Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Kaikki muuten oikein, paitsi 6750:ssä on täysin oma turboahdin, sillä alakierrosalueen toimintaa saatu hieman parannettua vrt. muut saman ikäluokan neloset. Jos pyörintänopeutta nostetaan, tapahtuu se polttoaineen kulutuksen (huono hyötysuhde) ja luotettavuuden kustannuksella (turbon siivet)
Ihme saksalais ihannointia ei saksalaiset mitään sen kummemmin osaa tehä kun muutkaan.
Osaa ja osaa - ainakin ne ovat ylpeitä oman maan saavutuksistaan ja "maatalousinsinöörikoulutus" siellä on ihan eri luokkaa kuin verrokkimaissa - Suomea ei kannata edes verrata sakemanneihin. Samoin kansallisesti puhaltavat samaan hiileen ja koittavat pitää yllä alan tutkimusta ja innovaatiotoimintaa.
Acgo Sisun moottorit kyllä näyttävät saksalaisillekin kelpaavan - "punavanteisen" pikkupäähän 200-sarjaan on istutettu pikku-Sisut ja Fendtin puimureissa oli kas kummaa Sisun 7-sylinteriset. Ei kait ne nyt ihan heikkoja esityksiä voi olla?
Täällä palstallakin tuntuu olevan lähes kisa menossa, että kuka pystyy kotimaista haukkumaan eniten.
Koittakaas nyt olla edes hippusen ylpeitä, että täällä edes ON kotimaista teollisuutta maatalouskonepuolellakin.
Allekirjoitan kommenttisi täysin. Siksi olikin pakko hieman provosoida eräitä tuossa edellä. On tietysti päivänselvää että kotimaisissa tuotteissa käytetään esim. paljon hyviä saksalaisia komponentteja - ja hyvä niin. Näkisin kotimaisen vahvuutemme olevan asioiden soveltamisessa, emme myöskään haaskaa aikaa diskuteeraamiseen ja jäykkään byrokratiaan - vaan toimimme. Yksi insinöörimme vastaa kymmentä ......sta insinööriä. Eivät muiden tekemät tuotteetkaan nimittäin sen kummoisempia ole - resurssit sen sijaan ovat hieman erilaiset . Olkaamme siis ylpeitä omistamme !
Onko ko päksterissä jakajapumppu? Konedatasta löytyi sellainen tieto. Jos on niin onko mahdollista vaihtaa bossin rivipumppu tilalle?
Miksi tuohon pitäisi ylipäätänsä vaihtaa mitään muuta pumppua, kyllä se tuo alkuperäiselläkin pelaa aivan hyvin, ei boschin pumputkaan mitään autuaaksitekeviä ole vaikka keskimäärin paremmin toimivatkin. Jos syöttöä lisätään on ahdin helposti ulkona toiminta-alueeltaan --> pitäisi vaihtaa suurempaan --> moottorin alkuperäinen toiminta-ajatus muuttuu. Jos haluat rivipumpullisen 4-syl. moottorin, osta 90-luvun Valtra.
Rivipumppujen käyttö loppui päästövaatimusten tiukentumisen takia ( hinta + päästöjenalennuskyky eivät enään kilpailukykyisiä ) kyse ei ole mistään rahastamisesta.
Paljon on käyttäjästä kiinni turbon kestävyys, tietty
mahdollinen valmistevikakin aina mahdollinen.
paljonko tunteja koneessa?
turbon saa äkkiä vanhaksi on/off tyylisellä käytöllä,
eli laakista käyntiin,talla pohjaan, samaten sammutus urku pohjasta
äkkiseltään, pieni lämmityskäyttö ja tasauskäyttö paikallaan.
samaten ilmansuodattimen kunto ratkasee, kannattaa vaihtaa
tiuhempaan kun ohjekirjan mukaan käytön mukaan.
ja vähän laadukkaammat öljyt kun universaalit.
oliko lastuttaessa mitattu ahtopaineita? ei pitäis
kyllä tolla syötön lisäyksellä nousta liikaa.
8050:n mittariin tais ehtiä kertyä peräti 1500 tuntia. Aika kevyellä käytöllä ollu. Lähinnä 4,5m äkeen edessä, talvella lumikoneena ja nyt tänä kesänä sitten kvernen 470 noukkarin edessä. Ei huonolla käytöllä ole kyllä särjetty, mutta kaippa se sitten sattu se kuuluisa maanantai-kappale sitten tälle kohdalle ja se sano ittensä hommasta irti. Nyt vaan täytyy selvitellä se valkoisen savun syy...
Tää valkoinen savutus kylmssä(alle 5 C) on 8050 ominaisuus
ainaskin stanan pumpulla, oma savuttaa noin 1-2 min.
käyntiinlähdöstä, ei senpitempään kummiskaan.
lohkolämppäri vähän vähentää savutusta,
ja kesä/talvilaadun polttoaineella ero, kesälaadulla ei juuri
savutusta (parempi lämpöarvo) ,sikäli kun ei tuki suodattimia
pakkasessa.
tää 8050 moottori suht matalaviritteinen, 6-pata turbolla,
suht pienellä polttoainesyötöllä, eli "lämpökuormaa"
niukalti alkuunsa.
vähenikö savutus syötön lisäyksen (lastutuksen) jälkeen?
yks mahdollisuus on vuotava hehkutulppa, kannattaa tsekata.
Eipä ole hehkutulppia tuossa moottorissa, esilämmitys on hoidettu muilla keinoin;
--> toimiiko imusarjan esilämmitysvastus ?
Moottori on tosiaan melko matalaviritteinen, mutta enpä lähtisi suuria muutoksia ahtimeen
tekemään, voi joutua ojasta allikkoon...
Onko moottorin aivopurkissa viimeisin parametrisettiversio ( viimeisimmät kylmäkäynnistysparametrit )
--> kannattaa tsekata huollosta.
Niin,uusi MF on ympäristöystävällinen...?
Tarkoottaako se urearuiskutus katalysaattoriin että kuskiista
imetään ureat letkulla tankkiin niin, ei tarvii kusitaaukoja pitää ?
Ei tule ureapäästöjä 
Joo just sitä. Ja Fendtin pojat on kateellisia kun eivät tuota ensin keksineet...
Polttoainekuluissa vuodessa säästyneet 1000-2000 erkkiä voi sitten sijoittaa vaikka 1-olueen ja näin taata katalysaattorin jatkuva tehokas toiminta
http://www.masseyferguson.com/8690/
Hahaa, halpismalli 936 Variosta 
Linnavuoren betonimylly keulalla, ketä kiinnostaa... 
Iltaa ! Fendtissä on paljon hienoa tekniikkaa ja ominaisuuksia, ei siinä mitään. Mutta jos aletaan puhua polttoaineenkulutuksesta, päästöistä tai imusarjan paskaantumisesta (EGR) niin kyllä sakemanni-insinööreillä on vielä hieman petrattavaa ... ja nimenomaan verrattuna MF 8600-sarjaan.
Halpismalli saattaa vielä yllättää ...