Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Veeti - 10.05.15 - klo:09:09
-
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vehvilaisen-kallis-korpirata-purku-uhan-alla/bnwDPQkR
-
""”Veromaksajien taskusta summa on pois. Mutta jos rata menee purkuun, niin se poistuu lopullisesti", Nyberg sanoo vain.
Savonlinnan ja Huutokosken välinen kallis investointi nosti aikanaan kovaa arvostelua, koska pääkaupunkiseudun tiehankkeet olisivat samaan aikaan vaatineet kymmenien miljoonien investoinnit samoin kuin pääteiden korjaukset.
Anu Vehviläinen oli viisi vuotta sitten ministeri keskustavetoisessa Matti Vanhasen hallituksessa, joka korosti muun muassa valtionlaitosten hajasijoittamista. Senkin tulokset ovat jääneet yhä lailla heikoiksi tuotoiltaan samalla tavalla kuin Huutokoski-Savonlinna-rata, joka korostui silloin julkisuudessa niin sanotun siltarumpupolitikoinnin huippuna."""
-
Eikös Stubbikin meinaa ministeriksi.
Rahaakin on jaellut Suomesta ulkomaille, niie että ...
http://yle.fi/uutiset/stubb_vertasi_kreikka-tukea_marshall-apuun/6094321 (http://yle.fi/uutiset/stubb_vertasi_kreikka-tukea_marshall-apuun/6094321)
-
Kyllä siellä pitää olla muutama, joilla on näyttöä rahan hassaamisesta. Eihän siitä mitään tulisi, jos kaikki olis uusia joilla ei kokemusta. Pahin vaihtoehtohan on että olisivat vielä niin naiiveja, että touhuaisivat kaikkien suomalaisten parhaaksi. Aatelkaapa ite. Mitä siitäkin tulisi, jäisi omat ja sidosryhmien asiat hoitamatta :o :o
-
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vehvilaisen-kallis-korpirata-purku-uhan-alla/bnwDPQkR
eihän veeti vaan leiponu äitienpäiväkakkua satamaidon kermaan kun taas nuin närästää:o :o :o :o
-
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vehvilaisen-kallis-korpirata-purku-uhan-alla/bnwDPQkR
eihän veeti vaan leiponu äitienpäiväkakkua satamaidon kermaan kun taas nuin närästää:o :o :o :o
No se Savonlinna Huutokoski radan loppu on syväväylän siirto Laitaatsiltaan.
http://portal.liikennevirasto.fi/portal/page/portal/f/hankkeet/kaynnissa/laitaatsalmi/Savonlinnan%20syv%E4v%E4yl%E4n%20siirt%E4minen.pdf
KUSTANNUKSET
Valtion vuoden 2015 tulo- ja menoarviossa hankkeen
toteuttamiseen on varattu 40 M€ ja se ei sisällä radan
parantamista
Vaikutukset.
Maantieliikenteen sujuvuus ja turvallisuus
paranee ja vakavat kohtaamisonnetto-
muudet poistuvat
Syväväylän siirto Laitaatsalmeen poistaa
Kyrönsalmen sillan avauksista tieliiken-
teelle aiheutuvat viivytykset
Syväväyläliikenne siirtyy helpommin navi-
goitavaan Laitaatsalmeen. Onnettomuus-
riski pienenee ja väylä lyhenee noin 3 km.
Kaupungin maankäyttö kehittyy
Hisseillä vähennetään korkeasta sillasta
kevyelle liikenteelle aiheutuvaa haittaa
Laitaatsalmella
Jyrkkä nousu Laitaatsalmen sillalle vä-
hentää raskaan liikenteen nopeuksia
Laitaatsalmen sillan pituuskaltevuus ai-
heuttaa ongelmia kevyelle liikenteelle.
Laitaatsalmen ratasilta puretaan, jolloin
yhteys Rantasalmi - Savonlinna väliltä
poistuu 2016.
:) :) :) :) :) :) :) :) :)
Näillä suunnitelmilla mennään, ellei kepu laita taas lisää 40 milj uuteen rautatiesiltaan. :)
-
Haastakaa se KEPu käräjille, kun näyttää että pelkkää vahinkoa tekee vuoskymmenestä toiseen. Ja samaan syssyyn ne jotka on niitä iänestäneet.
-
Mihin unohditte Ekoistin ja Ympäristöuutisten juontajan, Heli Järvisen? Hänhän oli toinen kotiin päin vetänyt "Kisko-Sisko". ;D
-
--virheitten kaivelu ei johda mihinkään.aikoinaan Kalevi Sorsa ajoi valtion kuvaputkitehdasta kuin käärmettä pystyyn.Valmistuttuaan se toimi vain muutaman vuoden ja tuotti tappiota koko ajan.
