Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 07.02.18 - klo:12:37
-
mehän muistamme että heltsinkiläeset pakkaa hyvin mielellään vielä tuplaamaan rakennusvaiheessa hyvinki suurinpiirtein sillä silmällä ettei rahat lopu kesken laaditut kustannusarviot niin eiköhän tämänki hankkeen positiivisimpia juttuja ole että silmäätekevät saavat syödä lounasta ja päivällistä virossa aiheen tiimoilta useamman kerran veronmaksajien piikkiin ja kulauttaa kultakatriinat päälle, kokoomusta rahoittava rakennusteollisuus saa rahansa ja vihreät muutaman miljoonan ns. lokkien suojeluun.
itse epäilen että melkoiset kriisituet ja katokorvaukset olisi etelän viljanviljelijöille maksettu jo niillä säästyneillä pitopalvelukuluilla joita vasta tähän mennessä on jo saatu aekaeseksi, mutta sammakkoki on niin demokraattinen että suo rahat mielummin porvarigrynderille kuin naapurinviljelijälle :) ;) :D
https://yle.fi/uutiset/3-10062616
-
mehän muistamme että heltsinkiläeset pakkaa hyvin mielellään vielä tuplaamaan rakennusvaiheessa hyvinki suurinpiirtein sillä silmällä ettei rahat lopu kesken laaditut kustannusarviot niin eiköhän tämänki hankkeen positiivisimpia juttuja ole että silmäätekevät saavat syödä lounasta ja päivällistä virossa aiheen tiimoilta useamman kerran veronmaksajien piikkiin ja kulauttaa kultakatriinat päälle, kokoomusta rahoittava rakennusteollisuus saa rahansa ja vihreät muutaman miljoonan ns. lokkien suojeluun.
itse epäilen että melkoiset kriisituet ja katokorvaukset olisi etelän viljanviljelijöille maksettu jo niillä säästyneillä pitopalvelukuluilla joita vasta tähän mennessä on jo saatu aekaeseksi, mutta sammakkoki on niin demokraattinen että suo rahat mielummin porvarigrynderille kuin naapurinviljelijälle :) ;) :D
https://yle.fi/uutiset/3-10062616
"Tunnelin ei katsota olevan rahallisesti kannattava,"
Pähkähullu hanke. Hanke joka tuottaa pelkkää tappiota.
-
mehän muistamme että heltsinkiläeset pakkaa hyvin mielellään vielä tuplaamaan rakennusvaiheessa hyvinki suurinpiirtein sillä silmällä ettei rahat lopu kesken laaditut kustannusarviot niin eiköhän tämänki hankkeen positiivisimpia juttuja ole että silmäätekevät saavat syödä lounasta ja päivällistä virossa aiheen tiimoilta useamman kerran veronmaksajien piikkiin ja kulauttaa kultakatriinat päälle, kokoomusta rahoittava rakennusteollisuus saa rahansa ja vihreät muutaman miljoonan ns. lokkien suojeluun.
itse epäilen että melkoiset kriisituet ja katokorvaukset olisi etelän viljanviljelijöille maksettu jo niillä säästyneillä pitopalvelukuluilla joita vasta tähän mennessä on jo saatu aekaeseksi, mutta sammakkoki on niin demokraattinen että suo rahat mielummin porvarigrynderille kuin naapurinviljelijälle :) ;) :D
https://yle.fi/uutiset/3-10062616
"Tunnelin ei katsota olevan rahallisesti kannattava,"
Pähkähullu hanke. Hanke joka tuottaa pelkkää tappiota.
pitääkö aena kaikkia mittoo rahassa, tokko voi ajatella myös henkisiä arvoja, sitä mielihyvää mitä jan ja muut kokoomuslaiset saa kun sitten aekoenaan pittee tunnelin suulla nauhoo jonka väyrynen presitenttinä juhlallisesti kultaasilla saksilla sipasee poikki, samalla nipsaasulla lähtee sitte vapaavuoren peokalostaki sivu :) ;) :D ;D
-
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/liikenneministeri-berner-helsinkitallinnarautatietunneli-yhdistaisi-arktisen-alueen-suomen-kautta-euroopan-ytimeen-6.3.338258.e46953a661
Kyllä kepun perneri, kepun jumalasta seuraava alaspäin kannattaa, saadaan tundran maito nopiampaa lähiruoaksi Tallinnaan
-
kepuloiset kannattavat hanketta, kannattaa lukea omasta raamatusta.
