Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Moerkoe - 31.03.16 - klo:10:02
-
Intialainen Mahindra ostaa 35% Sampo Rosenlewista.
Varmaan pienien puimurien kehitystä lisätään, Mahindran traktorit tulevat myös Suomeen ja edustuksia vaihdellaan.
Loppujen lopuksi, voi olla hyvä asia tämä. Taisi olla Mahindra mukana neuvotteluissa jo kun Suomen traktoriteollisuutta kaupattiin, vai oliko joku toinen intialainen.
Mahindra on liikevaihdoltaan sata kertaa Sampoa suurempi.
-
http://m.taloussanomat.fi/yritykset/2016/03/31/intialaisjatti-ostaa-yli-kolmanneksen-sampo-rosenlewista/20163463/12?rss=t96?rss=t96
-
Laatu ei voi ainakaan paljoa enään huonontua. :P
-
Laatu ei voi ainakaan paljoa enään huonontua. :P
Ja mitähän n. 35% omistusosuudella laatuun vaikutetaan? Kyllä tässä on Sampolle mahdollisuus jos missään. Kyllä tässä kuviossa markkina-alueen laajeneminen on todella suuri. Mahindallahan on tuotannossa aika kirjava tr-mallisto, osa -60 luvun brittinatikoita uusilla pelleillä, mutta modernimpaakin löytyy. Mielenkiinnolla seurataan kuinka puimurivienti kehittyy.
-
Niinkauan kun nuo kiinalaiset tai intialaiset laittavat kätensä johonkin, syntyy täyttä paskaa. No tehdäänhän siellä alihankintana länsiromua, mutta kyllä muuten on kauheeta paskaa.
-
Ehkä nekin oppivat ajan kanssa, muistan ensimmäisen japanilaisen hylstsatsin minkäostin, oli täyttä tinaa,,
-
Laatu ei voi ainakaan paljoa enään huonontua. :P
Ja mitähän n. 35% omistusosuudella laatuun vaikutetaan? Kyllä tässä on Sampolle mahdollisuus jos missään. Kyllä tässä kuviossa markkina-alueen laajeneminen on todella suuri. Mahindallahan on tuotannossa aika kirjava tr-mallisto, osa -60 luvun brittinatikoita uusilla pelleillä, mutta modernimpaakin löytyy. Mielenkiinnolla seurataan kuinka puimurivienti kehittyy.
Jaguar ja Land Rover ainakin taisi kehittyä aikalailla kun siirtyivät intialaisomistukseen?
Ehkä nekin oppivat ajan kanssa, muistan ensimmäisen japanilaisen hylstsatsin minkäostin, oli täyttä tinaa,,
Juuri japanissa tuo laatuajattelu heitti kuperkeikan, aluksi tehtiin todella surkeita länsikopioita ja nyt se on eräänlainen laadun mitta.
Uudet japanilaiset hylsysatsit on jo aika hyvät... ja kalliit.
-
ja eikös kinukit ja intiaanit ole molemmat ampuneet omat sällit taivaalle, mitä suomalaiset ei vieläkään ole saanu aikaiseks, vaikka teollisuusmaa ollaan olevinaan... nuo vain kehitysmaita.
-
Tuskinpa noitan Intian puimureita täällä tehdään tällä kustannustasolla. KarvalakkiSampoja aletaan kasaan jossain hinkuvinkuintiassa. Ja mikäli saavat jonkunlaista jälkeä ajanmyötä, niin aletaan tuomaan länteenkin.
-
Tietääkö kukaan toivatko puolasta aikoinaan niitä piisonisampoja..
-
tekeehän net porissa niitä sitten peruskarvalakkisampoja varustettuna maamoottorista seuraavan kehitysasteen valteemin koneella esim albanian markkinoille. niissä vehjeksissä ei toimi sähköllä muuta kuin startti ja hytästä ei sitten tietoakaan. osina, puulaatikoihin pakattuna tosin joutuu viemään. asutaanhan met niinko sarvikuonojen maassa.
