Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 13

Viestit - Ana

Jälkeen päin monesti vitutannu ankarasti kun en nuukuuttani ottannu etukuormaajaan sähköistä ohjausta. Kyseessä siis 55 kuikka. Onko mahdollista saada vaijeri viritysten tilalle sähkövetimiä. Eli käyttäisin samaa mekaanista lohkoa vaijerit mäkeen sähköä tilalle onko arvon raadilla vihjeitä. Kiitän jo etukäteen asiallisista asiattomista kommenteista

***ei siihen saa . valvoilin lohko se on niinku se alkuperänen kuikan sähkönenkin, mutta ei ole jälkeen päin muutettavissa.

ite ostaisin ismen myymän valvoilin. siinä on karamoottoreilla toteutettu ohjaus ja hyvän olonen minivipu. ei tosin ole kokemusta kun tällä hetkellä olevissa koneissa on oma tikku tai hydraulinen pska esiohjaus.
MP-Liftin myymässä on ainakin samat karamoottorit kun JD:n orkkis lohkossa.


Aiemmin pidin vaijeriohjausta tarkkana/riittävänä, eikä ole vieläkään huono kunhan vaijerit/vipu timmikunnos ja sähköistä huonona, kokemuksen perustuen valtran omaan tikkuun ja sitä se on ainavain. Sen sijaan nykyään on Jd mihnä sen omalla sähkölohkolla/joikkarilla kuormaaja ja se on hyvä.

Nyt oliskin eres kuormaajan hommaaminen T-valtraan ja mieles pyöriny mp-liftin sähkölohkon hommaaminen siihen, oli kuormaaja sitte minkä merkkinen tahansa.
Oliko kysees suurikin vesijohto kun korjaus kustannus nuonki suuri? noita 63 pienempiä putkia tuloo itekki katkottua kaivurilla välillä vahingos ja joskus puoli tarkootuksella kun putken tarkkaa paikkaa ei tieros ja korjaus tarvikkeet valmiina niin ei ajallisesti kannata kauaa konstailla sen ettimisen kans ja varsinki suurempaa vesijohto/paineviemäri linjaa tehres helppoo purottaa putket monttoon ja korjata pikku pilli sen jälkee.
Meil on Valmetissa ollut 20 vuotta Lännen valmistama Valmet 1816 etukuormaaja, missä nuo hydrauliset vakaajat. En ole käytännössä ajatellut siinä olevan eroa saman ikäluokan mekaanisella vakaajalla varustettuun Kuikkaan toisessa koneessa. Paitsi että aisojen päältä puuttuu ylimääräiset näköesteet ja vähemmän rasvanippoja.

Itsekkin tehnyt etukuormaaja hommia edellä mainitulla kuormaajalla.Varsin jämäkkä verrattuna tuon aikakauden alöön verrattuna. Itse pidän tuota länkkärin tekemää huomattavasti parempana kuin alöä. vaakajan toiminnoissa ei mitään ongelmia ollu milloinkaan.
BTW. tuota samaa kuormainta myytiin myös jameksen nimellä.

Kovin on erilainen näkemys mulla tuosta 1816 lännen vm95 kuormaajasta joka 6600 valmetin nokalla, kauhan takaseinä pitääs olla 45 asteen kulmas eteenpäin jos haluaas saara jotaki kyyttihin, muuten sellanen "puskulevy" joka nostaa katon korkeudelle ja kippaa konepellille, lisäksi kun lumikauha kiinni ja tiellä vähän vippaa sivusuunnas ratilla niin aisat ottaa maskihin.
Aika kovia saavutuksia on tuollaasille koneille, niittovauhti lienee niin ettei mopoautot pysy peräs.

Nyt kesän kiertäny perhosen kans ja saahan sillä hyvän 5ha lohkon puoleen tuntiin tai vastaavasti 10ha tuntiin mutta se on hetkellistä, koko kesän keski tuntisaavutus siirtymät ja huollot mukaanlukien luokkaa 5,5ha/h.
Minnes 8950 on hävinny hakkurin pyörityksestä? eikö se ole omialtaanen rääkätä siinä hommas..
plantronics voyager legend ehdottomasti. Repullisen olen kokeillut bluetooth laitteita ja tää on ihan ylivoimainen  8)

Vanhan perus-voyagerin päivitin Legendiin. Sen verran mukava käyttää, että ei muista koko vehjettä päässään kantavansa. On se kyllä hyvä.

