Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Make - 15.12.15 - klo:23:27

Otsikko: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Make - 15.12.15 - klo:23:27
Tilasin noin kuukausi sitten erään ruotsalaisvalmisteisen varaosan kotiin toimitettuna. Pariviikkoa sitten sain puhelun naisihmiseltä noin 50 km päästä ja hän kertoi saaneensa minulle kuuluvan paketin, jossa lähettäjä oli tämä ruotsalaisfirma. Soitin myyjälle ja kerroin, missä osoitteessa osani nyt luuraa. En viitsinyt lähteä sitä hakemaan kun joudun kerran kotiinkuljetuksesta maksamaankin. Tänään jakeluauto toi paketin, joka on kuormakirjan mukaan lähtenyt tehtaalta 10.12. Kuormakirjassa lukee ruotsiksi: Kuljettajan kadottama tavara, kuljetettava ilman kustannuksia. Jäiköhän se ensimmäinen osa sinne sen naisihmisen riesaksi?  :o
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Santatukki - 16.12.15 - klo:00:02
Tilasin joskus vuosia sitten firmasta x paalattua purua rekka kuorman. Aloin kysellä kuorman perään kun kuivikkeet alkoi loppumaan ja sovitusta toimituksesta oli kulunut aikaa. Myyjä lupasi toimitusta seuraavalle päivälle. Päivä meni ja meni toinekin. Uusi soitto toimituksen perään. No jo alkoi kuulumaan. Purut oli kyllä lastattu aivan oikein autoon ja odottamaan toimitusta. Mutta samalle autolle oli tullut kiireellinen ajomääräys kuljetusfirman toiseen toimipisteeseen. No kuljettaja oli tarttunut toimeen ja ajanut lastatun rekan 350 km toiseen paikkaan ja purkanut kuorman sinne. Sieltä toisesta toimipisteestä oli vain pitempi matka toimittaa purut perille. Ja ne olisi voinut purkaa matkallakin minullekin. Toimitusosoite oli siinä välissä. Purut tuli seuravana päivänä.
Ja ompahan joskus toimitettu kuorma autolla kärpäsiäkin, mutta se on toinen juttu se. ::)
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Oksa - 16.12.15 - klo:07:42
ja noista mieleen tuli tapaus jossa tilasin noin 100 kilsan päässä olevalta virmalta tavaraa ja sitten uottelin aikani ja unohinkin jo asian kunnes soitto tuli kuljetusvirmalta että haetko tavarasi? ja kun tiesin että ko. virmalla kaksi terminaalia niin kysyin kummasta..   johon sain kummallisen nimisen osoitteen ja kun kysyin että missä sellainen oikein on, sain vastauksen että rovaniemellä!!!    tavarat oli toimitettu sinne ja välimatkaa kertyi muutamia satoja kilsoja, - väärään suuntaan.                  no en hakenut ja muutaman päivän päästä tavarat sitten saapui, - naapurin pihaan!!!              kyllä on kiva kun osaavat yleensäkin lukea noita lappujaan ja sitten on nuo navit joilla kyllä osaa itekin aika harhaan.... mutta olisiko niiiiin iso vaiva käyttää jopa järkeä noissa??                        kuten posti on myös kiva hävittään tavaraa,             kuulin tuossa joitain vuosia sitten että mikkeli ja heinola kirjoitetaan samalla tavalla, monta samaa kirjainta...    tavara uottaa heinolassa ja ostaja uottaa mikkelissä ja viesti vaan ei kulje minnekään.     
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 16.12.15 - klo:10:09
En muista joko tästä vuodatin aiemmin joskus, mutta siiss..

Tilasin rehua omamyyjältä. Kirjoitettiin purkuohjeet tilaukseen, koska
toiselle siilolle navetan takana on eri tieosoite kuin virallinen navetan osoite.
Taidettiin vielä lisätä, että kuljettajan on soitettava tuloaikansa, jotta tie
on vapaana siilolle. Kaikki lisäohjeet olivat turhia, koska kuormakirjan ohjeistus-
kohtaan ei montaa sanaa mahtunut. Tästä ei myyjillä ollut mitään tietoa, vaan kirjoittivat
vaikka novellin siihen lisätietoon, jota kukaan ei voinut lukea.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: vms1 - 16.12.15 - klo:10:26
Tarttee todeta että tällähetkellä posti on ylivoimaisesti paras tavarantoimittaja isommissa erissä. Heille kun joku on opettanut puhelimen käytön. Sieltä "tyttö" soittaa edellisenä päivänä että toimitus olisi tulossa ja sitten viellä kuski soittaa noin puolta tuntia ennen kuin tuote saapuu.

Yllättävän haasteellista on saada kuskit soittamaan asiakkaille kun kärräävät tänne maaseudulle tavaraa. Olettavat kait että isäntäväki seisoo asennossa odottamassa että arvon kuski tulee tontille.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: AJL - 16.12.15 - klo:10:34
En tiedä lukeeko niitä lisätietoja ees kukaan kuski, Joillaan on vaan ihme tapa että jos tilatessa sanoo että soittasivat hyvissä ajoin, kun ovat tuomassa. Että kun on lukossa esim. halli tai polttoöljy pytty. Niin sitten soittavat kuitenkin vasta siitä hallin edestä. Apulanta ja siemen kuskit kyllä ilmottavat nykysin jo edellisenä päivänä, että siitä pisteet heille.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Mr. M - 16.12.15 - klo:10:46
Joskus ulkomailta tilatessa pientä pakettia ihmetyttää loppukuljetuksen logiikka, kun isolla Transpointin nupilla kannattaa syrjäkylille kuskata kirjepostissa kulkevaa tavaraa. Joskus kuskit on tosin matkalta soittaneet, että oisko kylille asiaa, ettei heidän tarvitsisi isolla autolla mutkaa tehdä.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: antti-x - 16.12.15 - klo:11:04
Pari kuukautta sitten rekka toi Delavalin köykäisen mutta aika ison pahvilaatikon. Laatikon sisällä oli paljon fylliä ja tosi pieni pahvilaatikko. Pienen laatikon sisällä oli minigrip pussissa pieni kuminen O-rengas. Enkä tiedä mihin se O-rengas kuulu.  :-[
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Rockmaple - 16.12.15 - klo:11:09
Mänttilässä (=Mäntsälä) tehdään  valaisimia, samaan kylään rakennettiin iso logistiikkakeskus. Työmaalle tarvittiin lampputehtaalta muutama trukkilavallinen valaisimia. Kiitolinja haki kuorman, kuskasi pääkaupunkiseudulle, purki kuorman terninaaliin, lastattiin toiseen autoon, kuljetettiin Lahteen, purettiin Elektro-Skandian varastoon, paketteihin liimattiin uudet osoitetarrat, Kiitolinja nouti nouti lavat ja kuskasi pääkaupunkiseudulle terminaaliin, mistä ne lastattiin toiseen autoon joka vei ne työmaalle.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Rampe - 16.12.15 - klo:11:27
Postin pakettipalvelukin toimii nykyisellään melko hyvin. Muutama sata kpl lähtevää vuodessa ja olisko yksi ongelma keskimäärin vuodessa. Ei aina sitäkään. Tarkoitan, että paketti lähtee johonkin sivuraiteille seilaamaa. Löytyy yleensä hetken päästä. Vastaanottajilla enemmän ongelmia noutoilmoitusten kanssa. Paperinen hukkuu ja tekstiviestillä mennyttä ei lueta. Sitten kiukkuisia puheluita, että et oo vissiin ees lähettäny  ;D

Toki ei mh:ssakaan moitittavaa. Tai toki se, että täällä sivummassa konttori on huonosti auki. Vain viikolla tietyn ajan.

