Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: malanko - 19.03.16 - klo:11:06
-
Onko tietoa, minkälainen tulee olemaan?
-
Onko tietoa, minkälainen tulee olemaan?
Metsään liian pieni ,kyllä N on paras sinne.
-
No se on tämä ochard sarja ja sitten pikku ännät.
-
Kyllä a sarjalle tietty kysyntä tulee olemaan maatiloilla. Ännä sarja on vaan liian hifistelty monelle. Sitten se valitettava totuus eli runkotankki ja akkukotelo on väärässä paikkaa kaikissa uusissa raktoreissa. Ne olisi joissakin malleissa saatava pysymään rungon yhteydessä.
-
kyllä noi hifistely mallit alkaa olla liian monimutkasia pieneen pyörittelyyn... kuittaus ja muut toiminnot lisäks... peruskonetta alkaa kaipaamaan kohta moni.
-
kyllä noi hifistely mallit alkaa olla liian monimutkasia pieneen pyörittelyyn... kuittaus ja muut toiminnot lisäks... peruskonetta alkaa kaipaamaan kohta moni.
Taidetaan niitä jo nyt kaivata ;D ...joka maastullis ostopuolella haussa kuustonninen metso. Vähillä tunnilla olevat metsot myydään netissä muutamassa päivässä. 2019 vaaditaan Tier 5 moottorit, ja se tarkoittanee että DPF löytyy joka koneesta :o Alkaa olla viimeset hetket hommailla pieniä koneita ilman DPF:ää. Jännä nähdä nouseeko käytettyjen vallujen hinnat edelleen lisää tuossa vaiheessa ::)
-
Saisi uusi A olla perusolemukseltaan jotakin vanhan 505:n ja nykyisen Hitech-A:n väliltä, runkotankki 505:sta, akseliväli nykyisestä A:sta ja hytti jotakin siltä väliltä, siinä olisi peruskoneen palikat kohdallaan. Melutasoa alaspäin ja metsähytti vakioksi ilman liian hienoja virityksiä.
-
mutta kuka tuollaisen nykyään ostaisi? kun tahtoo olla että nuo vanhat peruskoneet alkaa olla jo kolmoskoneita tiloilla....niillä vaan kyllä tehty kohta enemmän kuin näillä uusilla töitä..
-
Valtra B. Ja koska siinä on normaali vaihteisto, niin sen tarkempi nimi on Valtra B-Rappu
-
Agco Centauron pohjalta? MF 4700-sarjassa yhtäläisyyttä, olisiko jo?
-
Onko tietoa, minkälainen tulee olemaan?
Metsään liian pieni ,kyllä N on paras sinne.
Juutuubia kun katselee, niin A:ta käytetään monenlaisissa metsähommissa. Useinmiten touhu vaikuttaa silkalta koneen särkemiseltä. Ilmeisesti kuitenkin ulkomailla on jonkunlainen suosio metsäkäytössä.
-
En tiedä minkälainen sielä on mutta proto oli kesän puolella tulossa. Lähetin sinne protopajalle 4 sivua käyttäjäkokemuksia, eli mikä asia mietityttää kaikkine aukikertomisineen luettavaksi, mielellään ottivat.
-
Mitä tuota nyt paljoa suunnittelemaan. Otetaan mettoo josta vähän lyhennetään runkotankkia ja saadaan etuakseli nokalle akselivälin pitenemättä. Ja vaikka12/12 laatikko hinnat alkaen versiossa.
Se uus on kumminkin joku itäeuroopassa valmistettava räpätin.
-
Agco Centauron pohjalta? MF 4700-sarjassa yhtäläisyyttä, olisiko jo?
liiiian yksinkertane
-
No se on tämä ochard sarja ja sitten pikku ännät.
Orchard -sarja nimensä mukaan hedelmätarhoille, pieniä sekasikiöitä metsään turha alkaa säveltämään. Tehkööt Ännistä risukoissa ja kannon päällä kiikkujia, lähtökohta parempi.
-
Taitaa olla jonkinverran haastetta tiedossa, kun tommoseen nurkka&pihakoneeseen aletaan sovittaan DPF:ää. Talvella pakkasessa siirellään muutamaa paalia eikä kone käy oikeen ikinä kuumana pitkiä aikoja. Millä estät, että DPF ei ole umpitukossa ekan talven jälkeen. Kunnei noita ole autoissakaan saatu pelaan pätkäajossa, niin kuin traktorissa sitten :o No, lastun vääntäjille on projektia tiedossa, kun moottorinohjaukset väännetään uusiksi ja DPF:t heitetään lepikkoon.
