Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 13

Viestit - Jumi

*Range Command (RC) on kuusiportainen plus sähköinen aluevaihde ja Power Command (PC) täyspowershift 18(19)+6, josta erotuksena 18+9 laatikko, jota käytettiin 30 ja 70/G-sarjoissa.
*Auto Command (AC) siis portaaton, josta pitää erottaa Steyrin tekemä S-matik, jota käytettiin TVT-mallissa.
*Nyt uutena tulee Dynamic Command eli kaksoiskytkentälaatikko tiettyihin malleihin. Ei pidä siis sotkea aiempaan 24+24 laatikkoon.

Ollaanpa tarkkoja kun tarkoiksi aletaan.  ;)
 
Tarkennetaas vielä ;). 18+9 vaihteisto oli Funkin valmistama täyspowersift, ja 30 sarjaa tehtiin myös 16+4 laatikolla.
TG sarjassa on 16+4 laatikko joka Casen peruja
Lisäksi 4*30 malleissa oli 8+8 (lisävar. DP) laatikko,japanissa tehty.
40 ja TS sarjaa on myös 12+12 versiona ilman pikavaihdetta
Ja ja ja olikohan vielä muuta...
Vaikka Nyykkärin miehiä oonkin niin täytyy sanoa että New Hollandista ehdottomasti T6/6000 sarjaa tai vastaava Case.Ei T5 sarjaa ne on  mun mielestä aivan surkeita,vanha L/TL sarjalainenki on parempi.
Tuota 2105 koodia ei kyllä löydy, mutta tossaolis voimansiirtoon tuollainen  NH 2015 HI / LO shift lever switches both closed. Eli taitaa sullaolla siellä sähkövika kuitenkin.
Jaa miten niin valion holhouksessa??  Niiku sääki tietääsit tästäki jotaki.
Mutta lähivuosina toinen vielä merkittävämpi trendi Suomen maitomarkkinoilla on ollut se, että joku (ei Valio) tarjoaa jokaiseen tuoteryhmään (kermat, muut ruuanvalmistustuotteet, voit jne jne.) tosi halvan kotimaisen vaihtoehdon (halvat juustot siinä mielessä erikseen,että siellä Valio on kilpaillut tuonnin kanssa)


mitäs se valion arkipaska sitte on?

Ja kyllähän se on kauppa joka on ne omat halpatuotteet sinne hyllyyn halunnut. Jos ei kotimaisena niin sitte ulkoa.
Seinäjoella on tänä kesänä niin paljon isoja tapahtumia ettei vaihtoehtoja ajankohdalle kai ollut.
On se paljon nopeampaa pumppukuormaimella täyttö vs letkusulkeiset ja koneesta toiseen hyppiminen. Ja se on siistiä.
Mun mielestä nuo pumput on tainnu jo jonku vuoden lojua tuos kaupan pihas. Ei silti,  en kyllä minään ihmeenä pidä vaikka Vesku olis hommannu nuo ohi virallisten kanavien.

Edit.
Tänään ohimennessäni kattoin että pumppuja oli tullu pihaan lisää, tais olla puolentusinaa kaikkiaan
Giant! Mulla 262. Käyttömukavuus ja ketteryys ihan toista kuin avantissa. Suunnanvaihto kahvasta ja säätyvä ajopumppu aivan ehdottomat käytön kannalta. Ja mun mielestä kuskinpenkille pitää päästä molemmilta puolelta konetta. Norcar oli kokeilussa aikoinaan, oli lähellä etten ostanutkin.Mutta kun Giantin sai kokeiluun, valinta oli selvä. Tuu kokeilemaan.
Pari vuotta sitten laitettiin kaapelia pellonreunaan. Korvaus oli 1€ / metri. Muuntajasta sai 2-3 satasta, ei ollut pellolla. Mutta kyllä Caruna on ne jo siirtohinnassa takaisin perinyt!
Tuossa on verottajan ohjeistus henkilöauton arvonlisäverokohtelusta

"Hankinta- ja käyttökustannusten arvonlisäveron saa vähentää.  Vähäinenkin yksityiskäyttö poistaa koko vähennysoikeuden. Auton hankintahinnan lisäksi myös auton huolloista, bensan ostoista ym. tehdyt vähennykset on silloin palautettava.

