Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 120

Viestit - SamiT

Vm 08 plussassa oli pelkkä sisäkierto. Tää uus, siinä oven takana on raitis ilmanotto. En tiedä koska se on muuttuu, d sarjan, vai tietty vm?

Se suodattimen ja ilmanotto vanhassa aika hölmö kun se on lattialla, se imee suodatin tukkoon aika nopeasti, kun lattialla aina pölyä

-08 oli mun kone myös. Uskomattoman susi systeemi ollakseen Volvossa.
Mulla nyt D sarjan kasiparin, siinä on raitis ilma puhallin silleen että ottaa ulkoa ilmaa. Ja kylmäkone paljon tehokkaampi kun edellinen.

Pikkupillareiissa etuikkunan saa raotettu silleen että tuulettua  vesisateessa. Kertapyyhkäisy kaivuuvivusta on tosi hyödyllinen.

Olisi siinä 88plus mallissakin lämpö- ja kylmätehot kohtuudella piisanneet mutta kun ei ulkoilmaa. Onkohan tullut vasta D-sarjaan raitisilman otto vai oliko tuo mun englannintuonti joku ihmeen halpisversio pelkällä sisäkierrolla? Että yksi pieni asia voikin pilata muuten ihan hyvän koneen.
Hakusessa 19-vuotiaan 5,5tn Deawon korvaajaksi n. 5-10 vuotta vanha 8-9tn kone ja voi olla että valinta osuu Doosaniin, siihen saa osia kotimaasta ja maailmalta vaikka Esoon baarin tietotoimiston mukaan ihan p*skoja koneita. Edellinen "isompi kone" oli Volso ECR88 mutta ohjaamon tuuletus oli kurja kun oli vain sisäkierto lämmitykselle ja ilmastoinnille, aja siinä sitten vesisateessa kun joku ikkuna on oltava auki että ilma edes hiukan vaihtuisi. Ei uskoisi että Volvon koneesta tuommoinenkin suunnittelun kukkanen löytyy vai oliko joku Englannin erikoishalpisversio kyseessä?
Komatsusta paukahti ajosta napa.Mistäs löytyy edullisin hy-dash,tai vastaava kopio? Onko koreaparts.ee tuttu?

Kysypä Terrapart Englannissa. Eivät myy tietääkseni yleensä kopioita vaan aitoja osia sopuhintaan.
Hieman huvittavaa koko touhu, SKAL ei toki halua väljentää kuorma-autopuolen byrokratiaa kun jo luvat hankkineet ovat jäseninä järjestössä. Kuka rohkea lähtisi ajamaan kuorma-autoliikenteen lupavapaaksi muuttamista?
Vanha kylvökone pitäisi päivittää, uusi 4 metrin rapid vai 4 metrin kiinteä horsch... Perusteluja

Oma valintani olisi Rapid, yksinkertaisempi peruskone kun ei mitään ilmahärpäkkeitä.
Kasvintuotanto / Vs: Puinnit 2018
: 22.10.18 - klo:18:48
Yritin lajitella kauraa jo puidessa ja onnistuinkin kai siinä jotenkuten kun meni ensimmäinen syksyn rekkakuorma elintervikkeeksi Steinarista, mutta orasta pukkaa kyntöviilujenkin koloista siellä täällä.
Jotkut ovat kallistimen hydrauliikan kauhan työliikkeestäkin vaihtoventtiilillä ottaneet, melko hankala käytössä.
Tarkoitat varmaan 340/85-38 eikä 48? Onko minkä painoinen traktori kyseessä? Kevyemmässä käytössä ja koneessa menee tuo kapeampikin ihan mukavasti mutta painavampi kärry ei ole kovin kiva enää koukussa noilla pikkurenkailla kun saa laittaa vallan muhkeat paineet että kantaa kuorman.
Ota 7-metrinen jos päädyt Optimaan, omassa käytössä on 6-metrinen Potila Master vakion Valmet 8450:n vetämänä ja se on kyllä jokseenkin huomaamaton perässä savimaiden normaalissa kylvömuokkauksessa.
On siinä jo paskakärrillä hintaa  ::) https://www.hankkija.fi/Koneet/vaihtokoneet/samson-pgii-21m3-3-aks-10043973--