-
Agco Centauron pohjalta? MF 4700-sarjassa yhtäläisyyttä, olisiko jo?
liiiian yksinkertane
Just näin, toi 4700-sarja on ihan kehitysmaamalli, tai no, koppimallissa jo paljon sähköllä ohjattu. Valinnaisena hydr. suunnanvaihtaja. Tosin vain 95 heppaa ja ei mahdollisuutta ls-hydrauliikkaan.
Parempi kokoluokka olisi Massikalta 5700-sarja tai sitten pikku-N4. Massikka painaa alta viiden tonnin, valtra vähän päältä. Tehoja 130 ja 115 heppaa, neloskoneet. Eli N104 voisi olla hyvä lähtökohta, sitä vain yksinkertaisemmaksi ja pienemmäksi... Näyttää vaan siltä että käytettävissä olevat osat uuteen A:han on just tuon 4700-sarjan osat ja sitten seuraavat on jo N:nän osat. Ettei juuri N104 hitekki olisi tehty vanhan aakkosen korvaajaksi? Mutta jos kerta proto on rakenteilla niin tiedä sitten...
Onhan muuten tuosta 4700-Massikasta jo "metsäversiokin" olemassa, täysrunko ja puskulevy ;D
https://www.youtube.com/watch?v=Fzv6kPM7OqA
-
Noilla isoilla on sekä perus-pelkistetty ja kaikilla varusteilla, samaa kokoluokaa. Esm. Nyysky, perus;
http://www.agritek.fi/files/agritek/newholland_tekniset_tiedot/TD5_2015.pdf
https://issuu.com/sgngroup/docs/new_holland_td5_traktoriesite
Minkä fiiatin pohjalta tää nyt on?
Parempi, etuakseli ja hytti jousitus, 16x16 semi-powershift autoshiftillä, vastaa pitkälti ts100 es kokonsa puolesta
http://assets.cnhindustrial.com/nhag/nar/en-us/assets/pdf/agricultural-tractors/t5-tier-4b-brochure-us-en.pdf
Tää on tullossa, on se nykyinen t5 paremilla varusteilla hieno sekin.
https://issuu.com/sgngroup/docs/issuu_2014_aineisto_new_holland_esi?e=10098542/7850207
Samaa on muillakin isoilla valmistajilla.
.... jos sais 6600 5l powerstar moottorilla jostain mexikosta tai escort tai farmtrac merkisenä.....
-
Agco Centauron pohjalta? MF 4700-sarjassa yhtäläisyyttä, olisiko jo?
liiiian yksinkertane
Just näin, toi 4700-sarja on ihan kehitysmaamalli, tai no, koppimallissa jo paljon sähköllä ohjattu. Valinnaisena hydr. suunnanvaihtaja. Tosin vain 95 heppaa ja ei mahdollisuutta ls-hydrauliikkaan.
Parempi kokoluokka olisi Massikalta 5700-sarja tai sitten pikku-N4. Massikka painaa alta viiden tonnin, valtra vähän päältä. Tehoja 130 ja 115 heppaa, neloskoneet. Eli N104 voisi olla hyvä lähtökohta, sitä vain yksinkertaisemmaksi ja pienemmäksi... Näyttää vaan siltä että käytettävissä olevat osat uuteen A:han on just tuon 4700-sarjan osat ja sitten seuraavat on jo N:nän osat. Ettei juuri N104 hitekki olisi tehty vanhan aakkosen korvaajaksi? Mutta jos kerta proto on rakenteilla niin tiedä sitten...
Onhan muuten tuosta 4700-Massikasta jo "metsäversiokin" olemassa, täysrunko ja puskulevy ;D
https://www.youtube.com/watch?v=Fzv6kPM7OqA
Niin, eihän tuo A-sarja tarkoita että se olisi täysin yhteneväinen Fergun 4700-sarjan kanssa. Mutta Agco Centauro-projekti on jo yli 5 vuotta sitten lyöty lukkoon, nin miten helppoa olisi yhdistää moottori ja voimansiirto. Aika näyttää joko nyt?
