Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 11

Viestit - bertsi

Kuullostaapi pahalta
Viime vuonna kävin pelastamassa yhden vastaavan tosin kone pyöri mut kytkimen noston jälkeen tukahtu.. pikavaihteen pakka/ laakeroinnit sulautuneet yhteenn uusi vaihteisto muistaakseni pirkkahinta oli rapiat 10k€ kun oli muutama muukin laakeripesä alkanut pyörimaan akselin kanssa kilpaa.
ELI
laske imusihdin reiästä öljyt ulos ja mieti uudestaan
 tai mikäli liikkuu ota nopea yhteys lähimpään ei toivottuun konemyyjään ja tarjoa vaihdossa =D

Vehje on jotain -98 tjsp. Tunteja noin 15000. Muuten ihan hyvä peruskikotin ilman sitä paskaa välityssuhdetta ja vaihdekaaviota. Tarkotus olisi pitää talossa maailman tappiin. 10 000 remppa ei kyllä kiinnosta.
Siihen sai Koosta vielä 3 vuotta sitten vajaa 5000euroo avustusta, tuohon vaivaan. Riippuu vuosimallista ja tunneista....

Lisätän vielä että kone korjattiin ja seuraavalla viikolla se meni vaihtoriviin....
tuon lootan perus ongelma on onneton voitelu laakereillle mut jos on hydraulisella suunnanvaihdolla kannattaa se purattaa ennen sulattamoa
Kuullostaapi pahalta
Viime vuonna kävin pelastamassa yhden vastaavan tosin kone pyöri mut kytkimen noston jälkeen tukahtu.. pikavaihteen pakka/ laakeroinnit sulautuneet yhteenn uusi vaihteisto muistaakseni pirkkahinta oli rapiat 10k€ kun oli muutama muukin laakeripesä alkanut pyörimaan akselin kanssa kilpaa.
ELI
laske imusihdin reiästä öljyt ulos ja mieti uudestaan
 tai mikäli liikkuu ota nopea yhteys lähimpään ei toivottuun konemyyjään ja tarjoa vaihdossa =D
Veikkaisin kyllä että jakopään asetelmat on menny väärin. Yleensähän nuo pumput otetaan irti ilman että kaikki jakopään merkit on kohdillaan. Tussilla merkitään tai ei sitäkään. Yleensä luotetaan siihen että mikään ei väliajalla liikahda minnekään. Virheen mahdollisuus tuossa on. Uskon että sytty on mennyt yhden hampaan verran myöhäiselle. Mitään sähköistä ajoituksen säätöä tuossa massikassa ei kai ole?

Tarkista nyt ensin tuo ajoitus ja mieti vasta sitten muuta. Häviävän pieni mahdollisuus toki on että pumppupajalla on tehty joku moka.
HEH tuo on käynnyt useampikin kerta ... mutta kertaakaan eivät sitä puhelimessa ole myöntäneet .." no tuos se perkeleen pumppu tänne niin saatte lisää laskua..." eikä sitä toista laskua ole vielä tullut  ::)
Oma sinkkulinja,painelinja ja tietenkin paluu.
Mitenkä se paine sieltä oman lohkon kautta pääsee jos vipu keski asennossa ???

Samalla linjalla minäkin. Omat liittimet paineelle ja paluulle ja ls linjalle 
Helppo homma. Jos löydät takalohkolle menevät paine ja paluuputket niistä t kappalella haaroitus. tai jos etkuormaaja niin sitten sen paine ja paluu letkuista.

Vinkkinä. ls tunnustelijan letku kannattaa laittaa vastusvastaventtiilin kautta päälinjaan niin ei tule yllätyksiä.
jättäisin vastuksen kyllä pois aiheuttaa ongelmia eli väliin vain vaihtoventtiilli http://www.eaton.com/ecm/groups/public/@pub/@eaton/@hyd/documents/content/pct_267497.pdf
:-\   Valametti  vi... vihoittelee,  ei tahdo nesteet pysyä koneessa.  Paitsi että 3-5 minuuttia pysyy ja sitten alkaa höyrytä :(   Termostaatin jo aiemmin otin pois ja nyt lämpömittari ei nouse oikein yhtään. Silti vaan muutaman minuutin käytön jälkeen pukkaa höyrypilven...     Jos onkin kannentiiviste vikaantunut niin miksei tee tuota heti ??? :-\
Nykyiset termostaatit ovat kaksitoimisia.. ei siis saa ajella ilman sitä temostaatin auetessa se sulkee koneen lyhytkierron ja toisin päin SIIS mikäli termarissa on sellainen tasopinta siellä toisessakin päässä. Vaihda siis uusi termari / vesipumppu kautta huuhtelu ja mikäli alkaa täyttöaukkosta kuplien tulemaan vettä on kansipahvinvaihto edessä
2006. Muuta en tierä.
perus masseri onkelma.. can bus error .. Ranskan Acgo divisioonan inssit saaneet liikaa määrärahoja punkkuun kun olis olis pitänyt satsata tiedonsiirtoon.. FATAL error vivussa sen salaisuus .. käytät jarrupolkimen ylhäällä, kytkimeen et satu ja vivun keskiasennossa niin onkelmaa ei ikinä ole .. mutta ongelma on käskyjen perillemenossa kun kytkin on pohjassa.. massey fergusonin hätä seis vipu = kytkin.. dynä vt versiossa heh kyllä insinööri osaa olla viisas kuin aasi
valtran moottoriin ei tule pakokaasunkierrätyssä final päästömääräykselläkään, alle 300hv luokassa.

