Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - op

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Puimuri
: 21.12.08 - klo:23:24
Kun valitsee testatun puimurin esim Claas 106 avautuu lyhyt yhteenveto.Voi siitäkin ilman kielipäätä lukea mitatut tuntitehot tonneissa.Kanattaa klikata pdf merkkiä jolloin täydellinen testi avautuu.Siitä on helppo teho ja tappiokäyristä tehdä päätelmiä.Pystysuunnassa tappio(loss) vaaka teho tonnia tunnissa (th).Käyristä kokonaistappio(total) kohlintappio(walker) seulatappio(shoe) joissakin puimureissa on tullut kelatappioitakin (cylinder) Myös tappiokäyrien muoto kertoo puintikoneiston eroittelukyvystä jos tappiokäyrä nousee jyrkästi ylöspäin sallitun rajan jälkeen (yleensä 2%) niin meikäläisissä oloissa kun on lakoa tai kosteaa juolaa on varma että pellot vihertää puintien jälkeen.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Puimuri
: 21.12.08 - klo:21:43
tuo kopioimani linkki ei näköjään avaa suoraan puimuritestisivulle mutta avutuvalle ALBERTA sivulle oikeaan yläkulman `haku´ kenttään kun kirjoittaa  Claas combine ja avautuvista linkeistä kokeilee niin pitäis löytyä
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Puimuri
: 17.12.08 - klo:13:06
Edellä kirjoitettiin että NH rotary separator vastaisi Claas kohlinten oljenkääntäjiä.Usalainen koelaitos on mittaillut eri puimureita perusteellisesti.Osa koneista on meillä tuntemattomia -Gleaner-Case axialflof-NH twin rotor-MF ym.Mutta tähän keskusteluun Claasin 45 cm kelan irtipuinnin riittävyyteen verrattuna NH 60cm kelaan.http://www1.agric.gov.ab.ca/$department/deptdocs.nsf/all/eng7932?OpenDocument   Tuolla sivulta Claas 106 ja NH tx 36 pdf tiedosto evaluation report avaa täydellisen koetuksen.Kumpikin puimuri on 6-kohliminen Claasissa perinteinen 120´ asteen varstasilta , paljon suurempi kohlinala 2 oljenpöyhimet.sama rakenne kuin uudemmat 108-98-88 -78.  pienemmät 48-58-68 eroa ainakin moottorin sijoituksessa jaseulaston rakenteessa mutta kelan mitoitus ym saman tyyppinen. Isot ovat puintitappio erot. Myös tappiot nousevat jyrkästi ajonopeuden mukaan.Ihmetyttää suuret seulasto ja kelatappiot.Tutkikaa ja kommentoikaa  !!!!!!
Sivuja: [1]