Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: natikka - 16.01.09 - klo:15:51

Otsikko: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: natikka - 16.01.09 - klo:15:51
Kaveri osti viime talvena 200 hevosvoimaisen liikennetraktorin portaattomalla vaihteistolla ja ennen kauppaa oli mahdollisuus testata kyseisiä koneita. Koneilla ajettiin viljakuormia samalla kärryllä, kärryn kokonaispaino oli 28500kg ja ajomatka 52 kilometriä, takaisin tultiin luonnollisesti tyhjällä kuormalla. Ajoaika kaikilla koneilla oli 1 tunti 8 minuuttia, paluu noin 1 tunti. Koneet tankattiin ennen lähtöä ja tankit täytettiin reissun päätyttyä samalla mittarilla.
Maantieajon tarkoituksena oli testata polttoaineen kulutusta ja tuloksena oli seuraavaa:

Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

Koneiden muita ominaisuuksia en ala tässä kirjoituksessa kommentoimaan, kaikissa on hyvät ja huonot puolet.


--------------------------------------------------------------
laitonpa tämän tänne niin saa lisää keskutelua näistä ;D. lainattu murtolasta.....http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=5384
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Timppa - 16.01.09 - klo:15:53
Tuo oli just se testi jossa massikalla oli ajettu power ajolla.

Eco ajolla olis tulos ollu ihan eri.
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: +200 - 16.01.09 - klo:16:37
Tuo oli just se testi jossa massikalla oli ajettu power ajolla.

Eco ajolla olis tulos ollu ihan eri.
Joo,massikalla olis voinu kulutus tippua 5l mutta menomatkan aika lisääntyny 20min ;D ;D
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Menneisyydenkaipuu - 16.01.09 - klo:16:41
Kaveri osti viime talvena 200 hevosvoimaisen liikennetraktorin portaattomalla vaihteistolla ja ennen kauppaa oli mahdollisuus testata kyseisiä koneita. Koneilla ajettiin viljakuormia samalla kärryllä, kärryn kokonaispaino oli 28500kg ja ajomatka 52 kilometriä, takaisin tultiin luonnollisesti tyhjällä kuormalla. Ajoaika kaikilla koneilla oli 1 tunti 8 minuuttia, paluu noin 1 tunti. Koneet tankattiin ennen lähtöä ja tankit täytettiin reissun päätyttyä samalla mittarilla.
Maantieajon tarkoituksena oli testata polttoaineen kulutusta ja tuloksena oli seuraavaa:

Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

Koneiden muita ominaisuuksia en ala tässä kirjoituksessa kommentoimaan, kaikissa on hyvät ja huonot puolet.


--------------------------------------------------------------
laitonpa tämän tänne niin saa lisää keskutelua näistä ;D. lainattu murtolasta.....http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=5384


Aika hölmö kaveri kun ensin raiskaa koneen kuormalla mallia täpinäreiska, "ajoin viljat itse ja säästin". Sen jälkeen ostaa koneen myyjältä uutena.



Jos et muita ominaisuuksia ala kommentoimaan niin mistä tässä ketjussa pitäisi keskustella? Säästä?

Vaikuttiko kolmannen sijan tuloksen saavutukseen reittivalinta, myötätuuli ja alamäki?

Täh?
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Timppa - 16.01.09 - klo:16:52
Tuo oli just se testi jossa massikalla oli ajettu power ajolla.

Eco ajolla olis tulos ollu ihan eri.
Joo,massikalla olis voinu kulutus tippua 5l mutta menomatkan aika lisääntyny 20min ;D ;D

Ei se ajonopeus mihinkään puttoo, moottorin kiarrokset vaan on alemmat.
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: lappalainen - 16.01.09 - klo:16:59
Kaveri osti viime talvena 200 hevosvoimaisen liikennetraktorin portaattomalla vaihteistolla ja ennen kauppaa oli mahdollisuus testata kyseisiä koneita. Koneilla ajettiin viljakuormia samalla kärryllä, kärryn kokonaispaino oli 28500kg ja ajomatka 52 kilometriä, takaisin tultiin luonnollisesti tyhjällä kuormalla. Ajoaika kaikilla koneilla oli 1 tunti 8 minuuttia, paluu noin 1 tunti. Koneet tankattiin ennen lähtöä ja tankit täytettiin reissun päätyttyä samalla mittarilla.
Maantieajon tarkoituksena oli testata polttoaineen kulutusta ja tuloksena oli seuraavaa:

Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

Koneiden muita ominaisuuksia en ala tässä kirjoituksessa kommentoimaan, kaikissa on hyvät ja huonot puolet.


--------------------------------------------------------------
laitonpa tämän tänne niin saa lisää keskutelua näistä ;D. lainattu murtolasta.....http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=5384

heh heh hyvä vitsi  :)
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: redbull - 16.01.09 - klo:17:00
[quote
Eco ajolla olis tulos ollu ihan eri.
[/quote]Joo,massikalla olis voinu kulutus tippua 5l mutta menomatkan aika lisääntyny 20min ;D ;D
[/quote]

Ei se ajonopeus mihinkään puttoo, moottorin kiarrokset vaan on alemmat.
Niin mutta kun mansikki ei jaksa...Oli kans kokeilla joku 7485 variaattori ja en oo kyllä vetelämmällä vehkeellä ajanu kun se oli ja vaikka mitä hanikkaa käänsi niin ei se siitä kummennu...
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Timppa - 16.01.09 - klo:17:09
Oli kans kokeilla joku 7485 variaattori

***Eihän tuossa ole kuin 160 heppaa. Ekkai sää onneton tuota vertaa yli 200 heppaisiin lastutettuihin...
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: hl - 16.01.09 - klo:17:56
Oli kans kokeilla joku 7485 variaattori

***Eihän tuossa ole kuin 160 heppaa. Ekkai sää onneton tuota vertaa yli 200 heppaisiin lastutettuihin...
ei se mansikki jaksa, oli miten iso tahansa.. lastulla tai ilman.. SE EI VAIN JAKSA ;D
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: +200 - 16.01.09 - klo:18:06
Tuo oli just se testi jossa massikalla oli ajettu power ajolla.

