Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4

Viestit - Viiamäkä

On siinä pituusrajoituskin olemassa. olikaan jotain 16 metriä?

Sitten jos näin on niin menee mulla ainakin yli.
Mites tuo meni, saakos laillisesti laittaa kaksi kärryä peräkkäin? Monta kertaa vaan kun pitemmälle lähtee traktori-lavetti-kaivinkone yhdistelmällä olis kova juttu kun sais maakärryn tulemaan mukana, ei tarttis edes-takasin ajella.
No niin nyt kun päästiin sivuttamaan tätä öljy asiaa... Mitäs öljyjä tälläiseen kuuluu laittaa? Toisin sanoen onko joku paikka mihin ei saisi monitraa laittaa? Tarviko jotain omaa hy-tran öljyä. Jos jollain olis ohjekirja tälläiseen voisin pari kymppiä maksaa jos saisin kopioida.
Case käyttää metallisia koveria kitkalevyjä jotka ovat jousiteräksestä tehty. Levyt ovat ulkoreunoiltaan lovettu ja painautuvat loviinsa keskenään kun neliveto kytkeytyy. Hydrauliikan valmiuspaine pitää nelikon pois päältä (eli levyt ovat suoristettuna) ja jarrutuksessa laskee järjestelmästä paineen pois jolloin levyt pääsee painautumaan loviin ja neliveto kytkeytyy. Nytkähdys/paukahdus tulee siitä kun lovet menee sisäkkäin tai avautuvat jolloin renkaitten erilainen pyörintänopeus aiheuttaa metelin. Jousikuormitetut levyt taas toimivat sulakkeena sallien tietyn rasituksen jälkee luiston pakkaan ettei mene akseleita/laakereita rikki liiallisen kuorman takia. Monessa muussa merkissä on neliveto kiinteästi rattaiden yms välityksellä joka ei välttämättä ääntelehdi. Joissakin Case malleissa nytkäys ja ääni on kovempi joissakin sitä ei juuri huomaa mutta silloin kun ei tapahdu juuri mitään niin jousilevyjen lovien reunat ovat kuluneet ja saattavat antaa ajanmyötä periksi tai neliveto "luistaa" liikaa. Nimimerkillä tunnen rakenteen ja koneen aika hyvin kun olen näitä omia koneita huollellut ja purkanut itse ( saanut vielä kasaankin) enkä enää luota merkkikorjaamoiden ammattitaitoon ollenkaan.
Yksi helpoimmista koneista purkaa ja laittaa tarvittaessa.

Selittääkö tämä sama asia siis paukahduksen kytkeytyessä? Minulla paukahtaa silloin kun irroittaa jarrusta niin että etupyörät nytkähtää, ei tosin aina.
Eturenkaat on tollaset 60-70% Takarenkaat sen sijaan on aika loppu, ehkä sentin rengasta jäljellä.
No itse asiassa se paukahtaa vasta kun veto kytkeytyy pois eli jarrutuksen jälkeen niinkuin laukeaa.

Niin ja renkaat on:  480/70 R28 ja 560/70 R38
Joo niin oli tarkoituskin selvittää vika, mutta nyt ei oikeen kerkee kun täytyy ajaa kovaa ajoa  ;D Mites mä tuon pooriholkin parhaiten testaisin?
Ilmeisesti tuo otsikon laite kytkee jarrutettaessa nelivedon päälle. Saako toimintoa pois jostain? Paukahtelee ikävästi välillä, mistäköhän on kulunut? Itsellä ei koneeseen löydy ohjekirjaa joten myöskin tuo etujousituksen toiminta hiukan epäselvä.
Tässä minun ns.esimerkkitapauksessa letkut oli vedetty hytin alta ohueen jarruputkeen kiinni nippusiteillä, silllä seurauksella jotta jarruputki oli irronut kannakeistaan painon johdosta. Kaiken lisäksi kaikkialla missä oli käytetty  nippusiteitä (jokapaikassa) oli hännät törkeästi töröttämässä. Ei luulis olevan kova homma katkoo hännät sivareilla, se jo yksin antai paljon paremman kuvan asennustyöstä. Ylimääräiset johdot oli vedetty startin kylkeen sykkyrälle ja nippusiteellä yli. Letkut menivät hytinkulmasta niin että viikossa olis ollut puhki.Yhdestä Liittimestä jätetty tiiviste, muissa oli tiiviste. Kusi öljyä kuin pikkupoika. Pääletkut kiristämättä, vuosi öljyä traktorin alta.
Kävinpä testaamassa yhden uutukaisen MP-liftin äsken. Fiiliksinä "koeajolta" jäi:

