Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SKN - 31.01.15 - klo:11:22

Otsikko: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 31.01.15 - klo:11:22
Minkä vuotinen se sun 530 on???
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Husokki - 31.01.15 - klo:11:29
Se on 2006. Kuin ni?
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Opelmies - 31.01.15 - klo:11:29
Minkä vuotinen se sun 530 on???

Vaihdetaanks me Jeeppi isompaan munanjatkeeseen?  :o
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 31.01.15 - klo:11:38
Se on 2006. Kuin ni?

Onks siinä hanurin säätö, ja jos on, niin onko toiminu?
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Husokki - 31.01.15 - klo:11:44
Se on 2006. Kuin ni?

Onks siinä hanurin säätö, ja jos on, niin onko toiminu?

Jaa mikä?? :o
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 31.01.15 - klo:11:47
Se on 2006. Kuin ni?

Onks siinä hanurin säätö, ja jos on, niin onko toiminu?

Jaa mikä?? :o

Perän tasonsäätö.... sulla ei oo sitä?
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Husokki - 31.01.15 - klo:11:51
Se on 2006. Kuin ni?

Onks siinä hanurin säätö, ja jos on, niin onko toiminu?

Jaa mikä?? :o

Perän tasonsäätö.... sulla ei oo sitä?

Joo ei siinä semmosta oo.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 31.01.15 - klo:11:51
Se on 2006. Kuin ni?

Onks siinä hanurin säätö, ja jos on, niin onko toiminu?

Jaa mikä?? :o

Perän tasonsäätö.... sulla ei oo sitä?

Joo ei siinä semmosta oo.

Jaa jaa, no ei sit mitään.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 31.01.15 - klo:12:06
Oliks muuten 2006 jo LCI? Vai tuliko vasta 2007?
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Husokki - 31.01.15 - klo:12:47
Oliks muuten 2006 jo LCI? Vai tuliko vasta 2007?

Varmaan joo. Kato itte googlesta! ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: brotofobia - 31.01.15 - klo:13:33
LCI tuli 2007. Farkun hanurinsäätö noista porsii kun kompura hajoo. Se kompura on pohjamuovien alla ja imee itseensä hiekkaa kun imuilma putki hapertuu.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 31.01.15 - klo:15:32
LCI tuli 2007. Farkun hanurinsäätö noista porsii kun kompura hajoo. Se kompura on pohjamuovien alla ja imee itseensä hiekkaa kun imuilma putki hapertuu.

Korjaus, ilimaaasta. ;D

Oliks muuten 2006 jo LCI? Vai tuliko vasta 2007?

Varmaan joo. Kato itte googlesta! ;D

Ei noista 5-sarjan E60 ja E61-sarjalaisista uskala ostaa ku 530 tai 535:n riisselin.

Ainaki 520:ssä se jakopään ketju onyhtä naurettava ku polkupyörissä. Lieneekö jo 525:ssa olla parempi?
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Varjo79 - 31.01.15 - klo:15:43
Eks sää aikahiljan ostit jonkun bimmerin? Nyt jo ostamassa toista/vaihtamassa? Onse tommosta noilla rahamiehillä ei oikein tiedä millä ajas ::) ;D ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 31.01.15 - klo:16:05
Eks sää aikahiljan ostit jonkun bimmerin? Nyt jo ostamassa toista/vaihtamassa? Onse tommosta noilla rahamiehillä ei oikein tiedä millä ajas ::) ;D ;D

Se LCI-mallin kepukka olis niiiin porno. :)
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Varjo79 - 31.01.15 - klo:16:14
Eks sää aikahiljan ostit jonkun bimmerin? Nyt jo ostamassa toista/vaihtamassa? Onse tommosta noilla rahamiehillä ei oikein tiedä millä ajas ::) ;D ;D

Se LCI-mallin kepukka olis niiiin porno. :)
Jaa että silleen enmuuten ole bimmereihin viimeaikoina tutustunu muutaku se M1 hiukan kiinnostas. Seolis aika kiva kauppakassi ;D Mutta juu taidan pysytellä noissa Waginoissa vaan.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: rjm - 01.02.15 - klo:09:50
LCI tuli 2007. Farkun hanurinsäätö noista porsii kun kompura hajoo. Se kompura on pohjamuovien alla ja imee itseensä hiekkaa kun imuilma putki hapertuu.

Korjaus, ilimaaasta. ;D

Oliks muuten 2006 jo LCI? Vai tuliko vasta 2007?

Varmaan joo. Kato itte googlesta! ;D

Ei noista 5-sarjan E60 ja E61-sarjalaisista uskala ostaa ku 530 tai 535:n riisselin.

Ainaki 520:ssä se jakopään ketju onyhtä naurettava ku polkupyörissä. Lieneekö jo 525:ssa olla parempi?


Pussit sieltä ensimmäisenä hapertuu. Saa halvalla ulkomailta niinkuin muutkin ilmaosat.
Esim. http://www.air-suspension-shop.com

Jakoketju ongelmat on nelisylinterisissä N47 koneisissa jotka tuli eri malleihin vuoden 2007 aikana.
525 on kutoskoneella joten ei jakoketju ongelmia.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 01.02.15 - klo:09:59
LCI tuli 2007. Farkun hanurinsäätö noista porsii kun kompura hajoo. Se kompura on pohjamuovien alla ja imee itseensä hiekkaa kun imuilma putki hapertuu.

Korjaus, ilimaaasta. ;D

Oliks muuten 2006 jo LCI? Vai tuliko vasta 2007?

Varmaan joo. Kato itte googlesta! ;D

Ei noista 5-sarjan E60 ja E61-sarjalaisista uskala ostaa ku 530 tai 535:n riisselin.

Ainaki 520:ssä se jakopään ketju onyhtä naurettava ku polkupyörissä. Lieneekö jo 525:ssa olla parempi?


Pussit sieltä ensimmäisenä hapertuu. Saa halvalla ulkomailta niinkuin muutkin ilmaosat.
Esim. http://www.air-suspension-shop.com

Jakoketju ongelmat on nelisylinterisissä N47 koneisissa jotka tuli eri malleihin vuoden 2007 aikana.
525 on kutoskoneella joten ei jakoketju ongelmia.

Mulla on N42B. 170tkm ja alko rapinaa kuulumaan kylmäkäynnistyksessä n.2sekuntia. 190tkm vaihdettiin uuden mallin kiristin, nyt on rapina HETKEN poissa, oli siis väliakanen ratkasu. Koko jakopään uusiminen n1000euroa, ketjunkiristin oli 54euroo ja vaihdettiin vanosrempan yhteydessä. Uudet solenoidien tiivisteet sekä sylkkyyn että nokkaan uudet stefat.

