Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6

Viestit - Väsynyt

Nastojen kannalla minäkin. Neljä talvea ruuvattavien kanssa pärjänny, kun ei liikoja vaadi. Ei karkaa kone sivuttain eikä persmäkeä laske. Metriseen hankeen ketjut jo tarpeen.


En kyllä noita ruuvinastoja suosittele, kovametallit niin olemattomia että lähtee irti ja tahtovat upota kumiin.

Oikea nasta traktoriin on 20mm pitkä 16mm pohjalautanen ja 6mm kovapalalla oleva ampunasta. Niitä pistelee tollaset 1500kpl. / traktori niin on kuin ketjuilla ajelis.
Euron kappale vai?? Yks tai kaks per ripa on jo ollut ihan riittävästi ja jos on kevyt traktori niin jos helvetisti nastoja laittaa niin se menee melkein hullummaksi kun ei kumia ole jäätä vasten juurikaan...

Mulla on 7nastaa / ripa edessä ja takana 8 / ripa laitin nastat uutena nyt ajettu sellaset 1400 tuntii kesät talvet eikä puutu yhtään nastaa. Konena mf 7485 että on painoa nastojen päällä.
Kaikkee hulluu sitä kuuleekin  ;D

Siinä ei ole mitään hullua kannattais herra kaikki tietävän kokeilla, ja todeta itse. ;D
No ei kyllä tartte...   2 nastaa per ripa on riittävä ja on vielä järkevissä hinnoissakin... Täytyy kyllä hattua nostaa jos oikeasti laittaa ympärivuotisessa käytössä oleviin renkaisiin 1500€ edestä nastoja  ;D    No tarpeensa jokaisella vissiin...

No nostele sitä hattu sitten, mutta ei noi nastat ihan niin paljon maksa ja on moni vuotiset ettei tarvii joka vuos uusia.
Nii kaipa tuohon määrään saa jo alennusta...  Varmaan hankala saada uusia nastoja enää noihin kumeihin...

Sama hinta otanko 500 tai 15000 kpl. N.0,50€ kpl. ja hyvin pystyy lisäämään vaikka heti 3 kertaa tuon määrän. Mutta jos pistää 2tai3 nastaa ripaan niin joutuu pistämään joka vuos uudet ton kokoluokan koneeseen. Tämä määrä on 5 ainakin 5 vuoden sijoitus eli laske siitä mitä maksaa talvi kautta kohden + kesä ajossa renkaiden kuluma säästö.
0.41€ verolla kpl kun syksyllä tilailin...
tässäkin asiassa teekkari on huonomi kuin vanha kunnon 8000srj. 8000srj kartaani kestää suht hyvin vauhtejakin, teekkarin pitempi kartaani menee poikki "jo" 65km/h vauhissa.

pitää kuitenkin muistaa että liikennetraktorin max nopeus on 50km/h, sen teekkarin kartaani kestää moitteetta.  pikavaihe menee ht2 eteenpäin vapaalle yli 70km/h, mutta mittaria huijaamalla (vauhti alakanttiin) voi kierroksia käyttää yli 2200. oikeen hyvän saa vanhasta n. 95 vuoden 8400:sta. 3000 kierroksella vauhtia on jo 80-90km/h. lyhellä akselivälilllä ja tunnetusti paskoilla valtran jarruilla ei muuta jännitystä tarvi hakea elämään...

renkaista riippuen 50km/h ja n.1600-1700r/min. .

muutoksessa ihan kaikki pitää purkaa. osat maksaa 10 000-15 000e riippuen mitä tarvii ja mistä ostaa...

Ainakin T2 vaihdettiin kardaanit jo takuuaikana vahvempiin. Ei ole tarkotus nopeutta kasvattaa vaan saada kiertämään huiput pienemmillä kierroksilla. Eikös alkupään T-sarjaa tilattu 50km/h perällä 38" rattailla ja heti vaihdettiin 42" ja kulki taas nätistä.
Meinaako männä liikaa soppaa tie ajossa kum tommosia mietit??
Siinä paalataan olkea: http://www.youtube.com/watch?v=D6v6UN0uvOo
Siinä paalataan tuorerehua: http://www.youtube.com/watch?v=z_E_QamD2NE
Siinä paalataan sateella tuorerehua: http://www.youtube.com/watch?v=xZ6fd_avG0g
Siinä paalataan tuorerehua ja olkea, myös vanha kunnon 1302 esiintyy: http://www.youtube.com/watch?v=jY6PqJey4lc
Mistä johtuu että näkyy sulloja syytävän takasin tavaraa nuokkimelle??
Nyt se on autopower korjattu itse. Osat 300€. Siinä ZF:lle ja Agrille.
Mikä kohta petti??
Niin kyl musta tollaset +50% on aika älyttömän kuulosia etenkin jos liikutaan mallisarjojen yläpäässä..
Täytyy ostaa tarpeeks iso ja tehokas raktori, ettei tarvi virittää sitä.  ;D
On se noinkin, mutta kyllä HYVIN tehty ohjemointi tiputtaa keskikulutusta. Ja deeren tapauksessa EGR luonnollisesti otetaan pois käytöstä, loppuu se moottorin sotkeminen.
Mutta saa aika joglööri olla noitte ohjelmie muuttaja. Meinaan kaikki pienetkin seikat täytyy huomioida. Kaikkea ei tietysti huomioida ja ammattitaitoa täytyy kaverilta löytyä. Meinaaks EGR ahistaa ärräläistä?  :D
Kohta lääke tuohon ärrän EGR:ään  8)  http://www.findiesel.fi/fi/Uutiset.html
Nyt näkyy jo Artulta apu löytyvän 8)
Agrimarketissa on ollut niin hiljaista, että ei ole edes radio ollut päällä, kun olen ohi kävellyt viime aikoina.