Molemmissa näissä ja muissakin kotimaan rahdeissa saisivat hintoja halpuuttaa. Kallista on kotimaan sisäinen verrattuna ulkomailta tuleviin rahteihin  ::)
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Timangi - 16.12.15 - klo:11:32
Reilu kymmenen vuotta sitten tilasin eräältä suomalaiselta maahantuojalta lähemmäs sadallatonnilla erilaisia työkaluja ja pari autonosturia.
Nosturit piti saada ennen hallin lattian valamista upotettua maahan ja niiden toimitusta odotin ja odotin kunnes kyselin lähes kuukauden odottelun perään että missä ovat... Luulivat minun jo saaneen ne ja sitten alkoi tutkinta ja selvitys missä ne ovat.
Soittelivat kaikki muut paikat läpi jonne olivat kalustoa myyneet niin minun kaksi nosturia löytyi kajaanista rakenteilla olevan korjaamon pihasta usean sadankilometrin päästä. No ei siinä mitään...nostureille uusi oikea toimitusosoite ja rahtikirjaan maininta että soittaa kun tulossa että tiedän hommata kuormaajan paikalle kun autonosturit painoi lähemmäs kolmetonnia kappale. Sain soiton kuskilta että missä sitä ollaan että kuljetus olisi nyt pihassa....huoh kun vaikea soittaa ajoissa. Kiiruhdin sitten kotiin ja mistä löysinkään kuskin...se oli menny omin lupineen tyhjään tupaan ja istui olohuoneen pöydässä lukemassa päivän lehteä...kas kun ei ollu kahvia sentään keittäny!? Enkä minä niin nopealla ilmoituksella saanut kuormaaja omalle tontille hommattua niin jouduin ajattamaan kuskin paikalliselle metallipajalle jossa isommalla trukilla nostettiin nosturit kyytiltä ja sitten omalla kalustolla sieltä omalle tontille. Onneksi vaiva palkittiin huimalla (ovh 80e) arvoisella ominaispainokiikarilla ;D
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: navettapiika - 16.12.15 - klo:11:58
Nyt olen huomannut hyvän konstin, millä rekkakuskit saa soittamaan ennen pihaan kurvaamista. Kerron aina myyjälle tai  tai toimittajalle, että pihassa on iso-koira vapaana, että jos soittaisivat ennen tuloa..jopa Lauhaluoman kuski soittaa monta tuntia ennen, että saisiko sen koiran kiinni..  :)
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Naturalis - 16.12.15 - klo:14:30
jopa Lauhaluoman kuski soittaa monta tuntia ennen, että saisiko sen koiran kiinni..  :)
Jos se pelkää että piski syö kuormasta... :)
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: päiviö - 16.12.15 - klo:14:51
                  no en hakenut ja muutaman päivän päästä tavarat sitten saapui, - naapurin pihaan!!!         

itsekkin tullut noita ajohommia tehtyä joskus, ja syrjäkylillä riesana oli toisinaan talonumeroiden puuttuminen. (siellä kun kaikki tuntee kaikki jne.)  toisinaan ei ollut edes nimeä postilaatikossa, vastaanottaja toki antanut luvan jättää tavarat pihaan. mutta kun koitat soittaa uudestaan että mikä talo niin eihän sillon kukaan vastaa.. siitä sitte arvalla romut pihaan ja kolmen tunnin päästä soi puhelin "miks jätit ne naapuriin!?"  >:(  tai jos ei uskaltanu jättää niitä pihalle ni siitähän sota vasta sytty
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Oksa - 16.12.15 - klo:16:14
juuri tuo että mun sopparissa soutto tuntu ennen saapumista on niiiiiin vaikeaa noille vatipäille!   just ite kanssa tuon kanssa paininu kun itekseen toimin niin ei aina paikalla kun jumalanlähetti paikalla.  tuo on niiin tätä päivää....   nyt ottanu sen asenteen et on ruokatunti kun just nyt en kerkii , oota tunti niin tuun!
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: klapikasa - 16.12.15 - klo:16:29
Niin tuttua. Firmaan tulee paljon tavaraa ja kun ei vaan hallilla ei ole ketään päivisin eikä koneita millä purkaa. Vaikka miten laittaa soitto ennen niin sittaa vasta pihalta ja joku pitää mennä jostain työmaalta purkaamaan kuorman. 

Pari vuotta sitten tilasin tavaraa ulkomailta, lähetti vaan käveli sisään  ja seisoi sanomatta mitään pukuhuoneessa kun vaimo oli suihkussa. Vaimo huusi kunnolla ja lähetti juoksi ulos autoon.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: TDK - 16.12.15 - klo:16:39
Ihan turhaan kuskeja haukutte. Vaikka kuinka lukisitte toimintaohjeet kuinka teidän pihassa tuleetoimia sille lähettäjälle/juitsarille nii ei se niitä tietoja kuitenkaan sille kuskille anna. Kattokaas ku ei ole sen juitsarin ongelma miten sielä suorittava porras pärjäilee.Niitä kiinnosta muu ku mahollisimman monta kuormaa per auto per päivä. Mullekki on ehoteltu että kippaa tiilikuorma pihaan matoksi. Ei ollu kukaan ilmottanu että tulossa ollaan ja mun papereissa luki että rakennusliikkeen varastolle. Eipä sitte ollukkaan ku jonku navetan pihaan...
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: TDK - 16.12.15 - klo:16:40
Tarttee todeta että tällähetkellä posti on ylivoimaisesti paras tavarantoimittaja isommissa erissä. Heille kun joku on opettanut puhelimen käytön. Sieltä "tyttö" soittaa edellisenä päivänä että toimitus olisi tulossa ja sitten viellä kuski soittaa noin puolta tuntia ennen kuin tuote saapuu.

Yllättävän haasteellista on saada kuskit soittamaan asiakkaille kun kärräävät tänne maaseudulle tavaraa. Olettavat kait että isäntäväki seisoo asennossa odottamassa että arvon kuski tulee tontille.
Onko postilla autoissa aura keulassa ja hiekotin perässä?

Yleensä yrityksillä on joku arvon varastomies odottamassa autoa.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: ilkka - 16.12.15 - klo:17:23
Ihme nillitystä.

Kuskit odottelee olkkarissa tai pukuhuoneessa (pesuhuoneen eteisessä???). Pitäkää ovet lukossa. Niin yksinkertaista se on.

Jos ei itse olla paikalla niin jätetään selkee "lappu" verstaan oveen, missä on kuskille toimintaohjeet (nro mihin soittaa tai mihin jättää paketin).

Lähettipalvelut ainakin täällä AB-alueella soittavat useita tunteja ennen jakoa toimintaohjeet asiakkaalta.

Btw mannerheimintiellä pidetään ovet lukossa vaikka oltaisiin itse kotona.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Köntys - 16.12.15 - klo:17:30
Niin tuttua. Firmaan tulee paljon tavaraa ja kun ei vaan hallilla ei ole ketään päivisin eikä koneita millä purkaa. Vaikka miten laittaa soitto ennen niin sittaa vasta pihalta ja joku pitää mennä jostain työmaalta purkaamaan kuorman. 

Pari vuotta sitten tilasin tavaraa ulkomailta, lähetti vaan käveli sisään  ja seisoi sanomatta mitään pukuhuoneessa kun vaimo oli suihkussa. Vaimo huusi kunnolla ja lähetti juoksi ulos autoon.

Meillä lähetti olisi juossut karkuun, vaikka akka ei olisi puhunut mitään  ;D
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: -SS- - 16.12.15 - klo:18:39
Etelässä osaavat jutella; fedexin kuski kyselee mis oot ja pudottaa tarvittaessa toiseenkin kiinteistöön. Ovessa on ohjeet missä on tavaran vastaanotto ja respassa joku avaa oven. Öljyautokuski soittaa kun on vetämässä letkua vlljan noutaja kysyy mistä siilosta lastataan jos en ole kerinnyt laittaa lappua.

Kyyl yrittäjäpohjaiset kuriirit osaa asiakaspalvelun. Ja suurin osa palkollisistakin. Jos ei ihan asennevammanen kypsymätön viä ole.

-SS-
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: +200 - 16.12.15 - klo:19:05
Tuokoot ja viekööt niinkuin tykkäävät.Mutta ristusniinsitte yhtäkään reitettyä kivennäis tai apulanta säkkiä en ota enää vastaan. 8)
Viimmeksi kun käännytin navetan pihasta kivennäissäkin jossa oli nyrkinmentävä reikä "hienosti"teipattuna kyljes,rekkapena oli sennäköinen että sitä v.itutti hinata roclalla takasi kyytiin ;D
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: -Joomies- - 16.12.15 - klo:20:03
Tuokoot ja viekööt niinkuin tykkäävät.Mutta ristusniinsitte yhtäkään reitettyä kivennäis tai apulanta säkkiä en ota enää vastaan. 8)
Viimmeksi kun käännytin navetan pihasta kivennäissäkin jossa oli nyrkinmentävä reikä "hienosti"teipattuna kyljes,rekkapena oli sennäköinen että sitä v.itutti hinata roclalla takasi kyytiin ;D

Toivottavasti se *****untunut ilme palasi säkin rikkoneelle asti. Että tulisi "lihasmuistia" toimitusprosessiin.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 16.12.15 - klo:22:37
Täälläpäin on tarina isännästä, joka oli kauppaehtoihin ihan pätevästä syystä laittanut
ehdoksi toimitusilmoituksen puhelimitse 24h ennen toimitusta. No, kuski ajeli taloon soittamatta, johon
isäntä tuumasi, että tulit ihan rekalla kertomaan, kun puhelukin olisi riittänyt.

Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: axb - 17.12.15 - klo:09:02
https://m.riemurasia.net/video/Kokoelma-logistiikan-ammattilaisia/174699

ehkä nää suomi kuskit on ihan ok, kuitenkin :P
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: icefarmer - 17.12.15 - klo:13:17
niin, kyllähän varmaan maatilat on varmaan  ihan suosikkikohteita noille tavarantoimittajille, olosuhteet on kunnossa ja isännät sopevanluonteisia vailla mitään paremmuudentunnetta ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Antidesantti - 17.12.15 - klo:14:38
niin, kyllähän varmaan maatilat on varmaan  ihan suosikkikohteita noille tavarantoimittajille, olosuhteet on kunnossa ja isännät sopevanluonteisia vailla mitään paremmuudentunnetta ;D ;D ;D ;D

Ja Voortsoni jos vielä sattuu olemaan kylykysellään risteyksesä, niin joutuu pian Kaanialla ylös nyppäseen...      ::)
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: +200 - 17.12.15 - klo:15:20
niin, kyllähän varmaan maatilat on varmaan  ihan suosikkikohteita noille tavarantoimittajille, olosuhteet on kunnossa ja isännät sopevanluonteisia vailla mitään paremmuudentunnetta ;D ;D ;D ;D
Hehtaarin asvalttikenttä missä saa pyörähtää kärryn kans 8)
Ja mihinkä rahtari tarttee isännän luonnetta,senkun tuo tavarat ehjänä paikalle.Ei niitten isäntien kans naimisiin sentään tartte mennä ;D
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Oksa - 17.12.15 - klo:16:24
heh, ja tänä aamuna öölikuski naureskeli että kyllä hää katto taloa jo ohi mennessä mutta navi vaan kertoi että kolme kilsaa vielä...            puolen kilsan päässä kuitenkin anto kääntyä takasin...
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: vms1 - 17.12.15 - klo:17:16
Tuokoot ja viekööt niinkuin tykkäävät.Mutta ristusniinsitte yhtäkään reitettyä kivennäis tai apulanta säkkiä en ota enää vastaan. 8)
Viimmeksi kun käännytin navetan pihasta kivennäissäkin jossa oli nyrkinmentävä reikä "hienosti"teipattuna kyljes,rekkapena oli sennäköinen että sitä v.itutti hinata roclalla takasi kyytiin ;D

Toivottavasti se *****untunut ilme palasi säkin rikkoneelle asti. Että tulisi "lihasmuistia" toimitusprosessiin.

Se autohan ei sitten ole mikään menopaluu kuljetus eli se säkki jää äkkiä todelliseksi ongelmaksi jos sen kyytiin takaisin käskee. Eli kuskilta allekirjoitusta vaan että tavara ei ollut ehjää ja sitten ilmoitusta eteenpäin että saa hakea pois ja tuoda uutta tilalle. Turha sitä sanansaattajaa on ampua joka kuitenkin tuo myös seuraavan kuorman.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: +200 - 17.12.15 - klo:17:19
Tuokoot ja viekööt niinkuin tykkäävät.Mutta ristusniinsitte yhtäkään reitettyä kivennäis tai apulanta säkkiä en ota enää vastaan. 8)
Viimmeksi kun käännytin navetan pihasta kivennäissäkin jossa oli nyrkinmentävä reikä "hienosti"teipattuna kyljes,rekkapena oli sennäköinen että sitä v.itutti hinata roclalla takasi kyytiin ;D

Toivottavasti se *****untunut ilme palasi säkin rikkoneelle asti. Että tulisi "lihasmuistia" toimitusprosessiin.

Se autohan ei sitten ole mikään menopaluu kuljetus eli se säkki jää äkkiä todelliseksi ongelmaksi jos sen kyytiin takaisin käskee. Eli kuskilta allekirjoitusta vaan että tavara ei ollut ehjää ja sitten ilmoitusta eteenpäin että saa hakea pois ja tuoda uutta tilalle. Turha sitä sanansaattajaa on ampua joka kuitenkin tuo myös seuraavan kuorman.
Mutta josko seuraava säkki olis ehjä. :-\
Todennäköisyys on suurin,että kuski on sen rikkonu.Ja jos ei,niin ei ottais rikkinäisiä kyytiin :(
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: BACKSPACE - 17.12.15 - klo:18:01
Tuokoot ja viekööt niinkuin tykkäävät.Mutta ristusniinsitte yhtäkään reitettyä kivennäis tai apulanta säkkiä en ota enää vastaan. 8)
Viimmeksi kun käännytin navetan pihasta kivennäissäkin jossa oli nyrkinmentävä reikä "hienosti"teipattuna kyljes,rekkapena oli sennäköinen että sitä v.itutti hinata roclalla takasi kyytiin ;D

Toivottavasti se *****untunut ilme palasi säkin rikkoneelle asti. Että tulisi "lihasmuistia" toimitusprosessiin.

Se autohan ei sitten ole mikään menopaluu kuljetus eli se säkki jää äkkiä todelliseksi ongelmaksi jos sen kyytiin takaisin käskee. Eli kuskilta allekirjoitusta vaan että tavara ei ollut ehjää ja sitten ilmoitusta eteenpäin että saa hakea pois ja tuoda uutta tilalle. Turha sitä sanansaattajaa on ampua joka kuitenkin tuo myös seuraavan kuorman.
Mutta josko seuraava säkki olis ehjä. :-\
Todennäköisyys on suurin,että kuski on sen rikkonu.Ja jos ei,niin ei ottais rikkinäisiä kyytiin :(
Terminaaleissa ne niitä rikkoo, kuski usein syytön. Kaffeella ne on kun kuormaa kasataan
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Terminator II - 17.12.15 - klo:18:07
Trukin piikillä tyrkätään takimaisen lavan alin säkki aina rikki.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: TDK - 17.12.15 - klo:18:22
Tuokoot ja viekööt niinkuin tykkäävät.Mutta ristusniinsitte yhtäkään reitettyä kivennäis tai apulanta säkkiä en ota enää vastaan. 8)
Viimmeksi kun käännytin navetan pihasta kivennäissäkin jossa oli nyrkinmentävä reikä "hienosti"teipattuna kyljes,rekkapena oli sennäköinen että sitä v.itutti hinata roclalla takasi kyytiin ;D

Toivottavasti se *****untunut ilme palasi säkin rikkoneelle asti. Että tulisi "lihasmuistia" toimitusprosessiin.

Se autohan ei sitten ole mikään menopaluu kuljetus eli se säkki jää äkkiä todelliseksi ongelmaksi jos sen kyytiin takaisin käskee. Eli kuskilta allekirjoitusta vaan että tavara ei ollut ehjää ja sitten ilmoitusta eteenpäin että saa hakea pois ja tuoda uutta tilalle. Turha sitä sanansaattajaa on ampua joka kuitenkin tuo myös seuraavan kuorman.
Mutta josko seuraava säkki olis ehjä. :-\
Todennäköisyys on suurin,että kuski on sen rikkonu.Ja jos ei,niin ei ottais rikkinäisiä kyytiin :(
Terminaaleissa ne niitä rikkoo, kuski usein syytön. Kaffeella ne on kun kuormaa kasataan
No ei ny ihan aina. Esim Ukisa tulee apupaskaa sitä tahtia kyytille että hikimärkänä saa juosta laitaa auki ja toisesta päästä samaa kyytiä kiinni. Auto tieltä pois äkkiä muitaki tulosa. Tarkista siinä sitte joka säkki.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: metsajussi - 17.12.15 - klo:18:31
Joskus olen minäkin hakenut itälannoitteita yhdestä vähän ahtaasta rautatieterminaalista.

Ensin jonotetaan 10 rekan jonossa, sitten kun tulee oma vuoro niin kohtuullisen iso pyöräkone kiikuttaa aina 6 säkkiä kerralla ja toinen kone siihe heti  perään ja silleen. Kyllä siinä tapahtuu, tosin mitään vahinkoja en ole nähnyt sattuvan. Ammattilaiset puikoissa, eikä ole mitään lippispäitä. Nyt taitaa Kouvolassa olla uusi ja hieno terminaali sitten, sitä en ole nähnyt.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: +200 - 17.12.15 - klo:18:45
Tuokoot ja viekööt niinkuin tykkäävät.Mutta ristusniinsitte yhtäkään reitettyä kivennäis tai apulanta säkkiä en ota enää vastaan. 8)
Viimmeksi kun käännytin navetan pihasta kivennäissäkin jossa oli nyrkinmentävä reikä "hienosti"teipattuna kyljes,rekkapena oli sennäköinen että sitä v.itutti hinata roclalla takasi kyytiin ;D

Toivottavasti se *****untunut ilme palasi säkin rikkoneelle asti. Että tulisi "lihasmuistia" toimitusprosessiin.