Ketään ei kuitenkaan tuomittu vahingosta,vaan Sorsa(sd)toimi eduskunnassa ministerinä vielä vuosikaudet. ::)
-
No mutta kun näyttää, että jotakin pitää haukkua. Jos ei turetta "mokaa" ole niin kaivetaan joku hanke joka on myöhemmin osoittautunut huonoksi. Suurin moka lähivuosina oli, kun Suomi meni Euroon.
-
--virheitten kaivelu ei johda mihinkään.aikoinaan Kalevi Sorsa ajoi valtion kuvaputkitehdasta kuin käärmettä pystyyn.Valmistuttuaan se toimi vain muutaman vuoden ja tuotti tappiota koko ajan.
Ketään ei kuitenkaan tuomittu vahingosta,vaan Sorsa(sd)toimi eduskunnassa ministerinä vielä vuosikaudet. ::)
En minäkään halua Anu Vehviläistä enkä Heli Järvistä syytteeseen. Heitä käytettiin härskisti hyväksi. Eivät itse keksineet kyseistä rata investointia. Eivät ole niin fiksuja. Lobbaajia riittää. Poliitikon älykkyys näkyy siinä, kuinka hyvin älyää tämän vedätyksen. http://vapaavuori.net/ on hyvin onnistunut havaitsemaan nämä vedätykset. Ensin asuntoministerinä nämä Ideapark hankkeet ja sitten korealaisten vedätykset Turun telakassa. :)
-
No mutta kun näyttää, että jotakin pitää haukkua. Jos ei turetta "mokaa" ole niin kaivetaan joku hanke joka on myöhemmin osoittautunut huonoksi. Suurin moka lähivuosina oli, kun Suomi meni Euroon.
4 vuoden päästä voidaan taas kertoa kuinka euroja on levitelty. Onneksi ne nyt alkaa olla aika vähissä mitä levitellä. :)
-
--virheitten kaivelu ei johda mihinkään.aikoinaan Kalevi Sorsa ajoi valtion kuvaputkitehdasta kuin käärmettä pystyyn.Valmistuttuaan se toimi vain muutaman vuoden ja tuotti tappiota koko ajan.
Ketään ei kuitenkaan tuomittu vahingosta,vaan Sorsa(sd)toimi eduskunnassa ministerinä vielä vuosikaudet. ::)
Niin sai Sipiläki teesit kouraha heti. Jos demarilool sama paperi, niin yhteiskuntasopimus läpitte. Niin sai Vehviläinenki Kanervan kauren perintönä Huutokosken. Selonteko v.2003. Syytä Veeti omias
-
--virheitten kaivelu ei johda mihinkään.aikoinaan Kalevi Sorsa ajoi valtion kuvaputkitehdasta kuin käärmettä pystyyn.Valmistuttuaan se toimi vain muutaman vuoden ja tuotti tappiota koko ajan.
Ketään ei kuitenkaan tuomittu vahingosta,vaan Sorsa(sd)toimi eduskunnassa ministerinä vielä vuosikaudet. ::)
Niin sai Sipiläki teesit kouraha heti. Jos demarilool sama paperi, niin yhteiskuntasopimus läpitte. Niin sai Vehviläinenki Kanervan kauren perintönä Huutokosken. Selonteko v.2003. Syytä Veeti omias
elä ota enää ;)
-
--virheitten kaivelu ei johda mihinkään.aikoinaan Kalevi Sorsa ajoi valtion kuvaputkitehdasta kuin käärmettä pystyyn.Valmistuttuaan se toimi vain muutaman vuoden ja tuotti tappiota koko ajan.
Ketään ei kuitenkaan tuomittu vahingosta,vaan Sorsa(sd)toimi eduskunnassa ministerinä vielä vuosikaudet. ::)
En minäkään halua Anu Vehviläistä enkä Heli Järvistä syytteeseen. Heitä käytettiin härskisti hyväksi. Eivät itse keksineet kyseistä rata investointia. Eivät ole niin fiksuja. Lobbaajia riittää. Poliitikon älykkyys näkyy siinä, kuinka hyvin älyää tämän vedätyksen. http://vapaavuori.net/ on hyvin onnistunut havaitsemaan nämä vedätykset. Ensin asuntoministerinä nämä Ideapark hankkeet ja sitten korealaisten vedätykset Turun telakassa. :)
Kun Korean pojat eivät onnistuneet vedätyksessä mutta Meyer Werftin onnistui. Homma tehtiin niin läpinäkyväksi että kauppahinta salattiin ja valtionvaroista Turuntelakka pääomitetaan että työt jatkuvat siellä. Siitäkin pidetään suu supussa annetaanko pääoma vai lainataanko ja millä korolla?