-
kepuloiset kannattavat hanketta, kannattaa lukea omasta raamatusta.
no luulis että kaikki keskittämispolitiikkaan kyllästyneet kannattaa tämmöstä riippakiveä helsingin kaulaan, tamperelaesekki jahka tajuaa tilanteen :) ;) :D ;D
-
Pernerillä on taas vauhti päällä. Kyllähän sen pitäisi tietää, että laivalla kuskattu iso määrä tulee halvemmaksi, kuin kuskaisi sen autolla. Tää on ängriböörds kaljun pätemistä.
-
Viro korottaa jatkuvasti viinan hintaa ja samaa tahtia suomalaisten matkustusintokin sinne hiipuu. Tunneli on hyödytön, jos viinaturismi katoaa. Senhän vuoksi porukat Viroon matkustavat.
-
Pernerillä on taas vauhti päällä. Kyllähän sen pitäisi tietää, että laivalla kuskattu iso määrä tulee halvemmaksi, kuin kuskaisi sen autolla. Tää on ängriböörds kaljun pätemistä.
elä nyt hyvä mies elä siinä uskossa että etelän eemelit päästetään sinne tunneliin autoineen, siinä tarkalla on että saavakko ite edes junaan ajaa autoaan :o :o :o :o :o
-
Kaikkien siltarumpujen äiti tulossa kehä III:n viereen.
-
miten vihreät pystyy hyväksymään moisen meren mylläyksen keinosaarineen, onhan tuo härskiä että samaan aikaan kun voemalaetoksella tungetaan kattilan alle kivihiiltä löytyy rahaa tämmöiseen meren turmelemiseen, ei tartte pekan haaveilla resitentin virasta jos tämä menee läpi :o :o :o :o :o
-
miten vihreät pystyy hyväksymään moisen meren mylläyksen keinosaarineen, onhan tuo härskiä että samaan aikaan kun voemalaetoksella tungetaan kattilan alle kivihiiltä löytyy rahaa tämmöiseen meren turmelemiseen, ei tartte pekan haaveilla resitentin virasta jos tämä menee läpi :o :o :o :o :o
Sinulta ei tulla lupaa kysymään eikä sun tarvitse osallistuu kustannuksiinkaan . Englannin ja Ranskan välissä semmonen tunneli on .
-
Viro korottaa jatkuvasti viinan hintaa ja samaa tahtia suomalaisten matkustusintokin sinne hiipuu. Tunneli on hyödytön, jos viinaturismi katoaa. Senhän vuoksi porukat Viroon matkustavat.
Kukaan Virosta enää viinaa hae. Kyllä on mentävä Latvian puolelle. Sieltä net hakeevirolaase itekkii. 😀😁🎅
-
Pernerillä on taas vauhti päällä. Kyllähän sen pitäisi tietää, että laivalla kuskattu iso määrä tulee halvemmaksi, kuin kuskaisi sen autolla. Tää on ängriböörds kaljun pätemistä.
elä nyt hyvä mies elä siinä uskossa että etelän eemelit päästetään sinne tunneliin autoineen, siinä tarkalla on että saavakko ite edes junaan ajaa autoaan :o :o :o :o :o
Ei autot, mutta kontit, joita roudaillaan molemmissa päissä siltarumpua.
-
ja mites se olikaan tuo raiteleveys tuolla muualla? työ ku ootte siellä rahtannu ni paljo se eruaa? tulooko vaihtopenkit molempiin päihin?
-
ja mites se olikaan tuo raiteleveys tuolla muualla? työ ku ootte siellä rahtannu ni paljo se eruaa? tulooko vaihtopenkit molempiin päihin?
Rälläkällä vähän hioo jos tuntuu ahtaalta.
Kai tuo juna on vain tuonne tunneliin, eikä mene kuin tuon tietyn suunnitellun välin.
Muussa tapauksessa vähän tilkkii harjateräksellä tai sitten rälläkällä hioo.
-
perneri haasto ratiosa että jopa perliiniin asti ajelis moinen... kun kerran alamäkivauhtiin pääsis.
-
Peter Vesterbacka uskoo, että se projekti toteutetaan, jolla on rahoitus kunnossa ensimmäisenä.
Kiinalaisilla tuntuu olevan kovasti halua investoida joka puolelle Eurooppaa. Tukholma-Oslo välillekin tarjoavat luotijunayhteyttä nopealla aikataululla.
https://yle.fi/uutiset/3-10063416
-
Viro korottaa jatkuvasti viinan hintaa ja samaa tahtia suomalaisten matkustusintokin sinne hiipuu. Tunneli on hyödytön, jos viinaturismi katoaa. Senhän vuoksi porukat Viroon matkustavat.