Eco ajolla olis tulos ollu ihan eri.
Joo,massikalla olis voinu kulutus tippua 5l mutta menomatkan aika lisääntyny 20min ;D ;D

Ei se ajonopeus mihinkään puttoo, moottorin kiarrokset vaan on alemmat.
Nyt kun mä oikein ajattelin niin se olis kuluttanu vähemmän jos olis ajanu poljinajo puolivälis ::)
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Timppa - 16.01.09 - klo:18:19
Oli kans kokeilla joku 7485 variaattori

***Eihän tuossa ole kuin 160 heppaa. Ekkai sää onneton tuota vertaa yli 200 heppaisiin lastutettuihin...
ei se mansikki jaksa, oli miten iso tahansa.. lastulla tai ilman.. SE EI VAIN JAKSA ;D

***Sää pikkupoika et ulotu sitä kaasupoljinta pohjaan polkasemaan. Sun täytys ajjaa seisaaltaan. Massikat ei oo pers´jalkasille.
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Ala-Pertti - 16.01.09 - klo:18:22
Soon masserimiehille arka paikka tuo tehottomuus. Tosson kylällä parikin isäntää jokka vaihtoivat viimme talvena vanhanliiton aikaiset vallunsa muka isompiin tynaveeteehen, piti tulla samassa kaupassa tehojakin kaupanpäälle. Keväällä sitten oli toukotöiden aikaan naamat norsunvitulla kun ei kulkenutkaan edes entiseen malliin.

Molempia käyttivät höyläämössä jonka jälkeen pitäis lähtee ja lähtikin, soppa tankista. Melkoisen k...iytyneitä isäntiä, kulutus kasvoi verrattuna entisiin valluihin ja tehot laski. Sitten hävis vissiin se paljonpuhuttu softa, lavetilla pajalle.

Näistä ja monesta muusta masserin hienoudesta ei paljon huudella, ymmärrettävää kyllä, kun pitää kadehtia venttimiesten kulkineita ja samalla vielä huolehtia jonnujen vioista.
Olen todennut ennenkin, jotta tuohon masseriin pitäisi jonkun inssinretkun älytä asentaa moottori, siitä perkkinssin kuuspiste kuutosesta vois jotakin kehitellä ja se sisutiisseli helevvettiin. ;)
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: lappalainen - 16.01.09 - klo:18:49
Soon masserimiehille arka paikka tuo tehottomuus. Tosson kylällä parikin isäntää jokka vaihtoivat viimme talvena vanhanliiton aikaiset vallunsa muka isompiin tynaveeteehen, piti tulla samassa kaupassa tehojakin kaupanpäälle. Keväällä sitten oli toukotöiden aikaan naamat norsunvitulla kun ei kulkenutkaan edes entiseen malliin.

tääläpäin on mitattu 3 kpl 7485 vakiota ja kaikkissa 202hv kulutus 38,5 tuolla teholla ,tottahan jos jossaki pikkuräpsys on vaikka 180hv niin se on tehokkaamman tuntuinen kuin +8000 painava traktori hevosvoimilla traktori vetää eikä nimellä.




Molempia käyttivät höyläämössä jonka jälkeen pitäis lähtee ja lähtikin, soppa tankista. Melkoisen k...iytyneitä isäntiä, kulutus kasvoi verrattuna entisiin valluihin ja tehot laski. Sitten hävis vissiin se paljon puhuttu softa, lavetilla pajalle.


siis missäpäin näin on käynyt ?
missä pajalla korjattiin?


Näistä ja monesta muusta masserin hienoudesta ei paljon huudella, ymmärrettävää kyllä, kun pitää kadehtia venttimiesten kulkineita ja samalla vielä huolehtia jonnujen vioista.
Olen todennut ennenkin, jotta tuohon masseriin pitäisi jonkun inssinretkun älytä asentaa moottori, siitä perkkinssin kuuspiste kuutosesta vois jotakin kehitellä ja se sisutiisseli helevvettiin. ;)

eikai vt kuskit ajanu sun eelle  ;)
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: sirkussonni - 16.01.09 - klo:18:56
Soon masserimiehille arka paikka tuo tehottomuus.

Olen todennut ennenkin, jotta tuohon masseriin pitäisi jonkun inssinretkun älytä asentaa moottori, siitä perkkinssin kuuspiste kuutosesta vois jotakin kehitellä ja se sisutiisseli helevvettiin. ;)

Siinä ollaan samaa mieltä, se on sillain, että niin kauan vanhoilla massereilla ajelen, kun koneet kestää. Sitten kun vaihdon aika tulee, kone ei ole sisu fergu. Ääntä ja kulutusta vaan niissä on, eikä sitten paljo muuta...ne on näät keskon esittelypelit melko lailla viriteltyjä kutterinlastuja..
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: hl - 16.01.09 - klo:19:04
Soon masserimiehille arka paikka tuo tehottomuus.