-
Erittäin positiivista. :)
Mahindra on maailman myydyin traktorimerkki ja kuuluu Mahindra Groupiin.
Yhteistyön tavoitteena on leikkuupuimurien myynnin kasvattaminen etenkin Aasiassa, Lähi-Idässä ja Afrikassa.
– Olemme kovasti miettineet, miten pääsisimme näille kehittyville markkinoille, joissa ruokatuotantoa tarvitaan jatkossa enemmän. Meillä ei niille alueille ole juurikaan kauppaa ollut. Nyt aloitamme yhteistyön Afrikan ja Intian suurimman toimijan kanssa, mikä on hyvin iso juttu, Sampo-Rosenlewin toimitusjohtaja Jali Prihti toteaa.
Sampo-Rosenlewin tuotteita myydään tällä hetkellä noin 50 maahan. Yhtiön markkinat keskittyvät Eurooppaan, venäjänkielisille alueille ja Pohjois-Afrikkaan.
Suunnitelmissa tuotannon laajentaminen
Jali Prihti uskoo kansainvälisen yhteistyön kasvattavan tuotantoa Porissa. Jatkossa leikkuupuimurien rinnalla valmistetaan mahdollisesti erilaisia sadonkorjuulaitteita.
– Olemme keskustelleet muun muassa sokeriruo'on- ja puuvillankorjuulaitteiden valmistamisesta. Ne olisivat synergiassa nykyisten tuotteidemme kanssa. Uusien tuotteiden avulla saisimme leveyttä tuotantoon ja väelle lisää töitä.
http://yle.fi/uutiset/sampo-rosenlew_osittain_intialaisomistukseen/8777992
-
Tämä oli hyvä kauppa. Onhan monen mielestä Sampo taattua kehitysmaatasoa.. ;D
Taannoin olin Sampopäivillä ja siellä esitettiin diakuvia Algeriasta. Mm. pahimpien kilpailijoiden puimureita. Ne eivät todellakaan olleet mitään Länsimarkkinoiden koneita. Hirveitä kökötyksiä. Sampo oli niiden rinnalla todella myyvän ja laadukkaan oloinen. Valitettavasti sikäläisillä on hieman erilainen käsitys siitä, mikä on myyvää ja tarpeellista. Siksi noi kökötykset olikin aika pahoja kilpakumppaneita. Yksi pointti, melkein joka kaupassa on tänä päivänä se, että tuotteet pitää koota paikallisesti, että saadaan sikäläisille töitä. Tässä saattaisi olla hieman mietinnän paikka meikäläisillekin....
-
eikös noita vanhoja sampoja viety jonnekin muualle osian ja paikalliset sitten kasasivat net ja ajelivat tyytyväisinä? monasti juuri tuolla kehitysmaissa ei tarvita mitään hienoja desing tuotteita vaan käyttökoneita joita on helppo käyttää ja helppo huoltaa. eiks net brasilian valtutkin ole vanhojen malleja? ja hyvin kelpaavat.
-
Olisko ollut ainakin Ukraina ja Irakki ??? Mielestäni Ukrainan kautta pääsivät Venäjälle asti. ;D
-
Algeria ja Pohjois-Afrikka voisi ruokkia koko Euroopan viljallaan. Aikoinaan koko Rooman valtakunnan viljasato tuli tuolta alueelta.
Nytkin Voitaisiin lopettaa ainakin vehnänviljely tyystin Välimeren yläpuolelta ja Unionin tundratukia säästyisi roimasti. :)
-
Intialainen Mahindra ostaa 35% Sampo Rosenlewista.
Varmaan pienien puimurien kehitystä lisätään, Mahindran traktorit tulevat myös Suomeen ja edustuksia vaihdellaan.
Loppujen lopuksi, voi olla hyvä asia tämä. Taisi olla Mahindra mukana neuvotteluissa jo kun Suomen traktoriteollisuutta kaupattiin, vai oliko joku toinen intialainen.