Sama tuli mieleen, että mitä asiaa sinne etelä-helsinkiin enää vuonna 2025 on ?
Helevetin pitkä istuminen junassa on jos berliiniin asti matkais.
-
Muutosvastaisuus on kaiken kehityksen jarru. Kun tunneli
toteutuu, se on parasta mitä Suomelle on tapahtunut sataan
vuoteen. Siis kuularuiskun laulamisen jälkeen. Noottaa kööllää
-
Muutosvastaisuus on kaiken kehityksen jarru. Kun tunneli
toteutuu, se on parasta mitä Suomelle on tapahtunut sataan
vuoteen. Siis kuularuiskun laulamisen jälkeen. Noottaa kööllää
Itä-Suomi ja Pohjoinen näivettyy . Ei uskalleta yrittää . Samalla kadehditaan niitä jotka yrittää .
-
Itä-Suomi ja Pohjoinen näivettyy . Ei uskalleta yrittää . Samalla kadehditaan niitä jotka yrittää .
Ainoa "yrittäjä" lie Vesterbacka. Vapaavuoren hehkuttama FinEst-tunneli kaatuisi veronmaksajien päälle, seuraava tappiotunneli vaikka Vaasasta Uumajaan kun joku kuittaa vain (aina ylittyvät) loppulaskut.
-
Itä-Suomi ja Pohjoinen näivettyy . Ei uskalleta yrittää . Samalla kadehditaan niitä jotka yrittää .
Ainoa "yrittäjä" lie Vesterbacka. Vapaavuoren hehkuttama FinEst-tunneli kaatuisi veronmaksajien päälle, seuraava tappiotunneli vaikka Vaasasta Uumajaan kun joku kuittaa vain (aina ylittyvät) loppulaskut.
Vaasasta Uumajaan ei kannata tehdä tunnelia. Odottaa vaan, niin kohta voi kävellä kuivin jaloin.
-
Itä-Suomi ja Pohjoinen näivettyy . Ei uskalleta yrittää . Samalla kadehditaan niitä jotka yrittää .
Ainoa "yrittäjä" lie Vesterbacka. Vapaavuoren hehkuttama FinEst-tunneli kaatuisi veronmaksajien päälle, seuraava tappiotunneli vaikka Vaasasta Uumajaan kun joku kuittaa vain (aina ylittyvät) loppulaskut.
Vaasasta Uumajaan ei kannata tehdä tunnelia. Odottaa vaan, niin kohta voi kävellä kuivin jaloin.
Sorkkiksen sanoin... "Et uskalla yrittää" jo nyt? - Jossain seuraavassa elämässä sitten pääset kuivin jaloin.
-
Muutosvastaisuus on kaiken kehityksen jarru. Kun tunneli
toteutuu, se on parasta mitä Suomelle on tapahtunut sataan
vuoteen. Siis kuularuiskun laulamisen jälkeen. Noottaa kööllää
Tunneli olisi pitänyt jo olla valmis. Malmön ja Köpiksen välillä junavuorot 20 minuutin välein + muu liikenne siltaa pitkin. Valtion ja EU'n projektina liian hidas, mutta jos Peter saisi vauhtia rattaisiin.
Työpaikathan siirtyvät Hesasta Tallinnaan, joten laiva on liian hidas pendelöintiin. :D
-
Metrotunnelin rakentaminen meni päin persettä kuinka ihmeessä tää muka tulisi onnistumaan.
-
Metrotunnelin rakentaminen meni päin persettä kuinka ihmeessä tää muka tulisi onnistumaan.
Annetaan projekti kokonanan kiinalaisille, niin se tulee halvemmasi, työntekijät myös Kiinasta. USA:n rautatiethän on rakennettu pääosin kiinalaisten toimesta, ei suomalaisesta lullukkakansasta ole sitä tunnelia tekemää, jos yritetään, niin sen tekeminen kestää 100 vuotta.