Yksinomaisen käytön vähennysrajoitukset eivät koske tavallisia pakettiautoja. Pakettiautolla (N1-luokka) tarkoitetaan tavaran kuljetukseen tarkoitettua ajoneuvoa, jonka kokonaismassa on enintään 3,5 tonnia. Vähennysrajoitukset koskevat ainoastaan henkilöautoja ja N1-luokkaan kuuluvia ns. kaksikäyttöautoja. Henkilöautolla (M1-luokka) tarkoitetaan henkilöiden kuljetukseen tarkoitettua autoa, jossa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle. Kaksikäyttöautoissa on kuljettajan istuimen ja sen vieressä olevien istuimien lisäksi muita istuimia tai niiden kiinnitykseen tarkoitettuja laitteita.

Tuloverotuksessa yrityksen elinkeinotoiminnan harjoittamiseen liittyvät autokulut saa vähentää elinkeinotoiminnan tuloksesta. Elinkeinotoimintaan liittyvät kulut saa vähentää, vaikka autoa käytettäisiin osittain yksityisajoihin.
Ajopäiväkirja on vähennyksen edellytys

Ajopäiväkirjan avulla voidaan jälkikäteen todeta, mikä on ollut liiketoimintaan liittyvien ajojen ja yksityisajojen osuus matkoista. Jos kyse on yksinomaan vähennykseen oikeuttavaan käyttöön hankitusta henkilöautosta, ajopäiväkirjalla on pystyttävä osoittamaan, ettei yksityisajoja ole ollut. Muuten tehdyt vähennykset on palautettava.

Ajopäiväkirjaan on merkittävä päivittäin seuraavat tiedot:

    matkan alkamis- ja päättymisaika
    matkan alkamis- ja päättymispaikka
    tarvittaessa ajoreitti
    matkamittarin lukema ajon alussa ja lopussa
    matkan pituus
    ajon tarkoitus
    auton käyttäjä.

Ajopäiväkirjat tulee säilyttää yhtiön kirjanpitoaineistossa. Kirjanpitoaineisto on säilytettävä vähintään 6 vuotta."
Kiitokset harvinaisen asiallisista vastauksista  :). Itsekin asiaa selvittelin ja tulin siihen tulokseen että taitaa olla parempi pitää h-a. yksityispuolella. Jossain esimerkissä mainittiin että vähäinenkin yksityiskäyttö voi aiheuttaa veron takaisinperinnän. Ja ajokirjanpito pitää olla aukoton. Soittelen kuitenkin verottajalle alkuviikosta ja varmistelen asian.
Onko tietoa mitenkäs verottaja moiseen suhtaantuu? Pitäis kakkosautoa nuorentaa ja sattui kohdalle kiinnostava alvillinen farmariauto.Oma käsitys on että kait se käy siinä kuin paku tai lava-autokin.
http://ala-talkkari.fi/puukattila-b-40-alapalokattila/
Tuon näköösellä on tupa lämmenny yli 20 v. Siinä hyvä ja yksinkertainen kattila ja kaikki on palanu mitä luukusta on sopinu.Klavut,palaturve, hake ja kaikennäköönen muoviroska.
Voi olla että jotain niis laatikois on ollu.Tuohon omaankin olisi kuulemma takuuseen pitänyt joku muutos tehdä, jäi kyllä tekemättä. Ei siinä mitään vikaa ollut, muuta kuin se tahmeus vaihteensiirrossa. Muistaakseni olisi sanottu että se laatikko olisi ollut Japanissa tehty,ei Fordin valmistama. Eikä siinä taida yhtäläisyyksiä olla muihin fordin vaihteistoihin?
Nuo on kuitenkin sen verran harvinaisia ettei taida kovin paljon kokemuksia löytyä.
Sivuja: [1] 2 3 ... 13