Olen todennut ennenkin, jotta tuohon masseriin pitäisi jonkun inssinretkun älytä asentaa moottori, siitä perkkinssin kuuspiste kuutosesta vois jotakin kehitellä ja se sisutiisseli helevvettiin. ;)

Siinä ollaan samaa mieltä, se on sillain, että niin kauan vanhoilla massereilla ajelen, kun koneet kestää. Sitten kun vaihdon aika tulee, kone ei ole sisu fergu. Ääntä ja kulutusta vaan niissä on, eikä sitten paljo muuta...ne on näät keskon esittelypelit melko lailla viriteltyjä kutterinlastuja..
siltikään niissä ei ole voimaa
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: palindromi - 16.01.09 - klo:19:05
täälläpäin huoltomies varoitteli että jos ostat massikan niin sitä ei sitten SAA säilyttää taivasalla ;D
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: hl - 16.01.09 - klo:19:07
täälläpäin huoltomies varoitteli että jos ostat massikan niin sitä ei sitten SAA säilyttää taivasalla ;D
ne on niin helkkiä pelejä.. kutistuuko ne sateella?? ;D
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Timppa - 16.01.09 - klo:19:11
Ei näy noita fenttejä ja jörniköitäkään paljoa ulkona...
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Maalaispoika - 16.01.09 - klo:19:13
Ei näy noita fenttejä ja jörniköitäkään paljoa ulkona...

Eikös sitä jotku soita suutansa, että jos on varaa ostaa traktori, niin pitäisi olla myös varaa tehdä sille lämmin talli.
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Ala-Pertti - 16.01.09 - klo:19:14
eikai vt kuskit ajanu sun eelle 

Eipä ole samoilla urakoilla näkynyt, mut varmaan halutessaan voisi, kuten muutkin nopealla askilla olevat, ajaa tyhjällä kärryllä ohi ko minullahan on vain se PS. Kuorman kanssa voisi ollakin eri.
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Ala-Pertti - 16.01.09 - klo:19:23
jossaki pikkuräpsys on vaikka 180hv niin se on tehokkaamman tuntuinen kuin +8000 painava

Tohtiikos tuollaista +8000 painavaa räpsyä traktoriksi sanoa. Hiekkalaatikolla varmaan kova sana, mut ei noilla painoilla ja tehoilla oikeisiin töihin pysty.
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: +200 - 16.01.09 - klo:19:42
Soon masserimiehille arka paikka tuo tehottomuus.

Olen todennut ennenkin, jotta tuohon masseriin pitäisi jonkun inssinretkun älytä asentaa moottori, siitä perkkinssin kuuspiste kuutosesta vois jotakin kehitellä ja se sisutiisseli helevvettiin. ;)

Siinä ollaan samaa mieltä, se on sillain, että niin kauan vanhoilla massereilla ajelen, kun koneet kestää. Sitten kun vaihdon aika tulee, kone ei ole sisu fergu. Ääntä ja kulutusta vaan niissä on, eikä sitten paljo muuta...ne on näät keskon esittelypelit melko lailla viriteltyjä kutterinlastuja..
Viimmeks kun keskolta ostettiin rattori,se oli kyntökierroksella ollu esittelykone.Alettiin ihmetellä kun siinä tyhjäkäynnillä joskus alko aaltoileen käynti ja välillä ei laskenu tyhjäkäyntiä alasasti.Huollolle kun ihmeteltiin niin selvis että ko konees jos syötöt lisätään riittävän isolle alkaa oiria noin.
Keskolaiset esittelykoneet,pykälää tehokkaampia :-\
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: hl - 16.01.09 - klo:19:53
Soon masserimiehille arka paikka tuo tehottomuus.

Olen todennut ennenkin, jotta tuohon masseriin pitäisi jonkun inssinretkun älytä asentaa moottori, siitä perkkinssin kuuspiste kuutosesta vois jotakin kehitellä ja se sisutiisseli helevvettiin. ;)

Siinä ollaan samaa mieltä, se on sillain, että niin kauan vanhoilla massereilla ajelen, kun koneet kestää. Sitten kun vaihdon aika tulee, kone ei ole sisu fergu. Ääntä ja kulutusta vaan niissä on, eikä sitten paljo muuta...ne on näät keskon esittelypelit melko lailla viriteltyjä kutterinlastuja..
Viimmeks kun keskolta ostettiin rattori,se oli kyntökierroksella ollu esittelykone.Alettiin ihmetellä kun siinä tyhjäkäynnillä joskus alko aaltoileen käynti ja välillä ei laskenu tyhjäkäyntiä alasasti.Huollolle kun ihmeteltiin niin selvis että ko konees jos syötöt lisätään riittävän isolle alkaa oiria noin.
Keskolaiset esittelykoneet,pykälää tehokkaampia :-\
onhan niitä keskolta työnnetty haarakepillä kokeille koneita, ensin oli teutsia ja nyt mansikkia.tuntuu vain siltä nyt, että keskon "huono" onni merkki valinnoissa vain pahenee. teutsi oli vähän niinku ehkä joskus vois... ehkä ajatella omistavansa. mansikki nyt on vain mansikki, muuta omaa siinä ei ole ku väri. tässä aiheessa on vain kaksi rattoria, toisessa on vain väärän väriset vanteet. kaikkilla traktoreilla kumminkin pystyy tekemään jokseenkin samat työt. siis traktoreilla, ei mansikeilla tai valttereilla. ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Jobbari - 16.01.09 - klo:19:54
jossaki pikkuräpsys on vaikka 180hv niin se on tehokkaamman tuntuinen kuin +8000 painava

Tohtiikos tuollaista +8000 painavaa räpsyä traktoriksi sanoa. Hiekkalaatikolla varmaan kova sana, mut ei noilla painoilla ja tehoilla oikeisiin töihin pysty.