-
Metrotunnelin rakentaminen meni päin persettä kuinka ihmeessä tää muka tulisi onnistumaan.
oiskohan eteläameriikoissa vielä niitä hitlerin aikaisia saksalaisia rakennusmestareita ja arkkitehtiä hengissä, niiltähän kävis tunnelin ja bunkkerin teko kun heillä oli se suuri johtaja niin pelokas ettei maan pinnalla kansan ulottuvissa tohtinut oleskella, ilmasta ilman ruokaa pärjäävää työvoimaakaan ei taida kyllä nykyään olla saatavilla :-\ :-\ :-\ :-\
-
Muutosvastaisuus on kaiken kehityksen jarru. Kun tunneli
toteutuu, se on parasta mitä Suomelle on tapahtunut sataan
vuoteen. Siis kuularuiskun laulamisen jälkeen. Noottaa kööllää
Itä-Suomi ja Pohjoinen näivettyy . Ei uskalleta yrittää . Samalla kadehditaan niitä jotka yrittää .
missä kontit pistetään tuohon junaan suomen puolella miksi ne laitetaan junaan :-\ :-\ :-\ :-\
-
Metrotunnelin rakentaminen meni päin persettä kuinka ihmeessä tää muka tulisi onnistumaan.
oiskohan eteläameriikoissa vielä niitä hitlerin aikaisia saksalaisia rakennusmestareita ja arkkitehtiä hengissä, niiltähän kävis tunnelin ja bunkkerin teko kun heillä oli se suuri johtaja niin pelokas ettei maan pinnalla kansan ulottuvissa tohtinut oleskella, ilmasta ilman ruokaa pärjäävää työvoimaakaan ei taida kyllä nykyään olla saatavilla :-\ :-\ :-\ :-\
Löytyisiköhän venäjältä gulagin vartijoita ne sai punikit painamaan pitkää päivää pelkällä kaalisopalla ja valmista tuli :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X
-
Metrotunnelin rakentaminen meni päin persettä kuinka ihmeessä tää muka tulisi onnistumaan.
Annetaan projekti kokonanan kiinalaisille, niin se tulee halvemmasi, työntekijät myös Kiinasta. USA:n rautatiethän on rakennettu pääosin kiinalaisten toimesta, ei suomalaisesta lullukkakansasta ole sitä tunnelia tekemää, jos yritetään, niin sen tekeminen kestää 100 vuotta.
Et varmaan ole tietoinen, että Suomeenkin rakennettiin rautateitä Kiinalaisella työvoimalla vuosisata sitten?
-
Metrotunnelin rakentaminen meni päin persettä kuinka ihmeessä tää muka tulisi onnistumaan.
Annetaan projekti kokonanan kiinalaisille, niin se tulee halvemmasi, työntekijät myös Kiinasta. USA:n rautatiethän on rakennettu pääosin kiinalaisten toimesta, ei suomalaisesta lullukkakansasta ole sitä tunnelia tekemää, jos yritetään, niin sen tekeminen kestää 100 vuotta.
Et varmaan ole tietoinen, että Suomeenkin rakennettiin rautateitä Kiinalaisella työvoimalla vuosisata sitten?
Eiköhän tuo Tallinnatunneli valmistu aikanaan, jos päätös tehdään. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000001192033.html
-
Tunnelia jos alkaa kaivamaan, samahan se on minne se tehdään. Piirretään mahdollisimman suora viiva johonkin, niin säästyy matkassa.
Sen verran kurvaa, ettei mitään magmaa ala raiteille tulemaan. Sitten saatanallisia hissejä aina johonkin merkittävään kohteeseen, millä nostaa jengi ja roju maan pinnalle.
Ja koko hommasta tulisi aivan helvetisti mursketta. Voi sitä päisteteiden määrää ja leveyttä.
-
10 vuoden kuluttua ajellaan Tallinnaan näin:
https://www.youtube.com/watch?v=jFeh-vCxu6c
Toivottavasti korkeammat vaunut ettei tartte Rangesta suksiboxia riipiä pois.
-
Hieno hanke. Maksaa 20 miljardia ja kukaan ei edes kehtaa valehdella, että se olisi taloudellisesti kannattava.
-
perin merkillistä, vihreiden kaopungissa ei riitä rahaa vaihtaa kivihiiltä ympäristöä säästävään biopolttoaineeseen mutta miljarditolkulla riittää rahaa meriympäristöä pilaavaan hankkeeseen :o :o :o :o
-
perin merkillistä, vihreiden kaopungissa ei riitä rahaa vaihtaa kivihiiltä ympäristöä säästävään biopolttoaineeseen mutta miljarditolkulla riittää rahaa meriympäristöä pilaavaan hankkeeseen :o :o :o :o
Kivihiili ja suoturve molemmat yhtä saastuttavia.
-
Tunnelia jos alkaa kaivamaan, samahan se on minne se tehdään. Piirretään mahdollisimman suora viiva johonkin, niin säästyy matkassa.
Sen verran kurvaa, ettei mitään magmaa ala raiteille tulemaan. Sitten saatanallisia hissejä aina johonkin merkittävään kohteeseen, millä nostaa jengi ja roju maan pinnalle.
