Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 27 28 [29]

Viestit - Ropsoni

Kyllä sinne aikaa myöden vettä kondensoituu, saat Bayleyssiä sieltä kun öljyjä rupeet vaihtaan.  ;D
Vaikka ei varsinaista reikää kulmavaihteessa ole, lämpötilaeroista johtuen kerää vetet sinne, menee tietty huohotinreiänkin kautta sitä (mutta tätäkään ei kaikissa ole, tuuppaa stefojen kautta ylimääräiset paineet ulos)

Joissakin kulmavaihteissa ei ole ollenkaan tyhjennysroppuja, silloin varmaan kätevä edellä mainittu imulaite öljyjen poistossa.
Toisaalta kai ovat sitten suunniteltu huoltovapaiksi mutta ei suuri häpeä olis vaihtaa kerran vuodessa uudet öljyt, varsinkin jos kone on ahkerassa käytössä esim. päivittäin.


Mut näissäkin kannattaa muistaa et jos kone oikeesti suunniteltu huoltovapaaksi niin ehkä se sitä oikeesti sitten onkin. Voi olla että tehtaalla sinne on lykätty astetta parempilaatuiset öljyt jotka sitten näppärä isäntä vaihtaa joksikin universal-kuraksi.

Niin tai ties vaikka siellä tehtaalla jo on lykätty sinne sitä universal -kuraa.
Vai onko Shellin, Nesteen, Mobilin tai esim. Castrolin voimansiirtoöljyt kuraa? Kukin tietty tunkee sinne mitä tahtoo, tai vaihtaa milloin tahtoo, tai olla vaihtamatta.  :D

No kieltämättä nää 80w-90 mineraalipohjaiset perusöljyt joita 99 % maanviljelijöistä käyttää on aika kuraa verrattuna oikeisiin synteettisiin öljyihin. Vai luuletko että pelkästään nimi purkin kyljessä takaa jotain?

Mitä ne oikeat öljyt sitten ovat?
Mut ei kai se Valtrakaan teksti siinä öljytoopin kyljessä siitä litkusta parempaa tee, mutta saapahan enemmän myyjä katetta.

Ei tuu kyllä pahemmin nimen perusteella ostettua öljyjä. Etupäässä laatuluokitusten mukaan ollaan menty, eikä ainakaan "paskojen" öljyjen takia ole mitään hajonnu.
Kyllä sinne aikaa myöden vettä kondensoituu, saat Bayleyssiä sieltä kun öljyjä rupeet vaihtaan.  ;D
Vaikka ei varsinaista reikää kulmavaihteessa ole, lämpötilaeroista johtuen kerää vetet sinne, menee tietty huohotinreiänkin kautta sitä (mutta tätäkään ei kaikissa ole, tuuppaa stefojen kautta ylimääräiset paineet ulos)

Joissakin kulmavaihteissa ei ole ollenkaan tyhjennysroppuja, silloin varmaan kätevä edellä mainittu imulaite öljyjen poistossa.
Toisaalta kai ovat sitten suunniteltu huoltovapaiksi mutta ei suuri häpeä olis vaihtaa kerran vuodessa uudet öljyt, varsinkin jos kone on ahkerassa käytössä esim. päivittäin.


Mut näissäkin kannattaa muistaa et jos kone oikeesti suunniteltu huoltovapaaksi niin ehkä se sitä oikeesti sitten onkin. Voi olla että tehtaalla sinne on lykätty astetta parempilaatuiset öljyt jotka sitten näppärä isäntä vaihtaa joksikin universal-kuraksi.

Niin tai ties vaikka siellä tehtaalla jo on lykätty sinne sitä universal -kuraa.
Vai onko Shellin, Nesteen, Mobilin tai esim. Castrolin voimansiirtoöljyt kuraa? Kukin tietty tunkee sinne mitä tahtoo, tai vaihtaa milloin tahtoo, tai olla vaihtamatta.  :D
Vapaa sana / Vs: Hiiri takkuaa
: 20.04.10 - klo:08:42
Vaihda samalla se paskanen hiirimatto vähän kirkkaampaan. Eivät välttämättä toimi kovin hyvin jos on hiemankin tummempi alusta missä sitä hiirtä liikuttelee.
Kakkaa voi olla myös siellä hiiren "röörissä", ei muutakun hoonaamaan sekin kuntoon.

Lokitekki ja mikrostofti ehkä parhaimmat, ei pitäs heti ruveta takkuaan toisin kuin noi jotkin halpakikkareet.
Vapaa sana / Vs: Ulkomailla motissa.
: 20.04.10 - klo:08:38
Kuka viittii joka päivä kepappia syödä? Kai sitä jo kotiin haluais parin päivän jälkeen syämään läskisoosia.
Jopa sellaisilla volyymituoteilla (maatalouskalustoon verrattuna) kuin autoila on varsinainen varasto esim. Tanskassa. Joskus takavuosina ainakin Fordin osia lennätettiin aika paljon sieltä päivän palveluna. Nyt saattaa mennä kauemmin. Kyllä tuo on ihan tosi uhka kevät/rehunkorjuu/sadonkorjuun toimivuudelle, jos tulivuori on kovin pitkään aktiivinen. Ennakkohuolto ja ennakointi saattaa tulevana sesonkina olla arvossaan?

