Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 8

Viestit - Aladeen Matafuka

Missä näissä vehkeissä on öljynpaineanturi? N91 moottori 44DT
Herjaa pa-siirtopumppua, ni pitäs saada johto irti.
Siirtopumppu näyttäs olevan ainakin jumissa. Kuuluu naksahdus, mutta ei pyöri.
JOo, löpön loppumista ilmoittava valo palaa edelleen, eli ei saa ainetta ei tarpeeksi. Jos siirtopumppu on mennyt niin estääkö se käynnitymisen? Suodattimet kyllä täyttyy löpöstä mutta siirtopumpun jalasta ei valu löpöä kun virrat laittaa päälle. Eikös siirtopumpun pitäs pumpata, ja löpön valua suodatinjalasta vaikka suodatin irti?

Kuuluuko siirtopumpun surina kun laittaa virrat päälle?

Ei kuulu. Kuuluu vaan pari kovaa naksahdusta kun virrat laittaa.
JOo, löpön loppumista ilmoittava valo palaa edelleen, eli ei saa ainetta ei tarpeeksi. Jos siirtopumppu on mennyt niin estääkö se käynnitymisen? Suodattimet kyllä täyttyy löpöstä mutta siirtopumpun jalasta ei valu löpöä kun virrat laittaa päälle. Eikös siirtopumpun pitäs pumpata, ja löpön valua suodatinjalasta vaikka suodatin irti?
Ykkös sarjan ännä ei lähde suodattimien vaihdon jälkeen käyntiin. Hyytyi pakkasilla diiseli kiisseliksi, ja polttoinevalo palamaan. Nyt uudet suodattimet ja löpö näyttäs olevan kirkkaan punasta mutta ei anna savumerkkejä ei niin millään. Tankista(metalli) kuuluu lorina avaimesta kääntäissä, en tiedä onko hyvä vai huono juttu.
Rakennus- ja konemessuilla on yhä enenevissä määrin alkanut olemaan näytillä näitä Keski-euroopassa valmistettuja  käänteispaloisia klapikattiloita. Eikä ihme, onhan ne paljon edistyneempiä kuin kotiamisten valmistajien kattilat.  Havainto onkin, että kotimaiset klapikattiloiden valmistajat ovat tyystin lopettaneet kattiloiden tuotekehittelyn, samat kattilat on olleet tarjolla jo vuosia, mitään uutta tällä rintamalla ei ole tullut esiin.

Ihmisille tarjotaan edelleen näitä iänikuisia yläpalokattiloita, jopa ihan putkifirmojen toimesta, jos nyt joku haluaa klapikattilan hommata tai vaihtaa uuteen. Onhan ne halpoja,  mutta muuta hyvää niissä ei olekaan,  klapilämmityksen maine työläänä lämmitysmuotona johtuukin juuri näistä yläpaloisista tekeleistä.  Ja juuri nää yläpaloiset ovat myös vastuussa puulämmityksen runsaista hiukkaspäästöistä.   

Käänteispaloisia saa myös lambda-varusteltuina, eikä ne ainakaan keskisessä itäeuroopassa valmistettuissa malleissa tuo liikaa hintaan lisää, olen aika varma, että tänä päivänä ei jossain Puolassa, slovakiassa tai tsekissä valmistetut kattilat laadultaan häviä yhtään suomessa valmistetuille kattiloille.   

Jos itselle nyt pitäisi klapikattila hommata, niin kyllä se olisi ehdotomasti keski-euroopassa valmistettu käänteispaloinen klapikattila, puuta säästyy ja lämmitystyö on helppoa,  lambdalla varustetulla vielä helpompaa,useimmiten pärjätään ilman lisätäyttöä, yläpaloisen lämmittäjähän on täysin kiinni lämmitystyössä, kun on puolen tunnin välein käytävä lisäämässä puita.
Lambda- systeemihän huolehtii  paloilman säädöstäkin automaattisesti.