Nyt vaan on monen monta uutta ongelmaa kuten perinteinen siili-ongelma. ;D Automaattinen ikkunan sulatus on kyl hyvä systeemi jos akku vaan kestää, puhallin humisee omia aikojaan mihin vuorokauden aikaan tahansa vaikkei ole edes avaimia paikallaan. ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Hervast - 01.02.15 - klo:22:25
Mistä se tuommoinen käytös noissa johtuu ? Konsernin vehkeissä on joskus ollut näitä vikoja, että laskevat ikkunoita omia aikojaan yms. ja johtuuvat komfort boxista, joka on saanut kosteutta.

Veljellä on E60 525 automaattina. Sanoi sitä ostaessaan että möis auton kunhan pitäis sitä muutaman vuoden täällä suomessa, mutta ei taida raaskia myydä.

Ulkomailla hällä oli ajokkina joku 1 sarjalainen mut se vaihtui 30t ajettuun X1 malliin. Tais hänestäkin tulla BMW mies, saksalainen laatu houkuttaa  ;)
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: ijasja2 - 02.02.15 - klo:17:49
Se on 2006. Kuin ni?

Onks siinä hanurin säätö, ja jos on, niin onko toiminu?

Jaa mikä?? :o

Perän tasonsäätö.... sulla ei oo sitä?

Joo ei siinä semmosta oo.

Jaa jaa, no ei sit mitään.

Mikä ropleema? Mulla vaihettiin syksyllä kompuran imuletku, oli murtunut monesta kohtaa. Vielähän tuo pörisee ja pitää hanurin oikealla korkeudella :)

Just tuli vajaa 1000km:n keikka, kolme tuntia sitten kotiin. Kerää lunta ja jäätä hanuriin, mennessä oli parkissa tuo mun auto ja kaverin 211 korimallin farkku. Mersun perä oli käytännössä puhdas, bemarin oli melkoisen umpeen muurautunut. Keli vaihtui alun kurakelistä lapin kympin pakkaseen, lumi pöllysi lähes koko matkan pl. kasitiellä. Näitä eroja ei näe kuin käytännössä samoissa olosuhteissa, testipätkä vajaa 400km sivu ja peräkkäin köröteltiin...
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Viljelijä - 04.02.15 - klo:10:06
 Ihmeesti puutteita noissa Sakujen laatu autoissa? Että miten me köyhät halvemmilla autoilla ollenkaan, kuten esim, Ranskalaisilla pärjätään?
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 04.02.15 - klo:15:50
Ihmeesti puutteita noissa Sakujen laatu autoissa? Että miten me köyhät halvemmilla autoilla ollenkaan, kuten esim, Ranskalaisilla pärjätään?

Onkos tässä sama juttu kun lannoitteissa?
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Viljelijä - 04.02.15 - klo:15:54
  Lannoitteista en tiedä, kun ei EU,n aikana niitä ole osteltu. Mutta autoista kirjoittelua vähän seuraillut, niin ihmeesti vain isompaa ja vähän peinempää nissä näyttää olevan joka remonttia aiheuttaa.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 04.02.15 - klo:15:56
  Lannoitteista en tiedä, kun ei EU,n aikana niitä ole osteltu. Mutta autoista kirjoittelua vähän seuraillut, niin ihmeesti vain isompaa ja vähän peinempää nissä näyttää olevan joka remonttia aiheuttaa.


Ketä ajaa jollakin Corollalla????????
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 13.02.15 - klo:22:20
BMW ja 202tkm. Kakkospytty ku 55-vuotiaalla baijerilaisella vitosen lumpulla. Venttiilikin muistuttaa pidätysvaivasen vaivaistalolaisen kusivehkeitä. :'(

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=319919

Pieni muna, paljon vaivaa. ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Hervast - 14.02.15 - klo:17:46
"nyt kyllä bemari lähtee"

Noin kommentoi toinen veljeni, jolla on kakkosautona E46 318 farkku. Tuossa syssyllä vaihtoivat siihen autoon raidetangon ja samalla tutkivat mikä antaa vikakoodia. No laahaimethan sieltä oli jakopäästä menossa paskaksi, eli jakopääremppaa kehiin. Välillä tais sitten mennä pari suorasytkän puolaa, mut näitähän pitäis Bmw/VAG miehillä olla setti aina varastossa.

Tuo viimeisin kommentti tuli, kun viimeviikolla oli alkanut automaattilaatikko vaihtamaan kovantyylisesti ja välillä luistamaan tjsp. No vika oli diagnosoitu laatikon ohjausyksikköön ja Ebaysta sellainen oli sitten löytynyt ykkössatasilla.

Johan sillä on tietty ajettu parituhatta kilsaa tuon raidetankorempan jälkeen  ;D

Autolla on muuten ajettu vain max 120 tkm. Seuraava auto on kuulemma japsi...
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: supersammakko - 14.02.15 - klo:18:14
Se on 2006. Kuin ni?

Onks siinä hanurin säätö, ja jos on, niin onko toiminu?
Kyl mää teidän hanurit säädän...  :o
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: TDK - 14.02.15 - klo:18:56
BMW ja 202tkm. Kakkospytty ku 55-vuotiaalla baijerilaisella vitosen lumpulla. Venttiilikin muistuttaa pidätysvaivasen vaivaistalolaisen kusivehkeitä. :'(

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=319919

Pieni muna, paljon vaivaa. ;D

VW vie edelleen ,niin eteen ku taaksepäinki. Samoin se kyllä tekee mitsuki.

Lähi naapurisa(misä oli se a-manta ja sitte se riihi) seisoo pihassa joku vuosituhannen vaihteesta oleva 5xx tourinki. Käy viidellä, ovat laittaneet siihen auton arvon edestä osia ja edelleen pöpöttää viidellä. Siitä tuli kuulemma nyt mattoteline :-X
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 14.02.15 - klo:20:04
Halvemmaks olis tullu ajaa mittariautolla se vähän mitä Janis Petke on kuljettanu. >:(
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: TDK - 14.02.15 - klo:20:53
Halvemmaks olis tullu ajaa mittariautolla se vähän mitä Janis Petke on kuljettanu. >:(
Entäs jos siinä mittariautosaki ois ollu munuaiset keulasa ???
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 14.02.15 - klo:21:01
Halvemmaks olis tullu ajaa mittariautolla se vähän mitä Janis Petke on kuljettanu. >:(
Entäs jos siinä mittariautosaki ois ollu munuaiset keulasa ???

