Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: WoTi - 11.06.15 - klo:12:36
-
Moro,
täällä on vanhastaankin juttua noitten deutsien ohjelmoinnista. Mutta mitä nykyään suositellaan?
Voimaa.com softat ilmeisesti toimivat hienosti. Onko LTR vielä toiminnassa?
Ajattelin jos tuosta 140 pollen nurkilla ottas ulos, pitas vielä hyvin kestää.
Dynolla olis kiva saada pohjat ennen säätöä.
Toinen juttu pikavaihteet lotkaa jonkin verran ainakin tyhjällä koneella maantiellä. Varsinkin 2-3 vaihdettaessa
aika paukaus. Vanha -03 105mk3 7100 laatikolla vaihtoi siistimmin.. Kokemuksia?
-
Pikavaihteiden noissa kuuluukin välillä paukkua kun on-off venttiili niitä käyttää.. Ltr-racing on kyllä ainoa jonka koneita päästäisin räplämään..
-
Moro,
täällä on vanhastaankin juttua noitten deutsien ohjelmoinnista. Mutta mitä nykyään suositellaan?
Voimaa.com softat ilmeisesti toimivat hienosti. Onko LTR vielä toiminnassa?
Ajattelin jos tuosta 140 pollen nurkilla ottas ulos, pitas vielä hyvin kestää.
Dynolla olis kiva saada pohjat ennen säätöä.
Toinen juttu pikavaihteet lotkaa jonkin verran ainakin tyhjällä koneella maantiellä. Varsinkin 2-3 vaihdettaessa
aika paukaus. Vanha -03 105mk3 7100 laatikolla vaihtoi siistimmin.. Kokemuksia?
Pikavaihteiden nykäisy kuuluu asiaan koska tuossa on se zf 7200 vaihteisto. ZF 7100 vaihteisto 3 kpl pikavaihteita on huomattavasti pehmeämpi vaihtaessa. Powershiftissä väli M-H nykäisee muita enemmän koska siinä kohtaa kaksi pakkaa vaihtaa yhtäaikaa asentoaan. Ei se nykäisy sentään ole yhtä raju kuin muutamissa valtroissa tai samanikäisissä jonnikoissa jne.
-
Moro,
täällä on vanhastaankin juttua noitten deutsien ohjelmoinnista. Mutta mitä nykyään suositellaan?
Voimaa.com softat ilmeisesti toimivat hienosti. Onko LTR vielä toiminnassa?
Ajattelin jos tuosta 140 pollen nurkilla ottas ulos, pitas vielä hyvin kestää.
Dynolla olis kiva saada pohjat ennen säätöä.
Toinen juttu pikavaihteet lotkaa jonkin verran ainakin tyhjällä koneella maantiellä. Varsinkin 2-3 vaihdettaessa
aika paukaus. Vanha -03 105mk3 7100 laatikolla vaihtoi siistimmin.. Kokemuksia?
Pikavaihteiden nykäisy kuuluu asiaan koska tuossa on se zf 7200 vaihteisto. ZF 7100 vaihteisto 3 kpl pikavaihteita on huomattavasti pehmeämpi vaihtaessa. Powershiftissä väli M-H nykäisee muita enemmän koska siinä kohtaa kaksi pakkaa vaihtaa yhtäaikaa asentoaan. Ei se nykäisy sentään ole yhtä raju kuin muutamissa valtroissa tai samanikäisissä jonnikoissa jne.
No samanikäisissä jonnikoissa ei kyllä pikavaihteet nyi.. Mutta merkki mikä vaan niin kuuluu keventää kaasusta pikavaihteen kytkeytymisen hetkellä niin ei nyi ja kestää :)
-
Toinen juttu pikavaihteet lotkaa jonkin verran ainakin tyhjällä koneella maantiellä. Varsinkin 2-3 vaihdettaessa
aika paukaus. Vanha -03 105mk3 7100 laatikolla vaihtoi siistimmin.. Kokemuksia?
Pikavaihteiden nykäisy kuuluu asiaan koska tuossa on se zf 7200 vaihteisto. ZF 7100 vaihteisto 3 kpl pikavaihteita on huomattavasti pehmeämpi vaihtaessa. Powershiftissä väli M-H nykäisee muita enemmän koska siinä kohtaa kaksi pakkaa vaihtaa yhtäaikaa asentoaan. Ei se nykäisy sentään ole yhtä raju kuin muutamissa valtroissa tai samanikäisissä jonnikoissa jne.