Plantronics "m25" eka käyttöpäivän jälkeen tuntui korvas useita päiviä niinkun se olis paikallaan, nyttemmin kun tottunu niin vastaavasti pitää melkeen koittaa onko se korvas vai ei ja pysyy korvas toisin kun aiempi kaks sankaanen nokialainen.

Eli älä heitä hyvää hukkaan jos se eka päivän jälkeen tuntuu korvas epämukavalta.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin juuri nimenomaan Sisun moottorit olivat yksi syy Sampon valintaan JD:n mallistoon. Ilmeisesti lämpö ongelmien kanssa ovat painineet.
luulis nyt että puimuriin mahtuu semmonen syyläri että kone pysyy kylmänä, ymmärrän kyllä jos jossain turvenevalla rakkori kiehuu :( :( :( :(
Näimpä!
Onkohan lastutus ihan onnistunut jos lämpiää, ruiskutus tapahtuma, ennakko yms? Vai onko jäähdytin niin rajoilla?

2065 vm02 oli aika herkkä lämpeemään jos vähäkin pöläji, 2085 vm08 en muista olleen mitää ongelmia lämpöjen kans mikäli se jäähdyttäjän kiilahihnahässäkkä pysy kasas ;D jäähdyttäjän rakenne muuten "tehokkaampi"
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: TC 5050
: 26.08.13 - klo:23:08
Kyllä.

Miksi???

Samaa vois kysyä, täällä oli aikoinaan sampos aina se iso "kaura" seula kiinni ellei rypsinpuintia ollu.

Mitä NH säätöihin tulee niin ainakin Cx ohjekirjan arvot on aika pieles, esim ohralle alaseulalle antaa 4-6mm ja yläseulalle 8mm? - 12mm... Nyttemmin arvot 17 ja 20mm eli niin paljo kun sähköseulat antaa kääntää..
Onhan noista toteutuksista moniakin esimerkkiä, omalta kohtaa ekana tuloo mieleen rototiltin kallistus ja alueauran kääntö.
mitähän tuollaiselle kuvittelisi mittoja? 2 traktoria rinnan ja pituutta että apevaunun kanssa sopii?

Jos kerran uutta tekee niin 8x15m ja siitä ylöspäin, tuo 8m leveyskin nippa nappa jos kaks pitää saara rinnakkain, ei ainakaan saa yhtään kertyä rojua seinänvieriin.

Tehtiin vanhaan konehalliin 8x10m ja auttamatta se on pieni, tai riittävä kyllä mutta raktori lumivarusteiskin on senttipeliä saara sopimaan.

Taiteovi puoltaa paikkaansa jos vähäkin touhuaa esim kaivurien ja mettäkoneiden kans, nimimerkillä eräänkin kerran kaivurilla nostellu sitä nosto-ovia kun on sielä katos ja etukuormaajallakin sitä pitää varoa.
En kyllä tiedä kuinka niillä ruiskuilla ajetaan, jos puomit ei kestä. Meillä oli joskus Eho 600 parikymmentä vuotta ja nyt on Eho 900 hydraulipuomeilla (hissi ja "vakaaja"), eikä niissä keston kanssa ole ongelmia. Onhan ne vähä vaaput, mutta kun kylvää etulatalla siloitellen jyräkombilla, niin ei oo pelloskaan paljoa pomppuja. 10 km/h oon ajellu.

Mutta jos haluaa maksaa tuplahinnan, että voi ajaa 15 km/h, niin ilman muuta!

Niin, joku ero siinäkin kun toiset ajaa vuodes saman pinta-alan kun toiset viides vuodes.

Aiemmin oli 900 junkkari 15m hyde puomeilla, kyllä sitäkin hitsailla sai mutta en näe sitä suureksi ongelmaksi jos silloin tällöin pitää pikku sauma vetää, nykyään 1300 junkkari 16m triangeli puomeilla ja meniköhän eka vuosi ettei tarvinnu hitsailla ;D no onhan sen kans pärjänny kun ei vierasta hitsikonetta ja vähän hitsaileekin sillä hinnanerolla mitä esim amazone maksaa.
www.nettikone.com/1195842

Heitä waltteri voltti.... Ja waltterihan heitti.