Se autohan ei sitten ole mikään menopaluu kuljetus eli se säkki jää äkkiä todelliseksi ongelmaksi jos sen kyytiin takaisin käskee. Eli kuskilta allekirjoitusta vaan että tavara ei ollut ehjää ja sitten ilmoitusta eteenpäin että saa hakea pois ja tuoda uutta tilalle. Turha sitä sanansaattajaa on ampua joka kuitenkin tuo myös seuraavan kuorman.
Mutta josko seuraava säkki olis ehjä. :-\
Todennäköisyys on suurin,että kuski on sen rikkonu.Ja jos ei,niin ei ottais rikkinäisiä kyytiin :(
Terminaaleissa ne niitä rikkoo, kuski usein syytön. Kaffeella ne on kun kuormaa kasataan
No ei ny ihan aina. Esim Ukisa tulee apupaskaa sitä tahtia kyytille että hikimärkänä saa juosta laitaa auki ja toisesta päästä samaa kyytiä kiinni. Auto tieltä pois äkkiä muitaki tulosa. Tarkista siinä sitte joka säkki.
Mutta en minäkään rikkinäistä säkkiä ole tilannu.Jos priimasta maksaa,niin sitä sen pitää olla.Eikä rikottuja säkkejä 8)
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Toivo Tonta - 17.12.15 - klo:19:23
Monella kuljetusfirmalla tulee kyllä numero, mutta Fonecta ei näytä mitään!
Syksyllä en pystynyt heti vastaamaan ja katsoin numeroa, ei mitään tietoa. Muistin kyllä heti tilatun öljyn, kun auto kurvasi pihaan ::)
Yleensä kun näitä tiedottomia numeroita googlettelee, ne on jotain koijareita, että tämmöinen pieni vinkki ;)
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Toivo Tonta - 17.12.15 - klo:19:30
Nyt olen huomannut hyvän konstin, millä rekkakuskit saa soittamaan ennen pihaan kurvaamista. Kerron aina myyjälle tai  tai toimittajalle, että pihassa on iso-koira vapaana, että jos soittaisivat ennen tuloa..jopa Lauhaluoman kuski soittaa monta tuntia ennen, että saisiko sen koiran kiinni..  :)
Löyhkäluoma vois lyödä hurtalle jonkun koiven kuormasta suuhun ;D
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: vms1 - 17.12.15 - klo:20:15
Tuokoot ja viekööt niinkuin tykkäävät.Mutta ristusniinsitte yhtäkään reitettyä kivennäis tai apulanta säkkiä en ota enää vastaan. 8)
Viimmeksi kun käännytin navetan pihasta kivennäissäkin jossa oli nyrkinmentävä reikä "hienosti"teipattuna kyljes,rekkapena oli sennäköinen että sitä v.itutti hinata roclalla takasi kyytiin ;D

Toivottavasti se *****untunut ilme palasi säkin rikkoneelle asti. Että tulisi "lihasmuistia" toimitusprosessiin.

Se autohan ei sitten ole mikään menopaluu kuljetus eli se säkki jää äkkiä todelliseksi ongelmaksi jos sen kyytiin takaisin käskee. Eli kuskilta allekirjoitusta vaan että tavara ei ollut ehjää ja sitten ilmoitusta eteenpäin että saa hakea pois ja tuoda uutta tilalle. Turha sitä sanansaattajaa on ampua joka kuitenkin tuo myös seuraavan kuorman.
Mutta josko seuraava säkki olis ehjä. :-\
Todennäköisyys on suurin,että kuski on sen rikkonu.Ja jos ei,niin ei ottais rikkinäisiä kyytiin :(
Terminaaleissa ne niitä rikkoo, kuski usein syytön. Kaffeella ne on kun kuormaa kasataan
No ei ny ihan aina. Esim Ukisa tulee apupaskaa sitä tahtia kyytille että hikimärkänä saa juosta laitaa auki ja toisesta päästä samaa kyytiä kiinni. Auto tieltä pois äkkiä muitaki tulosa. Tarkista siinä sitte joka säkki.
Mutta en minäkään rikkinäistä säkkiä ole tilannu.Jos priimasta maksaa,niin sitä sen pitää olla.Eikä rikottuja säkkejä 8)

Niinhän tuo on mutta vaikka säkin olisi kuski rikkonutkin niin lava aina alas ja reklamaatiota pefään ja sitten uutta kuljetusta. Siltä liikennöitsijältä menee kaikki ihan sekaisin jos ei saakkaan purettua siinä järjestyksesssä mitä on suunnitellut. Siitä taas kärsivät kaikki jos autot ei pääse liikkumaan niin kuin on suunniteltu.

Eli kun vaaditaan toimituksilta täsmällisyyttä niin silloin pitää yrittää joustaa myös vastaanotossa jos vain pienin harmein mahdollista.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: TDK - 17.12.15 - klo:21:25
Ihan varmasti (minä ainaki) kuski jättää lastauspaikalle rikkinäiset säkit. Ja jos lastari asian huomaa niin ei edes kyytin tarjoa. Ainaki jaralla.
Aina tarkistin silmämääräsesti kuorman, jos se oli mahollista. Niinku sanoin joisaki paikoisa on mahoton seurata kaikkea mitä tapahtuu. Kahella koneella lapataan kolmea säkkiä kerralla kyytiin nii jos sielä keskellä on yks viallinen nii varmasti jää näkemättä.
Rehutehtailla tahtovat rikkinäisiäki yrittää joskus kyytiin tukkia... "eihän se ny yks säkki mitään haittaa..." Ei toki kaikisa niisäkään.

Väitän että 90% rikotuista säkeistä on lastauspäässä tehtyjä. Auton lavalla ei säkit hajoa kuhan on asianmukaset kuormatilat. Eriasia jos kuski ite nosturilla purkaa, siinä voi joskus sattua.

Ja nimenomaan niitä rikkinäisiä ei sinne autn lavalle jätetä, auto on tilattu toimittamaan se kuorma ja sillä todennäkösesti on jatko-ohjelma jo selvillä. Helvetinmoinen ongelma sielä lavalla se rikkinäinen säkki/lava. Tuurilla menee 2viikkoa ennenku auto on taas sielä tehtaalla josta se kyytiin laitettiin.
Jätät pihalles sen rikkinäisen ja reklamoit lähettäjää. Sen ongelma se on hoitaa pois ja tuoda uus tilalle.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: wolfheartscry - 17.12.15 - klo:21:50
Syksyllä tilasin Vapon paikalliselta aluepäälliököltä turvetta, kun samalla vähän tiedustelin, että mistäköhän sitä tulis. Lupaili, että sillä ja sillä viikolla aletaan ajamaan. Meni muutama viikko luvatusta aloitusajankohdasta, eikä mitään kuulunut. Soittelin uudestaan, että milloinkahan sieltä sitä turvetta aletaan ajamaan. Tuumasi, että johan sieltä on ajettu. Lupasi hoitaa asian. Jatkoin hommia ja ajelin navetan ympäri. Kohta säikähdin melkoisesti, kun melkein turveauton kanssa kolaroin. Ei tainnu mennä kuin reilu tunti soitosta, kun rekka oli jo pihassa. Soittelin samana päivänä yhelle kaverille, joka asustelee 15 km päässä ja kertoilin asiasta. Tuumasi vaan, että taisi olla mun kuorma, kun peruivat häneltä kuorman just sinä aamuna. No onneksi ei ollut sielläkään viimeinen kuutio menossa karsinaan.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Make - 17.12.15 - klo:21:56
Tais olla pikkusäkkiakaan kun jollekin isännälle tuotiin lannoitteita. Säkkejä oli aikalailla rikki ja isäntä autoilijalle noista mutisi. Autoilija näytti säkinkyljestä, että siinä luki: Rikki 3%.  ;D
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: hummeri5 - 17.12.15 - klo:22:09
Tais olla pikkusäkkiakaan kun jollekin isännälle tuotiin lannoitteita. Säkkejä oli aikalailla rikki ja isäntä autoilijalle noista mutisi. Autoilija näytti säkinkyljestä, että siinä luki: Rikki 3%.  ;D
Päivän paras...Niinhän siinä lukee. ;D ;D
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Terminator II - 18.12.15 - klo:08:33
Kuski kirjoittaa rahtikirjaan että "säkki paskana, terminaalissa rikottu!" jättää säkin isännälle ja soittaa lähettäjälle "teilläpä on nyt ongelma. Siellä on rikkonainen säkki. Hommatkaa sille kyyti ja uusi tilalle!"
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Oksa - 18.12.15 - klo:08:59
eli asia jää siihen!   niitä rahtikirjoja kukkaan lue...   noita rikkinäisiä aikani otin vatsaan kun hinnat sovittiin kohalle... mutta nyt kun vähenny tavaravirta niin eipä ole onkelmaa, - tuosta.    kuhan vaan se tavara tulis.........
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: vms1 - 18.12.15 - klo:09:07
Kuski kirjoittaa rahtikirjaan että "säkki paskana, terminaalissa rikottu!" jättää säkin isännälle ja soittaa lähettäjälle "teilläpä on nyt ongelma. Siellä on rikkonainen säkki. Hommatkaa sille kyyti ja uusi tilalle!"

Taitaa tilaajalla olla paljon parempi mahdollisuus reklamoida kuin sillä kuskiraasulla. Eihän se välttämättä tunne yhtään lähtevää firmaa saati tiedä mitä ja millä ehdoilla asiakas on tuotteen tilannu. Ainoa mikä pitää pitää huolen on että rahtikirja vastaa toimitettua tuotetta eli siihen on kirjattu kaikki toimituksen epäkohdat.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: -SS- - 18.12.15 - klo:09:12
Ainakin isännät nähtävästi on tosi kunkkuja
alistamaan puukenkämiestä autossaan. Tietty ovat
pienemmän paikkakunnan merkkihenkilöitä.
Ja tietoisuus siitä varmaan laittaa tylyttämään.

-SS-
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: BACKSPACE - 18.12.15 - klo:09:15
Meille tuli kerran 880 kiloa nuolusankoja (en tietystikään maksanut niistä mitään  ;D ;D) ja rasvanaamarekkaukko kaatoi lavan pihamaalle  ;D Taisi kolmannes sangoista levitä siihen mutakkoon.