No samanikäisissä jonnikoissa ei kyllä pikavaihteet nyi.. Mutta merkki mikä vaan niin kuuluu keventää kaasusta pikavaihteen kytkeytymisen hetkellä niin ei nyi ja kestää :)
Jd:ssä tuo kaasulla kevennys tapahtuu automaattisesti, nk. SoftShift.
-
No eipä se nyt isommin nyi, mutta vaihtaminen vaan on toisinaan
jonnin verra äänekkäämpää kuin tuossa vanhemmassa
karvalakki laatikossa.
Tuo kahden pakan vaihto yhtä aikaa käy järkeen pieneen viiveen myötäkin M-H välissä
ja huoltomies tuon saman selityksen antoi myös..
Laatikossa on ilmeisesti edellisen omistajan laitattamat Cometin STOU:t, sen puolesta
pitas ainakin pelittää.
-
Toinen juttu pikavaihteet lotkaa jonkin verran ainakin tyhjällä koneella maantiellä. Varsinkin 2-3 vaihdettaessa
aika paukaus. Vanha -03 105mk3 7100 laatikolla vaihtoi siistimmin.. Kokemuksia?
Pikavaihteiden nykäisy kuuluu asiaan koska tuossa on se zf 7200 vaihteisto. ZF 7100 vaihteisto 3 kpl pikavaihteita on huomattavasti pehmeämpi vaihtaessa. Powershiftissä väli M-H nykäisee muita enemmän koska siinä kohtaa kaksi pakkaa vaihtaa yhtäaikaa asentoaan. Ei se nykäisy sentään ole yhtä raju kuin muutamissa valtroissa tai samanikäisissä jonnikoissa jne.
No samanikäisissä jonnikoissa ei kyllä pikavaihteet nyi.. Mutta merkki mikä vaan niin kuuluu keventää kaasusta pikavaihteen kytkeytymisen hetkellä niin ei nyi ja kestää :)
Jd:ssä tuo kaasulla kevennys tapahtuu automaattisesti, nk. SoftShift.
Lausutaan soft shit... Tiedän yhden ns. merkkiuskollisen kaverin uudenmaan suunnasta, hänellä on
100 000 euron rajapyykki rikottu john deeren voimansiirtoremonteissa. :o :o :o
Mahtaakohan päästä pääkonttorin aulan seinälle kultakehyksin verhoiltuna?
-
Peiliä vois suositella.
-
Jaa a olen antanutitseni ymmärtää että JD juurikin paras osa olis tuo ZF valmistama keppiloota :o Perä siinäkaiton omansa ainakin paljon pienempi mitä Deuzissa vaikka loota ainakin numeron puolesta on sama 7200. Meinaan dötsin taka akseli ja perä on niinkuin numeroo tai kahta isommasta koneesta. Vaikka ovat saman kokoryhmän masiinoita.
-
Hydrauliikan oikean puolen lisälohkot tuli haettua käytetystä 130 Agrotronista. Hammaspyöräpumpulla näytti sekin olevan, jotta pitäs sopia. Putkitukset identtiset.
Lohkoparien ulkoreunoista niitten välille tuli tuossa 130:ssa banjoliittimien kanssa n.6-8mm teräsputki, mikäs tuon tarkoitus on. Tässä 110:n alkuperäisessä tuolle banjolle ole edes paikkaa.
-
Hydrauliikan oikean puolen lisälohkot tuli haettua käytetystä 130 Agrotronista. Hammaspyöräpumpulla näytti sekin olevan, jotta pitäs sopia. Putkitukset identtiset.
Lohkoparien ulkoreunoista niitten välille tuli tuossa 130:ssa banjoliittimien kanssa n.6-8mm teräsputki, mikäs tuon tarkoitus on. Tässä 110:n alkuperäisessä tuolle banjolle ole edes paikkaa.
Matalapainepiirin paluuputki ei ole hääppönen tehtävä kuin voidella vaihteiston päässä olevaa laakeria. ;D luulisin ;D
-
Miks matalapaine virtausta olis tuotu ulkopuolisen hydr. lohkoille?
Ettei toi jonkin sortin LS-linja olis, ohjais virtausta ulkoselle puolelle vaikkei säätötilavuuspumppua olekaan.
Mahtaneeko toimia tulppaamalla.
-
On siellä LS-linja vaikka on hammasrataspumppu. Se on eri venttiilien sisäistä käskynjakoa, että kaikille riittäisi tuottoa mahdollisimman paljon. Pieni ero näissä malleissa on siinä että isommissa eli 120-165 MK3 on ohjaus ja ulkopuolinen hydrauliikka yhdellä pumpulla, ja 106-115 ohjaukselle oma pumppu. Ei nyt vaikuta tähän, mutta...