Kokoomuksen tyylin tuntien tehdas on lahjoitettu ison rahatukun kera.
Mayerin saksantelakoitten työntekijöille annettiin 15 vuoden irtisanomis suoja. Varmaan senkin Suomalaiset ovat suostuneet maksamaan. ???
-
--virheitten kaivelu ei johda mihinkään.aikoinaan Kalevi Sorsa ajoi valtion kuvaputkitehdasta kuin käärmettä pystyyn.Valmistuttuaan se toimi vain muutaman vuoden ja tuotti tappiota koko ajan.
Ketään ei kuitenkaan tuomittu vahingosta,vaan Sorsa(sd)toimi eduskunnassa ministerinä vielä vuosikaudet. ::)
En minäkään halua Anu Vehviläistä enkä Heli Järvistä syytteeseen. Heitä käytettiin härskisti hyväksi. Eivät itse keksineet kyseistä rata investointia. Eivät ole niin fiksuja. Lobbaajia riittää. Poliitikon älykkyys näkyy siinä, kuinka hyvin älyää tämän vedätyksen. http://vapaavuori.net/ on hyvin onnistunut havaitsemaan nämä vedätykset. Ensin asuntoministerinä nämä Ideapark hankkeet ja sitten korealaisten vedätykset Turun telakassa. :)
Kun Korean pojat eivät onnistuneet vedätyksessä mutta Meyer Werftin onnistui. Homma tehtiin niin läpinäkyväksi että kauppahinta salattiin ja valtionvaroista Turuntelakka pääomitetaan että työt jatkuvat siellä. Siitäkin pidetään suu supussa annetaanko pääoma vai lainataanko ja millä korolla?
Kokoomuksen tyylin tuntien tehdas on lahjoitettu ison rahatukun kera.
Mayerin saksantelakoitten työntekijöille annettiin 15 vuoden irtisanomis suoja. Varmaan senkin Suomalaiset ovat suostuneet maksamaan. ???
ihan oikeesti. halusitko että korealaiset olis jatkanut ;)
-
--virheitten kaivelu ei johda mihinkään.aikoinaan Kalevi Sorsa ajoi valtion kuvaputkitehdasta kuin käärmettä pystyyn.Valmistuttuaan se toimi vain muutaman vuoden ja tuotti tappiota koko ajan.
Ketään ei kuitenkaan tuomittu vahingosta,vaan Sorsa(sd)toimi eduskunnassa ministerinä vielä vuosikaudet. ::)
En minäkään halua Anu Vehviläistä enkä Heli Järvistä syytteeseen. Heitä käytettiin härskisti hyväksi. Eivät itse keksineet kyseistä rata investointia. Eivät ole niin fiksuja. Lobbaajia riittää. Poliitikon älykkyys näkyy siinä, kuinka hyvin älyää tämän vedätyksen. http://vapaavuori.net/ on hyvin onnistunut havaitsemaan nämä vedätykset. Ensin asuntoministerinä nämä Ideapark hankkeet ja sitten korealaisten vedätykset Turun telakassa. :)
Kun Korean pojat eivät onnistuneet vedätyksessä mutta Meyer Werftin onnistui. Homma tehtiin niin läpinäkyväksi että kauppahinta salattiin ja valtionvaroista Turuntelakka pääomitetaan että työt jatkuvat siellä. Siitäkin pidetään suu supussa annetaanko pääoma vai lainataanko ja millä korolla?
Kokoomuksen tyylin tuntien tehdas on lahjoitettu ison rahatukun kera.
Mayerin saksantelakoitten työntekijöille annettiin 15 vuoden irtisanomis suoja. Varmaan senkin Suomalaiset ovat suostuneet maksamaan. ???
ihan oikeesti. halusitko että korealaiset olis jatkanut ;)
Ihan sama. Ei paljoa Turuntelakat kiinnosta. Tässä keskustelussa taisi olla topiikkina, miten ministerit haaskaavat valtion omaisuutta ja varoja.
-
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vehvilaisen-kallis-korpirata-purku-uhan-alla/bnwDPQkR
eihän veeti vaan leiponu äitienpäiväkakkua satamaidon kermaan kun taas nuin närästää:o :o :o :o
Onks Veeti Satakunnan vaikutus alueelta kun tommosia epäilet?