Eilen yritin rimpuutella Kuopion Agrin varaosatiskille. Kymmenennellä yrityksellä joku vastasi, eikä sekään ymmärtänyt varaosista mitään. Otti kuitenkin soittopyynnön ylös, tottapahan joku joskus soittelee takaisin. ???
Yks myyjä oli lomalla ja pari oli kipeenä kun käväsin...
No on se näköjään kovas käytössä. Paljonkos sitä piristettiin?  8)
hetkellinen kulutus 51l/h :P
Profin huhtikuun 2012 numerossa oli testattu kahta erilaista virityspakettia. Toinen oli fyysinen boksi joka asennettiin johtosarjaan ja toinen oli ohjelmanviritys läppärillä. Uudelleenohjelmointi antoi paremman tuloksen sekä tehonlisäykseen että poltooaineenkulutukseen. Boksi oli aiheuttanut toiseen testikoneeseen selvää pakokaasujen, jäähdytinnesteen ja öljyn lämpötilan nousua, mistä varoitettiin. Omalla vastuullahan noita virityksiä joutuu tekemään. Eli maltilla sanoisin mä, jos ei halua remonttikulujen nousua.
Tosta puheenollen, parivuotta sitten tilattiin kylälle Voimaa.com virittämään ja mittaamaan traktorien tehot, no meitin JD 6930 löytyi 170hv ja tarkotuksena oli pistää vähän lisää, no tietokoneohjelmaa siinä muutettiin ja oli testauksen aika, penkityksessä näytti sitten 250hv, alensimme senjälkeen sen 225hv:n. Kone piristyi 170hv:sta 225hv:n, ja polttoaineen kulutus kasvoi jonnin verran (vaikka luvattiin pienenevän) ja ajonopeus kasvoi 53 km/h:sta 55,5 km/h:n Pari vuotta virityksestä on kulunut ja ohjelma on muutettu vakioksi 4kk sitten. Tosiaan moottorin normaalilämpötila nousi hujakalla, normisti oli 70c, mutta nousi 80 - 89c ja kärryä vedättäessä kävi jopa 102c. Viime kevääänä kylvökonetta vetäessä moottori pätki ja löi vedon pois päältä, sitten hirveän lakupilven ja sitten veto palasi, mutta kone liikkui kokoajan, kaasusta ei tapahtunut vedon loputessa mitään. Lämpötilan nousu oli kova ja jäähdytin neste ei kerinnyt koneessa kiertämään, joten päätimme että muutetaan ohjelma vakioksi. Huoltomies ajoi vakio-ohjelman sisään ja nyt ei ole enään mitään ongelmaa. Pelittää hyvin niinkuin ennen. Noi tietokoneviritykset ovat suuri riski! Tässä varottava esimerkki! Nyt pelaa kuin rasvattu, ihan kuin uusi kone, mutta 4000h ajettuna!  8)
Findiesel.fi ainut oikea virittäjä.... Itsellä 6830ap "hieman" kutiteltu ja ei mitään lämpö/pätkimis ongelmia.... Ohjelma sisässä ajettu n.2000h ja ei tule mieleen laittaa vakioks  8)
Ihme että on kestänyt! Onko kone kovassa käytössä?  8)
Kesällä maanajoo/rehu hommaa ja talvella aurausta/lumenajoo+omat maataloustyöt
Profin huhtikuun 2012 numerossa oli testattu kahta erilaista virityspakettia. Toinen oli fyysinen boksi joka asennettiin johtosarjaan ja toinen oli ohjelmanviritys läppärillä. Uudelleenohjelmointi antoi paremman tuloksen sekä tehonlisäykseen että poltooaineenkulutukseen. Boksi oli aiheuttanut toiseen testikoneeseen selvää pakokaasujen, jäähdytinnesteen ja öljyn lämpötilan nousua, mistä varoitettiin. Omalla vastuullahan noita virityksiä joutuu tekemään. Eli maltilla sanoisin mä, jos ei halua remonttikulujen nousua.
Tosta puheenollen, parivuotta sitten tilattiin kylälle Voimaa.com virittämään ja mittaamaan traktorien tehot, no meitin JD 6930 löytyi 170hv ja tarkotuksena oli pistää vähän lisää, no tietokoneohjelmaa siinä muutettiin ja oli testauksen aika, penkityksessä näytti sitten 250hv, alensimme senjälkeen sen 225hv:n. Kone piristyi 170hv:sta 225hv:n, ja polttoaineen kulutus kasvoi jonnin verran (vaikka luvattiin pienenevän) ja ajonopeus kasvoi 53 km/h:sta 55,5 km/h:nPari vuotta virityksestä on kulunut ja ohjelma on muutettu vakioksi 4kk sitten. Tosiaan moottorin normaalilämpötila nousi hujakalla, normisti oli 70c, mutta nousi 80 - 89c ja kärryä vedättäessä kävi jopa 102c. Viime kevääänä kylvökonetta vetäessä moottori pätki ja löi vedon pois päältä, sitten hirveän lakupilven ja sitten veto palasi, mutta kone liikkui kokoajan, kaasusta ei tapahtunut vedon loputessa mitään. Lämpötilan nousu oli kova ja jäähdytin neste ei kerinnyt koneessa kiertämään, joten päätimme että muutetaan ohjelma vakioksi. Huoltomies ajoi vakio-ohjelman sisään ja nyt ei ole enään mitään ongelmaa. Pelittää hyvin niinkuin ennen. Noi tietokoneviritykset ovat suuri riski! Tässä varottava esimerkki! Nyt pelaa kuin rasvattu, ihan kuin uusi kone, mutta 4000h ajettuna!  8)
Findiesel.fi ainut oikea virittäjä.... Itsellä 6830ap "hieman" kutiteltu ja ei mitään lämpö/pätkimis ongelmia.... Ohjelma sisässä ajettu n.2000h ja ei tule mieleen laittaa vakioks  8)
Hehtaarit pitää edelleen paikkansa pari pientä muutosta lukuunottamatta. Mutta siinä ketjussa ei kyllä ollut mitään puimuriin viittaavaa enää, tai muutakaan hyödyllistä.
Joko konekauppa loppu kun ei nettisivut ole käytössä  ::)
Mita muutes loota makso...meniko vakutuutuksiin? Aattelin vaa jos deutsista joskus menee...deutsissa toi sama loota kestaa kevyesti +15000h. Harvoin niita hajoaa edes kayttovirheeseen,softa kai parempi/suojelevampi,esim moottori jarrutus heikkoa. Kuulemma suodatuskin parempi ja iso oljytila +100l
Mihin helevetin vakuutuksiin. Mitä touhua se on jos joka asia vakuutuksiin ruinataan. Meilläpäin maksetaan nämä kuluvat omasta pussista.
11000sis alv.