-
Agco Centauron pohjalta? MF 4700-sarjassa yhtäläisyyttä, olisiko jo?
liiiian yksinkertane
Just näin, toi 4700-sarja on ihan kehitysmaamalli, tai no, koppimallissa jo paljon sähköllä ohjattu. Valinnaisena hydr. suunnanvaihtaja. Tosin vain 95 heppaa ja ei mahdollisuutta ls-hydrauliikkaan.
Parempi kokoluokka olisi Massikalta 5700-sarja tai sitten pikku-N4. Massikka painaa alta viiden tonnin, valtra vähän päältä. Tehoja 130 ja 115 heppaa, neloskoneet. Eli N104 voisi olla hyvä lähtökohta, sitä vain yksinkertaisemmaksi ja pienemmäksi... Näyttää vaan siltä että käytettävissä olevat osat uuteen A:han on just tuon 4700-sarjan osat ja sitten seuraavat on jo N:nän osat. Ettei juuri N104 hitekki olisi tehty vanhan aakkosen korvaajaksi? Mutta jos kerta proto on rakenteilla niin tiedä sitten...
Onhan muuten tuosta 4700-Massikasta jo "metsäversiokin" olemassa, täysrunko ja puskulevy ;D
https://www.youtube.com/watch?v=Fzv6kPM7OqA
Niin, eihän tuo A-sarja tarkoita että se olisi täysin yhteneväinen Fergun 4700-sarjan kanssa. Mutta Agco Centauro-projekti on jo yli 5 vuotta sitten lyöty lukkoon, nin miten helppoa olisi yhdistää moottori ja voimansiirto. Aika näyttää joko nyt?
Kun tuosta Centurion-mallistosta on meinattu tehdä kolme eri kokoa: C1 -kevyt, C2/C3 - medium ja C3/C4 -raskas, niin oliskos uusi aakkonen tuota raskasta ääripäätä, C4 eli jotain 130 heppaa?
Tuo 4700 taas voisi olla C3, tietääkö kukaan onko tuosta Centurionista jo tehty isompaa mallia eli yli sataheppaista?
Esim. tuosta näkyy sivulla 33 Centurion-suunnitelmaa, kuvissa mukana vanha aakkonen korvattavien joukossa:
http://media.corporate-ir.net/media_files/irol/10/108419/AGCO_quarterly/Investor_briefing__CEO-4Q10.pdf
-
Mitä tuota nyt paljoa suunnittelemaan. Otetaan mettoo josta vähän lyhennetään runkotankkia ja saadaan etuakseli nokalle akselivälin pitenemättä. Ja vaikka12/12 laatikko hinnat alkaen versiossa.
Se uus on kumminkin joku itäeuroopassa valmistettava räpätin.
Voi kun älyäisivät laittaa turbiinikytkimen optioksi tuommoiseen pikkukoneeseen. Minusta sopisi tuollaiseen nurkkakoneeseen kevyttoimisen mekaanisen kytkimen kera paremmin kuin sähköinen suunnanvaihto ja pikavaihde.
-
Noilla isoilla on sekä perus-pelkistetty ja kaikilla varusteilla, samaa kokoluokaa. Esm. Nyysky, perus;
http://www.agritek.fi/files/agritek/newholland_tekniset_tiedot/TD5_2015.pdf
https://issuu.com/sgngroup/docs/new_holland_td5_traktoriesite
Minkä fiiatin pohjalta tää nyt on?
Parempi, etuakseli ja hytti jousitus, 16x16 semi-powershift autoshiftillä, vastaa pitkälti ts100 es kokonsa puolesta
http://assets.cnhindustrial.com/nhag/nar/en-us/assets/pdf/agricultural-tractors/t5-tier-4b-brochure-us-en.pdf
Tää on tullossa, on se nykyinen t5 paremilla varusteilla hieno sekin.
https://issuu.com/sgngroup/docs/issuu_2014_aineisto_new_holland_esi?e=10098542/7850207
Samaa on muillakin isoilla valmistajilla.
.... jos sais 6600 5l powerstar moottorilla jostain mexikosta tai escort tai farmtrac merkisenä.....
Jos Valtra meinaa uutta aakkosta vielä tuoda markkinoille niin olisiko tuo T5 hyvä vertailukohde?