-
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vehvilaisen-kallis-korpirata-purku-uhan-alla/bnwDPQkR
eihän veeti vaan leiponu äitienpäiväkakkua satamaidon kermaan kun taas nuin närästää:o :o :o :o
Onks Veeti Satakunnan vaikutus alueelta kun tommosia epäilet?
jossain siellä tampereen perähikiällä hää asustaa, liekkö sitte alunperin syntyperääsiä pohojanmaalaisia kun luonteeltaan tommoonen vastarannankiiski ;D ;D ;D ;D
-
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/vehvilaisen-kallis-korpirata-purku-uhan-alla/bnwDPQkR
eihän veeti vaan leiponu äitienpäiväkakkua satamaidon kermaan kun taas nuin närästää:o :o :o :o
Onks Veeti Satakunnan vaikutus alueelta kun tommosia epäilet?
jossain siellä tampereen perähikiällä hää asustaa, liekkö sitte alunperin syntyperääsiä pohojanmaalaisia kun luonteeltaan tommoonen vastarannankiiski ;D ;D ;D ;D
Nääsville on Pirkanmaata ;D ;D ;D No joo onhanse tavallaan varmaan tuon maidon jakelualuetta vielä .
-
--virheitten kaivelu ei johda mihinkään.aikoinaan Kalevi Sorsa ajoi valtion kuvaputkitehdasta kuin käärmettä pystyyn.Valmistuttuaan se toimi vain muutaman vuoden ja tuotti tappiota koko ajan.
Ketään ei kuitenkaan tuomittu vahingosta,vaan Sorsa(sd)toimi eduskunnassa ministerinä vielä vuosikaudet. ::)
En minäkään halua Anu Vehviläistä enkä Heli Järvistä syytteeseen. Heitä käytettiin härskisti hyväksi. Eivät itse keksineet kyseistä rata investointia. Eivät ole niin fiksuja. Lobbaajia riittää. Poliitikon älykkyys näkyy siinä, kuinka hyvin älyää tämän vedätyksen. http://vapaavuori.net/ on hyvin onnistunut havaitsemaan nämä vedätykset. Ensin asuntoministerinä nämä Ideapark hankkeet ja sitten korealaisten vedätykset Turun telakassa. :)
Kun Korean pojat eivät onnistuneet vedätyksessä mutta Meyer Werftin onnistui. Homma tehtiin niin läpinäkyväksi että kauppahinta salattiin ja valtionvaroista Turuntelakka pääomitetaan että työt jatkuvat siellä. Siitäkin pidetään suu supussa annetaanko pääoma vai lainataanko ja millä korolla?
Kokoomuksen tyylin tuntien tehdas on lahjoitettu ison rahatukun kera.
Mayerin saksantelakoitten työntekijöille annettiin 15 vuoden irtisanomis suoja. Varmaan senkin Suomalaiset ovat suostuneet maksamaan. ???
ihan oikeesti. halusitko että korealaiset olis jatkanut ;)
Ihan sama. Ei paljoa Turuntelakat kiinnosta. Tässä keskustelussa taisi olla topiikkina, miten ministerit haaskaavat valtion omaisuutta ja varoja.
Ja tuossa tilastossa kepuministerit on aivan ehdottomasti ykkösiä. ;)
-
Pieniä ovat silakat joulukaloiksi.
Huutokosken radan korjauksen kustannus: 40 000 000 €. Rataa alettiin uusia metsäteollisuuden vaatimuksesta. Todellinen radan käyttö on jäänyt vähäiseksi.
Kehäradan kustannusarvio: 500 000 000 €. Kustannukset tähän asti: 800 000 000 €. Lopullinen kustannus vielä auki, mutta nyt jo tiedetään, että radalla ei päästä ennakoituihin matkustusnopeuksiin, koska tunneleissa ei voidakaan pitää suunniteltua matkavauhtia. Matka Helsingin keskustasta lentoasemalle kestää yhtä kauan kuin bussillakin. Kustannusarvion ylityksellä olisi kustantanut 10 Huutokosken rataa.
Länsimetron kustannusarvio 400 000 000 €. Kustannukset tähän asti: 1 000 000 000 €. Lopullinen kustannus vielä auki, mutta nyt jo tiedetään, että osuudella ei päästä ennakoituihin matkustajamääriin, koska lyhyiden laitureiden vuoksi kaikki pitkän metrojunan vaunut eivät voi olla käytössä. Kustannusarvion ylitys riittäisi 15 Huutokosken rataan.
Pisararadan kustannusarvio: 2 000 000 000. Lopullinen kustannus vielä auki, mutta jos noudattaa edellä mainittuja esimerkkejä, 3 000 000 000 € on lähellä toteutumaa. Pisararata ei palvele teollisuutta tai muita elinkeinoja, mutta saattaa onnistuessaan juohevoittaa henklilöliikennettä Helsingin keskustaan.