Eipä taida munuaisautosta olla sihen hommaan.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: milkboi - 15.02.15 - klo:00:00
no voihan v.... bimmerit,ikuinen jakoketju ;D,ja missä paikassa,190 mittarissa,taitaa tulla viron keikka.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 15.02.15 - klo:05:31
no voihan v.... bimmerit,ikuinen jakoketju ;D,ja missä paikassa,190 mittarissa,taitaa tulla viron keikka.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/09/09/bemarien-lappavika-aiheuttaa-jattikalliita-koneremontteja

Bemarien läppävika aiheuttaa jättikalliita koneremontteja

Imusarjan läpän ajautuminen sylinteriin voi aiheuttaa jopa noin 20 000 euron korjauskulut.

(https://31.media.tumblr.com/88d3ef408641c0117711f5d4d038a858/tumblr_mvwpnrKWWQ1rjrie8o1_400.gif)
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: milkboi - 15.02.15 - klo:05:53
Pikkudiiselit tuhoutuvat ketjuihin ja isot läppien kanssa.Passatista jumitin kierrätysläpän.Oli muuten paskanen imuputkisto.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 15.02.15 - klo:06:01
Pikkudiiselit tuhoutuvat ketjuihin ja isot läppien kanssa.Passatista jumitin kierrätysläpän.Oli muuten paskanen imuputkisto.

Joo, noissa saksalaisissa 4 mukisissa on se ketju otettu protovaiheessa tehtaan polkupyörätelineessä olevasta Joposta. Jostakin syystä Ukko Yli-insinööri on pitäny sitä kätevänä ratkasuna ja hajamielisyydessään unohtanu tarkastaa sen kestävyyden. MB 1.8 turbot ja BMW E46 ja E60-sarjan ketjut naksuu poikki. Bimmeri sentään antaa merkkiä jos ketju, kiristin ja laahaimet ovat tiensä päässä, sitä rapinaa ei voi olla kuulematta jos ei tyystin ole kuuro. MB taasen ähkäsee kerran ja sit onkin jo kakka housuissa.

Itse tässä odottelen N42B20-moottoria kunnostuksesta, +3000euroo.... ;D

Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: milkboi - 15.02.15 - klo:06:37
Pikkudiiselit tuhoutuvat ketjuihin ja isot läppien kanssa.Passatista jumitin kierrätysläpän.Oli muuten paskanen imuputkisto.

Joo, noissa saksalaisissa 4 mukisissa on se ketju otettu protovaiheessa tehtaan polkupyörätelineessä olevasta Joposta. Jostakin syystä Ukko Yli-insinööri on pitäny sitä kätevänä ratkasuna ja hajamielisyydessään unohtanu tarkastaa sen kestävyyden. MB 1.8 turbot ja BMW E46 ja E60-sarjan ketjut naksuu poikki. Bimmeri sentään antaa merkkiä jos ketju, kiristin ja laahaimet ovat tiensä päässä, sitä rapinaa ei voi olla kuulematta jos ei tyystin ole kuuro. MB taasen ähkäsee kerran ja sit onkin jo kakka housuissa.

Itse tässä odottelen N42B20-moottoria kunnostuksesta, +3000euroo.... ;D
Hajosiko vai muuten ennakkohuoltoa?
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 15.02.15 - klo:06:43
Pikkudiiselit tuhoutuvat ketjuihin ja isot läppien kanssa.Passatista jumitin kierrätysläpän.Oli muuten paskanen imuputkisto.

Joo, noissa saksalaisissa 4 mukisissa on se ketju otettu protovaiheessa tehtaan polkupyörätelineessä olevasta Joposta. Jostakin syystä Ukko Yli-insinööri on pitäny sitä kätevänä ratkasuna ja hajamielisyydessään unohtanu tarkastaa sen kestävyyden. MB 1.8 turbot ja BMW E46 ja E60-sarjan ketjut naksuu poikki. Bimmeri sentään antaa merkkiä jos ketju, kiristin ja laahaimet ovat tiensä päässä, sitä rapinaa ei voi olla kuulematta jos ei tyystin ole kuuro. MB taasen ähkäsee kerran ja sit onkin jo kakka housuissa.

Itse tässä odottelen N42B20-moottoria kunnostuksesta, +3000euroo.... ;D
Hajosiko vai muuten ennakkohuoltoa?

Kakkospytyn öölirengas kukkuu ja samasen mukin imuventtiilli irvistää, ohivuotomittauksessa muissa oli 9 ja kakkosessa reilu 5. Onhan sillä ajettu jo 200tkm ;D, nyt pannahan samalla istumalla se saatanan jakopää uusiks. Voi olla ettei 3000 riitä, suolistus aloitetaan maanantaina. Jakopää, männät, venttilien hionta ja muut kilkeet töineen tekee 3000. Varmaan seetejäkin joutuu uusimaan, kun on kuulemma nekin liikkuvaista sorttia... ;D

Mutta on se sen arvoista kun saa 2 senttiä lisää peenikseen niinku ne punavanteisella päristelevät tissiposket. ;D



EDIT:

Öljyä meni 1L/500km..........
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: milkboi - 15.02.15 - klo:07:08
3 minsan kohdalla... https://www.youtube.com/watch?v=HQpQIi7gI_U, jopon ketju .:o
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 15.02.15 - klo:07:48
3 minsan kohdalla... https://www.youtube.com/watch?v=HQpQIi7gI_U, jopon ketju .:o

Juurikin se.


Restaurointisarjat on 200-500euron kieppeillä plus työt, pääasiassa selviää tonnilla mut jos venttiili ei ehdi jyrää pakoon, tulee hintaa sitten jo 10-kertasesti.  ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: milkboi - 15.02.15 - klo:07:58
3 minsan kohdalla... https://www.youtube.com/watch?v=HQpQIi7gI_U, jopon ketju .:o

Juurikin se.


