ajettavaksi samoilla öljyillä kymmentä vuotta, kun ominaisuudethan niistä menee etenkin mäkisessä maastossa ilman lauhdutinta. Korjaaminen ei varmaan kannatta... ahneusko se on, joka laittaa huskun ja stigan valikoimaan pienimmät ja huoltoa veroksuvimmat voimansiirron palikat noihin kuluttajakoneisiin.

On niissä tyhjennysroppu, nytkin tässä vaihdoin voimansiiron öljyt Jonsered 2115, aika samoja voimansiirtoja Stigassa ja Huskissa....Pohja roppu naamioitu kiinnityspultin malliseksi, siinä kotelon keskellä yksi pultinkanta on se roppu. 10-30w öljyä laittana paisuntasäiliön kautta, hitaasti imee sisälle ja lopun liijan joutuu imasemaan paisuntasäiliöstä pois, jotta saa tasokorkeuden oikeaan mittaan.   8)
löytyy tuosta videoita aika mukavasti, ompa jopa taakseajolaitteet.....

http://www.youtube.com/watch?v=i2kHvT_Xo8k&feature=related
Viime keväänä huolatin -97 mersusta ilmastoinin, siinä huoltomies kerto miten nämä uudemmat kylmäaineet on paskoja, esim tuon -08 vuoden aineet huonompia ja edelleen huononevat nyt -12 tai -13 aikana uusiin järjestelmiin. Ne ei vaan pysy järjestelmässä, tulevat pikkuhiljalleen kumiletkujen läpi, eli joutuu melkein joka vuosi huolattamaan ilmastoinin. :-[
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka-ja-talous/traktorikuljetukset-halutaan-luvanvaraisiksi-1.13467

AKT:n kätyrien traktorivihaa taas  >:(

Pakkohan puuttua kuljetuksiin, kun Fendt on kuljetuksissa ylivoimanen, ei  jää muille mitään kuljetuksia ;D ;D
Sivuja: [1] 2 3 ... 7