Suomen tiestön korjausvelan tarpeeksi on arvioitu 1 300 000 000 €. Pisararadan kustannusarvio riittää koko Suomen tieverkoston kunnostamisen lisäksi 17 Huutokosken radan rakentamiseen ja vielä jää 20 miljoonaa vaikka sianlihan viennin edistämiseen.
-
Sellainen "pieni" erohan tuossa on, että Huutokosken radalle ei ole ollut minkäänlaista käyttöä eikä tule. Muille hankkeille löytyy käyttöä tulevaisuudessakin.
Huutokoskesta tiedettiin jo peruskorjausvaiheessa, että sille ei tule olemaan mitään käyttöä, ei nyt eikä tulevaisuudessa.
Oli vain Vehviläisen kallis päähänpisto.
-
Pieniä ovat silakat joulukaloiksi.
Huutokosken radan korjauksen kustannus: 40 000 000 €. Rataa alettiin uusia metsäteollisuuden vaatimuksesta. Todellinen radan käyttö on jäänyt vähäiseksi.
Kehäradan kustannusarvio: 500 000 000 €. Kustannukset tähän asti: 800 000 000 €. Lopullinen kustannus vielä auki, mutta nyt jo tiedetään, että radalla ei päästä ennakoituihin matkustusnopeuksiin, koska tunneleissa ei voidakaan pitää suunniteltua matkavauhtia. Matka Helsingin keskustasta lentoasemalle kestää yhtä kauan kuin bussillakin. Kustannusarvion ylityksellä olisi kustantanut 10 Huutokosken rataa.
Noista muista kustannuksista sen verran ,että on "maan tapa" laskea kustannukset alakanttiin. Näin saadaan homma alkuun. Näin kävi myös uudessa lastensairaalassa. Ja näin käy myös Fennovoimassa. Moni kunta kaivaa vielä kukkaroaan. ;)
Länsimetron kustannusarvio 400 000 000 €. Kustannukset tähän asti: 1 000 000 000 €. Lopullinen kustannus vielä auki, mutta nyt jo tiedetään, että osuudella ei päästä ennakoituihin matkustajamääriin, koska lyhyiden laitureiden vuoksi kaikki pitkän metrojunan vaunut eivät voi olla käytössä. Kustannusarvion ylitys riittäisi 15 Huutokosken rataan.
Pisararadan kustannusarvio: 2 000 000 000. Lopullinen kustannus vielä auki, mutta jos noudattaa edellä mainittuja esimerkkejä, 3 000 000 000 € on lähellä toteutumaa. Pisararata ei palvele teollisuutta tai muita elinkeinoja, mutta saattaa onnistuessaan juohevoittaa henklilöliikennettä Helsingin keskustaan.
Suomen tiestön korjausvelan tarpeeksi on arvioitu 1 300 000 000 €. Pisararadan kustannusarvio riittää koko Suomen tieverkoston kunnostamisen lisäksi 17 Huutokosken radan rakentamiseen ja vielä jää 20 miljoonaa vaikka sianlihan viennin edistämiseen.
Tuossa nyt on pikkanen virhe, eikä niin pikkanenkaan. Metsäteollisuus ei ole vaatinut mitään. Ja jos on jotain lobannu, niin ei niihin tarvitse suostua. Lobbasihan kehittyvien maakuntien suomi näitä Ideaparkkeja, mutta Vapaavuori ei suostunut. Luulen että joillekin luvattiin vaalirahaa. Siis korruptiorahaa. ;)
Noista muista kustannuksista sen verran ,että on "maan tapa" laskea kustannukset alakanttiin. Näin saadaan homma alkuun. Näin kävi myös uudessa lastensairaalassa. Ja näin käy myös Fennovoimassa. Moni kunta kaivaa vielä kukkaroaan. ;)
-
Pieniä ovat silakat joulukaloiksi.
Huutokosken radan korjauksen kustannus: 40 000 000 €. Rataa alettiin uusia metsäteollisuuden vaatimuksesta. Todellinen radan käyttö on jäänyt vähäiseksi.
Kehäradan kustannusarvio: 500 000 000 €. Kustannukset tähän asti: 800 000 000 €. Lopullinen kustannus vielä auki, mutta nyt jo tiedetään, että radalla ei päästä ennakoituihin matkustusnopeuksiin, koska tunneleissa ei voidakaan pitää suunniteltua matkavauhtia. Matka Helsingin keskustasta lentoasemalle kestää yhtä kauan kuin bussillakin. Kustannusarvion ylityksellä olisi kustantanut 10 Huutokosken rataa.