Restaurointisarjat on 200-500euron kieppeillä plus työt, pääasiassa selviää tonnilla mut jos venttiili ei ehdi jyrää pakoon, tulee hintaa sitten jo 10-kertasesti.  ;D
onneks toi vanhempi,m54b22 on vielä tehty järjen kanssa,että jakopää on edessä,,,, näkee ketjun venakopan alta.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Varjo79 - 15.02.15 - klo:09:43
Voevoe sentään enköstä joskus olemaininnu että Bimmeröinti on hinnakasta ::) Semmosen isommalla bensamyllyllä olevan kun laitatte niin on hieman parempi. Niin ja AINA manuaali lootalla. Sähkövaivoja tämäkään ei poista mutta hiukan helpottaa elämää :)
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 15.02.15 - klo:10:05
Voevoe sentään enköstä joskus olemaininnu että Bimmeröinti on hinnakasta ::) Semmosen isommalla bensamyllyllä olevan kun laitatte niin on hieman parempi. Niin ja AINA manuaali lootalla. Sähkövaivoja tämäkään ei poista mutta hiukan helpottaa elämää :)

Joku pitää BMW:tä kalliina ostaa, paskat, halpoja saksalaisia kirnuja, vastaa siellä Toyotaa. ;D

Mut se ylläpito... :'( :'(
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Hese_ - 15.02.15 - klo:10:17
Voevoe sentään enköstä joskus olemaininnu että Bimmeröinti on hinnakasta ::) Semmosen isommalla bensamyllyllä olevan kun laitatte niin on hieman parempi. Niin ja AINA manuaali lootalla. Sähkövaivoja tämäkään ei poista mutta hiukan helpottaa elämää :)

Joku pitää BMW:tä kalliina ostaa, paskat, halpoja saksalaisia kirnuja, vastaa siellä Toyotaa. ;D

Mut se ylläpito... :'( :'(

Halpaa kuin saippua.  ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Varjo79 - 15.02.15 - klo:10:24
Juu eivätole hinnankiroissa mutta tosiaan semmosta pientä huoltoa joutuu hiukan (joskus) tekeen. Olishan tuo 1sarjan bimmeri kiva isolla bensa kirnulla mutta mutta vanhassa muistissa on että reirausta riittää. Ei tosin ole noin uusista kokemusta.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 15.02.15 - klo:10:35
Juu eivätole hinnankiroissa mutta tosiaan semmosta pientä huoltoa joutuu hiukan (joskus) tekeen. Olishan tuo 1sarjan bimmeri kiva isolla bensa kirnulla mutta mutta vanhassa muistissa on että reirausta riittää. Ei tosin ole noin uusista kokemusta.

Tuosta kun katsot ton maitopojan linkin niin siellähän se 100-sarjalainen makoilee pajalla, on menny ketju magneetonkoppaan kuten Super Sportissa aikoinaan väärin säädetyn takavanteen vuoks... ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 15.02.15 - klo:10:37
Voevoe sentään enköstä joskus olemaininnu että Bimmeröinti on hinnakasta ::) Semmosen isommalla bensamyllyllä olevan kun laitatte niin on hieman parempi. Niin ja AINA manuaali lootalla. Sähkövaivoja tämäkään ei poista mutta hiukan helpottaa elämää :)

Joku pitää BMW:tä kalliina ostaa, paskat, halpoja saksalaisia kirnuja, vastaa siellä Toyotaa. ;D

Mut se ylläpito... :'( :'(

Halpaa kuin saippua.  ;D

Tuossa piilee totuuden siemen. Osat on halpoja, mut työt pitäs tehdä itte eikä teettää kaikkee korjaamolla. ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Hervast - 15.02.15 - klo:10:43
Onneksi Audit on toista maata  ;D

Tässä just mietin, että oliskohan tänään se päivä kun ottaisin öljypohjan irti ja tsekkaisin öljysihdin kunnon. Nuo longlife ohjelmat kun on pelsepuupin keksintö ja peruslujat koneetkin saattavat kilahtaa jos öljykarstaa on päässyt muodostumaan ja sihti tukkeutuu.

Jännän näköinen laitos Audin 4 litran diiselikasinkin jakopää, ja tietenkin moottorin takapuolella. Tuommoseen kun jamppa vääntää itse ketjurempan, niin saa ainakin minulta kokolalla paljon respektiä  :o

(http://i1319.photobucket.com/albums/t668/Marko_Ripatti/20130730_101441_zps5ec529b5.jpg)
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 15.02.15 - klo:11:03
Onneksi Audit on toista maata  ;D

Tässä just mietin, että oliskohan tänään se päivä kun ottaisin öljypohjan irti ja tsekkaisin öljysihdin kunnon. Nuo longlife ohjelmat kun on pelsepuupin keksintö ja peruslujat koneetkin saattavat kilahtaa jos öljykarstaa on päässyt muodostumaan ja sihti tukkeutuu.

Jännän näköinen laitos Audin 4 litran diiselikasinkin jakopää, ja tietenkin moottorin takapuolella. Tuommoseen kun jamppa vääntää itse ketjurempan, niin saa ainakin minulta kokolalla paljon respektiä  :o

(http://i1319.photobucket.com/albums/t668/Marko_Ripatti/20130730_101441_zps5ec529b5.jpg)

25tkm samoilla pitkäikäööleillä. Seuraus on se et paskaa kertyy joka paikkaan, kuten männänrenkaiden väliin... :'( :'( :'( :'(

Toi jakopää näyttää ihan kuussatasen Sampon sivupellinaluselta... ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: milkboi - 15.02.15 - klo:11:54
what of sound.. https://www.youtube.com/watch?v=Gup33yAjdm8&list=PL2kbS6hzrj_MaphIIX66hc5rMJVImzuN4,, melkonen raklattaja.Toi remonttihan on helppo teeseitse juttu,kun tupe on pullonsa bimmerspace videoita lontoon kielellä,jossein ymmärrä niin sitten,.. https://www.youtube.com/watch?v=HgGIW3j3M1w ; D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Varjo79 - 15.02.15 - klo:12:18
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa. Tommonen olis ihan kiva vaikkei nyt mikään M olekkaanhttp://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252 (http://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252) Vanhahan tuo jo on mutta kuitenkin. Mutta kyllä Golffin saa edullisemmin http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034) ainoo vika Glohvissa on että on per*ele etuveto >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Vit*u muutakun puskee kurvissa kuin härnätty pässi aitauksessa.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Toivo Tonta - 15.02.15 - klo:12:40
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Varjo79 - 15.02.15 - klo:12:47
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.15 - klo:13:00
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Jaa volkkarista huoleton  ;D  Ei taida riittää noi rattaat siihen :P 
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Toivo Tonta - 15.02.15 - klo:13:02
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Koneet vaihtu parivuotta takaisin 4 pyttysiin, kaiketi päästöjen takia, niissä taitaa olla hihna? Esim Seikel mallia ei voinut päästöjen takia tehdä kuin 96 Kw:n mallista.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Varjo79 - 15.02.15 - klo:13:08
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Jaa volkkarista huoleton  ;D  Ei taida riittää noi rattaat siihen :P
No mulla ainakin on ollu huolettomin tuo passatti versus BMW,TOYOTA,SUBARU,VOLVO,NISSAN.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Major - 15.02.15 - klo:13:11
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa. Tommonen olis ihan kiva vaikkei nyt mikään M olekkaanhttp://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252 (http://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252) Vanhahan tuo jo on mutta kuitenkin. Mutta kyllä Golffin saa edullisemmin http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034) ainoo vika Glohvissa on että on per*ele etuveto >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Vit*u muutakun puskee kurvissa kuin härnätty pässi aitauksessa.

