Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - peltojussi

Kasvintuotanto / Vs: Syyskylvöt 2014
: 22.03.15 - klo:08:04
-9  astetta näyttää mittari pakkasta ja täysin tyyni keli.
Taidan mennä huiskasemaan syysvehnille pienen määrän startti salttua pintaan.
Mites onko kuinka moni jo viskonut syysviljoille lannoitteita? Vai onko tässä vaarana et ravinteet haihtuu ilmaan yöpakkasten jatkuessa?
Mittailin tänään et 80mm kallistuu sisäkaarteen rengas Valtrassa ulos päin, kun renkaat täysin käännettynä.
Siitä kun mittailin niin noin 40mm menee paripyörän rengaslinja alemmas kuin juuripyörän ulkoreuna.
Juuripyörän sisäreunan ja paripyörän ulkoreunan korkeusero olisi siten jo 60mm kantturoissa. Kyllä toi jo alkaa mielestäni panttaamaan sen verran, että jos parit eteen laitan niin pitänee hommata niihin melko kuluneet kumit, joissa kulutuspinta jää 20-30 juuripyörää alemmas. Epäilen et toi alkaa jo muuten vaikuttaa kääntyvyyteen negatiivisesti...?
Moikka,

Mites ootteko käyttäneet kuinka paripyöriä etupäässä uusissa koneissa?
Vähän arvelluttaa laittaa eteen pyöriä, koska ainakin Valtran jousitetun N-sarjan etuakselissa pyörät kallistuvat sisään päin luokkaa 50mm, kun renkaat täysin käännettynä. Saman näyttäisi tekevän JD:n etuakseli.
Tekee melkoisen väännön olka-akselille, ohjaus laitteelle ja itse paripyörälle...
Ei oikeen viitsisi alkaa kääntymistäkään rajusti rajoittamaan...
Mites mahtuuko/pystyykö Jd:n r-sarjan hytissä mitenkään kääntämään penkkiä ympäri?
Terve, pitäisi tässä päättää kummasta seuraava kone viljatilan koneeksi.
Valtra N123 versu vai Jd 6125R autoguad plus vaihteistolla.
Molemmat tarjolla lähes samoilla varusteilla, 50km, jouset jne.
Jd:n etuna ois vapaus ureasta. Valtra urea kone, mutta onko kuitenkin pienempi paha, kuin egr ja hiukkaspuhdistin? Valtrassa ehkä hitusen hienompi vaihteisto, koska vaihtaa aluettakin ilman kytkintä ja c-d väliä automaattisesti. Toki Jd:ssäkin nappikytkin ja pikavaihteet vaihtuu automaattisesti. Hyd.pumppu molemmissa noin 115l säätö tilavuus pumppu, tosin valtrassa hienosti virtausten säädöt ja lohkojen käyttö käsinojassa hyvässä paikassa. Jd:ssä mekaaniset hydevivut, mutta ovatko kuitenkin tunnokkaammat. Mites saako valtran lohkon kellutukselle muutakuin hitaimmalla virtauksella. Miten esim perälevyn pyöräytys onnistuu joystikillä, kun pitäisi heittää vauhdissa kellunnalle?
Mitäs mieltä raati on kumpi kannattaisi laittaa? Hinnoissa ei paljoa eroa, vaikka Jd kalliimpi lähtöhinnaltaan? Entä kumpi paremmin arvostettu/hinnoiteltu 5 vuoden päästä ku vaihto taas ajan kohtainen?
Kokemuksia jä näkemyksiä kyseisistä koneista?
Sivuja: [1]