Mahindra on liikevaihdoltaan sata kertaa Sampoa suurempi.
Sampo kympin valmistus aloitetaan uudelleen.Kolmepyttyisen vapaasti yskähtelevän moottorin löytyminen aiheuttaa päänvaivaa.
-
eikös noita vanhoja sampoja viety jonnekin muualle osian ja paikalliset sitten kasasivat net ja ajelivat tyytyväisinä? monasti juuri tuolla kehitysmaissa ei tarvita mitään hienoja desing tuotteita vaan käyttökoneita joita on helppo käyttää ja helppo huoltaa. eiks net brasilian valtutkin ole vanhojen malleja? ja hyvin kelpaavat.
On aika isot erot länsimarkkinoiden ja kehitysmaiden koneiden välillä, länsikoneissa kaikki herkut ja mukavuudet luotettavuuden kustannuksella? Tuolla kaukana voi huollon ja korjausten osalta olla vähän niin ja näin, vois joku sähköhimmeli-traktori olla aika lyhytikänen. Jotain vanhoja mallejahan nuo brasilian valtrat on, tai jotain sekoituksia; esim. se paras BT-malli näyttäis olevan T-sarjan pelleillä, rivipumppu-sisulla ja giman dyna-6 laatikolla. Luotettavuutta siellä halutaan, tai siis maksaja haluaa, kuskilta ei ehkä kysytä...
Nähdäänkö kohta sellainen että nuo kahden eri maailman koneet lähentyvät toisiaan, eli kehittyville maille enemmän mukavuuksia ja länsimaihin enemmän peruskoneita? Olisiko karvalakkimalleilla kysyntää muualla kuin Suomessa?
-
Sampo kympin valmistus aloitetaan uudelleen.Kolmepyttyisen vapaasti yskähtelevän moottorin löytyminen aiheuttaa päänvaivaa.
Kympissä oli nelipyttyinen kone, mikä ei yskähdellyt, vaan kiljui. Perkins A4.107 ja 3000 rpm.:o
Kunhan eivät aloita 500 valmistusta uudelleen... >:(
-
http://www.mahindratractor.com/tractor-mechanisation-solutions/implements/harvester
Tuossa olis sammon uusi comia C0,12
Jos tuo on lähtötaso niin kyllä se 580-taso on jo suuri harppaus eteenpäin. Ei noille markkinoille pysty mitään 100k€:n laitteita myymään..
-
eikös noita vanhoja sampoja viety jonnekin muualle osian ja paikalliset sitten kasasivat net ja ajelivat tyytyväisinä? monasti juuri tuolla kehitysmaissa ei tarvita mitään hienoja desing tuotteita vaan käyttökoneita joita on helppo käyttää ja helppo huoltaa. eiks net brasilian valtutkin ole vanhojen malleja? ja hyvin kelpaavat.
On aika isot erot länsimarkkinoiden ja kehitysmaiden koneiden välillä, länsikoneissa kaikki herkut ja mukavuudet luotettavuuden kustannuksella? Tuolla kaukana voi huollon ja korjausten osalta olla vähän niin ja näin, vois joku sähköhimmeli-traktori olla aika lyhytikänen. Jotain vanhoja mallejahan nuo brasilian valtrat on, tai jotain sekoituksia; esim. se paras BT-malli näyttäis olevan T-sarjan pelleillä, rivipumppu-sisulla ja giman dyna-6 laatikolla. Luotettavuutta siellä halutaan, tai siis maksaja haluaa, kuskilta ei ehkä kysytä...
Nähdäänkö kohta sellainen että nuo kahden eri maailman koneet lähentyvät toisiaan, eli kehittyville maille enemmän mukavuuksia ja länsimaihin enemmän peruskoneita? Olisiko karvalakkimalleilla kysyntää muualla kuin Suomessa?