Noista muista kustannuksista sen verran ,että on "maan tapa" laskea kustannukset alakanttiin. Näin saadaan homma alkuun. Näin kävi myös uudessa lastensairaalassa. Ja näin käy myös Fennovoimassa. Moni kunta kaivaa vielä kukkaroaan. ;)
Länsimetron kustannusarvio 400 000 000 €. Kustannukset tähän asti: 1 000 000 000 €. Lopullinen kustannus vielä auki, mutta nyt jo tiedetään, että osuudella ei päästä ennakoituihin matkustajamääriin, koska lyhyiden laitureiden vuoksi kaikki pitkän metrojunan vaunut eivät voi olla käytössä. Kustannusarvion ylitys riittäisi 15 Huutokosken rataan.
Pisararadan kustannusarvio: 2 000 000 000. Lopullinen kustannus vielä auki, mutta jos noudattaa edellä mainittuja esimerkkejä, 3 000 000 000 € on lähellä toteutumaa. Pisararata ei palvele teollisuutta tai muita elinkeinoja, mutta saattaa onnistuessaan juohevoittaa henklilöliikennettä Helsingin keskustaan.
Suomen tiestön korjausvelan tarpeeksi on arvioitu 1 300 000 000 €. Pisararadan kustannusarvio riittää koko Suomen tieverkoston kunnostamisen lisäksi 17 Huutokosken radan rakentamiseen ja vielä jää 20 miljoonaa vaikka sianlihan viennin edistämiseen.
Tuossa nyt on pikkanen virhe, eikä niin pikkanenkaan. Metsäteollisuus ei ole vaatinut mitään. Ja jos on jotain lobannu, niin ei niihin tarvitse suostua. Lobbasihan kehittyvien maakuntien suomi näitä Ideaparkkeja, mutta Vapaavuori ei suostunut. Luulen että joillekin luvattiin vaalirahaa. Siis korruptiorahaa. ;)
Noista muista kustannuksista sen verran ,että on "maan tapa" laskea kustannukset alakanttiin. Näin saadaan homma alkuun. Näin kävi myös uudessa lastensairaalassa. Ja näin käy myös Fennovoimassa. Moni kunta kaivaa vielä kukkaroaan. ;)
"Savonlinna-Huutokoski-rata perusparannettiin puukuljetusten tarpeisiin
29.09.2008 21:17
Savonlinnan ja Huutokosken välisen radan perusparannustyöt ovat pääosin valmistuneet, ja tavaraliikenne radalla pääsee jälleen käyntiin. Ratahallintokeskus uusii tänä vuonna koko 74 km pitkän radan päällysrakenteen eli kiskot, pölkyt ja radan tukikerroksen. Ensi vuonna parannetaan vielä mm. tasoristeysturvallisuutta. Rataa käytetään pääasiassa metsäteollisuuden kuljetuksiin.
Radan perusparannukseen on valtion budjetissa osoitettu 42 miljoonaa euroa, josta pääosa käytettiin tämän vuoden töihin. Jos rahoitusta ei olisi saatu, olisi huonokuntoinen rata pitänyt sulkea kokonaan liikenteeltä.
Tämän vuoden työt tehtiin siten, että ensimmäisessä vaiheessa työn alla oli osuus Rantasalmelta Huutokoskelle ja toisessa vaiheessa Rantasalmelta Savonlinnaan. Päällysrakenteen uusimisen lisäksi tänä vuonna on tehty junien kohtaamisraide sekä puutavaran kuormausraide Rantasalmelle.
Perusparannuksen kustannukset on pidetty kurissa mm. sillä, että päällysrakenteen uusimisessa on käytetty kierrätysmateriaalia eli kunnostettua käytettyä kiskoa. Tavarajunien suurin sallittu akselipaino radalla on 22,5 tonnia ja suurin sallittu nopeus 80 km/h.
Ensi vuonna rakennetaan kuormausraiteet Joroisiin ja Kallislahteen. Liikenneturvallisuutta parannetaan poistamalla tasoristeyksiä sekä varustamalla jäljelle jääviä tasoristeyksiä varoituslaittein. Lisäksi radalle asennetaan junien automaattinen kulunvalvontalaitteisto varmistamaan junaliikenteen turvallisuutta.
Perusparannuksen urakoitsijana on toiminut Oy VR-Rata Ab, joka voitti Ratahallintokeskuksen järjestämän kansainvälisen tarjouskilpailun.
Lähde RHK Tiedottaa 29.09.2008
Lähde WWW http://www.rhk.fi/?x31161=2267718
http://www.lvm.fi/puheet/puhe/-/view/821250 (http://www.lvm.fi/puheet/puhe/-/view/821250)"
-
Pieniä ovat silakat joulukaloiksi.
Huutokosken radan korjauksen kustannus: 40 000 000 €. Rataa alettiin uusia metsäteollisuuden vaatimuksesta. Todellinen radan käyttö on jäänyt vähäiseksi.