Mielestäni hyvän kokoinen, alta viiden tonnin painonen, semipowershift, 80ltr./min, jousitettu etuaksila lisävarusteena ym.
Tosin tuleeko se silti olemaan se paras "yleiskone" maatiloille jossa ajetaan pellolla ja metsässä..? Veikkaan että käy niin että siinä ei ole tasaista pohjaa vaan siellä risteilee letkuja, putkia tai piuhoja.
Samaten koppi on varmaan niin muovitäytteinen ettei penkkiä saa järkeväästi ympäri. Niin ja ne ketjut, jos ne vielä saakin paikalleen niin sitten ajossa ne syö piuhoja poikki ja rikkoo löpö- tai ureatankin :-\
Niin, siis jos nyt joku haluaa ketjuilla ajella, näyttää jakavan mielipiteitä ;D
-
Agco Centauron pohjalta? MF 4700-sarjassa yhtäläisyyttä, olisiko jo?
liiiian yksinkertane
Just näin, toi 4700-sarja on ihan kehitysmaamalli, tai no, koppimallissa jo paljon sähköllä ohjattu. Valinnaisena hydr. suunnanvaihtaja. Tosin vain 95 heppaa ja ei mahdollisuutta ls-hydrauliikkaan.
Parempi kokoluokka olisi Massikalta 5700-sarja tai sitten pikku-N4. Massikka painaa alta viiden tonnin, valtra vähän päältä. Tehoja 130 ja 115 heppaa, neloskoneet. Eli N104 voisi olla hyvä lähtökohta, sitä vain yksinkertaisemmaksi ja pienemmäksi... Näyttää vaan siltä että käytettävissä olevat osat uuteen A:han on just tuon 4700-sarjan osat ja sitten seuraavat on jo N:nän osat. Ettei juuri N104 hitekki olisi tehty vanhan aakkosen korvaajaksi? Mutta jos kerta proto on rakenteilla niin tiedä sitten...
Onhan muuten tuosta 4700-Massikasta jo "metsäversiokin" olemassa, täysrunko ja puskulevy ;D
https://www.youtube.com/watch?v=Fzv6kPM7OqA
Niin, eihän tuo A-sarja tarkoita että se olisi täysin yhteneväinen Fergun 4700-sarjan kanssa. Mutta Agco Centauro-projekti on jo yli 5 vuotta sitten lyöty lukkoon, nin miten helppoa olisi yhdistää moottori ja voimansiirto. Aika näyttää joko nyt?
Kun tuosta Centurion-mallistosta on meinattu tehdä kolme eri kokoa: C1 -kevyt, C2/C3 - medium ja C3/C4 -raskas, niin oliskos uusi aakkonen tuota raskasta ääripäätä, C4 eli jotain 130 heppaa?
Tuo 4700 taas voisi olla C3, tietääkö kukaan onko tuosta Centurionista jo tehty isompaa mallia eli yli sataheppaista?
Esim. tuosta näkyy sivulla 33 Centurion-suunnitelmaa, kuvissa mukana vanha aakkonen korvattavien joukossa:
http://media.corporate-ir.net/media_files/irol/10/108419/AGCO_quarterly/Investor_briefing__CEO-4Q10.pdf
Siellähän se vanha Aakkonen tosiaan vilahti kuvissa. C3/C4? Hintaa pitää saada puristettua, common platform-tulee entistä enemmän kuvioihin.
-
Mitä tuota nyt paljoa suunnittelemaan. Otetaan mettoo josta vähän lyhennetään runkotankkia ja saadaan etuakseli nokalle akselivälin pitenemättä. Ja vaikka12/12 laatikko hinnat alkaen versiossa.
Se uus on kumminkin joku itäeuroopassa valmistettava räpätin.
Voi kun älyäisivät laittaa turbiinikytkimen optioksi tuommoiseen pikkukoneeseen. Minusta sopisi tuollaiseen nurkkakoneeseen kevyttoimisen mekaanisen kytkimen kera paremmin kuin sähköinen suunnanvaihto ja pikavaihde.
Pieniin änniin sen saa: N104-N124, aakkoseen sitä ei saanut mutta jo mezzon sen sai...? Mezzoonhan sai myös twintrac:in joten olisiko parempi etsiä uutta mezzoa kuin uutta aakkosta?
Voi käydä niin että turbiinin ymppääminen tuohon centurion-runkoon olisi niin kallis ratkaisu ettei sitä tehdä, vaikka se sopisi siihen kuin nenä päähän.
