Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10

Viestit - maanjulli

Mulla jf-stoll 420, johon veturiksi piisaa esim ford 4000. Ehtii mun haravoinnit n.100ha kesässä ihan hyvin tekemään. 3*320 karhoa voi tarkka kuski hyvin yhdistää, jos ei ole niitetty liian levälleen. 3 kesää ajettu eikä mitään heikkoutta. Pois en antais, eikä muistaakseni ollut uutena verollisena kuin 5000egee....Hyvä kampe kohtuullisille pinta-aloille :)
Metsätalous / Vs: Venäläinen halkomakone
: 06.02.12 - klo:12:57
koko ajan odototin, että millon napsahtaa ja käsi jää terän väliin...  :P
mää kiertäsin tuollasen yhdistelmän tukkojukolla paskarinkiin. Ei taida aussipojilla olla varaa enää moottorisahaan, että sais pellolta puun pois ku niin hartaasti näyttivät sitä tossa kiertävän. :o
Se vaan nyt on niin, että tietyn kansanoasn mielestä maanviljely on pahasta ja se saastuttaa kaikki vesistöt ihan joka paikassa. Kyse on päähänpinttymästä jota ei vaan saa pois. Tosiasiat eivät sovi heidän ajatusmaailmaansa. Itsellä tästä hyvä esimerkki ympäristölupien haun yhteydessä. Kommentointi on seuraavansuuntaista: "Ne lietesäiliöthän räjähtää ja paska menee järveen".  "Navetan rakentaminen on kuolinisku koko järvelle ja Itämerelle" Näinhän sen on.... Vai onko???
Mittähän yhdistelmä sanois 360cm karhon levitykses 8)

Voishan noita polleja tietenki vähä "lastuttaa tai optimoida". Hieman ddr-vitamiinia ni alkas hommat etenemään.
Sielähän alussa näkyi toinen valjakko, joka veti noukkaria :).  Perus giga strautmannille pitäs olla muistaakseni minimissään 160 hevosvoimaa.. Mitenhäm toimis käytännössä???? :o
Mihin kylmäpihatossa tarvitaan ylipäänsä moista räppänää? Meidän konekatoksesta tehdyssä nuorkarjavirityksessä on allekirjoittaneen runkoineen 3 päivässä kyhäämä 500-600€ maksanut valokatelippa parikymmentä työtuntia ja about tonnin maksaneen ruokintakourun (25m pitkä) päällä ja väli aina reilu metrin auki, ja kestokuivikemenekin perusteella siellä on ainakin 10 asteen pakkasella liian lämmin (tosin elukoita on nyt kanssa vähän liikaa).

Mieluummin puolisäädettäviä aukkoja (jos lämpö karkaa likaa) niin että tulo- ja poistoaukkoja saa talven ajaksi kuristettua vaikka jollain pressuilla tai kumikaistoilla. Halvempaa ja kaiken kaikkiaan käytettäessäkin vähemmän työtä.
Naakkojen yms haittalintujen pääsy ruokaan on syytä estää jotenkin.

Vihtavuari toimii usseimmite! ;)

Vihtavuori on kyllä tehokas, mutta taitaa naakka olla rauhoitettu harvinainen luontokappale, jota ei saa hätistellä prutaalisti kättäpidemmällä. Tai sitten ainakin mahdollisten vahingonlaukausten todisteet on syytä hävittää 8)
520 avanti ollu reilun vuoden. Hyvä kone, pieksää ek. traktorin piha-ajossa pikkusiirtelyssä 1000-0. Tuo tonni taakka on mielestäni tuolle koneelle hieman yläkanttiin ainakin jos käyttö on  päivittäistä. Mulla myös ahtaat paikat navetalla, mutta ainakin toistaiseksi 520 on menny samoista paikoista ku liuku 320 avanti. Korkeus ei ole ongelma jos uskoltaa ruuvata turvakaaren pois, tuolloin istumakorkeus on melko sama kuin 320:ssä.
Giant oli aikoinaan koeajossa, mutta siinä pää keikkui niin korkealla, että se tuli lyötyä useaman kerran n 180cm korkeudessa oleviin ruokkijan kiskoihin, vaikka en jakanut sillä rehut kuin pari kertaa. Muuten sekin ihan asiakampe kun muisti vaan pysyä kovalla ja tasaisella alustalla. Maastossa ja esim pehmeällä hiekalla giantin kulkukyky oli kyllä suorastaan perseestä.   
Viime kevättalvena kaivoivat nämä lähiseudun linjat maan alle, tästä johtuen yhteensä sähkökatkoja ollu meillä myrskypäivinä max 0,5 tuntia kop,kop 8). Muuten koko pitäjä pimeänä. Aggrekaatti lojuu joutilaana hallin nurkassa tulkaa hakee jos joku sattuu tarviimaan.
Tukialueisiin, konemerkkeihin ja tuotantosuuntiin katsomatta. HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA. :)
 
Kato onko öljylätäköt pyörien juuressa. Ainakin meillä oli vetomoottoreiden kanssa aikoinaan paljon ongelmia. Piti vaihdella jo takuuaikana, eikä vioista päässyt eroon ennen kuin vaihtoi kaikki moottorit kerralla vahvemman mallisiin. En muista ovatko paremmat moottorit vakiona tuossa s-mallissa, mutta kannattaa ainakin selvittää.

Muuten ainakin meillä perusvarma kone. Joitakin letkurikkoja ja muuta pientä kuluvaa etupäässä. Niin ja viime talvena piti käyttää syöttöpumppu irti ja voidella sisukset, ku herkes lähtemästä käyntiin. Tämä on nähtävästi kubotan moottorin tyyppivika, joka johtuu siitä, että johtuen lyhyistä käyttöjaksoista pääsee syöttöpumpun sisuksiin tiivistymään vettä.
Multa löytys pari kapeita vakiolokareita vielä tehtaan kuplamuovissa. Lisäks löytys "melkein" ehjät liikennemallin lerpukat, joista ainakin toisesta saa pienillä pakkelisulkeisilla ihan hyvän. Toinen taitaa sitten olla kaadon jäljitä tuhannen paskana. Tosin osta koko traktori ni saat 100 tuntia ajetut liikennelokarit siinä matkassa (-02 6850 10000h) 8)
Ensivuoden lannat varastossa ja maksettu, rehut, säilöaineet, kasvinsuojeluaineet, pö-säiliöiden täytöt yms... normaalit pitäs vielä maksaa. Loput pankinjohtajalle ja verottajalle...... :P
mitä suotta, ei tänä talvena tule lunta :P
eihän suokko ollu edes pahan hintanen. Messutarjouksessa miljoonalla kolme.  Kannattais ostaa vaikka ei tarviiskaan ku kerran halvalla saa ;D.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10