Enpä viitsinyt valittaa mitenkään, mut kumma että sen firman ajot loppuivat sitten kokonaan viikkoa myöhemmin ja 2 kuukauden kuluttua kalustoa myytiin huutokaupat.comissa  ;D

Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: -SS- - 18.12.15 - klo:09:22
Niin ei ole kyllä mieleen tullut ruveta kyykyttämään. Tavaralla on yleensä kiire, vaikka onkin ennakoitu, valokuvat rikkinäisestä kollista ja myyjäyritykseen yhteys, koska hehän sen hoitavat meidän lastauslaiturille, he myös hoitavat ongelmatkin. Oikein harmittaa, kun siellä sitten tehdään kärpäsiistä härkäsiä, kun on lähettävässä yrityksessä näköjään ollut joku alistaja hommissa. Tärkeintähän on saada se tavara sinne missä sitä tarvitaan, ehjänä. Että pääsee ryöstämään omaa asiakastaan, ei sillä kyykyttämisellä liikevaihto nouse kummassakaan päässä...paitsi ehkä tukibisneksessä semmoiseen onkin aikaa...tepastella kartanolla kiiltonahkakengissä piiskaa paukutellen ja kuskeja alistaen.

-SS-
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: ilkka - 18.12.15 - klo:10:22
Rikkinäisiä säkkejä yms. kuormakirjaan selostus ja kännyyn kuvat, ehkä soitto lähettäjälle.

Siihen kuormakirjaan allekirjoitus vasta kun tavara on purettuna.

Ja kannattaa pitää aina toimiva kuulakärkikynä taskussa.

Ei tavaran vastaanotto mitään rakettitiedettä ole, vaikka se maatilan tai verstaan johtajasta siltä voi tuntua (ainakin sepustuksista päätellen).
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Ala-Pertti - 18.12.15 - klo:10:39
jälleen kerran täytyy antaa kuljetuksen ammattilaisille täydet pisteet. eilen iltapäivällä soitti eteläisestä suomesta kuljetusfirma, jotta passaako purku myöhemmällä iltaa. jo vain hyvin passaa ja so*****un aikaan aikaan oli lavetti sovitussa osoitteessa rampit alhaalla ja härpäke saatiin kentälle.

varttitunti siinä parannettiin vielä maailmaa ja toivoteltiin jatkoja molemmin puolin. kyllä ammattimies on ammattimies.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Terminator II - 18.12.15 - klo:11:25
Rikkinäisiä säkkejä yms. kuormakirjaan selostus ja kännyyn kuvat, ehkä soitto lähettäjälle.

Siihen kuormakirjaan allekirjoitus vasta kun tavara on purettuna.

Ja kannattaa pitää aina toimiva kuulakärkikynä taskussa.

Ei tavaran vastaanotto mitään rakettitiedettä ole, vaikka se maatilan tai verstaan johtajasta siltä voi tuntua (ainakin sepustuksista päätellen).

Juuri noin. Mulle jopa kuski on itse todennut että "sullahan on pesukoneessa lommo. Kirjoitetaan reklamaatio kuormakirjaan ja otetaan kuvat siitä.!" no näin tehtiin, soitettiin sitten myynti liikeeseen ja lahjakorttia pukkas.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: päiviö - 18.12.15 - klo:20:38
nämä, "otat sen rikkinäisen mukaas nyt heti" tapaukset on aina hienoja. isännät ei aina tajua että se rikkinäinen on edessä haettaessa seuraavaa kantavuuskuormaa jostain läheltä. ja lähdeppäs nyt viemään yhtä rikkinäistä säkkiä esim 100km suuntaansa kun seuraavalle lastauspaikalle olis se 30km  ja siitä suunnataan sitten taas ihan muualle. ja nämä oksan mainitsemat "pidän nyt tunnin ruokiksen kun sille päälle satuin ja kuski saa odottaa" asiakkaat on sitten saatanasta.  >:( kiire sillä kuskillakin yleensä on ja varmasti koittaa sovittaa kaikki jakelut järkevästi reitille, mutta ei se aina onnistu.. niin ja se ketä tuo tavaran perille niin se on  se viiminen ketä siihen koskee, ne säkit tms on voitu kierrättää ties kuinka monen auton kautta ennen sitä
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: BACKSPACE - 18.12.15 - klo:20:39
nämä, "otat sen rikkinäisen mukaas nyt heti" tapaukset on aina hienoja. isännät ei aina tajua että se rikkinäinen on edessä haettaessa seuraavaa kantavuuskuormaa jostain läheltä. ja lähdeppäs nyt viemään yhtä rikkinäistä säkkiä esim 100km suuntaansa kun seuraavalle lastauspaikalle olis se 30km  ja siitä suunnataan sitten taas ihan muualle. ja nämä oksan mainitsemat "pidän nyt tunnin ruokiksen kun sille päälle satuin ja kuski saa odottaa" asiakkaat on sitten saatanasta.  >:( kiire sillä kuskillakin yleensä on ja varmasti koittaa sovittaa kaikki jakelut järkevästi reitille, mutta ei se aina onnistu.. niin ja se ketä tuo tavaran perille niin se on  se viiminen ketä siihen koskee, ne säkit tms on voitu kierrättää ties kuinka monen auton kautta ennen sitä
Näin se on. Just näin.

Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: +200 - 18.12.15 - klo:21:08
nämä, "otat sen rikkinäisen mukaas nyt heti" tapaukset on aina hienoja. isännät ei aina tajua että se rikkinäinen on edessä haettaessa seuraavaa kantavuuskuormaa jostain läheltä. ja lähdeppäs nyt viemään yhtä rikkinäistä säkkiä esim 100km suuntaansa kun seuraavalle lastauspaikalle olis se 30km  ja siitä suunnataan sitten taas ihan muualle. ja nämä oksan mainitsemat "pidän nyt tunnin ruokiksen kun sille päälle satuin ja kuski saa odottaa" asiakkaat on sitten saatanasta.  >:( kiire sillä kuskillakin yleensä on ja varmasti koittaa sovittaa kaikki jakelut järkevästi reitille, mutta ei se aina onnistu.. niin ja se ketä tuo tavaran perille niin se on  se viiminen ketä siihen koskee, ne säkit tms on voitu kierrättää ties kuinka monen auton kautta ennen sitä
Näin se on. Just näin.
Jos ne säkit olis kierrätetty useamman auton kautta,niin niis olis useampi reikä ;D

Miksi mun pitäis ottaa tontille makaamaan joku paskana oleva kivennäispussi.Ja lopuksi vielä nähdä vaiva sen hävittämisestä.
Ehjä ostettu->ehjä vastaanotettu 8)
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: ja101 - 19.12.15 - klo:09:54
Ai ilmasen tavaran hävittäminen on ongelma?  :o
Mitä muistan pari reklamaatioa nyt lähiaikoina niin toisessa oli talon ulko-ovi kolhittu jossain vaiheessa. No uusi ovi tuli n. 6vko päästä vaikka kk sisään luvattiin. No tuli kuitenkin ja kolhittu jäi myös, että pikku korjailulla saa vaikka varastoon uuden oven. Keväällä tuli kaksi suursäkkiä kauran siementä ja tietysti toinen säkki oli rikottu. Kuski sanoi heti, että kuormakirjaan merkintä ja reklamaatio myyjälle. No otin samantien puhelimen kouraan ja soitin myyjälle. Arvioin määrän kuinka paljon siemeniä oli valunut matkalle ja myyjä vähensi määrän laskutuksesta. Onneksi oli hieman varaa.

Suurin ongelma tuntuu olevan se, että mikä siinä on niin vaikeaa soittaa etukäteen eikä vasta pihalta. Viimeksi nyt löpökuski, ohjeeksi laitettu, että soitto etukäteen. No soitti sitten, että on pihalla. No onneksi olin kotona ja säiliökin oli auki, mutta jos olisin ollut jossakin ja säiliö lukossa niin siinähän olisi sitten odotellut. Sama kun talotyömaalle tuli listoja niin itse olin tampereen näyttelyssä ja kuski soitti n. 10km päästä et olis listoja. No onneksi isä oli kotosalla niin sai näyttää paikan mihin purkaa. Ja tätä voisi jatkaa vaikka kuinka. Mikä siinä on kun siellä autossa istuessa on aikaa soitella niin miksi ei sitten voi tehdä niin? Ei meillä ainakaan läheskään aina ole kukaan paikalla ja vaikka aina on saanut tiputtaa pihalle niin kerran oli sitten pudottu keskelle pihaa niin ettei mahdollinen rehuauto olisi mahtunut kääntymään. Eli soittoja, soittoja soittoja, ne puhelut ei niin paljon maksa!
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: BACKSPACE - 19.12.15 - klo:10:54
Se on se, että jos soittaa niin usein kielletään tulemasta. Sit rekkaukko jumittaa levikkeellä ja urakat kusee.. kun tulee vaan paikalle, nin saa omat työnsä tehtyä..