-
Siellähän se vanha Aakkonen tosiaan vilahti kuvissa. C3/C4? Hintaa pitää saada puristettua, common platform-tulee entistä enemmän kuvioihin.
Just, hinta tulee ratkaisemaan mitä siihen tulee, sen pitää olla "halpa"...
-
Puimurissa sen näki jo! Kaffe kupin ääressä kysytään kommalla värillä maalataan? Vihreällä vai punaisella jos Sampo ei kelpaa!
-
Noilla isoilla on sekä perus-pelkistetty ja kaikilla varusteilla, samaa kokoluokaa. Esm. Nyysky, perus;
http://www.agritek.fi/files/agritek/newholland_tekniset_tiedot/TD5_2015.pdf
https://issuu.com/sgngroup/docs/new_holland_td5_traktoriesite
Minkä fiiatin pohjalta tää nyt on?
Parempi, etuakseli ja hytti jousitus, 16x16 semi-powershift autoshiftillä, vastaa pitkälti ts100 es kokonsa puolesta
http://assets.cnhindustrial.com/nhag/nar/en-us/assets/pdf/agricultural-tractors/t5-tier-4b-brochure-us-en.pdf
Tää on tullossa, on se nykyinen t5 paremilla varusteilla hieno sekin.
https://issuu.com/sgngroup/docs/issuu_2014_aineisto_new_holland_esi?e=10098542/7850207
Samaa on muillakin isoilla valmistajilla.
.... jos sais 6600 5l powerstar moottorilla jostain mexikosta tai escort tai farmtrac merkisenä.....
Jos Valtra meinaa uutta aakkosta vielä tuoda markkinoille niin olisiko tuo T5 hyvä vertailukohde?
Mielestäni hyvän kokoinen, alta viiden tonnin painonen, semipowershift, 80ltr./min, jousitettu etuaksila lisävarusteena ym.
Tosin tuleeko se silti olemaan se paras "yleiskone" maatiloille jossa ajetaan pellolla ja metsässä..? Veikkaan että käy niin että siinä ei ole tasaista pohjaa vaan siellä risteilee letkuja, putkia tai piuhoja.
Samaten koppi on varmaan niin muovitäytteinen ettei penkkiä saa järkeväästi ympäri. Niin ja ne ketjut, jos ne vielä saakin paikalleen niin sitten ajossa ne syö piuhoja poikki ja rikkoo löpö- tai ureatankin :-\
Niin, siis jos nyt joku haluaa ketjuilla ajella, näyttää jakavan mielipiteitä ;D
Siis mä tarkoitin että on vaihtoehto ihan täysmekaanisilla vivuilla kaikki hallintalaitteet, td5 TAI nykyaikainen, kaikilla herkuilla t5. Ja molemat sama hv ja paino. Ei silleen että yks malli kaikille. Nämä uudet hienot n.100hv konella ei varmaan ole meillä markinat, itävalta ja sielläpäin päämarkkinat.
-
Noilla isoilla on sekä perus-pelkistetty ja kaikilla varusteilla, samaa kokoluokaa. Esm. Nyysky, perus;
http://www.agritek.fi/files/agritek/newholland_tekniset_tiedot/TD5_2015.pdf
https://issuu.com/sgngroup/docs/new_holland_td5_traktoriesite
Minkä fiiatin pohjalta tää nyt on?
Parempi, etuakseli ja hytti jousitus, 16x16 semi-powershift autoshiftillä, vastaa pitkälti ts100 es kokonsa puolesta
http://assets.cnhindustrial.com/nhag/nar/en-us/assets/pdf/agricultural-tractors/t5-tier-4b-brochure-us-en.pdf
Tää on tullossa, on se nykyinen t5 paremilla varusteilla hieno sekin.
https://issuu.com/sgngroup/docs/issuu_2014_aineisto_new_holland_esi?e=10098542/7850207
Samaa on muillakin isoilla valmistajilla.
.... jos sais 6600 5l powerstar moottorilla jostain mexikosta tai escort tai farmtrac merkisenä.....
New Hollandilla on sama myös muissa kokoluokissa. T6:n rinnakkaismalli on TS6, joka nimensä mukaisesti perustuu vanhaan Ford-pohjaiseen TS:ään. T7:n kaverina on TM7, joka on vastaavasti TM-sarjan kaltainen. Näitä vain ei myydä Euroopassa.
