Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - CNH

Rapidin muistisylinteri alkoi vuotamaan tyvipäästä ja öljy tuntuu tulevan päätylaipan yläosasta hitsisaumasta. Lieneekö kyseessä rasitusmurtuma? Onko muille tullut vastaavaa ongelmaa? Kone on vuosimallia 2004 ja noin 1200ha takana.
Itse olen käyttänyt Petrocanadan Duratrania ja myös Mobilin 426:sta. Kannattaa vaihtaa jarrunapoihin öljyt samalla, kun moottoriöljyt. Öljynvaihtovälinä olen pitänyt 300h.
Lähinnä kans ajattelin hydrauliikan pikaliittimillä kytkemistä, mutta kuinkahan ne veden kanssa toimii, ruostuvatkohan kovin nopeasti? Tietysti, jos ruostumattomilla osilla rakentaa niin ei ole sitä pelkoa  ::)
Kuinka tuollaisen nestekaasutoimisen moottorinlämmittimen saisi yksinkertaisesti asennettua? Tarkoitus olis laittaa 805:seen valmettiin.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Ajourat
: 07.05.15 - klo:11:41
Kiitos vastauksista. Näillä mennään kunhan pellolle päästään.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Ajourat
: 03.05.15 - klo:21:41
Tarkennukseksi tuohon alkuperäiseen kysymykseen, että kyseessä on 10 v vanha Control-Station ohjausyksikkö.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Ajourat
: 03.05.15 - klo:16:07
Kuinka ajouratoiminnon saa pois väderstad rapidista? Ettei tekisi niitä missään tilanteessa. Ohjekirjassa ei ole selvästi sanottu. Liittimetkö irti?
Millä metsäkuormaimen hydraulisen esiohjauksen farmiforest (HPC) mikrokytkimet saisi kestämään?
Tuollaiset löytyi.

10001
Upper lockout Solenoid error

10009
Lower lockout Solenoid Error

Missäköhän nuo solenoidit mahtavat olla?
Mikähän New Holland T6040 elite vm. 2010 vikana, kun nostolaitetta käyttäessä tulee vikakoodit 10001, 10009 ja etuakselin jousituksen symboli? Etupää nousee kyllä ajoon lähtiessä ylös ja tuntuu pelaavankin hienosti. Joskus teki mielestäni sen, että jousitus laski alaspäin pikkuhiljaa, kun vikakoodit olivat tulleet näytölle. Johtoliitoksia ja jousituksen anturi on putsattu, eikä auta.
Vika on tankin läpivientiosassa, siinä mihin imu ja paluuputket sekä anturikaapeli tulevat. Sen saa ruuvattua irti ilman tankin irroitusta, ahdas paikka mutta ainakin Loimihuollossa sen saavat paikallaan zekattua. Pikapaikkaus pikaliimalla ja kumiputki siihen päälle klemmarilla.

Sisäpuolella on tosiaan muovista valettu yhde josta polttoaineen imuputki lähtee. Tämän muoviosan yläpinnassa on pieni halkeama josta imee ilmaa järjestelmään kun polttoaineen pinta on alle 3/4. Eli käy ja käynnistyy aika kivasti kun tankki täynnä, roskasihdin lasikupissa näkyy ilmaa ja ilmakuplia.

 

Tankin yhteessä oli halkeama. Laitoin polttoaineletkun siihen klemmareilla kiinni ja nyt käynnistyy hyvin. Kiitos neuvoista!


 
Täytyykin tutkia se tankin läpivientiosa, jospa vika löytyisi sieltä.
Mikä on vialla, kun seisonnan jälkeen saa startata pitkään? Vaikuttaa siltä, että polttoaine on laskenut takaisin tankkiin. Suodattimet on vaihdettu ja vetää normaalisti, joten siis vain käynnistyksessä on ongelmaa. Tankki täynnä taas tuntuisi käynnistyvän hyvin. Onko näissä takaiskuventtiiliä vai ei, jos ei niin pitäisikö se asentaa itse?
Tälläistä olen kuullut. Ensimmäisen reissun jälkeen tarkastin renkaat ja mitä löytyikään. Ketjut olivat syöneet pahat jäljet misukoihin. Ilmanpaineet on 1.7-1.8 bar. Nyrkki mahtuu ketjun ja renkaan väliin, mutta ne tuntuvat vedossa kiristyvän tiukalle. Kiristinlukkokin oli suoristunut. Tuntuu ettei nämä sovellu, kuin tieajoon.
Sivuja: [1]