Oot kyllä oikiassa jos painoa 4 tonnia ja tehoja pitkälle toista sattaa niin ruopii paljon näyttävämmin.
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: juumassi - 16.01.09 - klo:19:54
Siinä ollaan samaa mieltä, se on sillain, että niin kauan vanhoilla massereilla ajelen, kun koneet kestää. Sitten kun vaihdon aika tulee, kone ei ole sisu fergu. Ääntä ja kulutusta vaan niissä on, eikä sitten paljo muuta...ne on näät keskon esittelypelit melko lailla viriteltyjä kutterinlastuja..
[/quote]Viimmeks kun keskolta ostettiin rattori,se oli kyntökierroksella ollu esittelykone.Alettiin ihmetellä kun siinä tyhjäkäynnillä joskus alko aaltoileen käynti ja välillä ei laskenu tyhjäkäyntiä alasasti.Huollolle kun ihmeteltiin niin selvis että ko konees jos syötöt lisätään riittävän isolle alkaa oiria noin.
Keskolaiset esittelykoneet,pykälää tehokkaampia :-\
[/quote]onhan niitä keskolta työnnetty haarakepillä kokeille koneita, ensin oli teutsia ja nyt mansikkia.tuntuu vain siltä nyt, että keskon "huono" onni merkki valinnoissa vain pahenee. teutsi oli vähän niinku ehkä joskus vois... ehkä ajatella omistavansa. mansikki nyt on vain mansikki, muuta omaa siinä ei ole ku väri. tässä aiheessa on vain kaksi rattoria, toisessa on vain väärän väriset vanteet. kaikkilla traktoreilla kumminkin pystyy tekemään jokseenkin samat työt. siis traktoreilla, ei mansikeilla tai valttereilla. ;D ;D ;D ;D
[/quote]

miksei valmetilla pysty töitä tekemään?
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Ojala - 16.01.09 - klo:20:00
Kaveri osti viime talvena 200 hevosvoimaisen liikennetraktorin portaattomalla vaihteistolla ja ennen kauppaa oli mahdollisuus testata kyseisiä koneita. Koneilla ajettiin viljakuormia samalla kärryllä, kärryn kokonaispaino oli 28500kg ja ajomatka 52 kilometriä, takaisin tultiin luonnollisesti tyhjällä kuormalla. Ajoaika kaikilla koneilla oli 1 tunti 8 minuuttia, paluu noin 1 tunti. Koneet tankattiin ennen lähtöä ja tankit täytettiin reissun päätyttyä samalla mittarilla.
Maantieajon tarkoituksena oli testata polttoaineen kulutusta ja tuloksena oli seuraavaa:

Valtra T-191  93 litraa
Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

Koneiden muita ominaisuuksia en ala tässä kirjoituksessa kommentoimaan, kaikissa on hyvät ja huonot puolet.


--------------------------------------------------------------
laitonpa tämän tänne niin saa lisää keskutelua näistä ;D. lainattu murtolasta.....http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=5384
----------------------------------------------------------------------


Osaavan kuskin kans Fendtin kulutuksesta lähtee pois litratolkulla.  ;) 

Fendtin insinöörille juttelin kokeiltuani 818 Varioo viljanajossa kolmella
eri versiolla, TMS poljinajolla, keppiajolla TMS ja Ojalan omalla
"eco" ajolla TEMPOMAT +käsikaasu. Ero viimeksimainitun hyväksi
28 km sivulla n.1.5 litraa kuormalla ja 0,7 tyhjällä/veto

Insinööri totesi että osaava kuljettaja voittaa taloudellisuudessa
TMS:n mut tupelokin pääsee sillä hyvään tulokseen  ::)

Ojalan ylivoimaa  8)
Otsikko: Vs: 220 hp 311 on TYKKI !
Kirjoitti: Ojala - 16.01.09 - klo:20:05
jossaki pikkuräpsys on vaikka 180hv niin se on tehokkaamman tuntuinen kuin +8000 painava

Tohtiikos tuollaista +8000 painavaa räpsyä traktoriksi sanoa. Hiekkalaatikolla varmaan kova sana, mut ei noilla painoilla ja tehoilla oikeisiin töihin pysty.

Oot kyllä oikiassa jos painoa 4 tonnia ja tehoja pitkälle toista sattaa niin ruopii paljon näyttävämmin.

Naapuripitäjässä oli tai on ehkä vieläkin turbotettu 311, tehoo tapissa
about 220 hp, sen jälkeen mikään muu ei ole tuntunu TEHOKKAALTA  8)
Se mitä hupi maksaa ja viittiikö semmosella elämänsä loppuun asti
ajaa voidaan olla montaa mieltä, mutta VOIMAA ON  :o
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: articla - 16.01.09 - klo:20:06
Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

Samantapaista kulutuksen mittailua suoritettu eräällä Deutz TTV:llä.
Kuormat tosin vain 15tn luokkaa.
Kuormien vienteihin käytetty maantieajoaika, 42 km/h vauhdilla, moott.kierr. 1700 rpm, yht. 10 tuntia.
Lopputulos kulutuksen suhteen: 10 tuntia ajoa, polttoainetta meni yht. 140 ltr, eli 14 ltr/h.
Mittarilta tankattu, piripinta-piripinta.

Oispa ollut mukava testata tuollaisilla kärryillä kuin Natikalla. Oiskohan noussut kulutus vähimmilläänkin (vrt. JD) lähes puolella?
Nopeuden nostolla 40-50km/h on varmasti iso merkitys kulutukseen.
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Ojala - 16.01.09 - klo:20:12
Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

Samantapaista kulutuksen mittailua suoritettu eräällä Deutz TTV:llä.
Kuormat tosin vain 15tn luokkaa.
Kuormien vienteihin käytetty maantieajoaika, 42 km/h vauhdilla, moott.kierr. 1700 rpm, yht. 10 tuntia.
Lopputulos kulutuksen suhteen: 10 tuntia ajoa, polttoainetta meni yht. 140 ltr, eli 14 ltr/h.
Mittarilta tankattu, piripinta-piripinta.