Nostaa kyllä kynnystä siirtyä portaattomiin, melko kallis 5000h huolto.
Itesellä joskus Valtra aikaan korjattiin ( N 141 ja 4000h ) pelkkää  pikavaihdetta jo  9000 ekun edestä :o
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Direct
: 04.01.13 - klo:08:59
^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.

Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu  :o

Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa.  :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...

Eikös retku näin kommentoinut

***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------

itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
Miltäs on versu tuntunu???
+ se että koneeseen tulee pelkästä rehuhommasta 300-400h + muut työt joten kannattaako ostaa 10000€ romu joka porsii vähän väliä.
Pitkä talvi edessä.....kerkii vielä vaihtua ennen rehun tekoo :o
Toisessa koneessa alusterä ja toisessa Vaman polanneterä, molemmat tappiterillä. Kun on tottunu alusterään niin ei oikein tuo polanneterä innosta. Pitäs laittaa toiseenkiin koneeseen.. Uuden FMG:n sais vielä noin kuukauden päähän, ehkä. Jännä on ollut huomata auroissakin eroa polanteen syntymiseen, AM jättää selvästi vähemmän polannetta kuin Vuometti vaikka molemmat säädetty samallalailla. Painoero vai mikä, vaikee sanoo mutta oikea aura on nyt löytynyt. Tyhmyyksissään piti kokeilla melkein kaikki merkit..  :o
Maitojonossa kuulin että ois Proolle uutta konetta tulossa??

Niin minäkin kuulin.  ;D Saahan noista aina tarjouksen kysyttyä, se kun ei maksa mitään. Eiköhän tässä vuosi ajeta samoilla jos ei nyt heti rikastu..
Miten on versu pelannu?

Suhteellisen hyvin. Suunnanvaihdon pakat vaihdettiin takuseen kun laturi ei antanu virtaa eikä tullu vikakoodia, laturi. Suuttimet vaihdettiin kaikki, lohkojen sähköjohdot ja jotain muuta pientä. Mutta kaikki kuitenkin takuuseen, ei tarvinnu tapella kertaakaan..
Paljo tunteja tullu..??
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6