Heh.. ite olin joskus vähän kaupos tuosta valtterista ja tuo kuormaaja oli jo sillon kieros, kuvis kun painettu puskutukia vasten niin näyttää suoralta tosin silti varustelevy on ropellilla ;D
Hyviä ovat...
Kun muistaa katella että paisuntasäiliössä nestettä niin säästyy monelta murheelta. Ja se on tutkittava korkin kautta koska
säiliön muoto hämäävä..
Kestää ottaa voimaa ja muutenkin näppärä yleiskone isompaan ja pienempään hommaan...

Liekkö tuo paisuntasäiliö erilainen uudemmis, itellä -10vm ja siinä nestemäärä on just sama kattooko säiliötä maasta vai korkin avaamalla.
Tuosta näppäryydestä voiraan olla montaa mieltä, 600 etukummiilla ja vielä etuparipyörien takia rajoitettu ettei tankki lähre niin aikas kankia kääntymään, riippuu tietty mihkä vertaa. 10m perhosen kans 20m päiste on aika hilkulla että riittää.
Mistähän kohtaa ht2 sarjan vallu on karumpi kuin -30-sarjan "stantardi" Jonteere?
Sisämelu, ergonomia ja on se deereä rumempikin sisältä. Masserikin oli mukavampi ;D Eihän std jontikka mikään kaunis ole sisältä, mutta melu on varsin siedettävä ja laitteiden sijoittelu on paljon loogisempaa kuin massikassa.
Sitä en kyllä usko että valtu loppujen lopuksi on luotettavampi kuin jontikat, varsinkaan standardit.

Ergonomiasta en edelleenkään allekirjoita kuin ulkop. hyd vipujen käyttösuunta. Esim ohjauksen vakaudessa, nappikytkimessä ja suunnanvaihdossa ottaa valtu sitten takasin. Ja nythän puhutaan eri ikäisistä mallisarjoista, peltikoppaset tais loppua justii ku stantardit tuli markkinoille niitten SEkunda mallien jälkeen.
SE jonnikkoiden valmistaminen olis pitänyt lopettaa jo ennen niiden valmistamisen alkua... Se on vähän niinkuin valtra eli mikään ei ole paikallaan siellä hytissä jos on jonnikoilla ajanut  :P    Onko se ohjauksen vakautta kun joka heitosta se pikku ratti heilahtaa ja kokoajan saa vatkata sitä rattia jos meinaa ajaa suoraan??  :o     Jonnikassa saa pitää kyynärpäät käsinojilla ja sormenpäillä ohjata...  Pelkästään jo se pyöreä saakelin suunnanvaihtovipu siinä valtrassa on täysin perseestä kun siitä ei saa yhdellä sormella otetta... Nappikytkin on kyllä hyvä mutta ne valtran vaihteet tahtoo silti rapsua varsinkin kun 3.vaihteelle vaihtaa...

No siinähän sun onkelmas on ku vatkaat sitä rattia ;) Ei mun muuta tartte ku mutkissä vähä kääntää ettei ihan pöpelikkö kutsu :D
samaa mieltä kuskin ajotavassa vika ,ite tulee pidettyä kättä keskiön päällä tieajossa eikä mutkittele mihinkään, traktori n 141.
Jos ei rattia vatkaa niin menee ojaan kun eivät kulje suoraan ja sama homma ollut useammassa valtrassa ja sen tunnustaa kaikki muut paitsi vannoutuneet valtralahkolaiset... Tottunut noilla muilla merkeillä että kääntää vasta kun tie kääntyy... Valtralla mutkia on jatkuvasti suorallakin tiellä ja se korvia raastava meteli jota ei voi käsittää 2000-luvun traktorissa...
[/quote

Voi Setka, kukahan täs nyt on mitäkin lahkoa ;D Ite tullu muutamalla kymmenellä eri 8000/T-sarjan valtralla ajettua ja kaikki kulkee pääsääntöisesti suoraa rattia kääntelemättä sen sijaan muutamalla eri jontikalla ajanu ja alkuunsa kaikki on sellasia sohloja kunnes oppii siihen ohjaukseen eli kulkee sitte kyllä suoraa kun "osaa" ajaa.

Ja ettei aleta epäilemään merkki uskollisuutta niin molemmat merkit löytyy pihasta, silti kaivurilavetin vedos T170 valtra on vakaampi kun 7530 jontikka muttei huonoja kumpikaan, painoa vaatii jd nokalle jotta rauhoottuu.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 13