Oispa ollut mukava testata tuollaisilla kärryillä kuin Natikalla. Oiskohan noussut kulutus vähimmilläänkin (vrt. JD) lähes puolella?
Nopeuden nostolla 40-50km/h on varmasti iso merkitys kulutukseen.

714 Variolla kulutus on tommosella kuormalla n.14 litran luokkaa tunnis
mut vauhtia on se päälle 50 km/h ja kiekat 1650-1700 rmp
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: TriSixVario - 16.01.09 - klo:20:21
Tuo oli just se testi jossa massikalla oli ajettu power ajolla.

Eco ajolla olis tulos ollu ihan eri.
Selityksen makua ;D
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: TriSixVario - 16.01.09 - klo:20:23
Oli kans kokeilla joku 7485 variaattori

***Eihän tuossa ole kuin 160 heppaa. Ekkai sää onneton tuota vertaa yli 200 heppaisiin lastutettuihin...
ei se mansikki jaksa, oli miten iso tahansa.. lastulla tai ilman.. SE EI VAIN JAKSA ;D
Se on tosi ;D :P
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: JOKIAHO - 16.01.09 - klo:20:32
Kaveri osti viime talvena 200 hevosvoimaisen liikennetraktorin portaattomalla vaihteistolla ja ennen kauppaa oli mahdollisuus testata kyseisiä koneita. Koneilla ajettiin viljakuormia samalla kärryllä, kärryn kokonaispaino oli 28500kg ja ajomatka 52 kilometriä, takaisin tultiin luonnollisesti tyhjällä kuormalla. Ajoaika kaikilla koneilla oli 1 tunti 8 minuuttia, paluu noin 1 tunti. Koneet tankattiin ennen lähtöä ja tankit täytettiin reissun päätyttyä samalla mittarilla.
Maantieajon tarkoituksena oli testata polttoaineen kulutusta ja tuloksena oli seuraavaa:

Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

------------------
Päinvastaiset olivat meidän testitulokset vuosi sitten.Kuorma oli tosin n.10000 kg vähemmän.Minua kyllä kiinostaa onko massikka janoisempi sisun koneella?

http://www.agronet.fi/cgi-bin/dcforum/Agronet_keskustelukanava.cgi?az=show_thread&om=8457&forum=DCForumID4&omm=0
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: natikka - 16.01.09 - klo:20:37
ja täälä tanner tärisee!!! lähes 3 sivua viestiä viimme käynnin jälkeen ;D
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: lappalainen - 16.01.09 - klo:20:42
Kaveri osti viime talvena 200 hevosvoimaisen liikennetraktorin portaattomalla vaihteistolla ja ennen kauppaa oli mahdollisuus testata kyseisiä koneita. Koneilla ajettiin viljakuormia samalla kärryllä, kärryn kokonaispaino oli 28500kg ja ajomatka 52 kilometriä, takaisin tultiin luonnollisesti tyhjällä kuormalla. Ajoaika kaikilla koneilla oli 1 tunti 8 minuuttia, paluu noin 1 tunti. Koneet tankattiin ennen lähtöä ja tankit täytettiin reissun päätyttyä samalla mittarilla.
Maantieajon tarkoituksena oli testata polttoaineen kulutusta ja tuloksena oli seuraavaa:

Massey Ferguson 7495 76l litraa
Fendt 820 62 litraa
John Deere 7530 56 litraa

------------------
Päinvastaiset olivat meidän testitulokset vuosi sitten.Kuorma oli tosin n.10000 kg vähemmän.Minua kyllä kiinostaa onko massikka janoisempi sisun koneella?

http://www.agronet.fi/cgi-bin/dcforum/Agronet_keskustelukanava.cgi?az=show_thread&om=8457&forum=DCForumID4&omm=0

meillä kulutus testi 50 km lenkki koukussa 18tn
mf 7480 24litraa
mf 7485 22 litraa
jd 6910  27 litraa
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: N - 16.01.09 - klo:20:49
Oho, se surkea susitiisseli kuluttanu vähemmän.  ;D
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: +200 - 16.01.09 - klo:20:50
Olisko 10sarjasta kehitystä tapahtunu?
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Ojala - 16.01.09 - klo:20:57
Oho, se surkea susitiisseli kuluttanu vähemmän.  ;D

Siitä pienestä Dyna VT:stä loppu voima ja vauhti, lyhensi välitystä
eli käytti enemmän aikaa ja kierroksia moottorissa matkalla  ::)

Suolahen betonimylly taas jaksoo vääntää pitkällä välityksellä
vauhti päällä kokoaijjan  ::)
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: lappalainen - 16.01.09 - klo:21:08
Oho, se surkea susitiisseli kuluttanu vähemmän.  ;D

Siitä pienestä Dyna VT:stä loppu voima ja vauhti, lyhensi välitystä
eli käytti enemmän aikaa ja kierroksia moottorissa matkalla  ::)

Suolahen betonimylly taas jaksoo vääntää pitkällä välityksellä
vauhti päällä kokoaijjan  ::)

tyhjänäki 7485 kuluttaa maantie ajos vähemmän kun 7480 .johtuisko xeo bib renkaista tai suomalaiset insinöörit on eellä moottorin kehittämisessä  ;)
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: lappalainen - 16.01.09 - klo:21:25
Olisko 10sarjasta kehitystä tapahtunu?
takapäin kylläki monessa mielessä ,on kylläki kulutus voinut vähän tippua
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: RockBull - 16.01.09 - klo:22:19
jossaki pikkuräpsys on vaikka 180hv niin se on tehokkaamman tuntuinen kuin +8000 painava

Tohtiikos tuollaista +8000 painavaa räpsyä traktoriksi sanoa. Hiekkalaatikolla varmaan kova sana, mut ei noilla painoilla ja tehoilla oikeisiin töihin pysty.