Meneehän ne peruskoneet kaupas pitkin Eurooppaa, mutta niitten mainostaminen ei kannata, etenkin jos tr.n tehdashinta ilman suunittelua on melkein sama, mutta uutuudella tehdään se myyntiorganisaationkin kate. (emmehän me tiedä, vaikka nämä portaatomat de lux muovi mallit olisi edullisempia tehdä kiinan palikoista, kuin perinteinen rautaratas traktori)
Ja varmaan tr-teollisuudessakin on sama sääntö kuin auto puolella, että "puolet" tuloista pitää tulla jälkimarkkinoinnista. Eli huolto ja varaosat. Siihen kestävä perus traktori ei sovellu, mutta vikakoodia heittävä portaaton on oiva peli. Kun viljelijä sormi suussa odottaa huotomiestä pellonlaidalla, kun nostolaite ei toimi tai tr. ei liiku.
Kyllä kauppias osaa ottaa rahat sieltä siltä, joka kuvittelee pystyvänsä maksamaan ties minkä hilavitkuttimen.
-
Yleisötilaisuus tehtaalla tänään! ;)
http://www.satakunnankansa.fi/satakunta/ensimmaiset-norsut-saapuivat-porin-puimuritehtaalle/
-
;D ;D ;D ;D ;Dkerranki asiallisesti tehty uutinen! turbaani liimattu kattoon...
-
Voisi kuvitella että joku viimeinen päivitysversio jostain 2045 voisi nykyään olla aika peli tuolla intiassa.
-
https://www.youtube.com/watch?v=fzvSOt8Ve9E
Tuosta Eteläkorealainen peli myyntiin Sampon nimellä, uusin versio tosin rumempi saastehimmeleiden ja uuden moottorin takia. Mutta luultavasti hyvä peli. :D
-
Sampo kympin valmistus aloitetaan uudelleen.Kolmepyttyisen vapaasti yskähtelevän moottorin löytyminen aiheuttaa päänvaivaa.
Kympissä oli nelipyttyinen kone, mikä ei yskähdellyt, vaan kiljui. Perkins A4.107 ja 3000 rpm.:o
Kunhan eivät aloita 500 valmistusta uudelleen... >:(
2020 pitää olla Euro 6 päästöt täyttävät moottorit uusissa myytävissä koneissa. Eihän siihen kovin pitkäaika ole, joten epäilen etteivät kovin huonolla nokivasaralla aloita valmistusta.
-
Sampo kympin valmistus aloitetaan uudelleen.Kolmepyttyisen vapaasti yskähtelevän moottorin löytyminen aiheuttaa päänvaivaa.
Kympissä oli nelipyttyinen kone, mikä ei yskähdellyt, vaan kiljui. Perkins A4.107 ja 3000 rpm.:o
Kunhan eivät aloita 500 valmistusta uudelleen... >:(
2020 pitää olla Euro 6 päästöt täyttävät moottorit uusissa myytävissä koneissa. Eihän siihen kovin pitkäaika ole, joten epäilen etteivät kovin huonolla nokivasaralla aloita valmistusta.
Intiaa ei koske mitkään euro kuutoset.
-
Sampo kympin valmistus aloitetaan uudelleen.Kolmepyttyisen vapaasti yskähtelevän moottorin löytyminen aiheuttaa päänvaivaa.
Kympissä oli nelipyttyinen kone, mikä ei yskähdellyt, vaan kiljui. Perkins A4.107 ja 3000 rpm.:o
Kunhan eivät aloita 500 valmistusta uudelleen... >:(
2020 pitää olla Euro 6 päästöt täyttävät moottorit uusissa myytävissä koneissa. Eihän siihen kovin pitkäaika ole, joten epäilen etteivät kovin huonolla nokivasaralla aloita valmistusta.
Intiaa ei koske mitkään euro kuutoset.
