Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6

Viestit - Tomppa

Onko kellään tietoa että mihin joutu ne CNH räjäytyskuvat mihin oli linkki joskus Agritekin sivuillakin.

https://ngpc.cnh.com/Lp/es/cbs?brand=NHAG&region=EUR&sma=&locale=en_GB
Mun luottokorjaamo on kyllä saanut Maasian osat Vantaalta Savoon yleensä seuraavaksi päiväksi.  Oliskohan näissä huoltomiehissäkin eroja, tämä meidän yrittäjä osaa kyllä "suostutella" änkyrämmänkin varaosadiilerin yhteistyökykyiseksi. :)
no jos nykypäivän hinnan maksaa rakkorista ni miks ***** pitäis suostutella vara-osamyyjää myymään osa :'( :'( :'( :'(

 Tuo edellyttää että osa on Suomessa. Mutta jos se on jossain Euroopan päävarastoissa, niin Kesko odottaa että osia saadaan se täys rekkalasti ja sitten rahtikulut pienemmäksi. Muuta selitystä en keksi tohon osien tulon hitauteen ulkomailta, kun se on niin yleistä Keskolla.

Joskus jopa sattunut, että tavarantoimittajalla ei ole osia hyllyssä.
Vapaa sana / Vs: K-kauppias otti ilon irti
: 22.02.13 - klo:09:20
Ei kai hevonenkaan kävele omin jaloin tilalta kaupan tiskille ja muutu siellä jauhelihaksi itsekseen? Että jotain kuluja siitäkin tulee...
Jos tälläinen malli jostain käsittämättömästä syystä toteutuisi, niin lupaan olla mukana korottamassa Roopen talon maapohjan arvoa. Keräystyyppisellä ratkaisulla voisi pienellä panostuksella saada Roopen asumisen kallliiksi.

Tomppa
Oletko kokeillut, että muuttuuko moottorin kierrokset kun vaihdat vaihteen kolmoselta kakkoselle? Koneen maksiminopeutta on rajoitettu kolmosvaihteella tiputtamalla kierroksia. Kierrostenmuuttumisen kyllä kuulee hyttiin kunhan vain kaasu on pohjassa. Nimimerkillä kerran kiertänyt konetta ympäriinsä ja ihmettellyt miksi kierrosvahdit huutavat.  Asia kyllä korjaantui hienosti kun tajusi vaihtaa pykälän kakkoselle.
Paljon kela ottaa maksimissaan kierroksia? 1600 on muistaaksen suurin lukema.
Minnes oikeassa puimurissa menee puimattomat tähkät, jotka siis menee jyväseulan yli? Miten ruumenia tarkkaillaan?
Perästä luukku auki ja putkella sorkkii vihneet irti. Välillä kone käyntiin että irtonainen lähtee pois. Lopuksi kolaa pohjat mahdollisimman puhtaaksi. Jos ajoissa huomaa niin kohlimen pohjaluukku auki ja tukosta oksanpätkällä sorkkii auki.

Onko muilla parempia ja fiksumpia tapoja? Letkunpätkä kohlimiin on tietenkin yksi..
Miten säteily osaa mennä juuri kuivattavaan viljaan, eikä esim. vieressä kasvavaan mäntyyn? Omassa kuivaamossa uunilta kaappiiin johtava kuvitteellinen kanava on aika pieni. Miten lisäaine saa lisättyä tätä säteilyä?



Kaikki kappaleet, kuin myös palava hiilivetyseos kuten polttoöljy, emittoivat lämpösäteilyä absoluuttisen lämpötilansa neljännen potenssin, pinnan emissiivisyyden sekä Stefanin ja Boltzmannin vakion tulona. Tästä johtuen, mitä korkeamman lämpötilan liekki saavuttaa, sitä suuremmassa määrin se luovuttaa energiansa säteilylämmönsiirtymisenä, joka siirtyy korkeammasta potentiaalista (liekistä) matalampaan potentiaalin eli viljassa olevaan veteen lämmittäen ja höyrystäen sitä.  Säteilylämmönsiirtyminen tapahtuu väliaineetta eli lämmittämättä kuivaajaan puhallettavaa ilmaa.