Minkälaisella MÖRÖLLÄ se pop marleyn näkönen mies ajelee?
Voinen kyllä yhtyä tuohon massikka meteliin kyllästyneisiin,häipyy varsinaiset asiatkin välillä sen alle.
Ja ihmeellistä kyllä,toisessa ketjussa moititaan suolahden mottia ja toisessa kehutaan...?
Olen kyllä masserilla ajanut,monellakin mallilla ja ihan ookoo pelejä nämä uudemmat.
Tosin sellainen 6475 sai kunnian ylivoimaisesti rumimmasta käynnistä. Ihan siltä petonkimyllyltä kuulosti.
Kaverilla 7480 eli perkins ANTEEKSI Pillarin :P koneella oleva vekotin,eikä ole vetoja. Boksi pakollinen hankinta,majaileekin siellä pellin alla. 675 oli ekonomialtaan lähinnä apinalle suunniteltu,imusiivilää piti vähän väliä siivota,eikai siinä muuta mutta öljyt joka kerta pois. 165 mallista tykkäsin,siinä oli jotain,toki tehoakin julmasti enemmän mitä ilmoitettiin,pakosarjan sai punaiseksi kun tosissaan yritti.
Taas toisella kaverilla näitä suurempia veetee vekottimia ja ei ole uskovainen mihinkään muuhun kuin euroon. Kas kumma kulutusta moitti aika rankasti? ja tehon puutetta,voi voi...
Remonttiakin noihin tehdään ihan kuin muihinkin,etujousia hajoaa,hytin verhoiluja tippuu,niihin sissuihin vaihdetaan niitä älymoduleita jne. Joku muistaakseni jakautu niinkuin bakteerit vai miten se oli...?
Siitäkin kusimoottorista metelöidään kuin sen olisi suolahti keksinyt? Se on vaan valinta että miten,aineilla vai ilman. Taidetaan tarvita kaikki kikat kun tarpeeksi normit kiristyy? 7pyttynen tuli siksi että niin oli halvinta,pantiin kuusnollakakkosen ja seitennollakakkosen koneet peräkkäin.
Crosflow oliko se niin on Pillarin aikaisempia keksintöjä,Ackert uusinta, pesee kierrätettävät sauhut,ehdottomasti paras näistä kierrätys systeemeistä.
Ootellaan vähän niin sekin on kohta verkun keksimä...
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: KJL - 16.01.09 - klo:23:42
siis traktoreilla, ei mansikeilla tai valttereilla. ;D ;D ;D ;D

Ei mulla vaan oo mikää työ jääny tekemättä traktorin merkin takia... Taitaa sitte olla miehestä kiinni tuokin jääkö tekemättä vai ei. 8)
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Konemies - 17.01.09 - klo:08:42
Sattu kerran korvaan tällainen osuva sanonta tästä kone ja kuski yhdistelmästä  ;D

Rautainen ammattitaito korvaa puutteelliset välineet, ja sama toisinpäin...
Otsikko: Vs: Favorit 311 vs Vario 714
Kirjoitti: Ojala - 17.01.09 - klo:09:24
Sattu kerran korvaan tällainen osuva sanonta tästä kone ja kuski yhdistelmästä  ;D

Rautainen ammattitaito korvaa puutteelliset välineet, ja sama toisinpäin...

Kyllähän ammattitaito antaa etumatkaa vanhemmallakin kalustolla
asuessa mut työn tuottavuus ja tehokkuus silti kärsii puhumattakaan
kuskin olosuhteista...  ::)
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: JASS - 17.01.09 - klo:10:00
 Tos oli noista verkuista,ajettu yht.15vuotta 675 neli-ja takaveto.Piru vie ku tuntu ikuisuus koneilta ei hajonnu millää muuta ku normi huollot.Nelikosta meni tasapainotin vuonna-88(karkasuvika).Meillä on näköjään muutenki kierretty noi huonot mallit,verkuista toi 6160 oli heikoin,pikkuvikoja samaan aikaan oli jd 6310 se oli tosi huono PALJON pikkuvikoja,tehtiin lumitöitä noilla koneilla ni monasti jd:llä jäi tekemättä(sähkövikoja,hydraulisia onkelmia).Se on ollu ainoa kone mitä piti seisottaa tallis vikojen takia.
Noita portaaton kuskeja kun kuntelee ni vaikuttaa että toiset ajaa samalla tavalla kun ei portaattomalla.Meinaan kuskin vaikutus on iso siihen kulutukseen ja kuskitkin monenlaisia toisilla ei kestä mikään ja toisilla kaikki on tehottomia ei jaksa.
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Ala-Pertti - 17.01.09 - klo:12:07
Minkälaisella MÖRÖLLÄ se pop marleyn näkönen mies ajelee?

No siellähän on pienemmässä pääsä vielä ne vallun neloset, yhtenä mm se maailman vahvin nelipyttynen (kaikkee helevettiä ne keksivätkin ja joku kouho vielä uskoo), sitten on joku masseri, ei tosin tynäveeteitä ;) ja sitten pari muuta joista toinen nostaa keulasta yli 6tonnia ja persiestä pitkälti yli kymmenen. Takavanne nelkytkuus tuumanen, löpöä kertatankkauksella yli 600 litr. Omapainosarakkeessa ensimmäinen numero on ykkönen, moottori on, made in USA ja vanteet on, yllätys yllätys, KELTAISET ;) ;) ;)
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: - 17.01.09 - klo:13:35
Minkälaisella MÖRÖLLÄ se pop marleyn näkönen mies ajelee?