Eihän heidän ole pakko, mutta itseppähän ovat päättäneet niin. Luultavasti ovat allekirjoittaneet ilmastosopimuksen jossa määritellään standardit ja aikataulut
-
Näiden intialaisten touhut vetävät miltei vertoja rättipäiden driftingeille.
https://www.youtube.com/watch?v=ROrOjuTYkmo&ebc=ANyPxKrdeCfA1L5ypr4wIxuNTMkRNbBVnsrYXFXP9sKdqF1_q6fnJZZ0iaY0GVorys6-Rs6ugBWmWzmG3o2aYVZ4pagIjKmHTA
-
Dieselmoottorien taru alkaa olla lopussa, jos niitä poiskytkettyjä eurolaitteita aletaan ratsaamaan tuolla katsastuksissa ja liikenteessä. Bensakoneet ovat jo vähäpäästöisempiä kohta, ja paremminkin luotettavia.
Olihan Ameriikassa bensakoneisia traktoreita pitkälle 1970-luvulle asti. Kyllä niihinkin säätäjä saadaan, ja suoritusarvot olivat aik samat. Suomi on niitä maita, joissa subventoidaan dieselpolttoaineita pienemmällä verolla kuin bensiiniä. Jos sitä nyt subventoinniksi voidaan kutsua.
-SS-
-
Näiden intialaisten touhut vetävät miltei vertoja rättipäiden driftingeille.
https://www.youtube.com/watch?v=ROrOjuTYkmo&ebc=ANyPxKrdeCfA1L5ypr4wIxuNTMkRNbBVnsrYXFXP9sKdqF1_q6fnJZZ0iaY0GVorys6-Rs6ugBWmWzmG3o2aYVZ4pagIjKmHTA
Saakeli että tekee pahaa kattella kuinka toiset koheltaa.
-
Näiden intialaisten touhut vetävät miltei vertoja rättipäiden driftingeille.
https://www.youtube.com/watch?v=ROrOjuTYkmo&ebc=ANyPxKrdeCfA1L5ypr4wIxuNTMkRNbBVnsrYXFXP9sKdqF1_q6fnJZZ0iaY0GVorys6-Rs6ugBWmWzmG3o2aYVZ4pagIjKmHTA
Saakeli että tekee pahaa kattella kuinka toiset koheltaa.
Ei mitään järkeä eikä itsesuojeluvaistoa. Vaikka maalta ovatkin niin maalaisjärki löytyy korkeintaan sanakirjasta.
Näköjään oikea työntekokin sellaista kohellusta että:
https://www.youtube.com/watch?v=4nx_sAgVNCE
https://www.youtube.com/watch?v=i5FNF9VCQyQ&ebc=ANyPxKqhyVddtgoEH3_TbVHN4QYE8IFirfKKQ728RjeuIcy9Dhs9khh1-zif_o05JRxeXCsFIlyPscKH3LQ5VWB1Uv5t-NTzEQ
Mutta Mahindrasta puheen ollen, saadaankohan mekin kohta nauttia tällaisista mainoksista Sampon puimureista:
https://www.youtube.com/watch?v=s0VbqQjBg3Q
Ja tämä siis Mahidra USA:n viralliselta kanavalta, niin läppä video ettei todeksi uskoisi.
-
Näiden intialaisten touhut vetävät miltei vertoja rättipäiden driftingeille.
https://www.youtube.com/watch?v=ROrOjuTYkmo&ebc=ANyPxKrdeCfA1L5ypr4wIxuNTMkRNbBVnsrYXFXP9sKdqF1_q6fnJZZ0iaY0GVorys6-Rs6ugBWmWzmG3o2aYVZ4pagIjKmHTA
Saakeli että tekee pahaa kattella kuinka toiset koheltaa.
Tahtoo ite mukaan? ;D
-
Ojalan Intian serkku sanois; ylivoimaasta. https://www.youtube.com/watch?v=42cCjiFI-ew :D
https://www.youtube.com/watch?v=VAUmOaZJpYs
Mahindra. Rise. 8)
-
Toi hytti on näissä suunniteltu 50-luvun suomalaisiin olosuhteisiin... :D