...jos ei ole etuakselin jousitusta ja 2 lohkoa alunperin niin LS-linjaa ei tarvita (ulkop. venttiili ohjaa sisäisesti). Isommissa on vielä perävaunujarrujen venttiili kiinni LS-linjassa, mutta 110:ssä se on ohjauksen pumpun puolella.
Nyt jos sen toisen lohkopaketin laittaa ilman LS linjaa, taitaa käydä niin että ensimmäinen lohkopaketti ei pysty säätämään ylipaineventiiliä kuormaa suuremmaksi ja öljy karkaa sieltä.
Niin ja sen ensimmäinen lohkopaketin päätylevyn vaihtamalla saa sen LS-linjan ulos sieltä.
-
Deutsi kun ei paljoa ole sekottanu asioita noitten mallimerkintöjen kanssa.
Tämä 130 oli erillisellä ohjauspumpulla eli oletettavasti 118 mallin uudempi versio,
joka taas sit päivitetty versio 6l masiinalla näistä 106-115...
Onko noissa 106-115mk3 joissa 2-paria lohkoja ollut myös jo tuo LS-linja, eli pääty pitäs hankkia?
-
Niin tosiaan mallia 130 ei ole MK3:ssa, eli on uudempaa "new" mallia vuoden 2003 jälkeen. Hydrauliikka kuten pienimmissä jo aiemmin.
Samalla systeemillä niissä pienemmissä LS-kierto eli jos on lisälohkot niin erilainen pääty, josta toiselle lohkoparille LS. Samanlainen venttiilistö kaikissa tuon ikäisissä Agrotroneissa näitä pieniä varustevaihtoehtoja lukuun ottamatta.
-
Asia kunnossa, täytyy metsästää päätyä.
Nyt kun ammattilaisia paikalla onko tietoa suunnanvaihtovivun vaihdosta, joutuuko boxiin
päivittään softan jotta saa toimimaan jos haluaa päivittää vivun tähän nyky versioon.
Tässä vielä se kuittauksen vaativa malli.
-
Se pitäisi olla sieltä boksista asetettavissa kumpaa vipua käytetään.
Sen verran vilkaisin kirjoista, että Agrotron 80-115MK3 pitäisi olla aina uudempi vipu ja viimeisissä isommissa MK3 ja sitä uudemmissa. Noh, oli miten oli onhan se mahdollista olla kumpi vaan, mutta MK2 sitten eri asia.
-
Moro,
täällä on vanhastaankin juttua noitten deutsien ohjelmoinnista. Mutta mitä nykyään suositellaan?
Voimaa.com softat ilmeisesti toimivat hienosti. Onko LTR vielä toiminnassa?
Ajattelin jos tuosta 140 pollen nurkilla ottas ulos, pitas vielä hyvin kestää.
Dynolla olis kiva saada pohjat ennen säätöä.
Toinen juttu pikavaihteet lotkaa jonkin verran ainakin tyhjällä koneella maantiellä. Varsinkin 2-3 vaihdettaessa
aika paukaus. Vanha -03 105mk3 7100 laatikolla vaihtoi siistimmin.. Kokemuksia?
Itsellä 110 MK3 -03. Kyselin aikoinaan useammaltakin puljulta ohjelmoinnista (mm. LTR), mutta kaikilta lopahti mielenkiinto sen jälkeen kun kuulivat traktorin mallin. Onneksi Voimaa.com:n Zeitech hoiti homman hienosti kotiin, nyt on kone mieleinen. Tehoja tuli jonkin verran enemmänkin kuin toivoin, mutta eiköhän tuo kestä kun tolkun kanssa käyttelee.
Pikavaihde toimii mulla ihan sujuvasti, vaikka 7200 onkin. Suunnanvaihtaja on melko äkäinen, mutta sitäkin voi vähän pehmittää kun suunnanvaihdon yhteydessä käyttää sitä vapaa-asennossa.
-
Kloppi: menikö voimaa.comin ohjelmointi väylän kautta vai
joutuko avaan boksin.
Turun suunnal ei tunnu noil ohjelmoijilla olevan dynoja,
-
Kloppi: menikö voimaa.comin ohjelmointi väylän kautta vai
joutuko avaan boksin.