No siellähän on pienemmässä pääsä vielä ne vallun neloset, yhtenä mm se maailman vahvin nelipyttynen (kaikkee helevettiä ne keksivätkin ja joku kouho vielä uskoo), sitten on joku masseri, ei tosin tynäveeteitä ;) ja sitten pari muuta joista toinen nostaa keulasta yli 6tonnia ja persiestä pitkälti yli kymmenen. Takavanne nelkytkuus tuumanen, löpöä kertatankkauksella yli 600 litr. Omapainosarakkeessa ensimmäinen numero on ykkönen, moottori on, made in USA ja vanteet on, yllätys yllätys, KELTAISET ;) ;) ;)

Eli 8020 sarja ja suurempi kuin 8220?
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: handetonttu - 17.01.09 - klo:16:30
Minkälaisella MÖRÖLLÄ se pop marleyn näkönen mies ajelee?

No siellähän on pienemmässä pääsä vielä ne vallun neloset, yhtenä mm se maailman vahvin nelipyttynen (kaikkee helevettiä ne keksivätkin ja joku kouho vielä uskoo), sitten on joku masseri, ei tosin tynäveeteitä ;) ja sitten pari muuta joista toinen nostaa keulasta yli 6tonnia ja persiestä pitkälti yli kymmenen. Takavanne nelkytkuus tuumanen, löpöä kertatankkauksella yli 600 litr. Omapainosarakkeessa ensimmäinen numero on ykkönen, moottori on, made in USA ja vanteet on, yllätys yllätys, KELTAISET ;) ;) ;)

Eli 8020 sarja ja suurempi kuin 8220?

en minäkään kehtais suoraan tunnustaa jos olis tr keltaisilla vanteilla...  ::)
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Kloppi - 17.01.09 - klo:18:43

en minäkään kehtais suoraan tunnustaa jos olis tr keltaisilla vanteilla...  ::)

Mä kyllä kehtaan! Ja pystyn sanomaan mallinumeronki suoraan rehellisesti: 25A.
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Hervast - 17.01.09 - klo:22:01

en minäkään kehtais suoraan tunnustaa jos olis tr keltaisilla vanteilla...  ::)

Heh täytyy ihan kertoa tämänpäiväisestä kokemuksesta. Käytiin autokauppaa hieromassa Nykäskylässä ja auton myyjä sattui olemaan puhelias maalaishenkinen kaveri niin käytiin vähä läpi kokemuksia hänen keltavanteisesta traktorikalustostaan. Ihan tyrmistyin kun kaveri luetteli vikoja joita oli ollut 6200 jonnessa ensimmäisten 1000 tunnin aikana. Kampiakseli poikki, uudesta motista sylinteriputket halki, hydrauliputket murtuneet poikki, pikavaihteen pakat sileenä monta kertaa, useita jarruremppoja, nostolaitteen toimintahäiriöitä...

Ja kaveri oli ainakin autoa pitänyt viimesen päälle, joten ei lie ollut käytöstäkään ollut kiinni. Olen pitänyt vielä Jonnea ihan suht kelvollisena koneena, ainakin massikkaa parempana  ;D
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: lappalainen - 17.01.09 - klo:22:03

en minäkään kehtais suoraan tunnustaa jos olis tr keltaisilla vanteilla...  ::)

Heh täytyy ihan kertoa tämänpäiväisestä kokemuksesta. Käytiin autokauppaa hieromassa Nykäskylässä ja auton myyjä sattui olemaan puhelias maalaishenkinen kaveri niin käytiin vähä läpi kokemuksia hänen keltavanteisesta traktorikalustostaan. Ihan tyrmistyin kun kaveri luetteli vikoja joita oli ollut 6200 jonnessa ensimmäisten 1000 tunnin aikana. Kampiakseli poikki, uudesta motista sylinteriputket halki, hydrauliputket murtuneet poikki, pikavaihteen pakat sileenä monta kertaa, useita jarruremppoja, nostolaitteen toimintahäiriöitä...

Ja kaveri oli ainakin autoa pitänyt viimesen päälle, joten ei lie ollut käytöstäkään ollut kiinni. Olen pitänyt vielä Jonnea ihan suht kelvollisena koneena, ainakin massikkaa parempana  ;D
niin minäki ennen luulin  ;)
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: zetor8045 - 17.01.09 - klo:22:07

en minäkään kehtais suoraan tunnustaa jos olis tr keltaisilla vanteilla...  ::)

Heh täytyy ihan kertoa tämänpäiväisestä kokemuksesta. Käytiin autokauppaa hieromassa Nykäskylässä ja auton myyjä sattui olemaan puhelias maalaishenkinen kaveri niin käytiin vähä läpi kokemuksia hänen keltavanteisesta traktorikalustostaan. Ihan tyrmistyin kun kaveri luetteli vikoja joita oli ollut 6200 jonnessa ensimmäisten 1000 tunnin aikana. Kampiakseli poikki, uudesta motista sylinteriputket halki, hydrauliputket murtuneet poikki, pikavaihteen pakat sileenä monta kertaa, useita jarruremppoja, nostolaitteen toimintahäiriöitä...