Kehäradan kustannusarvio: 500 000 000 €. Kustannukset tähän asti: 800 000 000 €. Lopullinen kustannus vielä auki, mutta nyt jo tiedetään, että radalla ei päästä ennakoituihin matkustusnopeuksiin, koska tunneleissa ei voidakaan pitää suunniteltua matkavauhtia. Matka Helsingin keskustasta lentoasemalle kestää yhtä kauan kuin bussillakin. Kustannusarvion ylityksellä olisi kustantanut 10 Huutokosken rataa.
Noista muista kustannuksista sen verran ,että on "maan tapa" laskea kustannukset alakanttiin. Näin saadaan homma alkuun. Näin kävi myös uudessa lastensairaalassa. Ja näin käy myös Fennovoimassa. Moni kunta kaivaa vielä kukkaroaan. ;)
Länsimetron kustannusarvio 400 000 000 €. Kustannukset tähän asti: 1 000 000 000 €. Lopullinen kustannus vielä auki, mutta nyt jo tiedetään, että osuudella ei päästä ennakoituihin matkustajamääriin, koska lyhyiden laitureiden vuoksi kaikki pitkän metrojunan vaunut eivät voi olla käytössä. Kustannusarvion ylitys riittäisi 15 Huutokosken rataan.
Pisararadan kustannusarvio: 2 000 000 000. Lopullinen kustannus vielä auki, mutta jos noudattaa edellä mainittuja esimerkkejä, 3 000 000 000 € on lähellä toteutumaa. Pisararata ei palvele teollisuutta tai muita elinkeinoja, mutta saattaa onnistuessaan juohevoittaa henklilöliikennettä Helsingin keskustaan.
Suomen tiestön korjausvelan tarpeeksi on arvioitu 1 300 000 000 €. Pisararadan kustannusarvio riittää koko Suomen tieverkoston kunnostamisen lisäksi 17 Huutokosken radan rakentamiseen ja vielä jää 20 miljoonaa vaikka sianlihan viennin edistämiseen.
Tuossa nyt on pikkanen virhe, eikä niin pikkanenkaan. Metsäteollisuus ei ole vaatinut mitään. Ja jos on jotain lobannu, niin ei niihin tarvitse suostua. Lobbasihan kehittyvien maakuntien suomi näitä Ideaparkkeja, mutta Vapaavuori ei suostunut. Luulen että joillekin luvattiin vaalirahaa. Siis korruptiorahaa. ;)
Noista muista kustannuksista sen verran ,että on "maan tapa" laskea kustannukset alakanttiin. Näin saadaan homma alkuun. Näin kävi myös uudessa lastensairaalassa. Ja näin käy myös Fennovoimassa. Moni kunta kaivaa vielä kukkaroaan. ;)
"Savonlinna-Huutokoski-rata perusparannettiin puukuljetusten tarpeisiin
29.09.2008 21:17
Savonlinnan ja Huutokosken välisen radan perusparannustyöt ovat pääosin valmistuneet, ja tavaraliikenne radalla pääsee jälleen käyntiin. Ratahallintokeskus uusii tänä vuonna koko 74 km pitkän radan päällysrakenteen eli kiskot, pölkyt ja radan tukikerroksen. Ensi vuonna parannetaan vielä mm. tasoristeysturvallisuutta. Rataa käytetään pääasiassa metsäteollisuuden kuljetuksiin.
Radan perusparannukseen on valtion budjetissa osoitettu 42 miljoonaa euroa, josta pääosa käytettiin tämän vuoden töihin. Jos rahoitusta ei olisi saatu, olisi huonokuntoinen rata pitänyt sulkea kokonaan liikenteeltä.
Tämän vuoden työt tehtiin siten, että ensimmäisessä vaiheessa työn alla oli osuus Rantasalmelta Huutokoskelle ja toisessa vaiheessa Rantasalmelta Savonlinnaan. Päällysrakenteen uusimisen lisäksi tänä vuonna on tehty junien kohtaamisraide sekä puutavaran kuormausraide Rantasalmelle.
Perusparannuksen kustannukset on pidetty kurissa mm. sillä, että päällysrakenteen uusimisessa on käytetty kierrätysmateriaalia eli kunnostettua käytettyä kiskoa. Tavarajunien suurin sallittu akselipaino radalla on 22,5 tonnia ja suurin sallittu nopeus 80 km/h.
Ensi vuonna rakennetaan kuormausraiteet Joroisiin ja Kallislahteen. Liikenneturvallisuutta parannetaan poistamalla tasoristeyksiä sekä varustamalla jäljelle jääviä tasoristeyksiä varoituslaittein. Lisäksi radalle asennetaan junien automaattinen kulunvalvontalaitteisto varmistamaan junaliikenteen turvallisuutta.
