Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 8

Viestit - JayZ

Ovat ilmeisesti kenttätestissä jollain lailla kun yks päivä kumman näköinen pikku-valtu niitti tien piennarta tuossa.
Voi hyvinkin vaikuttaa toimintaan jos magneettiventtiilin kelan "hattu" puuttuu.

Kylmis, joo Tanskalaiset on danfossia. Nelos-sarjan valtuissa on Bucherin lohkot edessä ja takana.
Helpoimmillaan siellä vaan jumittaa selecto3:sen magneettiventtiili. Jos se jää auki niin paine kiertää kauhan käännön ohi pikaliittimille.

Koneesta riippuen kannattaa katsoa liitokset kuormaimen vaakapalkille asti. Käsinojan liitos itse käsinojassa -> käsinojan johtosarjan liitos ohjaamossa -> kuormaimen johtosarjan liitos hytin alla oikealla -> kuormainsovitteessa oleva "pääpistoke" -> kuormaimen vaakapalkilla oleva venttiili mistä löytyy selecto3, softdrive ja kauhanvapaukset magneettiventtiilit.

Jos se on vallun omanventtiilinkautta, niin melkoselvää että se venttiili on rikki. Oliko korjaus n. 800e per kara. Kohta palaa uudestaan.
Siinä on taas suomi-insinööri päässyt oikeeeen näyttäään..

tosiaan, ei vika vaan ominaisuus. Ne hajoavat kaikki, samaan tapaan kuin advance mallien lohkot jotka pomppivat päälle pois mielensä mukaan.
Se nyt ihan riippuu miten se oireilee. Mikäli siellä on kauhan kääntö pimeänä kokonaan ja pikaliittimiinkään ei tule painetta niin etuventtiilin se sillon viittaa. Mallista riippuen siellä on joko Tanskalaista tai Saksalaista osaamista paikoillaan  ;)
Helpoimmillaan siellä vaan jumittaa selecto3:sen magneettiventtiili. Jos se jää auki niin paine kiertää kauhan käännön ohi pikaliittimille.

Koneesta riippuen kannattaa katsoa liitokset kuormaimen vaakapalkille asti. Käsinojan liitos itse käsinojassa -> käsinojan johtosarjan liitos ohjaamossa -> kuormaimen johtosarjan liitos hytin alla oikealla -> kuormainsovitteessa oleva "pääpistoke" -> kuormaimen vaakapalkilla oleva venttiili mistä löytyy selecto3, softdrive ja kauhanvapaukset magneettiventtiilit.
Mikä Valtra kyseessä? Työntääkö se paineen silloin pikaliittimille (selecto3) kun kauhan kääntö häviää?
Aika matalaviritteinen laitoshan tuo on jos 100hp / 450nm  :o
Niihin reikiin tulee jauhesammutin jos tehtaalta semmoisen tilaa. Noihin reikiin voi itse soveltaa oikeastaan mitä haluaa. Varoo vaan ettei jätä pilarinäytön johtosarjaa puristuksiin jos sattuu kulkemaan sopivasti siinä.
Omat lohkot on kuormaimelle. Sieltä ne löytyy pakoputken alta akkukotelon edestä. Tuossa sun tilanteessa ongelma tulee noista väyläsähköistä. Jokaista lohkoa ohjaa yksi purkki. Jos valintarulla on etu-hydrauliikka asennossa purkki ohjaa etulohkoja, jolloin 1. ja 2. takalohko on mykkänä. Tuota väylää on vaikea "Puukottaa" että sinne saisi ujutettua pari vipua lisää koska lohkojen ohjaus tapahtuu erillisen ohjainpurkin kautta.
Pitipä ihan pajalla ollessa tutkia tilanne.

Eli jos haluaa viidennen takalohkon nelilohkoiseen koneeseen tarvitsee seuraavat osat:

- Lohko itse
- Pidemmät pinnapultit takalohkopakettiin
- Takalohkojen can-johtosarja missä on viidelle lohkolle liittimet
- Vivun käsinojaan
- Henkilön läppärillä kertomaan koneelle, että takana on yksi lohko lisää (=huoltomies)

Mikäli koneessa on power beyond liittimet se muuttaa vielä asennusta.

Näin suurinpiirtein.
Onkohan muokattava äkkiä piiloon edellinen  ;D

Toinen mikä ongelma tulee vastaan on se, että mistää löytää oikeanlaisen konffin hydrauliikkaan kun tehtaalta konetta ei saa kuin 4 takalohkolla.
Ei se käytännössä ole noin helppoa. Koneessa on kuitenkin väyläohjatut lohkot. Koneen hydrauliikan konfiguraatiot on muutettava oikeaksi läppärillä ja takalohkojen johtosarja vaihdettava oikeanlaiseksi.
Onhan siinä nojassa kyllä vaihtoehto käyttää 1F venttiiliä ja 2. takaventtiiliä vakionakin. Eli joikkarin eteen-taakse liike käyttää kuormainta ja sivuttaisliike takalohkoa numero 2.

Mutta mutta. Tuli mieleen, että eikös nuo 3. ja 4. takalohko toimi kuitenkin vaikka kiertokytkin on etu asennossa? Eli kuormain toimii joikkarista ja 3. ja 4. takalohkot niistä käsinojan vivuista?
Kyllä mää ennemmin sitä kiertokytkintä pyörittelen kun vetelen niitä olkapää linjan takana olevia mekaanisia vipuja  ;D
Väittäisin, että ei onnistu tai jos onnistuu niin vaikeaksi menee. Käsinojan kautta kuitenkin tapahtuu kaikki vaihteiston ja hydrauliikan säädöt. Nelivedon ja lukon kytkimet pitäs heittää johonkin, käsinojan ohjainpurkki on myös  nojan sisällä. Ja tuohon päälle vielä väylä sähköt  :o
Mikä malli mistä tässä visioidaan?  :D
Sivuja: [1] 2 3 ... 8