Joo, hammaspyörillä se jakopää olis hyvä olla. Tai jos ketjulla niin ainakin jämerällä 2- rivisellä ketjulla kuten esim. vanhoissa toyotan 18RG moottoreissa joita on joskus tullut viriteltyä. Ei ollu ketjuongelmia niissä. Tosin muistelen että joku noihinkin oli jossain ratasjakopäitä rakentanut kilpakäyttöön.

Ite ajelen nykyään suurimmaksi osaksi juuri "pässillä", vähän kömpelö mutta jos ei muuta hyvää niin on ainaki cumminsin moottorissa ratasjakopää. Niin ja mukavat äänet.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Varjo79 - 15.02.15 - klo:13:23
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa. Tommonen olis ihan kiva vaikkei nyt mikään M olekkaanhttp://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252 (http://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252) Vanhahan tuo jo on mutta kuitenkin. Mutta kyllä Golffin saa edullisemmin http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034) ainoo vika Glohvissa on että on per*ele etuveto >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Vit*u muutakun puskee kurvissa kuin härnätty pässi aitauksessa.

Joo, hammaspyörillä se jakopää olis hyvä olla. Tai jos ketjulla niin ainakin jämerällä 2- rivisellä ketjulla kuten esim. vanhoissa toyotan 18RG moottoreissa joita on joskus tullut viriteltyä. Ei ollu ketjuongelmia niissä. Tosin muistelen että joku noihinkin oli jossain ratasjakopäitä rakentanut kilpakäyttöön.

Ite ajelen nykyään suurimmaksi osaksi juuri "pässillä", vähän kömpelö mutta jos ei muuta hyvää niin on ainaki cumminsin moottorissa ratasjakopää. Niin ja mukavat äänet.
Joo seonkin sitte josemmonen oikein pukki se ;D ;D Naapurilla onkanssa joku tommonen pukki rivi6 turbiini cummins ja nokisavut jää vielä ilmaan leijjuun kun pukki onjo poistunut näyttämöltä ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.15 - klo:13:28
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Jaa volkkarista huoleton  ;D  Ei taida riittää noi rattaat siihen :P
No mulla ainakin on ollu huolettomin tuo passatti versus BMW,TOYOTA,SUBARU,VOLVO,NISSAN.
Jaa huoleton passatti.. Vai kuinka vikaisia nuo toiset sit on olleet  ;D   
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Major - 15.02.15 - klo:13:35
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa. Tommonen olis ihan kiva vaikkei nyt mikään M olekkaanhttp://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252 (http://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252) Vanhahan tuo jo on mutta kuitenkin. Mutta kyllä Golffin saa edullisemmin http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034) ainoo vika Glohvissa on että on per*ele etuveto >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Vit*u muutakun puskee kurvissa kuin härnätty pässi aitauksessa.

Joo, hammaspyörillä se jakopää olis hyvä olla. Tai jos ketjulla niin ainakin jämerällä 2- rivisellä ketjulla kuten esim. vanhoissa toyotan 18RG moottoreissa joita on joskus tullut viriteltyä. Ei ollu ketjuongelmia niissä. Tosin muistelen että joku noihinkin oli jossain ratasjakopäitä rakentanut kilpakäyttöön.

Ite ajelen nykyään suurimmaksi osaksi juuri "pässillä", vähän kömpelö mutta jos ei muuta hyvää niin on ainaki cumminsin moottorissa ratasjakopää. Niin ja mukavat äänet.
Joo seonkin sitte josemmonen oikein pukki se ;D ;D Naapurilla onkanssa joku tommonen pukki rivi6 turbiini cummins ja nokisavut jää vielä ilmaan leijjuun kun pukki onjo poistunut näyttämöltä ;D

Peijakas kun tuosta omasta ei oikein kunnolla savua irtoa, vakio commonrail vehje manuaalilootalla. Pittää hommata se säätökapula siihen niin sais kokeeksi lisätä syöttöä. Jos ei kiihytettäessä savu sakene niin ei oo pukki  täydellinen ;D Semmosen puoliperävaunulavetin jos vielä sais perään... ;)
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.15 - klo:13:38
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa. Tommonen olis ihan kiva vaikkei nyt mikään M olekkaanhttp://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252 (http://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252) Vanhahan tuo jo on mutta kuitenkin. Mutta kyllä Golffin saa edullisemmin http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034) ainoo vika Glohvissa on että on per*ele etuveto >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Vit*u muutakun puskee kurvissa kuin härnätty pässi aitauksessa.

Joo, hammaspyörillä se jakopää olis hyvä olla. Tai jos ketjulla niin ainakin jämerällä 2- rivisellä ketjulla kuten esim. vanhoissa toyotan 18RG moottoreissa joita on joskus tullut viriteltyä. Ei ollu ketjuongelmia niissä. Tosin muistelen että joku noihinkin oli jossain ratasjakopäitä rakentanut kilpakäyttöön.

Ite ajelen nykyään suurimmaksi osaksi juuri "pässillä", vähän kömpelö mutta jos ei muuta hyvää niin on ainaki cumminsin moottorissa ratasjakopää. Niin ja mukavat äänet.
Joo seonkin sitte josemmonen oikein pukki se ;D ;D Naapurilla onkanssa joku tommonen pukki rivi6 turbiini cummins ja nokisavut jää vielä ilmaan leijjuun kun pukki onjo poistunut näyttämöltä ;D

