Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 49

Viestit - Paalari

Matoiko olla Salo vai Tume vähän samansorttinen. Lata edessä, tappipiikit ja tupla varpajyrät persiissä.
Jurttimaita noilla hämmennettiin.
Nuo viiatin sähköt on vähän sieltä tänneppäin.
Virtalukot vallankin. L-75 moottori sammui kun painoi jarrua, muistaakseni tuokin vaiva hävisi kun vaihtoi lukon.
Lainaus
Ja kun ruuvi käytiin laitetaan niin aina ajetaan se kuumaksi saakka.
Kuinka korkealle lämpö nousee?
Jotenkin olisi sellainen perstutuma että sooda ei niin hirveästi ilmaa tarvitsisi. Sellaisella kannulla jotain puhdistaa kyllä soodalla, hiekkapuhallus vaatii ilmaa reilusti.
Johonki 80-90 korville, riippuu vähän pajan lämpötilasta.
110 asteessa ilmeisesti sammuttaa värkin.
paljon tuollanen kuluttaa enerkiaa per tunti?    yhellä konkkayrittäjällä tarjulla tuollanen ja kun ei ihan tietä mitä eläkepäivillä tekis.....
Tuo on 11KW moottorilla. Painetta vasten ottanee jotakuinkin tuon, lepuutuksella sitten vähemmän kun pyörii vapaalla.
Paljoa isompaa tässä torpassa saakkaan pyörimään kun aina jotain muutakin kuormaa 35A päänallien takana.
####
Mututuntumalla ruuvikompura vie vähemmän sähköa per tuotettu ilmakuutio.
Ja ruuvikompuran  tuotto on ilmoitettu vastapaineella, eli työpaineella
Ja yleensä mäntäkompuran tuotto on ilmoitettu imutuottona……
Siis nämä hinnat alkaen mallit,
Ruuvikompura kyllä vaatii tasalämpösen paikan ja huoltoa säännöllisesti,
Tuo oma kompura on vaihtolämpöisessä pajassa. Harvemmin siellä on kylmempää kuin ulkona.
Jos alle 0 lämpötilassa on pakko tulille laittaa niin on magneettilämmitin öljypöntön kyljessä jolla öljyt ensin lämpimiksi.
Ruuvia käytetään vain puhallushommissa, muu vähäisempi ilmantuotto tehdään mäntäkoneella.
Ja kun ruuvi käytiin laitetaan niin aina ajetaan se kuumaksi saakka.
https://www.youtube.com/watch?v=dkAYovN9KCI
paljon tuollanen kuluttaa enerkiaa per tunti?    yhellä konkkayrittäjällä tarjulla tuollanen ja kun ei ihan tietä mitä eläkepäivillä tekis.....
Tuo on 11KW moottorilla. Painetta vasten ottanee jotakuinkin tuon, lepuutuksella sitten vähemmän kun pyörii vapaalla.
Paljoa isompaa tässä torpassa saakkaan pyörimään kun aina jotain muutakin kuormaa 35A päänallien takana.
Kunnon ruuvikompura..?
Ihan kelvollinen tuohon hommaan. Eipä tarvii varoa että sulaa klimppiin, jos unohtuu viikoksi ulisemaan.
Elvetin kalliskin oli 500€ huutokaupasta. Kokonaistunnit n. 20000.
Tuskin tuollaisella kompuralla ihmeitä tapahtuu, jos ylipäätään mitään.
Itellä omavalmistepytty ja sen kanssa juuri ja juuri riittää 11kw, 1,6m3/min kompura.
Hiekkaa kyllä puhallan, mutta lieneeko puhalteella isompaa merkitystä.

hitto!    näkyykö tuolla vasemmassa laitassa vielä lumikinos?     eihän tuollasella seutulla pysty etes mettätöitä tekeen.   puuthan hukkuu varvikkoon..     täällä on nyt lunta vain 39 senttiä..
Mahtaa olla klapisäkkivainaa.
Syksyn tuulenkaadot / katkomat pilkottu.
Hyvempiä männyntyviä otin sivuun. Pitää kiikuttaa ne naapurin sirkkelisahalle.
Just sain valmiiksi kelien mukaisen "ajokoneen"

Jos siinä bensat valuu itsekseen öljyn joukkoon niin lienee kohon neulaventtiili valski ja päästää tulvimaan. Pensat valuu kaasarista sylinteriin ja sieltä öljypohjaan.
Voi olla pelkkä roska neulaventtiilissä.
Ettei olkatappien laakerit ole juntturassa.
Kynnetyssä nuo parhaiten toimii, ei välttämättä Oksan 20-vuotiaan heinikon pienimisessä.
Hidashan tuo on vaikka 1000-perälläkin pyörittäisi.
"räätikäsmaat" tuolla on tullut ajettua, saa tasasyvyisen muokkauksen.
Kuvassa kk sitten jyrsittyä valkosipulimaata.
täälläpäin on ollut pitkään tapana poistella kivet pellosta, myös ne uudet mitä routa nostaa. Nytkin keväällä tuossa kivipuimuri kiersi peltoa ja tuli siisti kylvöalusta.
Joo ne kannattaa kerätä jo pieninä pois.
Kasvavat hyvää vauhtia, vallankin jos pellolle ajettu lujasti sontaa.
Patterirälläkästä ilmeisesti kyse kun kulmavaihde mainittiin.
Poratuuli voisi huolia, tuskin kyytimaksua kummempaa kouraan antaa.
Sivuja: [1] 2 3 ... 49