Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: MF 6475 perkins ei lähde käyntiin
: 18.03.14 - klo:22:32ilmeisesti on lähtenny käytiin.. joku perkele veivaa viikonloppuisin samanlaisella sonnilla edes takaisin kylällä
missä päin suomee
ilmeisesti on lähtenny käytiin.. joku perkele veivaa viikonloppuisin samanlaisella sonnilla edes takaisin kylällä
Jokos tähän on tullu selvyyttä että mikä kiusas?
Mie nyt kyl epäilen niitä akkuja..
Ex 5455 verkussa oli joskus samankaltaisia oireita, pyöritti kyllä mutta ei vaan lähde käyntiin ja sitä tuli sitten huoltomieskin lopulta ihmettelemään. No aikamme tutkittiin ja selvisi että akuissahan se vika oli, nimittäin jännite oli liian alhainen siihen että sähköinen sammutinsolenoidi olisi toiminut oikein, sammutin siis ei lähtenyt päältä pois. Kone kyllä starttasi mutta matalalla jännitteellä ei vain se sammutinsolenoidi toiminut
toukokuusta asti ollu viritys heti alkoi öljyn paineesta valittaa pienillä kierroksilla, nyt sitten tulee ilman vedätystä puolentunnin ajon jälkeen kun kierrokset laskee.Paljonkos sitä potkua otettiin lisää? Olen aika vainoharhainen mutta niin monta rautaa olen särkenyt ja tulen särkemään. Koska aina viritetyssä vehkeessä rikkoontumisen mahdollisuudet paranee oleelliseti! Varsinkin jos arvon ropaaja on ottanut kaikki irti mitä lähtee. Kun siellä sitten hiukan saattaa kovassa vedossa tulla tiettyjen vakio osien sietokyky vastaan. En nyt tarkoita että olis jostain varsinaisesti levinny, mutta josko jossain olis pientä falskausta sitten kun vedätetään.tehoa pitäis olla 35-40 hp lisää eli 185 ei ole vielä penkitetty mut jos ens kesänä mitataan jos on koko konetta enää silloin. akun ostoo vieläkin suosittelevat huollossa.
kyllä se lämpimästä hallista lähtee kun palmun alta käyntiin. viikko pitää ootella että pääsisi ohjelmoinnin uusimaan.
Yks oire lisää suutinvuoto epäilyn vahvistukseksi. Nuita huoltoja monenlaisia, paineanturin juuressa vuoto, eka sano, että on kuminen o-rengas, toinen, että kuparitiiviste siinä ja kolmas, että ei siellä mitään tiivistettä oo, kierrelukitteella korjaantu.
toukokuusta asti ollu viritys heti alkoi öljyn paineesta valittaa pienillä kierroksilla, nyt sitten tulee ilman vedätystä puolentunnin ajon jälkeen kun kierrokset laskee.Paljonkos sitä potkua otettiin lisää? Olen aika vainoharhainen mutta niin monta rautaa olen särkenyt ja tulen särkemään. Koska aina viritetyssä vehkeessä rikkoontumisen mahdollisuudet paranee oleelliseti! Varsinkin jos arvon ropaaja on ottanut kaikki irti mitä lähtee. Kun siellä sitten hiukan saattaa kovassa vedossa tulla tiettyjen vakio osien sietokyky vastaan. En nyt tarkoita että olis jostain varsinaisesti levinny, mutta josko jossain olis pientä falskausta sitten kun vedätetään.
Minusta tuntuu että ei lopu yksin maadotuksiin fergun sähköongelmat, meillä alle 2000h laitettu: ilmastoinnin katkaisin, hyttijousituksen sähkökompura, kytkimen asentotunnistin ja parasta aikaa rikki jarruvalojen kytkin.
Edit: lisäksi koko kesän on loistanut ilmanpuutteesta ilmoittava valo vaikka suodattimet on vaihdettu ja ilmaröörit tarkistettu.
teho päivityksen jälkeen on valittanut E100 vika koodia (moottorin öljyn paineesta öljyn paineet mitattu ok) tieajossa kun laskee kierrokset 1600
hyvää mainosta tuolle virittäjälle, nimi näkyviin Eiköhän se virissä ole nyt sitten syy koko ongelmiin. Toivottavasti jää ainuiksi
Mulle jos tulisi tuollainen vikakoodi 1600 kierroksessa, niin pitäisihän se kokeilla että kilahtaisiko se kun laskee kierrokset vaikka tuhanteen ja oikein vedättää
Minusta tuntuu että ei lopu yksin maadotuksiin fergun sähköongelmat, meillä alle 2000h laitettu: ilmastoinnin katkaisin, hyttijousituksen sähkökompura, kytkimen asentotunnistin ja parasta aikaa rikki jarruvalojen kytkin.
Edit: lisäksi koko kesän on loistanut ilmanpuutteesta ilmoittava valo vaikka suodattimet on vaihdettu ja ilmaröörit tarkistettu.
on common rail
tuli yllättäen joulukuun puoelessa välissä kun alkoi vesisade edellisenä päivänä oli lumutöissä seuraavana aamuna ei lähteny käyntiin muuten kun apu virralla ensiks epäilin polttoaine puolta ei siellä vuotoa ollu.
ulkoa ei saa käyntiin edes +5 asteessa ilman apuvirtaa.
lämpimästä hallista lähtee ilman apuvirtaa välillä ei käynnisty edes moottori lämpimänä
eilen lähti käyntiin illalla oli ollu ajamatta 5 tuntii.
viime viikolla ei lähteny käyntiin niin maadoitus kaapelinpää lämpes startatessa laitoin uuden kaapelin nyt ei lämpee, muuta kun kuskin pää..
uusi laturi on lokakuussa vaihdettu.
olikos huollosta pitkäkin aika.. ? eihän esisuodattimen vesikuppi ole ilman tiivistettä tai kuppilöysällä. Jos railin paine ei nouse ei starttaakaan.. ootko kokeillut irroittaa pumpun propon johdon ?
välillä hehku ei toimi joskus jää päälle
Tuommosilla oireilla cdi oirehti, kun bossin suutin vuoti läpi paluulinjaan, ecu ei anna suuttimelle avutumislupaa ennenkuin raili-putkessa on tarpeeksi painetta. Suuttimien läpivuoto yhteesä on muutamia tippoja minuutissa, silloin kun ne on kunnossa.Jos antaa pikkusen pilottia,niin kone pyörähtää hiukan kovempaa.Commonrailiputken paine nousee silloin.Jos kone lähtee noin hyvin käyntiin ja toimii normaalisti.Vika saattaa olla suuttimesvika viittaa vankasti suuttimeen .. paluu putket suuttimista irti ja toinen heepo starttaamaan--> toinen kyttäämään , mistä suuttimesta tulee ohivuotoa, jos ei nämä temput tepsi niin olkoon luoja kanssasi...
Miks massikan kaupantekijäisinä tulee paketti hiillosmakkaraa ja pajukeppi?
Pilotin korvikkeena vois ehkä kokeilla lievää liekitöntä lämmitystä suuttimiin...ennen paluulinjan purkamista...
starttia ei ole purettu mutta ei se oikosissa ole. pyörii ihan kunnolla, mut ei käynnisty
Öö... Menee ympäri mut ei käynnisty? Eli startti pyörittää aina iloisesti muttei kone käynnisty? Sahaat siis niin kauan et akku tyhjenee?