-
Niin ja yleensä sgn maahantuomat "karvalakki" mallit on kuitenkin sillä nykyaikasemalla mittaristolla ja suunanvaihtajalla, siis 12x12, ei 12x4
-
Kun tuosta Centurion-mallistosta on meinattu tehdä kolme eri kokoa: C1 -kevyt, C2/C3 - medium ja C3/C4 -raskas, niin oliskos uusi aakkonen tuota raskasta ääripäätä, C4 eli jotain 130 heppaa?
Tuo 4700 taas voisi olla C3, tietääkö kukaan onko tuosta Centurionista jo tehty isompaa mallia eli yli sataheppaista?
4700, 5700, 6700
"Prices for the new 4700 series range from about $35,000 to just over $50,000 for the 100 hp 4710 Deluxe.
The 5700 series will include two models at 100 and 110 engine hp. The overlap with the top end 4710 involves the fact that the 5700 will have a larger frame. The 6700 series will have three models at 110, 120 and 130 engine hp. We'll keep you posted. You can learn more at masseyferguson.us."
http://psndealer.com/dealersite/images/newvehicles/2016/nv1062532_1.pdf
(http://press.lectura.de/media-storage/press_releases/mf6700amelaunch(ccb).jpg)
-
Kun tuosta Centurion-mallistosta on meinattu tehdä kolme eri kokoa: C1 -kevyt, C2/C3 - medium ja C3/C4 -raskas, niin oliskos uusi aakkonen tuota raskasta ääripäätä, C4 eli jotain 130 heppaa?
Tuo 4700 taas voisi olla C3, tietääkö kukaan onko tuosta Centurionista jo tehty isompaa mallia eli yli sataheppaista?
4700, 5700, 6700
"Prices for the new 4700 series range from about $35,000 to just over $50,000 for the 100 hp 4710 Deluxe.
The 5700 series will include two models at 100 and 110 engine hp. The overlap with the top end 4710 involves the fact that the 5700 will have a larger frame. The 6700 series will have three models at 110, 120 and 130 engine hp. We'll keep you posted. You can learn more at masseyferguson.us."
http://psndealer.com/dealersite/images/newvehicles/2016/nv1062532_1.pdf
(http://press.lectura.de/media-storage/press_releases/mf6700amelaunch(ccb).jpg)
No katos vaan, vähän kun silmiä siristää ja kuvittelee tuohon hytin niin voi jo nähdä uuden Aakkosen ;D
-
Kun tuosta Centurion-mallistosta on meinattu tehdä kolme eri kokoa: C1 -kevyt, C2/C3 - medium ja C3/C4 -raskas, niin oliskos uusi aakkonen tuota raskasta ääripäätä, C4 eli jotain 130 heppaa?
Tuo 4700 taas voisi olla C3, tietääkö kukaan onko tuosta Centurionista jo tehty isompaa mallia eli yli sataheppaista?
4700, 5700, 6700
"Prices for the new 4700 series range from about $35,000 to just over $50,000 for the 100 hp 4710 Deluxe.
The 5700 series will include two models at 100 and 110 engine hp. The overlap with the top end 4710 involves the fact that the 5700 will have a larger frame. The 6700 series will have three models at 110, 120 and 130 engine hp. We'll keep you posted. You can learn more at masseyferguson.us."
http://psndealer.com/dealersite/images/newvehicles/2016/nv1062532_1.pdf
(http://press.lectura.de/media-storage/press_releases/mf6700amelaunch(ccb).jpg)
No katos vaan, vähän kun silmiä siristää ja kuvittelee tuohon hytin niin voi jo nähdä uuden Aakkosen ;D
No eikös näissä Acgon merkeissä ole jo ollutkin havaittavissa siirtyminen samaan suuntaan muotoilussa? Mähän oon sanonut että kohta mennään kaffelle ja samalla myyjä soittaa että minkä väriset pellit ja millä tarroilla. Fendt ja Ferguhan käyttää jo samaa portaatonta. Valtralla on oma portaaton ja normi aski kuten fergulla. Fergulla 4 ja 6 vaihteinen dyna. Valtralla 3 ja 5 vaihteinen. Kohta valitaan että onko 3-6 pikavaihdetta. direkti vai vario ja moottorina deutzi vai sisu diesel. pelit sen mukaan mikä tikkurilan värikartasta eniten mielyttää ja teipit lompuukin mukaan.