Ainahan voi tilata erilliskuljetuksen  ;) Se tulee vartilleen paikalle so*****na hetkenä. Mutta maksaa kyl sitten ihan tarpeeksi
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: -SS- - 19.12.15 - klo:11:27
Erilliskuljetus tarkkaan tilatulla luovutushetkellä on juurikin ratkaisu, kyllä nykyään aina auto semmoiseenkin hommaan löytyy, näillä businesskunkuilla siihen sentään rahaa on ? Sitten monet linjavuoroa ajavat rekat tulevat paikkakunnalle aikataulujen mukaan, että tietää jo kuljetussuunnittelijan kanssa neuvotella, milloin pitää olla paikalla. Eikä vastaanottopäivystäjän järjestäminen paikalle liene myöskään mahdoton juttu.

Öljyautot ovat aina saaneet tavaran paikalle itsekseen, avaan lukon tyhjästä tankista jo edellisenä päivänä, mitäpä sieltä kukaan varastaisikaan, tyhjästä tynnyristä ?

AGA:n kuski soittaa aina, vaikkei tarvitsisikaan. Ensin jokusen tunnin ennen, sitten paikan päällä. Ohjaan sitten puhelimessa katsetta sopivaan paikkaan, missä on pullot sidottuna, lapuilla varustettuna, ja samaan paikkaan laskee täydet sitten. En ole ollut paikalla, minulle riittää lappu muovipussissa siinä pullon kahvassa käärittynä. Tuolla toisella hallilla meillä on metallinen postilaatikko niitä kaasuasiakirjoja varten.

Onhan niitä semmoisia, jotka eivät tunne paikkoja, ja etsiskelevät. Mutta sellaista se joskus on. Tuleeko se asia kyykyttämällä hoidetuksi paremmin. Itse veikkaan, ettei kyllä. Ystävällisen talon muistaa moni kuski paremmin, ja se molemminpuolinen apu tuottaisi vähitellen korkoa, oman aatokseni mukaan.

-SS-
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: vms1 - 19.12.15 - klo:12:39
Ei se vaadi mitään ylivoimasta saada kuljetukset toimimaan. Edellisenä päivänä kun kyydistä ilmoittaa joku konttorirotta ja kuski soittaisi tunnin pari ennen tuloaan niin sillä saisi jo paljon aikaiseksi. Nykyään kun paljon on tietotekniikalla niin voisi se numero olla monessa tapauksessa systeemissä niin kuski ei tekisi muuta kuin painaisi luurin nappia ja ihan ajellessa voisi asioida seuraavan tai sitä seuraavan asiakkaan kanssa. Usein ehkä haukutaan maatiloja mutta todellisuudessa taitavat olla ainoita joihin voi tuoda tuotteita ilman ennakkoilmoituksia. Voi joku raksaliike olla vähän haastava jos ei kaikki jutut ole juuri niin kuin so***** koska siellä ei kukaan korviaan lotkauta jos joku rahtari vaan sattuu pihalle.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: ja101 - 20.12.15 - klo:09:09
Se on se, että jos soittaa niin usein kielletään tulemasta. Sit rekkaukko jumittaa levikkeellä ja urakat kusee.. kun tulee vaan paikalle, nin saa omat työnsä tehtyä..

Ainahan voi tilata erilliskuljetuksen  ;) Se tulee vartilleen paikalle so*****na hetkenä. Mutta maksaa kyl sitten ihan tarpeeksi

Niinkuin sanoin niin kertaakaan ei ole tarvinut jättää purkamatta, mut kun olisi soittanut niin olisi päässyt jopa jatkamaan matkaa aikaisemmin. En itse ainakaan oleta, että voin sanoa kuskille, että ei käy tänään purku, että odota huomiseen. Mutta jos itselläkin sattuu olemaan niin ettei päivystä paikalla kaikenaikaa niin se on aivan varma, että kun olet pois paikalta niin silloin se kuormuri on pihalla. Öljyautolla ei ole ongelmaa muuten kuin se, että purkaa oikeaan säiliöön. Olisi paras soittaa ja varmistaa, kun ei sitä lisätietoja kohtaa lueta kuitenkaan. Ja se, että kuivausaikana tietäisi koska käy, että voi käydä laittamassa sitten hetkenpäästä polttimen takaisin päälle. Suurin ongelma on yleensä se, että tavara jätetään sellaiseen paikkaan, että liikennöinti ei onnistu muuten kuin heti tavaraa siirtämällä. Onneksi nyt on alkanut ainakin postin jakeluissa olemaan saman kuski niin se tietää jo suurinpiirtein paikan ja sille voi puhelimessakin neuvoa.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: päiviö - 20.12.15 - klo:10:06
itsellä tuohon soittamattomuuteen oli toisinaan syynä että se nopeutti asioita huomattavasti. esim kun terminaalista soitti että olis öljytynnyri tulossa ja isäntä ei vastaa->tynnyri jäi terminaaliin->isäntä soitti jakolenkin puolessa välissä että missä mun öljyt, tuot sen sitten illalla viimisenä pakko saada tänään! kivasti tuli tunti kaks lisää pituutta päivälle ja auton tuotto meni miinukselle siltä ajalta. ja korpes niin kerpeleesti yleensä  >:(
toisena vaihtoehtona oli kaartaa pihaan soittamatta ja jos ketään ei ollut paikalla ni sitten soittoa ja tynnyrin sai jättää pihaan. tai jos ei vastannut niin tynnyri pihalle ja isäntä soitteli illalla takasinpäin  ilosena että ai se tuli jo :D
toki tavaran piti olla semmosta että pysty ja uskalsi jättää tontille, einyt sentään mitään kipsilevyjä vesisateeseen jätetty..

Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: vms1 - 20.12.15 - klo:10:16
Näissä pitäisi olla kahta tyyliä eli paikat pitäisi olla sellaiset että nää jakeliat kävisi omatoimisesti tuomassa nyssäkkänsä miten haluaa mutta silloin kun isäntää tarvitaan olisi ehdoton ilmoitusvelvollisuus. Tämä siksi että se nopeuttaa molempien tekemistä.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: päiviö - 20.12.15 - klo:10:37
itsellä oli juuri tuo tapa. osan kamoista uskalsi jättää tontille, mutta kun kyseessä oli vaikka 6lavaa paalainkalvoa niin soitin heti aamusti noin suurin piirtein kellonajan vaikka toimitus oli illalla.  ja toisen kerran puoltatuntia ennen että isäntä olis valmiina piikkikoneen kanssa kuormaa purkamassa.
ettei mene sitä tuntia ensin siihen valmetin hehkuttamiseen ja toista siihen kun kaivetaan niitä piikkejä jostain hangesta..
parhaimmillaan oli kuorma purettu ennen kuin oli saanu edes norttia poltettua  ;D

toki jokaisella kuskilla on omat tapansa toimia  ::)
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: -SS- - 20.12.15 - klo:11:00
Juuri näin. Joku kaasupullo kestää sadetta kunhan saa johonkin tolppaan kiinni. Öljyä voi tuoda itsekseen; en ole kuvitellutkaan, ettei osaisi itse täyttää. Totta kai jos ei ole kamlokkia ja täyttöhälytintä voi jupinaa tulla...

Yrittäjäkuljettajat ymmärtävät asiakaspalvelun...viljan noutaja osaa laittaa elevaattorin ja siilon auki. Jos on maatalon poika. Isännän häpeä on jos ei ole merkitty ja kuski joutuu arpomaan oikeaa erää.

Lannoitteet on AINA olleet peitetynä jos presu olen paikalle jättänyt. Lavat ladon jo valmiiksi ja suoristan pohjan säkit latoa.

Vaikka mieli ei tekisi kehua nii ne huonoa viron ja venäjän suomea puhuvat osaavat soittaa ja ovat omatoimisia. Semmoinen hiukan keskenkasvuinen suomipoika joskus ärtyy ja kiukuttelee jos ei ole lentokentän kokoista kääntöpaikkaa.

Sitten on nämä kuskikunkut. Kerran oltiin hallin ovella tupakalla kollegan kanssa tuli itellan melko nuori pakettikuski; oli jättämässä semmoista pikkupakettia meidän (aga)lähetelaatikkoon kysyttiin et mihin se olis menossa no xxx   xxxxxx oy sanottiin et seuraava hallinpätkä tähän ei ole jakelupiste. Haistatteli et ttu nä en ala tonne mä jätän sen tähän ei kiinnosta. Ja lähtiessään sivuikkunasta koukkasi kyynärvarttaan ja keskisormea.

Siinä pääsi hiukan kuittaamaan melko rasistiselle kollegallekin, et pitääkö niitä mamuja tänne kuljetusalallekin hankkia, että alkaisi asiakaspalvelu toimia. Oltiin aika ällikällä lyötyjä. Lohjalla toimiva fedexin alihankkija taas on ylitsevuotava  avulias oikein itseä hävettää kun joutuu juoksuttamaan perässään. No kuski haluaa kuittauksen; on arvotavaraakin usein siellä paketissa.