monessa merkissä urean pakkas toiminta on kyllä ongelma, en tarkemmin tiedä miten muissa merkeissä on asiat toteutettu, mutta ainakin valtra lämmittää ureaa ekat puoltuntia pakkasella, ennen sitä toimii normaaliteholla ilman ureaa. aina sammuttaessa järjestelmä tyhjentää putket, eli ei jäädy/kittannu putkiin.
-------

viimetalvena ainakin  ureafendit jähmettyi paikalleen. en tiedä onko niihin tullut parannusta?
cnh edustajalta keväällä kyselin miten kannattaa toimia jos meinaa kaivuriansa seisottaa talvet...
vastasi että imee ureatankin kuivaksi ja heitää suodattimet roskiin ja kauden alkaessa uudet sudit paikoilleen muuten on kusessa..
eli putkiston tyhjennnys ei ole putkiston kuivain j apaperisuodattimet hajoaa kiteyessään.


http://dx.com/c/flashlights-lasers-999/headlamps-906 piru vie että kotomaaset tarvike myyjät riistää :o

nois led lensereis noi piuhat ei kauaa kestä :(
Rippuu käyttäjästä ja säilytys lämpötilasta
päivä duunissa tulee tungettua lamppu otsalta haalarin taskuun niin puol vuotta menee ja karvat katkeeo mut kotosalla kun ottaan naulakosta ja laittaa naulakkoon niin kesto on paljon pidempii. vanhemmissa malleissa meni lampun sarana veltoksi uudemmissa kesto parempi. mut ehdottoamsti paras valo työn tekoon
 sitten jos otsalle valoa  haluut niin että häikii  http://www.ebay.com/itm/Powerful-1600Lumens-CREE-XM-L-T6-LED-Headlamp-Head-Torch-Light-AC-Charger-/230789667465?pt=US_Flashlights&hash=item35bc22da89 antaa valoa vaikka yö suunnistukseen tosin laturi ei ihan täytä ce mormit vaikka niin lupaavat  itsellä akku mallinen ollut toistakautta yösuunnistuksessa ja ainoastaan joutunut akun johdon korjaamaan
Aamulla otettiin työntekijän kanssa ännä tutkintaan.
On-off-lohkojen ja joikkarin sulake F54 oli palanu ja palo aina kun laitto uuden ja pelkät virrat.
Otettiin lohkojen releet irti ja hallintakyynärnojan töpseli ja sivupaneeli ja tarkastettiin johdot lattian alta.
Aina vaan palo sulake ja sitte laitettiin kympin tilalle viistoistanen ja sitte tuli EKn vaihtoventtiilin kelasta savu  ;D
Kela pois (siis EKn noston/etunostolaitteen) ja kauhankäännöstä kela tilalle ja homma kunnossa ;)
Huomenaamuna tulee uusi kela   :)


Hyvä että selvisit vähällä . Mulla muutama kallis kokemus kun isännät päättäneet vaihtaa sulakkeita suuremmiksi eräässäkin tapauksessa oli lopulta vika kelassa mutta sulakkeen vaihto isommaksi oli polttanut kelaa ohjaavan älyn. Siitä tuli sitten 5000 euron sulakkeen vaihto...
http://www.motecgmbh.de/index.php?id=mc6000c&L=1

Tuollainen Motec näyttää olevan Gta pleikkaripaneelin johdon päässä kiinni.
muistaakseni data 3 ei ole nirso kamerasta mutta kameraan lähtevä virransyöttö pitää suojata erillisellä sulakkeella...
Data3 saattaa kärähtää kun kameran johto napsahtaa syystä taikka toisesta oikosulkuun rungon kanssa..
Terveiset aurinkoisesta Plataniakselta missä hukkakaura on jo ylikypsynyt....
Mikä sieltä dyna-6 toosasta sitten konkreettisesti hajoo?

Rattaat pelaavat "Heikointa lenkkiä"  ???

Liian pieniä traktoreita ostavat liian raskaisiin töihin.