Petri

Niin no siis eikö traktoreillakin ole nää ns. päävarastot euroopassa, saksassa tsjp. Ruattis tais olla kanssa jonkun merkin päävarasto...

Nythän viksup varaosakauppiaat tilais osia laivarahtina, kääris hyvät voitot itselleen... luulis laivarahdin olevan pikkusen halvempi kuin lentokoneella...
Sieltä on nyt ruiskutuspumpusta se jousi poikki. 13,50 € maksoi Keskolla, kesti kylläkin parikuukautta tulla.  :o Diisselhuolloossa virittivät jonkun suunnilleen sopivan jousen ja se on toistaiseksi pelannut. Huollossa ei kestänyt kuin hetken korjaus ja kuulemma sen pystisi vähän poropeukalompikin vaihtamaan.

Nyt sen tulo kestää varmaan pari vuotta...  ::)
Kyl mun mielestä hauskempi temppu olis ollu se Lokomolla ajo Pispalan portaat alas.. Avensista ehkä olis voinu harkita mutta sille parempi paikka olis vaikka kuusakoski oy.  :D
Kyllä sinne aikaa myöden vettä kondensoituu, saat Bayleyssiä sieltä kun öljyjä rupeet vaihtaan.  ;D
Vaikka ei varsinaista reikää kulmavaihteessa ole, lämpötilaeroista johtuen kerää vetet sinne, menee tietty huohotinreiänkin kautta sitä (mutta tätäkään ei kaikissa ole, tuuppaa stefojen kautta ylimääräiset paineet ulos)

Joissakin kulmavaihteissa ei ole ollenkaan tyhjennysroppuja, silloin varmaan kätevä edellä mainittu imulaite öljyjen poistossa.
Toisaalta kai ovat sitten suunniteltu huoltovapaiksi mutta ei suuri häpeä olis vaihtaa kerran vuodessa uudet öljyt, varsinkin jos kone on ahkerassa käytössä esim. päivittäin.

Maahan tuojilla on kattavat varastot, ei haitta lento lakot
 ::)


Jaa, miks suurin osa varaosista on sitten tilaustavaraa? Agrimarketin ukkelikin kerran mainosti että kun mää tänään tilaan, osa tulee lentorahtina seuraavaks aamuks tiskille...
Ei täällä maahantuojilla ole mitään kattavia varastoja, suodattimia ny varmaan voi enemmän löytyä mutta vähänkään harvinaisempia osia ei ole kannattavaa pitää hyllyssä, se kuulemma syö kaupan kannattavuutta. No onko kannattavaa seisotuttaa asiakkaan konetta kun se ei saa varaosaansa aikonaan...  ::)
Lainaus käyttäjältä: realisti - tänään kello 18:36
on vaan ollu tuola valumötin kokkeilupäivillä aina sen verran kova soppajono, ettei ole tahtonnu ikänä kokeileen päästä. Eipä sillä ei niitten kans ikkään kauppaakaan saa kun eivät arvosta vaihokkeja oikeen minään.

Tahtoo vaan kuulemma tietyt jonteeret jäädä markille senverta sitkeään seisomaan että syystäkin myyjät niitä vierastaa. Ei ihan niin pahoja kuin Lamborghinit mut melkein. Osuuskaupan perse kai kestää paremmin seisottaa käytettyä rautaa varastossa.

Höhöö. Eipä sillä VALTRALLAKAAN sen paremmin mene, takuukoneita menee kovalla tahdilla Suolahteen takasi ja koppeja menee oikasuhoitoon Härmään. Kopit sen takia kun ovat niin hirveellä mutkalla ettei lasit pysy ehjänä niissä, poksahteleevat omia aikojaan. Ventti porskuttaa, onko sitä myyty jo melkein 50 kpl?
Kasvintuotanto / Vs: Olkipaalin hinta?
: 20.09.08 - klo:19:03
Eiks se kannattais ilman muuta paalata tai paalauttaa oljet pois kun kaikilla
on "kuitenkin" käytössä lautasmuokkarit ynnä muut vastaavat. Vai missä vaiheessa se trendi on?
Karjatilalliset tarttee joka tapauksessa olkea ja näyttäis se "olkimassa" olevan enemmän haitaksi
kuin hyödyksi lautasmuokkaroidulla pellolla. Ei sitte tartte suunnitella mitään
ylimääräisiä ruumenenlevittimiäkään puimurin perään.
Palstaa on tullut luettua jo tovi rekistöröimättä. Nyt oli ihan pakko kirjautua tänne hiekkalaatikolle.
Ojalalla näköjään on fentti bemmin korvike, eli jatkeista on nyt kyse.  ;D
Sivuja: 1 ... 27 28 [29]