Perusparannuksen urakoitsijana on toiminut Oy VR-Rata Ab, joka voitti Ratahallintokeskuksen järjestämän kansainvälisen tarjouskilpailun.
Lähde RHK Tiedottaa 29.09.2008
Lähde WWW http://www.rhk.fi/?x31161=2267718
http://www.lvm.fi/puheet/puhe/-/view/821250 (http://www.lvm.fi/puheet/puhe/-/view/821250)"
Täss on taas se virhes, että metsäteollisuus ei vielä kuljeta yhtään kalikkaa radoilla. VR kuljettaa ja kuljettaa missä haluaa. ;)
-
Agronetin porukka ei ole näissä ministerin hommissa tehnyt yhtään mokaa, eikä luullakseni muisakaan luottamustehtävissä? Mistähän mahtaa johtua?
-
Agronetin porukka ei ole näissä ministerin hommissa tehnyt yhtään mokaa, eikä luullakseni muisakaan luottamustehtävissä? Mistähän mahtaa johtua?
onks täällä ministereitä? ;)
-
Onneksi Veeti ei lue Laakkosten pravdaa eli karjalaista. Siinä Anu väläytteli jotta pitäisi Joensuun taakse kajaanintielle eritasoliittymä saada... ;D
Tämä hanke tais olla tärkeysjärjestyksessä jopa ennen Jännevirran sillan uusimista. Kyseessä on 9 tien silta Kuopion lähistöllä, joka on nyt käytössä yksikaistaisena kun sillan vahvistusvaijeri on katkennut.
-
jos jollahi on sipilän numero, niin soittakaa ny hlevetissä sillen, jotta ei yhtäkään kepuakkaa ministeriksi.
huutosakilta taisikin se pahin kaakattaja lähteä mepiksi. tai ainakin lupautui lähtemään.
-
Maahan saatava laki joka kieltää ministeriksi valitsemisen Näsijärven pohjoispuolelta.
-
noo. vedetäänhän sitä rajaa kuitenkin vähän ylemmäs.
-
noo. vedetäänhän sitä rajaa kuitenkin vähän ylemmäs.
Konsultoipas Veetiä tästä... sanoo pian ettei kepuleilla ole mitään asiaa tukialuerajan yli etelään kuin sinetöidyissä karjavaunuissa.
-
" 800 miiljoonan vedätys " MOT: Asiantuntijat tyrmäävät Kataisen ja Urpilaisen veroalen
-
oho, eka asia mitä tuon hallituksen tekemisistä arvostellaan!! vai?
-
oho, eka asia mitä tuon hallituksen tekemisistä arvostellaan!! vai?
Minä ainakin olen arvostellut monta asiaa. Eihän hallituksessa ollut kuin yksi fiksu ministeri, Jan Vapaavuori. :)
-
Ja hänkin tuomittu väkivaltarikollinen... hyvissä käsissä on maamme
-
Millä taidoilla täällä jokaista ministeriä haukutaan, eihän tän palstan sakilla ole mitään kokemusta jostain ministerin hommasta. Toisekseen, hallitushan sen viimekädessä määrää miten asiat hoidetaan.
-
Ja hänkin tuomittu väkivaltarikollinen... hyvissä käsissä on maamme
No nyt kepussa on hyvää ministeriainesta, valtakunnanoikeudessa tuomittu, eduskunnasta erotettu. ;)
-
Sellainen "pieni" erohan tuossa on, että Huutokosken radalle ei ole ollut minkäänlaista käyttöä eikä tule. Muille hankkeille löytyy käyttöä tulevaisuudessakin.
Huutokoskesta tiedettiin jo peruskorjausvaiheessa, että sille ei tule olemaan mitään käyttöä, ei nyt eikä tulevaisuudessa.
Oli vain Vehviläisen kallis päähänpisto.
Sellainenkin pieni ero näissä on kuin nollien lukumäärä.
Nollasta puheen ollen: vastaa nyt vielä Eemelinkin nimellä. Sepeteuksenahan ehditkin jo.
-
ja sitten vaan taas joku valtion viratso tekemään tutkimus nollan pyöreydestä. jopa saatiin taas tään maan asiat kohdilleen.......
-
Ja hänkin tuomittu väkivaltarikollinen... hyvissä käsissä on maamme
No nyt kepussa on hyvää ministeriainesta, valtakunnanoikeudessa tuomittu, eduskunnasta erotettu. ;)
Eipä hän taida olla edes ehdolla ministeriksi. Vapaavuoresta meinas tulla pääministeri...