Peijakas kun tuosta omasta ei oikein kunnolla savua irtoa, vakio commonrail vehje manuaalilootalla. Pittää hommata se säätökapula siihen niin sais kokeeksi lisätä syöttöä. Jos ei kiihytettäessä savu sakene niin ei oo pukki  täydellinen ;D Semmosen puoliperävaunulavetin jos vielä sais perään... ;)
Ei commonrailin kuulukkaan savuttaa.. 
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Varjo79 - 15.02.15 - klo:17:03
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Jaa volkkarista huoleton  ;D  Ei taida riittää noi rattaat siihen :P
No mulla ainakin on ollu huolettomin tuo passatti versus BMW,TOYOTA,SUBARU,VOLVO,NISSAN.
Jaa huoleton passatti.. Vai kuinka vikaisia nuo toiset sit on olleet  ;D
Niin muihin ontarvinnut vaihtaa moottoreita vaihdelaatikoita vauhtipyöriä vetoakseleita sähköjä peltiä yms semmoista pientä. Onhan passattiinkin osia vaihdettu mutta konetta ja laatikkoa eiole tarvinnu avata!!!! Muissa niitä on saanu aukoa lohkonkyljestä mäntää pihalle laatikonkylesstä ratasta pihalle nokkaakseleistä lähti palasia vauhtipyörää jne >:( >:( >:(
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: zetor8045 - 15.02.15 - klo:17:28
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Jaa volkkarista huoleton  ;D  Ei taida riittää noi rattaat siihen :P
No mulla ainakin on ollu huolettomin tuo passatti versus BMW,TOYOTA,SUBARU,VOLVO,NISSAN.
Jaa huoleton passatti.. Vai kuinka vikaisia nuo toiset sit on olleet  ;D
Niin muihin ontarvinnut vaihtaa moottoreita vaihdelaatikoita vauhtipyöriä vetoakseleita sähköjä peltiä yms semmoista pientä. Onhan passattiinkin osia vaihdettu mutta konetta ja laatikkoa eiole tarvinnu avata!!!! Muissa niitä on saanu aukoa lohkonkyljestä mäntää pihalle laatikonkylesstä ratasta pihalle nokkaakseleistä lähti palasia vauhtipyörää jne >:( >:( >:(
On vissiin kilometrejä tullut ja paljon autoihin..   ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Varjo79 - 16.02.15 - klo:08:14
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Jaa volkkarista huoleton  ;D  Ei taida riittää noi rattaat siihen :P
No mulla ainakin on ollu huolettomin tuo passatti versus BMW,TOYOTA,SUBARU,VOLVO,NISSAN.
Jaa huoleton passatti.. Vai kuinka vikaisia nuo toiset sit on olleet  ;D
Niin muihin ontarvinnut vaihtaa moottoreita vaihdelaatikoita vauhtipyöriä vetoakseleita sähköjä peltiä yms semmoista pientä. Onhan passattiinkin osia vaihdettu mutta konetta ja laatikkoa eiole tarvinnu avata!!!! Muissa niitä on saanu aukoa lohkonkyljestä mäntää pihalle laatikonkylesstä ratasta pihalle nokkaakseleistä lähti palasia vauhtipyörää jne >:( >:( >:(
On vissiin kilometrejä tullut ja paljon autoihin..   ;D
Autojen määrästäkö moista päättelit ::) Bemujakin onjo pelkästään ollu3 on noitamuitakin ollu useempia paitsi Volvoja vain 1 ;D Einiihin kauheesti kilsoja oletullu kun ovat ollu niin paljon palasina >:( Tahtoo näet ollasillain kun teho vähintään tuplataan niin  alkaa heikkoopaikkaa löytyyn. Kunsitä tehoa myös käytetäänsurutta :-X Mutta tosiaan Passatti on kestänyt poikkeuksellisen hyvin nyt tuo kyllä alkaa väsymään, kytkin vetarit koneessakin on jotain sivuääntä (jakoketju) taka ripustukset. Onse meillä ollukkin jo 6v ja noin 90tkm mittarissa kaikkiaan noin 400tkm. Mikään noista muista ei ole pysyny kasassa läheskään yhtäpitkään vaikkei ole ollu kilsojakaan mittarissa kun puole tuosta mitä passatissa. Mutta tääon tämmöstä tää nyt ollaan siirtymässä nopeampiin ajopelihin. Niin jää autot sitte enempi käyttöpeleiksi tai Mese jää leluksi. Mutta hommannen sille kaveriksi jonkin kevyen nelipyöräsen missäon tehopainosuhde vähintään riittävä ;)
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 16.02.15 - klo:08:34
Aamuisen hintaneuvottelun ja työmääräimen läpikäynnin yhteydessä todettiin reeraamon kanssa että saksalaiset osaavat tehdä loistavia sähkö ja polttoainelaitteita. Auton valmistaminen pitäisi ulkoistaa asiansa osaavalle taholle. ;D

Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Hese_ - 16.02.15 - klo:08:44
Voevoe sentään enköstä joskus olemaininnu että Bimmeröinti on hinnakasta ::) Semmosen isommalla bensamyllyllä olevan kun laitatte niin on hieman parempi. Niin ja AINA manuaali lootalla. Sähkövaivoja tämäkään ei poista mutta hiukan helpottaa elämää :)

Joku pitää BMW:tä kalliina ostaa, paskat, halpoja saksalaisia kirnuja, vastaa siellä Toyotaa. ;D

Mut se ylläpito... :'( :'(

Halpaa kuin saippua.  ;D

Tuossa piilee totuuden siemen. Osat on halpoja, mut työt pitäs tehdä itte eikä teettää kaikkee korjaamolla. ;D

Uus moottorinohjain yksikkö kuulosti kalliilta (1500€) tuohon x3, mutta onneksi selvittiin tinailulla (700€).  ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Oksa - 16.02.15 - klo:09:00
aika kallista tinailua silti!   liki puolet uudesta.                     mutta kivaa tekniikkaa!
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 16.02.15 - klo:09:23
aika kallista tinailua silti!   liki puolet uudesta.                     mutta kivaa tekniikkaa!

Onhan tässä etsitty esmes naamapallovalolle halvempaa vaihtoehtoa kun penkin suolistaminen ja tunnistematon vaihto. Kiinanpoika tekee kaikkee ihmeellistä elektroonista diodi-IC-hässäkkää muutamalla eurolla 500euron sijasta.

E-kaupasta löytyy kaikkea barbroosta banaaniin. ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: ijasja2 - 16.02.15 - klo:10:47
Aamuisen hintaneuvottelun ja työmääräimen läpikäynnin yhteydessä todettiin reeraamon kanssa että saksalaiset osaavat tehdä loistavia sähkö ja polttoainelaitteita. Auton valmistaminen pitäisi ulkoistaa asiansa osaavalle taholle. ;D

Nojaa, just eilen oli hiukka ihmettelyä noista sähköistä... ::) Auto talliin ja jonkinajan päästä tultiin huutelemaan että tuus kattoon, hiukan hitaasti kiiruhdin, niin vika oli korjattu käynnistämällä auto ja sammuttamalla. Toinen takavalo oli päällä, auto tallissa ovet lukossa... Kesällä jäi kerran samalla lailla takavalo ja etuvalo tai etuvalot päälle. Ehti olla jonkinaikaa ennenkuin huomattiin, sammui samalla tavoin, valokatkaisijalla ei sammunut ::)
Saattovalotoimintokin löytynee, ainakin joskus. Viimeksi Rukan reissulla jäi huoltoasemalla valot päälle ja ennenkuin ehdin sisälle, joku huomautti että jäi valot päälle. Sanoin että saattovalot, luulin että taas ne prkele jäi itekseen palamaan ;D Sammuivatkin samalla hetkellä.

