Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 13

Viestit - Jumi

Kardaanin suoja voi ottaa öljypohjaan kontaktia, Jarruboosterin paineputki ottaa kiinni vasemmalla etukulmalla kopin kulmaan, boosterin paineputki ottaa kiinni kopin lattiaan, ohjausventtiilin paineputki ja jarruputket kontaktissa kopin oik. etukulmalla. Onhan näitä :)


Suolahden laatua, vai mitä SAS?
Mpt tools, Karvia. Pitäis tuollainen tai vastaava löytyä.
Kannattaa laittaa sellaiset valaisimet, jotka on tarkoitettu ledputkille. Niistä on jätetty palovaaralliset ja sähköä kuluttavat kuristimet ym pois. Sähkäriltä sai Philipsin lediputkia 27 € kpl. Vaikuttavat ainakin laadukkailta.
[/quote

Kävi just viikolla sähkäri etsimässä ja korjaamassa yhdestä loisteputkirivistä viallisen kuristimen. Ei vielä savu noussut, mutta vikavirtakytkin ei pysynyt päällä. Näilläkin lampuilla ikää se 15v. Kyselin kanssa jos korvattaisiin lediputkilla, pyysi odottelemaan vielä jonkun aikaa että saavat selville mikä putki olisi hyvä. Olivat laittaneet erääseen paikkaan useammanlaisia putkia testiin.Vanhoista rungoltaan ehjistä kuristimet,konkat ja sytyttimet vain pois. Kattotaan joko kesällä oltaisiin viisaampia.
Suolla urakoiva ukko viritteli nyykkäriä mutta sitten tuli nuo vetolevy ja pakkaongelmat.
Kysyin siltä miksi ei toiminut se sanoi että nyykkärin pakoissa on liian suuri viive vaihtamisen välillä eli moottori karjahtaa kun täysillä vedätetään jokaisen vaihdon välillä ja se kuluttaa pakkaa nopeaan ja käy vetolevyn päälle.Pari kesää se niiden kanssa taisteli sitten pisti vaihtoon.
Et sää kyllä mitää tierä. Tuu kokeileen kuinka nyykkärin pakat toimii,ja ota se nevapelleki joukkoon niin opetellaan traktorilla ajamista ;)
Just meinasin kirjotella ihan samaa... Kyllä appeen pyörityksessä on suomessa monellakin tilalla askeettisia voimakoneita jotka ei ole hinnan kiroissa. Mun ei tarvinnu hommata "uutta" vaan pyörittelen olemassa olevalla kalustolla. Jospa se on sitä tehostamista kun saa koneisiin tunteja :)

Näin varmaan on. Kokeilin vaan onko nimimerkki Ojala hereillä. ;D
Ojalalla on sellainen apevaunu jossa ruuvi pysyy paikallaan ja koko muu maailma pyörii ruuvin ympärillä  ;D

Ojalalla kaikki pyörii VALION ympärillä. ;D
Tuoretta tavaraa pitäis olla, tulee muistaakseni Italiasta. Onko sitte juurikin tuota Petronasia?
Oli myyjän kans juttua tuosta laadusta, ja sanoi että sen takia on tomittajaa vaihdettu. Ennenhän se purkitettiin suomessa.
Miksi sinne pitäisi laittaa jotain muuta kuin Ambraa?
Tammikuus hommasin tynnyrin, ja hinnanero esim. shellin öljyyn oli aivan olematon 20-30€, Castrol lähes 200€ kalliimpaa tynnyriltä
Dieselhakesähkölämmityksessä on kyllä ihan merkittävä kustannus tuo vajaa puoli litraa dieseliä/hakekuutiohaketuksessa. Varmaan kokonainen litra kun puut joutuu kärräämään markille 10km päästä. Tämä siis Perkins koneilla. Sisu-moottorilla voi lukemat kertoa kolmella.
valmetin kulut on ihan  siedettävät  siihen skenaarioon verrattuna että perkkinssin kylkiäisenä tulee massikka :'( :'( :'( :'(
N Ecopower vie metsäajossa 4 litraa tunnissa ei paha siinä oli jo tieajoakin 10km aamuin illoin.Joka pyörässä ketjut siis traktorissa.
Pitäiskö tuo muka uskoa?? Jo tyhjäkäynnillä menee 1,5-2 litraa.
Ei pidä uskoa  :D