Kyllähän asia on niin, että kuivurin uunin tulipesässä palavasta liekistä ei säiteilemällä siirry jyviin yhtään lämpöä. Sen verran etäisyyttä ja monta mutkaa sekä peltiä on matkalla.

Niin oletko siis sitä mieltä, että etäisyys on este lämpösäteilyn siirtymiselle esimerkiksi Auringon emitoimalle sähkömagneettiselle aaltoliikkeelle? Suosittelen asiaan todellista syventymistä ennenkö hakkaa itselleen totuuksia kiveen.
Tuet on vaan tapa tehdä kansalaisten elinkustannukset alemmiksi.

Eipä tuo ruoka kuitenkaan ole Suomessa halvempaa kuin Ruotsissa tai Virossa, vaikka kansallisia maataloustukia jaetaan meillä paljon enemmän.

Kirjoituksessa on paljon asioita, joista olisi saada faktoja näkyviin. Itsestä näyttää, että asiat ovat enempi fiktiivisiä.

Tässä esimerkki.
Viljan hinnat Suomessa
http://www.vyr.fi/www/fi/markkinatietoa/kotimaan_hinnat/

Viljan hinnat Hampurissa
http://www.agrarberatung-hessen.de/markt/pflanze1/010403.html

Saksan viljeiljä saa leipävehnästä 40-60 euroa tonnilta enemmän kuin suomalainen. Silti leipä on suomessa vähintään yhtä kallista. Onko vika maanomistajan vai kenties leipomossa?

Tuomo

Elholla on kuulema niittomurskaimista markkinoiden paras karho, no onhan siinä markkinoiden parhaan niitomurskaimen teräpalkki. KHUNIN! ;D

Olikos Elhon palkki JF:n valmistama?
Jos en ole ihan väärässä niin elhossa on Comer:in valmistama palkki

Niinhän se taisi ollakin, ja Jf taisi sitten myös käyttää sitä. Elholla oli jotain muutoksia tehtynä palkin rakenteeseen...
Ja eikä pelkkä palkki taida tehdä karhoa, vaan taitaa kuiteskin olla lautasilla ja murskaimella suurempi vaikutus karhoon.
Elholla on kuulema niittomurskaimista markkinoiden paras karho, no onhan siinä markkinoiden parhaan niitomurskaimen teräpalkki. KHUNIN! ;D

Olikos Elhon palkki JF:n valmistama?
Mihinkähän tuo kotimaisen kate hukkuu...

Myllyvehnä Hampurissa 265 €/tn
Myllyvehnä Suomessa 220 €/tn


Vapaa sana / Vs: Autoilijat huom!
: 05.08.12 - klo:22:29
Kokonaankin tuon voisi poistaa :-\   Eli siis kilometrikorvaus kokonaan verolle :)

Jos tähän mennään, niin työntekijän ei kannata omalla autolla ajaa työajoja. Ei muuta kun firmat ostamaan autoja itselleen. Ympäristönäkökohdan kannalta ei hyvä juttu, mutta verottaja tienaa.
Lomittajat, konekuskit, edustajat... onhan näitä aloja joissa auton käyttö on perusteltua.
Eturenkaiden kaikkien kulumisien äiti on Fiat. Stanan hammaslukko joka jumittaa ajoa tarpeettomasti.

Minä vaihtaisin heti fiatissa nykyään olevan kitkalukon heti hammaslukkoon, niin loppuisi etukuormaajakoneen renkaiden kuluminen. Mikäli yhtään tiedän rakennetta, niin hammaslukko antaa renkaan pyöriä nopeampaa eli käännöksissä ulkokehän rengas pyörii nopeammin vapaalla. Näissi uudemmissa 110-90 kitkalukko taas menee päälle kun pyörissä on nopeuseroa. Käännöksissä ulkokehän rengas jarruttaa ja sisärengas pyörii liian nopeammin.
Onko traktorin etuperässä erilaiset etutasauspyörästön lukot?
Omalla tuntumalla kitkalukollinen etuperä syö eturenkaita enemmän kuin hydraulisesti kytkettävä, pakoilla toteutettu lukko tai hammaslukko. Kitkalukko alkaa toimimaan kun pyörillä on nopeuseroa, kuten käännöksissä. Toisaalta, pahassa paikassa (toinen pyörä asfaltilla, toinen jäällä) lukon vaikutus jää minimaalliseksi.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6