Mistä tuo vika löytyy (E61), ilmeisesti jossakin jokin tinaus tms. juttu, joka lämpöisenä oireilee. Joka kerran autolla on ajettu reilumpi tovi ennen oireita. 

Hyväähän autosta löytyykin sitten vikojen edestäkin, mm. ajettavuus, hiljaisuus ja voima :)

Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: metsajussi - 16.02.15 - klo:11:02
aika kallista tinailua silti!   liki puolet uudesta.                     mutta kivaa tekniikkaa!

Onhan tässä etsitty esmes naamapallovalolle halvempaa vaihtoehtoa kun penkin suolistaminen ja tunnistematon vaihto. Kiinanpoika tekee kaikkee ihmeellistä elektroonista diodi-IC-hässäkkää muutamalla eurolla 500euron sijasta.

E-kaupasta löytyy kaikkea barbroosta banaaniin. ;D

Tyhmä Tyrväältä kysyy mikä kumma on naamapallovalo ? Vai onko tämä nyt joku bimmeri-speciaali judanssi jota ei merkkiin vihkiytymätön saata arvata ?

Saksalaista automaailmaa sivuten - milläpä korjataan mittaristosta printiltä irronnut LCD-näytön flex-kaapeli? Se on ollut liimattuna printille, ilmeisesti jollakin sopivan huonosti johtavalla liimalla, ja sittemmin irronnut. Mersun Vito kai kyseessä, onneksi ei oma :-(

Printillä lukee kyllä Magneti Marelli että se siitä saksalaisuudesta..
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 16.02.15 - klo:11:11
aika kallista tinailua silti!   liki puolet uudesta.                     mutta kivaa tekniikkaa!

Onhan tässä etsitty esmes naamapallovalolle halvempaa vaihtoehtoa kun penkin suolistaminen ja tunnistematon vaihto. Kiinanpoika tekee kaikkee ihmeellistä elektroonista diodi-IC-hässäkkää muutamalla eurolla 500euron sijasta.

E-kaupasta löytyy kaikkea barbroosta banaaniin. ;D

Tyhmä Tyrväältä kysyy mikä kumma on naamapallovalo ? Vai onko tämä nyt joku bimmeri-speciaali judanssi jota ei merkkiin vihkiytymätön saata arvata ?

Saksalaista automaailmaa sivuten - milläpä korjataan mittaristosta printiltä irronnut LCD-näytön flex-kaapeli? Se on ollut liimattuna printille, ilmeisesti jollakin sopivan huonosti johtavalla liimalla, ja sittemmin irronnut. Mersun Vito kai kyseessä, onneksi ei oma :-(

Printillä lukee kyllä Magneti Marelli että se siitä saksalaisuudesta..

Airbag.... ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Hervast - 16.02.15 - klo:11:39
Aamuisen hintaneuvottelun ja työmääräimen läpikäynnin yhteydessä todettiin reeraamon kanssa että saksalaiset osaavat tehdä loistavia sähkö ja polttoainelaitteita. Auton valmistaminen pitäisi ulkoistaa asiansa osaavalle taholle. ;D

Nojaa, just eilen oli hiukka ihmettelyä noista sähköistä... ::) Auto talliin ja jonkinajan päästä tultiin huutelemaan että tuus kattoon, hiukan hitaasti kiiruhdin, niin vika oli korjattu käynnistämällä auto ja sammuttamalla. Toinen takavalo oli päällä, auto tallissa ovet lukossa... Kesällä jäi kerran samalla lailla takavalo ja etuvalo tai etuvalot päälle. Ehti olla jonkinaikaa ennenkuin huomattiin, sammui samalla tavoin, valokatkaisijalla ei sammunut ::)
Saattovalotoimintokin löytynee, ainakin joskus. Viimeksi Rukan reissulla jäi huoltoasemalla valot päälle ja ennenkuin ehdin sisälle, joku huomautti että jäi valot päälle. Sanoin että saattovalot, luulin että taas ne prkele jäi itekseen palamaan ;D Sammuivatkin samalla hetkellä.

Mistä tuo vika löytyy (E61), ilmeisesti jossakin jokin tinaus tms. juttu, joka lämpöisenä oireilee. Joka kerran autolla on ajettu reilumpi tovi ennen oireita. 

Hyväähän autosta löytyykin sitten vikojen edestäkin, mm. ajettavuus, hiljaisuus ja voima :)

Olen tässä hiljalleen tutustunut can väylä ohjattujen autosähköjen saloihin. Lueskellessa tuli vastaan tapaus, jossa comfort yksikkö on niin täynnä vikakoodeja, että oli alkanut oireilemaan melko vakavasti. Vikakoodien nollauksella oli alkanut toimimaan normaalisti. Vikakoodejahan tuonne tulee vaikkapa viallisesta ovenlukosta, jossa mikrokytkimet takkuavat.

Todennäköisesti bemarissakin on yksi tai useampia moduuleita, jotka ohjaavat valaistustoimintoja, niitä vois kannattaa tutkia testerillä. Toisen parkkivalon palaminen vois ehkä viitata saksalaisissa käytössä olevaan "kadunreunaparkkeeraus" toimintoon, oisko se syystä tai toisesta halunnut mennä päälle...
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Hese_ - 16.02.15 - klo:12:38
Aamuisen hintaneuvottelun ja työmääräimen läpikäynnin yhteydessä todettiin reeraamon kanssa että saksalaiset osaavat tehdä loistavia sähkö ja polttoainelaitteita. Auton valmistaminen pitäisi ulkoistaa asiansa osaavalle taholle. ;D

Nojaa, just eilen oli hiukka ihmettelyä noista sähköistä... ::) Auto talliin ja jonkinajan päästä tultiin huutelemaan että tuus kattoon, hiukan hitaasti kiiruhdin, niin vika oli korjattu käynnistämällä auto ja sammuttamalla. Toinen takavalo oli päällä, auto tallissa ovet lukossa... Kesällä jäi kerran samalla lailla takavalo ja etuvalo tai etuvalot päälle. Ehti olla jonkinaikaa ennenkuin huomattiin, sammui samalla tavoin, valokatkaisijalla ei sammunut ::)
Saattovalotoimintokin löytynee, ainakin joskus. Viimeksi Rukan reissulla jäi huoltoasemalla valot päälle ja ennenkuin ehdin sisälle, joku huomautti että jäi valot päälle. Sanoin että saattovalot, luulin että taas ne prkele jäi itekseen palamaan ;D Sammuivatkin samalla hetkellä.