On noissa hifi-kattiloissakin huonot puolensa. Keraamisia osia saa olla vaihtamassa säännölleen kattilan sisään, ja vanhat savupiiput rapautuu piloille, kun piippu käy "kylmänä". Yläpalon hyviä puolia, et se toimii jätteenpolttolaitoksena, kaikella palavalla skeidalla mitä nurkista sattuu löytymään.
Onko muilla semmosta ropleemaa, että johonkin "aisankannattajaan", elikkä traktoriin tulee vuodessa muutamasta kymmenestä, sataan tuntiin mittariin. Hyväntavan mukaista ois kuitenkin vaihtaa öljyt kerran vuoteen, mutta pikkusen kyrsii pienillä tuntimäärillä ostella öljyjä, ja kun märkäjarruille ei mikään universaali edes kelpaa. Miten olette ratkaisseet / hoitaneet tämmösen kaluston öljyn vaihdot? Ite on myönnettävä että "pikkusen" on tullu öljynvaihtoväliä venytettyä.
ja samaan sarjaan kuuluu kuin fiatit , ei niitä ajamalla särki saa, toimiva kuin junan vessat kun vähän edes huoltaa.

Fiat on todella heiveröisesti tehty. Jatkuvat vaihteisto ja etuakseliongelmat ovat suurin murhe. Jarrut tehottomat, kytkin kestää 1000tuntia ja teknisesti rakennettu niin että korjaaminen työlästa ja kallista.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Tässäpä vasta huumoria....Suurimmat murheet fiiateissa juuri sähköt,vaikka en ole niillä ajanut kuin vasta 15 000 tuntia(vaijeritunteja)

Parasta fiatissa on toimivat sähköt.

Otan osaa. Fiiatin koppi Järkyttävimpiä laitoksia, missä ihminen saattaa/joutuu aikaansa viettää. Joku joosef mengele sen on suunnitellu.

Ei, vaan Pininfarina.

Oli varmaan aika poikkeuksellinen kaveri. Ihmettelen kun tuohon aikaan ei peruutuskameroita tunnettu. Semmosta fiiatissa tarvii, monessakin kohtaa. Varmaan lintumiehiä oli, kun kottaraispöntön suunnitellu.
www.nettikone.com/1339786

Mutta mikäs se tämä on? 2 ismeä hitsattu peräkkäin?

On kyllä niin hitsin näppärän näkönen , että neuvostoliitossa varmaan tenty. Ainakin saman tyyppisiä "onkivapoja" belaruksissa nähnyt.
Vapaa sana / Vs: Islamin kasvot
: 27.09.14 - klo:20:23
Maajulli ei sanallakaan yleistänyt .Suvakki simonurminen (alias känä) ;D
Vanhana propagandistina tiedät, että yhtä tärkeää on se, mitä jätetään sanomatta  ;D
Näin lausuu kaikkien Suvakkien Leimakirveiden heittelyn virallinen Äitiuros. ;D

Mikä vihtu on äitiuros? Sun jutut alkaa olla kuin ekyttiläisellä aikoimaam... ::)

Se on semmonen ladyboy.
Kyllähän siinä pääasiassa redtube pyöriny taustalla monessa hommassa, sen jälkeen kun nettiselain ja 3g tuli.
Potkimalla ne turvoksiin.
Päreen päälle naulatut pellit tuuli vie hips *****un. Huopa kaikista paree aluskate, jos roihahtaa niin palaa koko paska tasaseen kivijalkaan, ei tarvii vakuutusyhtiön kanssa tapella korjauksesta.
ja samaan sarjaan kuuluu kuin fiatit , ei niitä ajamalla särki saa, toimiva kuin junan vessat kun vähän edes huoltaa.

Fiat on todella heiveröisesti tehty. Jatkuvat vaihteisto ja etuakseliongelmat ovat suurin murhe. Jarrut tehottomat, kytkin kestää 1000tuntia ja teknisesti rakennettu niin että korjaaminen työlästa ja kallista.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Tässäpä vasta huumoria....Suurimmat murheet fiiateissa juuri sähköt,vaikka en ole niillä ajanut kuin vasta 15 000 tuntia(vaijeritunteja)

Parasta fiatissa on toimivat sähköt.

Otan osaa. Fiiatin koppi Järkyttävimpiä laitoksia, missä ihminen saattaa/joutuu aikaansa viettää. Joku joosef mengele sen on suunnitellu.
Miksei tässä asiassa kukaan perusta "hintakartellia"? Vuokrauksessa toimis ihan hyvin.
Sivuja: [1] 2 3 ... 8