Ja koko hommasta tulisi aivan helvetisti mursketta. Voi sitä päisteteiden määrää ja leveyttä.
Siitä murskeesta lienee tarkoitus tehdä ne kaksi tekosaarta.
-
Niillä ylijäämä massoillahan vois tehdä klaustrofoobikoille penkkatien yli Suomenlahden .
-
ja jos suomalaiset moisen tunnelin tekis niin aika varmasti se alkaisi helsinkistä ja päättyisi hankoon. ammatitaito nääääs.
-
Vaasasta Uumajaan ei kannata tehdä tunnelia. Odottaa vaan, niin kohta voi kävellä kuivin jaloin.
2 milioonaa vuotta...? [+ joulupukin kuva]
Alle miljoonasta vähä reiluun kolmeen... riippuu vähä miten laskee 😀
-
Herkästi nää vaan kaatuu sinne missä on pohjaton lompakko.
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/kaaos-vantaan-golfpuistossa-yllatysjarvi-yhtiot-luottokelvottomia-valelaskuttaja-urakoimassa/
-
"pohjaton" vois kuvata paremmin, mut tosiaan oikeet pelurit ei omilla rahoillaan tuommosia hankkeita toteuta.
-
Vantaallakaan ei näytä olevan saatu aikaiseksi muuta kuin kokkareita lumelle. :P
-
Vantaallakaan ei näytä olevan saatu aikaiseksi muuta kuin kokkareita lumelle. :P
http://www.kome.fi/
Lukkareita Komelle.
-
Se tunneli on aivan ehdoton viimeistään silloin, kun se railbaltica valmistuu. Kuten sanottu, se yhdistäisi Suomen mannereuroopan rataverkkoon. Jos railbaltica aikanaan päättyy Tallinnaan, niin se todellakin on tappio Suomelle koska Tallinna alkaa houkutella aivan eri tavalla kuin Helsinki. Tunnelia pitkin pääsisi Tallinnasta vaivattomasti, ja ennen kaikkea suoraan Helsinki-Vantaalle. Ei tarvitse enää ottaa satamasta taksia tai ratikkaa päästäkseen rautatieasemalle ja siitä vaikka lentokentälle. Siitä vain sujahtaa suoraan Pasilaan ja menee minne tahtoo.
Viimeksi palatessani oikaisin lentämällä Riikasta ja jätin Tallinnan väliin, just sen takia että ei kiinnosta matkustaa kusisessa laivassa, ja sompuloida itseään Tallinnan satamaan ja Helsingistä vielä eteenpäin. Autokin oli lentokentällä, siinä olis mennyt helposti liki pari tuntia säätää itsensää ulos paatista ja lentokentälle.
-
Tunnelin valmistuttua pitää satamatyöntekijöille keksiä joku oma
valio missä voivat innovoida, kun ei tarvitse lakkoilla. Noottaa kööllää
-
Vaasasta Uumajaan ei kannata tehdä tunnelia. Odottaa vaan, niin kohta voi kävellä kuivin jaloin.
2 milioonaa vuotta...? [+ joulupukin kuva]
Alle miljoonasta vähä reiluun kolmeen... riippuu vähä miten laskee 😀
Ja riippuen onko lazku- vaiko nouzuhumala Jäkissä... 🎅
-
Se tunneli on aivan ehdoton viimeistään silloin, kun se railbaltica valmistuu. Kuten sanottu, se yhdistäisi Suomen mannereuroopan rataverkkoon. Jos railbaltica aikanaan päättyy Tallinnaan, niin se todellakin on tappio Suomelle koska Tallinna alkaa houkutella aivan eri tavalla kuin Helsinki. Tunnelia pitkin pääsisi Tallinnasta vaivattomasti, ja ennen kaikkea suoraan Helsinki-Vantaalle. Ei tarvitse enää ottaa satamasta taksia tai ratikkaa päästäkseen rautatieasemalle ja siitä vaikka lentokentälle. Siitä vain sujahtaa suoraan Pasilaan ja menee minne tahtoo.
Viimeksi palatessani oikaisin lentämällä Riikasta ja jätin Tallinnan väliin, just sen takia että ei kiinnosta matkustaa kusisessa laivassa, ja sompuloida itseään Tallinnan satamaan ja Helsingistä vielä eteenpäin. Autokin oli lentokentällä, siinä olis mennyt helposti liki pari tuntia säätää itsensää ulos paatista ja lentokentälle.
mites tuo nyt menee, ensin tulee keskustasta tuo eororaide lentoasemalle ja sitte sinne varmaan juoksee vieressä vr.n rata :-\ :-\ :-\ :-\