Eikä sisällä edes multainta.   :D
Saa maksuaikaa...60kk

Eikä tee maksuerät kuin reilun kolme tonnia kuussa kunhan ensin pätkäyttää 110000 euroa käsirahaksi pöytään. Ja eiku urakoimaan! Ei kai se kärryä enempää tuohon passeli veturi tee kuluja, että semmoisella 6 tonnin kuukausierällä pärjää 220 tonnin käsirahasijoituksen jälkeen.
Jos esim ajaa 60 000 m3 kaudessa ja velottaa keskimäärin esim 4€/m3, niin eihän tuossa ole mitään ihmeellistä. Eikai kukaan aja ilmaiseksi?

Nimenomaan, käyttötarkoitus, käyttömäärä ja kaluston laatu kun kohtaavat niin yhtälö toimii. Kunhan vaan saa rahoituksen aloittaa hommat ja hommaa riittää ja vielä että asiakkaat ovat maksukykyisiä nykyisessä maatalousalan tilanteessa. Paljonko mahtaa olla käyttökulut veturille ja vaunulle tuolla 60000 motin ajomäärällä kaudessa?
On siinä jo paskakärrillä hintaa  ::) https://www.hankkija.fi/Koneet/vaihtokoneet/samson-pgii-21m3-3-aks-10043973--

Eikä sisällä edes multainta.   :D
Saa maksuaikaa...60kk

Eikä tee maksuerät kuin reilun kolme tonnia kuussa kunhan ensin pätkäyttää 110000 euroa käsirahaksi pöytään. Ja eiku urakoimaan! Ei kai se kärryä enempää tuohon passeli veturi tee kuluja, että semmoisella 6 tonnin kuukausierällä pärjää 220 tonnin käsirahasijoituksen jälkeen.
Mikä ihmeen monsuunisade siihen peltoon on osunut kun on noin pehmeää. Täällä n. 15km etelämpänä ei meinaa rautakankea saada maahan.
Paripyörillä ajo paras vaihtoehto urien kiinni tallaamiseksi. Talvi tasaa yllättävän paljon.

Sitä monsuunia itsekin ihmettelen, viereisellä lohkolla samalla kohteella jäi puimuri kiinni maalajirajan kohdalle, joku hirmuinen sadekuuro osunut siihen. Tässä 8 kilometrin päässä kotinurkissa ei jäänyt kuin renkaan kuvio peltoon.
Savisen sorttinen maa, mutta ei kaikkein jäykintä sorttia ja hiekkaisempaa ja multaisempaa aluetta lohkoon m,ahtuu sinne tänne sekaan ja tuon sekalaisen maalajin takia heinämaata ollaankin tuohon perustamassa. Koneilla korjattavaa numeahan tuosta yritän saada syntymään. Jos laittaisi siis paripyörät Valmet 305:n alle ja ajelisi uria lyttyyn? Ottaisi vielä vaikka perään vanhan Esa 370-nostolaitejyrän, tarvittiin sitä jyrää viime syksynäkin rapsin sängen kaatoon että sai kyntöaurasta sen pusikon läpi. Nyt satoikin taas sen verran että ei koneet enää paatuisi vesimärästä maasta. Kokeillaan ja raportoidaan.
Eipä ole heinäpeltoa tullut perustettua eikä tainnut tulla nytkään kun puimuri painui jonkin verran ja paikkapaikoin vähän enemmänkin suojaviljaa puidessa. Onko joku näppärä keino tasoittaa tuhot vai glyfoa pintaan ja kyntö edeten kohti uusia pettymyksiä ensi kauden kylvöillä?
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 120