-
Vai siirtyisivätköhän käyttämään kaikissa traktoreissa Sisua, ainakin agendalla oli että ainakin puolet Agcon käyttämistä moottoreista olisi, nykyisellään taisi parikymmentä prosenttia mosista olla Sisuja. Saisi vielä painettua kustannuksia alas, kun ainoa mikä linjan lopussa eroaa on moottorin ja apulaitteet piilottava konemuovi. ;D
-
Vai siirtyisivätköhän käyttämään kaikissa traktoreissa Sisua, ainakin agendalla oli että ainakin puolet Agcon käyttämistä moottoreista olisi, nykyisellään taisi parikymmentä prosenttia mosista olla Sisuja. Saisi vielä painettua kustannuksia alas, kun ainoa mikä linjan lopussa eroaa on moottorin ja apulaitteet piilottava konemuovi. ;D
Sitä en tiiä onko jo Fergujen pellin alla pelkästään sisuja. Mutta eikös ainakin traktoreissa ole jo karkeasti tuo 50% toteutunut. Osassa Fendtejäkin on sisudiesel pellin alla.
-
Vai siirtyisivätköhän käyttämään kaikissa traktoreissa Sisua, ainakin agendalla oli että ainakin puolet Agcon käyttämistä moottoreista olisi, nykyisellään taisi parikymmentä prosenttia mosista olla Sisuja. Saisi vielä painettua kustannuksia alas, kun ainoa mikä linjan lopussa eroaa on moottorin ja apulaitteet piilottava konemuovi. ;D
Sitä en tiiä onko jo Fergujen pellin alla pelkästään sisuja. Mutta eikös ainakin traktoreissa ole jo karkeasti tuo 50% toteutunut. Osassa Fendtejäkin on sisudiesel pellin alla.
Ainakin 5600&5700, 6600&6700 ja 7600&7700 sarjoissa on Sisut, Fendtillä ainakin 200-sarjassa, muista en tiedä.
-
Agcon merkeistä taitaa useimmilla uusilla traktoreilla olla sisu pellin alla, kaikki challengerit, kaikki valtrat, useimmat massikat; iso 8600 ja pienet luiskanokat myös. Fendtillä 200 ja uusi 300 sarja sisulla, 3,3 ja 4,4 litraiset. Fendt X Concept hybridi-konsepti on 4,9l sisulla. Kuutosia ei fendt halua sisulta, liian juoppoja kuulemma :D
-
https://www.youtube.com/watch?v=cS6HNnszbqo
Vähän varustellumpi A verkumaisella hytällä.
-
ja tulooko tuohon aakkoseen muutakin ulkomailta kuin suuri osa?
-
https://www.youtube.com/watch?v=cS6HNnszbqo
Vähän varustellumpi A verkumaisella hytällä.
Tuohan näyttäis olevan massikka valtran vaatteilla. dyna4 vaihteisto?
-
ja sen kotimaisuus on ?? paljonkohan noissa enää on suomessa tehtyä ? olis ihan tasapuolisesti kiva tietää kun kohta ei enää tiedä ruuankaan kotimaisuusastetta..
-
http://www.valtra.com.br/produtos/tratores-linha-media/serie-a-geracao-iv
Mutta tälläisetkin löytyy.
-
http://www.valtra.com.br/produtos/tratores-linha-media/serie-a-geracao-4-hitech
Monen sortin aalaisia.
-
Verkun hytit laajemmin käytössä
http://www.valtra.com.br/produtos/tratores-linha-pesada/serie-t-cvt
-
Ja Suomi-mallin vanhemmalla hytällä:
http://www.valtra.com.br/produtos/tratores-linha-pesada/linha-bh-geracao-4
-
No johan nyt... Brasiliassa siis saa uutta A-sarjaa dyna-4 mutta täällä sitä ei saa kun keppivaihteisena?
(Niin no, koska se onkin massikka)
Ja tuosta kotimaisuudesta: A:n hytti ainakin ja ehkä pellit Suomesta, muut ulkoa. Eikös niin että uusissa aakkosissa on AWIC-moottorit missä tuo viimeinen C tarkoittaa Chinaa? Eli kiinalainen Sisu, China Sisu eli Agco Chisu Power.