Se vaan on niin että masserit pelaa hienosti timpan novacombin vedos ja muis kevyis maataloustöis. Oikeisiin töihin niistä ei vaan taida olla. Vai mitä Timppa  ;D

Olin korjailemassa erään isännän kylvöksiä ja hän kyseli minkä kylvinkoneen ostaisi, pitäisi olla halpa sekä yksinkertainen. Ehdotin Tumen Novacombia, savimaankin kylvöt varmaan onnistuisi jos pistää siemenet etulaatikkoon ja Timppakin on kai ollut ihan tyytyväinen. Isäntä oli kuitenkin sitä mieltä ettei hänen 100hv traktorinsa jaksa vetää sitä kun Timpallakin on iso Massikka 3 metrin koneen edessä. Jäin miettimään tätä vetotehon tarvetta, mutta tämä massikan "varmuuskerroin" selittääkin asian ;D

Mää en ole mitoittannu traktoria vain kylvinkoneen vetoon. 

Sänkimaata kylväessä 100 heppaa riittää mutta kynnettyä ja äestettyä hietaa kun kylvää laatikot täynnä niin jo ottaa voimaa enempi.
Kyl 100 heppaakin silloin riittäis mutta tr tekis töitä katketakseen ja siin ei ole järkeä.

Mun savimaan sänkikylvöjä voi käydä Linnamaan Hankkilan välisen tien varrella kattomassa. Ohraa sinne vetäsin. Mun mielestä se homma tuli hyvin tehtyä, lähtökohta on siis kunnossa ja seuraillaan kuinka käy.


Lisätään vielä että kyllä tosiaan mielessä on käyny pienen nelikon hankkiminen kylvö/ruiskutustraktoriksi mutta kun luulen vain että niissä esim. hydrauliikan ominaisuudet ja mukavuustekijät ei ole niin hyvällä mallilla kuin esim. 7465 DynaVtssä.

Ja olisko traktoria pienentämällä polttoaineen kulutus jopa suurempi kuin nykyinen 3,5-4,5 litraa per ha kylvötöissä.
täytyy myöntää että timppa talloo maan kovaksi ennen kylvöä..
3m novacombi A92 perässä niin ei tarttee odottaa pellon kuivumista... riittää että on lämmintä...
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

ehhehheheh .... hehehehehehe....

hmm mikäköhän sitä vaihdelaatikon suunta propoa ohjaa kummassakin tapauksessa....
dyna 6ssa  on vain näytössä yksi tietokone enemmän valintakiekon lisäksi..
ja niitä boxeja on siellä saman verran..

Selvitä asiaa vähän ennenkuin tuomittet.

5400 suunnanvaihdin on "tyhmempi" automatiikaltaan kuin 6400 sarjan.

Mul oli 5465 vähän aikaa ja se oli tosi mahdoton vekslata ilman ettei avittannu kytkimellä.

6480llä voi pelkällä suunnanvaihtimella lähteä liikkeelle esim risteyksestä tai vekslailla päisteessä eikä nypi vaan tasaisesti lähtee riippumatta esim. lämpötilasta.
niin pehmys tulee eri ohjelmistosta mutta asiaan vaikuttaa myös traktorin omamassa. "Tietokone" ohjaa kytkeytymistä molemmissa koneissa !

"5000-sarjan suunnanvaihdossa ei ole sen suurempaa "älyä" kun kytkinpakkojen luistatus tietyllä (säädettävällä) aikavakiolla. Esim. 6000-sarjassa taas kytkintä kiinni vedettäessä elektroniikka vetää kytkimen hallitusti "tuntumaan" ja tunnustelee kierrosluvun laskua ja tehon tarvetta niin kuin kuskikin perstuntumalla tekee. "

Tuossa se ero on aika hyvin kuvailtu.
Mutta valitettavasti molemmissa tapauksessa suunnanvaihdon propoja ohjaa "äly" boxi joka molemmissa sama ..
Dyna4 suunnanvaihto ei ole tietokoneohjattu.

Siksi se ei voi olla täydellinen.

ehhehheheh .... hehehehehehe....

hmm mikäköhän sitä vaihdelaatikon suunta propoa ohjaa kummassakin tapauksessa....
dyna 6ssa  on vain näytössä yksi tietokone enemmän valintakiekon lisäksi..
ja niitä boxeja on siellä saman verran..

Selvitä asiaa vähän ennenkuin tuomittet.

5400 suunnanvaihdin on "tyhmempi" automatiikaltaan kuin 6400 sarjan.

Mul oli 5465 vähän aikaa ja se oli tosi mahdoton vekslata ilman ettei avittannu kytkimellä.

6480llä voi pelkällä suunnanvaihtimella lähteä liikkeelle esim risteyksestä tai vekslailla päisteessä eikä nypi vaan tasaisesti lähtee riippumatta esim. lämpötilasta.
niin pehmys tulee eri ohjelmistosta mutta asiaan vaikuttaa myös traktorin omamassa. "Tietokone" ohjaa kytkeytymistä molemmissa koneissa !
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 11