-SS-
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: vms1 - 20.12.15 - klo:11:12
Polttoaine ei ole aina ihan helpoimpia toimitettava. Jos soittamatta tuleva kuski peruttaa sen kotteronsa eka nurtsille kun tyhjentää taloon ja sitten polttoainevarasto on lukossa kun yrittää farmiin pudottaa. Siellä varastossa kun on muitakin säiliöitä ja öljyt sekä pikkukannut. Soittava kuski taas osaa pitää autonsa tiellä ja sitten on farmivarastokin auki. Eli ei ne aina ne soittopyynnöt ole turhia. Lisäksi olisi hyvä että joku sammuttaisi öljypolttimen kun päästetään öljyt säiliöön että kaikki moska ei olisi siivilässä. Tuskin turhaan kukaan laittaa soittopyynnön mutta jutut on enmpi kohdallaan kun asiat tehdään niin kuin asiakas haluaa.

Niin ja turhaan ne sökit peittää kun isäntä kantaa ne samointein katon alle raktorillaan.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: ijasja2 - 20.12.15 - klo:16:13
Polttoaine ei ole aina ihan helpoimpia toimitettava. Jos soittamatta tuleva kuski peruttaa sen kotteronsa eka nurtsille kun tyhjentää taloon ja sitten polttoainevarasto on lukossa kun yrittää farmiin pudottaa. Siellä varastossa kun on muitakin säiliöitä ja öljyt sekä pikkukannut. Soittava kuski taas osaa pitää autonsa tiellä ja sitten on farmivarastokin auki. Eli ei ne aina ne soittopyynnöt ole turhia. Lisäksi olisi hyvä että joku sammuttaisi öljypolttimen kun päästetään öljyt säiliöön että kaikki moska ei olisi siivilässä. Tuskin turhaan kukaan laittaa soittopyynnön mutta jutut on enmpi kohdallaan kun asiat tehdään niin kuin asiakas haluaa.


Nesteellä näkyy olevan tapana, että ajojärjestelijä soittaa edellisenä päivänä ja kyselee kohteesta. Vaikka olisi tilaukseen kirjattu tarkkaankin. Sama homma kuskilla, soittaa yleensä pihalta ja kysyy ohjeet. Vaikka ajojärjestelijä on ne kirjannut toimitukseen. Hyvä systeemi, mutta tuntuu ihan turhalta tuo ylimääräinen soitto edellisenä päivänä kun ohjeet on annettu jo öljyä tilatessa. Ja ne lukee siinä kuitissakin. Mulla neljä öljysäiliötä pihalla, ja ohjeet hyvin yksinkertaiset mutta minkäs teet kun aina on eri kuski...  Siksi "paikallinen" toimittaja huomattavasti helpompi näissä asioissa, vähemmän kuskeja, tutummat senssit.

Kesällä tuli tehtyä rakennus koneiden polttoainesäiliöille, tarkoitus laminoida iso kartta mökin seinälle ja sinne numeroitujen säiliöiden paikat. Ei tartte arpoa, jos osaa vähäänkään kuvaa tulkita :) Yksinkertainen asia omasta mielestä voi olla toiselle kuitenkin epävarma, että on varmasti oikea säiliö jne.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: BACKSPACE - 20.12.15 - klo:16:34
Polttoaine ei ole aina ihan helpoimpia toimitettava. Jos soittamatta tuleva kuski peruttaa sen kotteronsa eka nurtsille kun tyhjentää taloon ja sitten polttoainevarasto on lukossa kun yrittää farmiin pudottaa. Siellä varastossa kun on muitakin säiliöitä ja öljyt sekä pikkukannut. Soittava kuski taas osaa pitää autonsa tiellä ja sitten on farmivarastokin auki. Eli ei ne aina ne soittopyynnöt ole turhia. Lisäksi olisi hyvä että joku sammuttaisi öljypolttimen kun päästetään öljyt säiliöön että kaikki moska ei olisi siivilässä. Tuskin turhaan kukaan laittaa soittopyynnön mutta jutut on enmpi kohdallaan kun asiat tehdään niin kuin asiakas haluaa.


Nesteellä näkyy olevan tapana, että ajojärjestelijä soittaa edellisenä päivänä ja kyselee kohteesta. Vaikka olisi tilaukseen kirjattu tarkkaankin. Sama homma kuskilla, soittaa yleensä pihalta ja kysyy ohjeet. Vaikka ajojärjestelijä on ne kirjannut toimitukseen. Hyvä systeemi, mutta tuntuu ihan turhalta tuo ylimääräinen soitto edellisenä päivänä kun ohjeet on annettu jo öljyä tilatessa. Ja ne lukee siinä kuitissakin. Mulla neljä öljysäiliötä pihalla, ja ohjeet hyvin yksinkertaiset mutta minkäs teet kun aina on eri kuski...  Siksi "paikallinen" toimittaja huomattavasti helpompi näissä asioissa, vähemmän kuskeja, tutummat senssit.

Kesällä tuli tehtyä rakennus koneiden polttoainesäiliöille, tarkoitus laminoida iso kartta mökin seinälle ja sinne numeroitujen säiliöiden paikat. Ei tartte arpoa, jos osaa vähäänkään kuvaa tulkita :) Yksinkertainen asia omasta mielestä voi olla toiselle kuitenkin epävarma, että on varmasti oikea säiliö jne.
Merkkaa nyt siihen karttaan vielä valvontakameroiden paikat. Väärin tietysti  ;D
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: SAS - 20.12.15 - klo:16:43
Maatilojen pihat on yleensä huonosti suunniteltu raskaalle rekka liikenteelle .
Silmukka on paras ei tarvitse kuskin peruutella pimeässä ja homma toimii.
Ei ole sellaista rekkaa vielä tullut mikä ei meidän piha alueella olisi mahtunut kääntyä vaikka on pieni maatila.
Tähän asiaan kannattaisi kiinnittää todella paljon huomiota ja myös pihojen kuormituksen kestoon.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Toivo Tonta - 20.12.15 - klo:16:46
Maatilojen pihat on yleensä huonosti suunniteltu raskaalle rekka liikenteelle .
Silmukka on paras ei tarvitse kuskin peruutella pimeässä ja homma toimii.
Ei ole sellaista rekkaa vielä tullut mikä ei meidän piha alueella olisi mahtunut kääntyä vaikka on pieni maatila.
Tähän asiaan kannattaisi kiinnittää todella paljon huomiota ja myös pihojen kuormituksen kestoon.

Rekka eli puoliperävaunu nyt kääntyy vaikka vähän isommassa liiterissä ;D
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: -Joomies- - 20.12.15 - klo:18:32
Maatilojen pihat on yleensä huonosti suunniteltu raskaalle rekka liikenteelle .
Silmukka on paras ei tarvitse kuskin peruutella pimeässä ja homma toimii.
Ei ole sellaista rekkaa vielä tullut mikä ei meidän piha alueella olisi mahtunut kääntyä vaikka on pieni maatila.
Tähän asiaan kannattaisi kiinnittää todella paljon huomiota ja myös pihojen kuormituksen kestoon.
Maatilojen pihoja mitään suunniteltu ole. On vaan alettu kulkea jostain ja sanottu maitokuskeille ja muille että kyllä siitä pääsee. En jäänyt itsekään rakkkorilla kiinni. Johonkin raiteeseen vähän varisteltu sepeliä.
Nimimerkki piha rinteessä ja navetta alareunassa poikittain.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: ijasja2 - 20.12.15 - klo:18:46
Polttoaine ei ole aina ihan helpoimpia toimitettava. Jos soittamatta tuleva kuski peruttaa sen kotteronsa eka nurtsille kun tyhjentää taloon ja sitten polttoainevarasto on lukossa kun yrittää farmiin pudottaa. Siellä varastossa kun on muitakin säiliöitä ja öljyt sekä pikkukannut. Soittava kuski taas osaa pitää autonsa tiellä ja sitten on farmivarastokin auki. Eli ei ne aina ne soittopyynnöt ole turhia. Lisäksi olisi hyvä että joku sammuttaisi öljypolttimen kun päästetään öljyt säiliöön että kaikki moska ei olisi siivilässä. Tuskin turhaan kukaan laittaa soittopyynnön mutta jutut on enmpi kohdallaan kun asiat tehdään niin kuin asiakas haluaa.


Nesteellä näkyy olevan tapana, että ajojärjestelijä soittaa edellisenä päivänä ja kyselee kohteesta. Vaikka olisi tilaukseen kirjattu tarkkaankin. Sama homma kuskilla, soittaa yleensä pihalta ja kysyy ohjeet. Vaikka ajojärjestelijä on ne kirjannut toimitukseen. Hyvä systeemi, mutta tuntuu ihan turhalta tuo ylimääräinen soitto edellisenä päivänä kun ohjeet on annettu jo öljyä tilatessa. Ja ne lukee siinä kuitissakin. Mulla neljä öljysäiliötä pihalla, ja ohjeet hyvin yksinkertaiset mutta minkäs teet kun aina on eri kuski...  Siksi "paikallinen" toimittaja huomattavasti helpompi näissä asioissa, vähemmän kuskeja, tutummat senssit.