-
ainakin kansi puolasta ja mäntäputket romaniasta ja kampiakseli kait kiinasta ja suuri osa brasiliasta muuta... ja kukas net apulaitteet?
-
ainakin kansi puolasta ja mäntäputket romaniasta ja kampiakseli kait kiinasta ja suuri osa brasiliasta muuta... ja kukas net apulaitteet?
Nojuu, osat tulee sieltä mistä halvimmalla saadaan mutta eikös tuo AWIC ole myös kasattu kiinassa? Että tuo A4 olisi ensimmäinen Valtra jossa ei ole Suomessa kasattua moottoria?
Ja apulaitteet, taitaa nekin tulla kaukaa kaukaa...
-
Sittenhän varaosahuolto toimii paremmin kuin koskaan kun "kotimaiseen" osia saa Alibaban ja Ebayn kautta. Heh heh.
-
eiköhän tuo jopa paikkansa pitävä... kun miettii kuin paljon jää tilatuista tuotteista tulematta remppoihin tuolta suolahen varastolta... kaveri just manas yhestäki rempasta... kone seisoo päiviä kun jossain vaiheessa jää tulematta joku laakeri tms..
-
eiköhän tuo jopa paikkansa pitävä... kun miettii kuin paljon jää tilatuista tuotteista tulematta remppoihin tuolta suolahen varastolta... kaveri just manas yhestäki rempasta... kone seisoo päiviä kun jossain vaiheessa jää tulematta joku laakeri tms..
suolahti taitaa olla niin keskellä suomea että päivässä käy sama mistä nurkasta suomea kun ottaa auton eikä mitään japanilaista alleen :) ;) :D ;D
-
No johan nyt... Brasiliassa siis saa uutta A-sarjaa dyna-4 mutta täällä sitä ei saa kun keppivaihteisena?
Kehitysmaiden kuskeille riittää keppivaihde.
-
No johan nyt... Brasiliassa siis saa uutta A-sarjaa dyna-4 mutta täällä sitä ei saa kun keppivaihteisena?
Kehitysmaiden kuskeille riittää keppivaihde.
Niin no, eikai tuo vanha A ollut syyttä niin suosittu, karvalakkimallille on täälläpäin kysyntää.
-
ja kaikki ei halua sitä elektronirojua korjattavaks siihen pyöritysvärkkiin.. joten kait noille vielä markkinoita löytyy... nörtit ostakoon niitä ohjelmoitavia halvautujia...
-
Agcon merkeistä taitaa useimmilla uusilla traktoreilla olla sisu pellin alla, kaikki challengerit, kaikki valtrat, useimmat massikat; iso 8600 ja pienet luiskanokat myös. Fendtillä 200 ja uusi 300 sarja sisulla, 3,3 ja 4,4 litraiset. Fendt X Concept hybridi-konsepti on 4,9l sisulla. Kuutosia ei fendt halua sisulta, liian juoppoja kuulemma :D
Suurten ulkomittojen takia sisun moottoreita ei voida fenttiin laittaa se on syy ei polttoaineen kulutus.
-
Agcon merkeistä taitaa useimmilla uusilla traktoreilla olla sisu pellin alla, kaikki challengerit, kaikki valtrat, useimmat massikat; iso 8600 ja pienet luiskanokat myös. Fendtillä 200 ja uusi 300 sarja sisulla, 3,3 ja 4,4 litraiset. Fendt X Concept hybridi-konsepti on 4,9l sisulla. Kuutosia ei fendt halua sisulta, liian juoppoja kuulemma :D
Suurten ulkomittojen takia sisun moottoreita ei voida fenttiin laittaa se on syy ei polttoaineen kulutus.
No niinhän se taitaa olla, Sisu ei mahdu samaan reikään kun Deutzi. Tosin Profin jutusta tuo on lainattu:
"As to whether this latest move means a future switch to AGCO Power for all Fendt tractors — previously the little 200 was the only Fendt tractor with a non-Deutz motor — the company insists it has no immediate plans. The main reason for this is that existing higher hp AGCO Power engines are said to be less economical than the current Deutz alternative. Not only that, but they're also physically larger and simply wouldn't fit in the existing 400, 700, 800 and 900 tractors. Clearly, however, this is a situation that might change in the longer term."