Mistä tuo vika löytyy (E61), ilmeisesti jossakin jokin tinaus tms. juttu, joka lämpöisenä oireilee. Joka kerran autolla on ajettu reilumpi tovi ennen oireita. 

Hyväähän autosta löytyykin sitten vikojen edestäkin, mm. ajettavuus, hiljaisuus ja voima :)

Baijerilaisessa jos epähuomiossa osuu vilkun viikseen niin jättää sen puolen parkit päälle mihin viikseä on roplannu.  ;D Meinasin kans kerran kerran saada paska halvauksen kun x3 jätti vasemman puolen parkit päälle, ennekö tajusin että oli vilkku "päällä".
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: milkboi - 18.02.15 - klo:20:59
josko bemsu on palasteltu?
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 18.02.15 - klo:21:05
josko bemsu on palasteltu?

Siellä sitä on suolistettu antaumuksella, alottivat maanantaina. Nyt testataan saksalaisen kansanauton varaosien saatavuus. En usko että kottero on perjantaina vielä läjättynä ja leimattuna.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Varjo79 - 18.02.15 - klo:21:11
josko bemsu on palasteltu?

Siellä sitä on suolistettu antaumuksella, alottivat maanantaina. Nyt testataan saksalaisen kansanauton varaosien saatavuus. En usko että kottero on perjantaina vielä läjättynä ja leimattuna.
Eiks nuo Wolkkerstrumitoo enempi semmosia kansanautoja? Ku eiks nuot bimmerit ja perseelleslensit oo sitte enempi semmosia premium rotiskoita.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 18.02.15 - klo:21:13
josko bemsu on palasteltu?

Siellä sitä on suolistettu antaumuksella, alottivat maanantaina. Nyt testataan saksalaisen kansanauton varaosien saatavuus. En usko että kottero on perjantaina vielä läjättynä ja leimattuna.
Eiks nuo Wolkkerstrumitoo enempi semmosia kansanautoja? Ku eiks nuot bimmerit ja perseelleslensit oo sitte enempi semmosia premium rotiskoita.

Mää oon saanu sen käsityksen et 300-sarjalaiset on niitä kauppakasseja siellä, siks osatkin halpoja.... :-[
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Varjo79 - 18.02.15 - klo:21:20
Jaa määluulinsitä 5hunttiseks eihän niihin juu osat ole kovinkaan kalliita. Ei oikeestaan mihinkään Bemmiin eikä Meseen jos jätetään neet erikoisemmat pois.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 19.02.15 - klo:09:36
Jaa määluulinsitä 5hunttiseks eihän niihin juu osat ole kovinkaan kalliita. Ei oikeestaan mihinkään Bemmiin eikä Meseen jos jätetään neet erikoisemmat pois.

Mää kattelin aikani vanhaa S-mursua, innostus lopahti kun katto varaosien hintoja... :'(

Olis ollu halvalla iso auto mihin istuttaa koko kolmen koplan takapenkille. Mut ne huollot ja muut... :'( :'(

Ei silti, meneehän nyt tohon E46:n 200000km "perushuoltoon" varmaan kaikkineen 4000euroa... ;D
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: Varjo79 - 19.02.15 - klo:11:41
Jaa määluulinsitä 5hunttiseks eihän niihin juu osat ole kovinkaan kalliita. Ei oikeestaan mihinkään Bemmiin eikä Meseen jos jätetään neet erikoisemmat pois.

Mää kattelin aikani vanhaa S-mursua, innostus lopahti kun katto varaosien hintoja... :'(

Olis ollu halvalla iso auto mihin istuttaa koko kolmen koplan takapenkille. Mut ne huollot ja muut... :'( :'(

Ei silti, meneehän nyt tohon E46:n 200000km "perushuoltoon" varmaan kaikkineen 4000euroa... ;D
Niin tuo S-mursu on mielestäni jo hieman erikoisempi. Enpäs tiedä vaikee on päättää mimmosen kotteron sitä hommais noitten vanhojen tilalle. Pitäisolla näppärä kaupunkireissulla silti tukevan oloinen myös motarilla. Kiihtyykkinpitäis että emännyys pääsee kauppareissuilla toteuttaan liikenne raivoa ja pääsee muunliikenteen ohi :-X Toisaalta litkua eisaisi kulua kovin kauheesti. 3ihmistä pitäis mahtua kyytiin joten Golf kokoluokka on sopiva. Jos mennään pienempiin niin muntäytyy kiivetä katolle kun ei mahdu kapiiniin.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: SKN - 19.02.15 - klo:11:44
Jaa määluulinsitä 5hunttiseks eihän niihin juu osat ole kovinkaan kalliita. Ei oikeestaan mihinkään Bemmiin eikä Meseen jos jätetään neet erikoisemmat pois.

Mää kattelin aikani vanhaa S-mursua, innostus lopahti kun katto varaosien hintoja... :'(

Olis ollu halvalla iso auto mihin istuttaa koko kolmen koplan takapenkille. Mut ne huollot ja muut... :'( :'(

Ei silti, meneehän nyt tohon E46:n 200000km "perushuoltoon" varmaan kaikkineen 4000euroa... ;D
Niin tuo S-mursu on mielestäni jo hieman erikoisempi. Enpäs tiedä vaikee on päättää mimmosen kotteron sitä hommais noitten vanhojen tilalle. Pitäisolla näppärä kaupunkireissulla silti tukevan oloinen myös motarilla. Kiihtyykkinpitäis että emännyys pääsee kauppareissuilla toteuttaan liikenne raivoa ja pääsee muunliikenteen ohi :-X Toisaalta litkua eisaisi kulua kovin kauheesti. 3ihmistä pitäis mahtua kyytiin joten Golf kokoluokka on sopiva. Jos mennään pienempiin niin muntäytyy kiivetä katolle kun ei mahdu kapiiniin.

MEille pitäs mahtua viisi.
Otsikko: Vs: Husokki hoi!!
Kirjoitti: milkboi - 19.02.15 - klo:17:11
Eikös noissa uusissa meseissä ole kans yksirivinen jakovitja?