Ja kaveri oli ainakin autoa pitänyt viimesen päälle, joten ei lie ollut käytöstäkään ollut kiinni. Olen pitänyt vielä Jonnea ihan suht kelvollisena koneena, ainakin massikkaa parempana  ;D
tainnut kyllä iskeä sitten kaikkien muiden viat sen koneeseen :P
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: hl - 17.01.09 - klo:22:21

en minäkään kehtais suoraan tunnustaa jos olis tr keltaisilla vanteilla...  ::)

Heh täytyy ihan kertoa tämänpäiväisestä kokemuksesta. Käytiin autokauppaa hieromassa Nykäskylässä ja auton myyjä sattui olemaan puhelias maalaishenkinen kaveri niin käytiin vähä läpi kokemuksia hänen keltavanteisesta traktorikalustostaan. Ihan tyrmistyin kun kaveri luetteli vikoja joita oli ollut 6200 jonnessa ensimmäisten 1000 tunnin aikana. Kampiakseli poikki, uudesta motista sylinteriputket halki, hydrauliputket murtuneet poikki, pikavaihteen pakat sileenä monta kertaa, useita jarruremppoja, nostolaitteen toimintahäiriöitä...

Ja kaveri oli ainakin autoa pitänyt viimesen päälle, joten ei lie ollut käytöstäkään ollut kiinni. Olen pitänyt vielä Jonnea ihan suht kelvollisena koneena, ainakin massikkaa parempana  ;D
ajakaa millä ajatte... kunhan se ei ole mansikki ;D
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: zetor8045 - 17.01.09 - klo:22:34

en minäkään kehtais suoraan tunnustaa jos olis tr keltaisilla vanteilla...  ::)

Mä kyllä kehtaan! Ja pystyn sanomaan mallinumeronki suoraan rehellisesti: 25A.
juu mullakin on vaan punaset vanteet  :P
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: powercontrol - 18.01.09 - klo:01:44

en minäkään kehtais suoraan tunnustaa jos olis tr keltaisilla vanteilla...  ::)

Heh täytyy ihan kertoa tämänpäiväisestä kokemuksesta. Käytiin autokauppaa hieromassa Nykäskylässä ja auton myyjä sattui olemaan puhelias maalaishenkinen kaveri niin käytiin vähä läpi kokemuksia hänen keltavanteisesta traktorikalustostaan. Ihan tyrmistyin kun kaveri luetteli vikoja joita oli ollut 6200 jonnessa ensimmäisten 1000 tunnin aikana. Kampiakseli poikki, uudesta motista sylinteriputket halki, hydrauliputket murtuneet poikki, pikavaihteen pakat sileenä monta kertaa, useita jarruremppoja, nostolaitteen toimintahäiriöitä...

Ja kaveri oli ainakin autoa pitänyt viimesen päälle, joten ei lie ollut käytöstäkään ollut kiinni. Olen pitänyt vielä Jonnea ihan suht kelvollisena koneena, ainakin massikkaa parempana  ;D
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: powercontrol - 18.01.09 - klo:01:55
aivan turhaan jonttikka miehet ja naiset vauhkoate kyllä massikka päihittää teidät kaikkki,,,...ja eikä isä oo ostanu
Otsikko: Vs: Favorit 311 vs Vario 714
Kirjoitti: IsoK - 18.01.09 - klo:05:22
Sattu kerran korvaan tällainen osuva sanonta tästä kone ja kuski yhdistelmästä  ;D

Rautainen ammattitaito korvaa puutteelliset välineet, ja sama toisinpäin...

Kyllähän ammattitaito antaa etumatkaa vanhemmallakin kalustolla
asuessa mut työn tuottavuus ja tehokkuus silti kärsii puhumattakaan
kuskin olosuhteista...  ::)


Hintaa vaan saattaa tulla tehokkuudelle aika paljon, eli kärsii tuottavuus...
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: kuu - 18.01.09 - klo:17:28
Lainaus
Osaavan kuskin kans Fendtin kulutuksesta lähtee pois litratolkulla.  ;) 

Fendtin insinöörille juttelin kokeiltuani 818 Varioo viljanajossa kolmella
eri versiolla, TMS poljinajolla, keppiajolla TMS ja Ojalan omalla
"eco" ajolla TEMPOMAT +käsikaasu. Ero viimeksimainitun hyväksi
28 km sivulla n.1.5 litraa kuormalla ja 0,7 tyhjällä/veto

Insinööri totesi että osaava kuljettaja voittaa taloudellisuudessa
TMS:n mut tupelokin pääsee sillä hyvään tulokseen  ::)

No jopas on vakuuttavaa osaamista Fendtin ohjelmoijien puolelta, jos tyhmät maajussit osaa ajaa korvakuulolla paremmin kuin automaatti.
Otsikko: Vs: MF 7495/Fendt 820/ JD 7530
Kirjoitti: Timppa - 18.01.09 - klo:17:46
Lainaus
Osaavan kuskin kans Fendtin kulutuksesta lähtee pois litratolkulla.  ;) 

Fendtin insinöörille juttelin kokeiltuani 818 Varioo viljanajossa kolmella
eri versiolla, TMS poljinajolla, keppiajolla TMS ja Ojalan omalla
"eco" ajolla TEMPOMAT +käsikaasu. Ero viimeksimainitun hyväksi
28 km sivulla n.1.5 litraa kuormalla ja 0,7 tyhjällä/veto

Insinööri totesi että osaava kuljettaja voittaa taloudellisuudessa
TMS:n mut tupelokin pääsee sillä hyvään tulokseen  ::)

No jopas on vakuuttavaa osaamista Fendtin ohjelmoijien puolelta, jos tyhmät maajussit osaa ajaa korvakuulolla paremmin kuin automaatti.

***Kuules nyt! Ojala ei ole tyhmä maajussi.