Tottakai pitää uskoa kun Mestari näin sanoo. Hän on varmaan poistanut traktorista tuon inhottavan saksalaisen syöttöpumpun ja annostelee kotimaisella pipetillä suoraan railiputkeen kesken ajon. Hänellä on 200 litran tynnyri hytissä mukana sitä varten. SAS ei ole mikään kesselipoika, hän kyllä kehittää vaadittavan paineen käsivoimalla.
Eipä sitten ole ihme jos otsasuonet pullottaa, ja suusta pääsee aiva käsittämättömiä juttuja ;D
Dieselhakesähkölämmityksessä on kyllä ihan merkittävä kustannus tuo vajaa puoli litraa dieseliä/hakekuutiohaketuksessa. Varmaan kokonainen litra kun puut joutuu kärräämään markille 10km päästä. Tämä siis Perkins koneilla. Sisu-moottorilla voi lukemat kertoa kolmella.
valmetin kulut on ihan  siedettävät  siihen skenaarioon verrattuna että perkkinssin kylkiäisenä tulee massikka :'( :'( :'( :'(
N Ecopower vie metsäajossa 4 litraa tunnissa ei paha siinä oli jo tieajoakin 10km aamuin illoin.Joka pyörässä ketjut siis traktorissa.
Pitäiskö tuo muka uskoa?? Jo tyhjäkäynnillä menee 1,5-2 litraa.
Kaksi eri urakoitsijaa ajanut, toisella Krone ja toisella Pöttinger, ja ero on selvä Pöttingerin hyväksi.
Paljon parempi työjälki, seuraa paremmin pellon pintaa.
Ja Kronen piikkejä löytyi ajosilppurin noukkimesta turhan usein.
Toki molemmilla saa asiallista karhoa, eroa tulee sitten kun olosuhteet muuttuu haastavammiksi (raiteita, painaumia ym)
Ok. Kiitos neuvoista. Täytyy avata ja katsoa mitä löytyy,uutta ei nyt heti osteta, kun ei tuokaan vielä vanha ole
Mikähän FR7 kääntäjää riepoo, kun lopetti toimintansa lähes kokonaan.
Tyhjää kouraa jotenkin pyörittää, mutta liike on nykivää. Toisinaan pysähtyy täysin eikä meinaa liikkua kumpaankaan suuntaan. Voimat on myös kadoksissa.
Maahan jäätynyttä tuulenkaatoa tuolla irroittelin kun vika ilmeni, ei nyt mitään valtavaa vääntöä kuitenkaan ollut.
No ei siitä ainakaan mitää haittaa ole, onhan se vakiona tosi hengetön.
Porin tehotuonti ohjelmoi mulle. 155 heppaa tapista.Aikalailla luonne muuttui ;). Pari tuhatta tuntia sillä ajeltiin meillä ilman ongelmia, sitte vaihtui isompaan
Näppäimiä tuossa on 16. Liittimessä kaksi 4 pinnin kampaa josta lähtee lattakaapeli.
Kokeilin tuohon jo yhden vanhemman mallin näppistä mutta ei sillä toiminut.
Mietin jo sitäkin jos tuohon piirilevyyn juottaisi jonkinlaiset mikrokytkimet korvaamaan näppäimet. 
No niin, hiehot sai tuhottua ruokkijan tietsikasta näppäimistön. Uusi maksaa kuulemma enemmän kun tuon ruokkijan arvo on, niin ei huvittais uutta ostaa. Muuten olis täysin toimiva hyväkuntoinen peli.
Onko tietoa voisko tuon korvata ns. yleismallisella näppiksellä? Niitä sais muutamalla eurolla.
Tai löytyiskö keltään joutilasta ruokkijaa elimenluovuttajaksi? Malli on Feedcar Compact -98.
Niin ja tuon näppäimistön valmistaja on Zabel Technik, mutta ei pikaisella haulla löytyny apuja
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 13