-Aisat ym laadukkaan oloiset
-Käyttövipu oli kuin katkennut lampaankontti, luulisi olevan varaa laittaa tunnokkaampi. Enkä tiedä minkä robocopin käteen oli muotoiltu.
-Asennustyö oli sellainen että ohhoh. Itse rautojen asennus asiallinen. Letkutus ja sähköt olikin sitten todella hurjat.

Itse asiassa voisin sanoa että ohjausvipu on makuasia. Hyvä tuote pilattu lähinnä kesken jätetyllä asennuksella.  Ei anna laadukasta vaikutelmaa.
No minun käytössä irrotus ei ole oleellista, nykyisestä Vallusta ei ole viiden vuoden aikana kertaakaan irroitettu. Tosin uudessa yhdistelmässä voi olla että pituuden kasvaessa voi joskus olla tarve olla poistaa kuormaaja.
Mikäs se tänä päivänä olis sellainen paras hinta-laatusuhde etukuormain ja onko markkinoilla sellaisia malleja mitkä kannattaa unohtaa heti kättelyssä? MP-lift olis edukas, millainen on? Jamesia ei vissiin enää saa?
Et kai Pikajamesia mienannu keissiin :o

Mitään vielä meinannu, joku vaan kehu Jamesia ja huomasin tuolta dinon sivuilta jotta eivät niitä enää tee. Saakohan noita ilman asennusta (esim. MP-Liftejä) ja onko siitä juurikaan etua hintaa ajatellen?
Mikäs se tänä päivänä olis sellainen paras hinta-laatusuhde etukuormain ja onko markkinoilla sellaisia malleja mitkä kannattaa unohtaa heti kättelyssä? MP-lift olis edukas, millainen on? Jamesia ei vissiin enää saa?
JD ja koneessa 2130 kierrosta 55,5km/h, jarrut joka pyörässä, jouset etuakselilla ja ohjaamossa. Ei ole ongelmaa ajaa turvallisesti ko. nopeutta.
Joka koneen saa kulkemaan kovaa, mutta hölmöjen hommaa on jousittamattomalla koneella ajaa yli 40Km/h.
Suosittelen ajamaan tollasella ceischa virityksellä näin keväällä kelirikkotiellä rumpuheittoon 60km/h.
Yleensä ceischassa on vielä halvimmat mahdolliset renkaat, joissa on heittoa joka suuntaan, niinkuin vanteissakin...Etenkin Goodyer aiemmat vuosikerrat on todella hyviä pomppulinnoja :)



Öö.. kai järkeäkin saa käyttää. Kulkee meidän emännän autokin yli kahtasataa, mutta ei se silti sillä kelirikkotiellä rumpuheittoon kahtasataa aja. Renkaiksi Caseen tulee aivan uudet nappularenkaat, käyttö kun on pääasiassa tiellä.

Vauhti reservistä on luonnollisesti apua esim. ennen ylämäkeä kiihdyttäessä kuorma päällä. Ei sitä koko ajan tarvii ajaa "rajotinta vasten"
Mitenköhän onnistuisikohan tuollainen normaalilla järjellä varustettu huoltomies tuollaisen rataspaketin asennuksesta? Vai vaatiiko oikein merkkimiehen/korjaamon/työkalut?
Sivuja: 1 [2] 3 4