Turun suunnal ei tunnu noil ohjelmoijilla olevan dynoja,
Moottorinohjausboksi piti ottaa käteen, ja kolvata piiri irti ohjelmointia varten. Eipä tuossa kauaa mennyt, ja tehot mitattiin ennen ja jälkeen operaation.
-
Moro,
täällä on vanhastaankin juttua noitten deutsien ohjelmoinnista. Mutta mitä nykyään suositellaan?
Voimaa.com softat ilmeisesti toimivat hienosti. Onko LTR vielä toiminnassa?
Ajattelin jos tuosta 140 pollen nurkilla ottas ulos, pitas vielä hyvin kestää.
Dynolla olis kiva saada pohjat ennen säätöä.
Toinen juttu pikavaihteet lotkaa jonkin verran ainakin tyhjällä koneella maantiellä. Varsinkin 2-3 vaihdettaessa
aika paukaus. Vanha -03 105mk3 7100 laatikolla vaihtoi siistimmin.. Kokemuksia?
Itsellä 110 MK3 -03. Kyselin aikoinaan useammaltakin puljulta ohjelmoinnista (mm. LTR), mutta kaikilta lopahti mielenkiinto sen jälkeen kun kuulivat traktorin mallin. Onneksi Voimaa.com:n Zeitech hoiti homman hienosti kotiin, nyt on kone mieleinen. Tehoja tuli jonkin verran enemmänkin kuin toivoin, mutta eiköhän tuo kestä kun tolkun kanssa käyttelee.
Pikavaihde toimii mulla ihan sujuvasti, vaikka 7200 onkin. Suunnanvaihtaja on melko äkäinen, mutta sitäkin voi vähän pehmittää kun suunnanvaihdon yhteydessä käyttää sitä vapaa-asennossa.
Niissä vanhoissa bokseissa oma opiskelunsa ei ne oikeen kiinnosta ketään :D
-
Osaako Sdf sanoa mitä eroa Emr 1 ja 2 ohjelmilla on. Tässä kai 1, kun käynnistyy lyhyen pyörityksen jälkeen, ei heti. Ja koneessa on sammutussolenoidi, onko emr 2. hoidettu softalla tuo sammutus.
-
Tuon termin "EMR" eli electronic motor regulator (jotenkin näin, mutta saksaksi) voisi ajatella olevan se koko paketti ecu + moottorin ohjainlaite + anturit yms. Toki se nyt käytönnössä on emr1 ja emr 2 välillä ecun ja ohjelman päivitys. Emr3 on jo aivan eri järjestelmä. Tarkempia speksejä noiden eroista en tiedä.
Sammutussolenoidi on tosiaan poistunut siinä emr päivityksen tienoilla, mutta periaatteessa kummassakin versiossa voisi tuo erillinen sammutin olla. Mielestäni moottorin säädin kääntää kummassakin versiossa pumput nollille (jousivoimalla) kun virrat katkaistaan. Sammutussolenoidi on vain lisätty varmistamaan tämä. No, joka tapauksessa uudemmissa pelkästään säätimellä sammutus.
-
Meilä mk3 110 vuojelta 2001. Kuittauksen huoltomien poestanu suunnanvaehtimesta. Ja kulukee 51-52 km/h mittari tosin näyttää 44.
Steinbauerin tehoboksi. voimaa on riittävästi,
-
Tuli haettua se vasemman puolen lohkopaketti purku
koneesta. Sain siittä toiselle lohkolle liittävän päädyn.
Omassa koneessa vinkoilla lohkot piukkaan ja pääty irti sekä toinen tilalle, ei tarvinnut irrottaa koko pakettia.
Muuta ei kai sitten tarvita.
-
Tuntuu lisälohko toimivan. Pikaliittimet on palossa sen verran kuumaa saaneet että osa vuotaa rungon keskeltä jostain.
Mahtaako fasteriin saada korjaussarjaa liittimen sisäosille
-
Hydrauliikkaliikkeestä saa Fastereita kohtuuhintaan. Perä voi olla eri kierteellä, mutta sen voi ottaa vanhasta.
-
Renkaista sen verran että millasia ilman paineita tuossa olevissa TM800 Pirelleissä 600/65-38 nelisiipisten MRT Agroluxien kanssa uskaltaa pitää. Äestäessä ja kultivoinnissa uskaltaako 0,6-0,7 päästää.
Mitenkä jos rinnalla Äestäessä laittaa vanhat 18.4 taurukset pitäskö niissä paineet päästää sitten jo 0.5
-
Kyntäisä reilu kilo, äestäisä 0,7-0,8. Paripyöräsä sama.