Kesällä tuli tehtyä rakennus koneiden polttoainesäiliöille, tarkoitus laminoida iso kartta mökin seinälle ja sinne numeroitujen säiliöiden paikat. Ei tartte arpoa, jos osaa vähäänkään kuvaa tulkita :) Yksinkertainen asia omasta mielestä voi olla toiselle kuitenkin epävarma, että on varmasti oikea säiliö jne.
Merkkaa nyt siihen karttaan vielä valvontakameroiden paikat. Väärin tietysti  ;D

Ääh, se on lukitussa tilassa eli siellä katoksen sisällä ,pl. ku polttoainekuski tulee, jolloin ovessa ei oo lukkoa :)
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: SamiT - 20.12.15 - klo:18:50
Meillä mahtuu viljarekka ympäri pihalla mutta kerran kävi jakelukuormuri, joka ei kuulemma mahdu meillä ympäri. Peruutti sitten takaisin maantielle lukuisten eteenpäin-taaksepäin-nytkyttelyjen säestämänä. Nuori suomalainen kuski oli hän ja tiesi toki kaiken kaikesta ja vielä senkin päälle sen mitä ei tarvitse tietää. Öljykuskit tosi hyvin hoitaneet hommat täälläpäin, toki pytyissä numerot että ei ole talvilöpöt turhaan kuivurin pytyssä.   
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: SAS - 20.12.15 - klo:19:34
Maatilojen pihat on yleensä huonosti suunniteltu raskaalle rekka liikenteelle .
Silmukka on paras ei tarvitse kuskin peruutella pimeässä ja homma toimii.
Ei ole sellaista rekkaa vielä tullut mikä ei meidän piha alueella olisi mahtunut kääntyä vaikka on pieni maatila.
Tähän asiaan kannattaisi kiinnittää todella paljon huomiota ja myös pihojen kuormituksen kestoon.

Rekka eli puoliperävaunu nyt kääntyy vaikka vähän isommassa liiterissä ;D
Sää jaksat viisastella ,täällä sanotaan kaikkia rekoiksi jos vaan on perävaunu perässä.
Pistäkää pihat kuntoon niin ei tarvitse tuskitella raskaan liikenteen kanssa.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: kylmis - 20.12.15 - klo:19:35
Polttoaine ei ole aina ihan helpoimpia toimitettava. Jos soittamatta tuleva kuski peruttaa sen kotteronsa eka nurtsille kun tyhjentää taloon ja sitten polttoainevarasto on lukossa kun yrittää farmiin pudottaa. Siellä varastossa kun on muitakin säiliöitä ja öljyt sekä pikkukannut. Soittava kuski taas osaa pitää autonsa tiellä ja sitten on farmivarastokin auki. Eli ei ne aina ne soittopyynnöt ole turhia. Lisäksi olisi hyvä että joku sammuttaisi öljypolttimen kun päästetään öljyt säiliöön että kaikki moska ei olisi siivilässä. Tuskin turhaan kukaan laittaa soittopyynnön mutta jutut on enmpi kohdallaan kun asiat tehdään niin kuin asiakas haluaa.


Nesteellä näkyy olevan tapana, että ajojärjestelijä soittaa edellisenä päivänä ja kyselee kohteesta. Vaikka olisi tilaukseen kirjattu tarkkaankin. Sama homma kuskilla, soittaa yleensä pihalta ja kysyy ohjeet. Vaikka ajojärjestelijä on ne kirjannut toimitukseen. Hyvä systeemi, mutta tuntuu ihan turhalta tuo ylimääräinen soitto edellisenä päivänä kun ohjeet on annettu jo öljyä tilatessa. Ja ne lukee siinä kuitissakin. Mulla neljä öljysäiliötä pihalla, ja ohjeet hyvin yksinkertaiset mutta minkäs teet kun aina on eri kuski...  Siksi "paikallinen" toimittaja huomattavasti helpompi näissä asioissa, vähemmän kuskeja, tutummat senssit.

Kesällä tuli tehtyä rakennus koneiden polttoainesäiliöille, tarkoitus laminoida iso kartta mökin seinälle ja sinne numeroitujen säiliöiden paikat. Ei tartte arpoa, jos osaa vähäänkään kuvaa tulkita :) Yksinkertainen asia omasta mielestä voi olla toiselle kuitenkin epävarma, että on varmasti oikea säiliö jne.
Merkkaa nyt siihen karttaan vielä valvontakameroiden paikat. Väärin tietysti  ;D

Ääh, se on lukitussa tilassa eli siellä katoksen sisällä ,pl. ku polttoainekuski tulee, jolloin ovessa ei oo lukkoa :)
Useiden hämmennysten ja säätöjen jälkeen uskoin ja hankin jokaiseen tankkiin numeron. Kannattaa kokeilla...
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: kylmis - 20.12.15 - klo:19:38
Maatilojen pihat on yleensä huonosti suunniteltu raskaalle rekka liikenteelle .
Silmukka on paras ei tarvitse kuskin peruutella pimeässä ja homma toimii.
Ei ole sellaista rekkaa vielä tullut mikä ei meidän piha alueella olisi mahtunut kääntyä vaikka on pieni maatila.
Tähän asiaan kannattaisi kiinnittää todella paljon huomiota ja myös pihojen kuormituksen kestoon.

Rekka eli puoliperävaunu nyt kääntyy vaikka vähän isommassa liiterissä ;D
Sää jaksat viisastella ,täällä sanotaan kaikkia rekoiksi jos vaan on perävaunu perässä.
Pistäkää pihat kuntoon niin ei tarvitse tuskitella raskaan liikenteen kanssa.
Vaikee pistää kuntoon, kun keskeisimmät rakennukset tehtiin silloin, kun Suomen autokanta muodostui niistä muutamasta kärrystä Helsingissä.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Toivo Tonta - 20.12.15 - klo:19:42
Maatilojen pihat on yleensä huonosti suunniteltu raskaalle rekka liikenteelle .
Silmukka on paras ei tarvitse kuskin peruutella pimeässä ja homma toimii.
Ei ole sellaista rekkaa vielä tullut mikä ei meidän piha alueella olisi mahtunut kääntyä vaikka on pieni maatila.
Tähän asiaan kannattaisi kiinnittää todella paljon huomiota ja myös pihojen kuormituksen kestoon.

Rekka eli puoliperävaunu nyt kääntyy vaikka vähän isommassa liiterissä ;D
Sää jaksat viisastella ,täällä sanotaan kaikkia rekoiksi jos vaan on perävaunu perässä.
Pistäkää pihat kuntoon niin ei tarvitse tuskitella raskaan liikenteen kanssa.
Täällä ei  ;D
Miksi ei asioista puhuta niiden oikeilla nimillä >:(
https://www.youtube.com/watch?v=Da0huNi7nLo
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: vms1 - 20.12.15 - klo:19:55
Meillä on kyllä niin ahtaat pihat että joskus joutuu koneita siirtämään jos kunnon rekka tulee pihaan. Kaikki on kuitenkin hyvin mahtuneet vaikka epäilijöitäkin on. Yllättäen isoimmat autot menee useiten vähemmällä ihmettelyllä kuin pienet kaappiautot.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: SAS - 20.12.15 - klo:20:14
Kahden kilometrin päähän tulee puuterminaali siitä suuret autot vie Äänekoskelle puuta.
Terminaali on hiukka huonolla paikalla kun koululaiset pyörii samalla ahtaalla mutkaisella kyläkunnan tiellä eli pieniä ruumiita on odotettavissa kiitos siitä ely keskukselle vai kuka ne suunnittelee.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: wolfheartscry - 21.12.15 - klo:11:41
Perjantaina soitti apulantakuski, että maanantai-iltana olisi tulossa tavaraa. Soittaa vielä uudestaan noin tuntia ennen tuloa. Esimerkillistä toimintaa.
Otsikko: Vs: Logistiikan kummallisuuksia
Kirjoitti: Rampe - 21.12.15 - klo:14:46
Maatilojen pihat on yleensä huonosti suunniteltu raskaalle rekka liikenteelle .
Silmukka on paras ei tarvitse kuskin peruutella pimeässä ja homma toimii.
Ei ole sellaista rekkaa vielä tullut mikä ei meidän piha alueella olisi mahtunut kääntyä vaikka on pieni maatila.
Tähän asiaan kannattaisi kiinnittää todella paljon huomiota ja myös pihojen kuormituksen kestoon.

Ja kun oliskin tasaista lääniä mihin pihaa tehdä vaikka kuinka ja paljon, niin helppo toteuttaa, mutta tyydyttävä siihen mitä löytyy  ::)
Omakaan piha toki ei ihan ahtaimmasta päästä. Maastollisesti kyllä vähän haastava. Puoliperällinen vielä kääntyy takaisinkin. Pidemmät vähän siinä ja siinä. Jollekin kokeneelle tukkiajurille voisi olla mahdollistakin, mut ei kaikille. Saahan sen kärryn perästä pois kuljeksimasta.