Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SKN - 31.01.15 - klo:11:22
-
Minkä vuotinen se sun 530 on???
-
Se on 2006. Kuin ni?
-
Minkä vuotinen se sun 530 on???
Vaihdetaanks me Jeeppi isompaan munanjatkeeseen? :o
-
Se on 2006. Kuin ni?
Onks siinä hanurin säätö, ja jos on, niin onko toiminu?
-
Se on 2006. Kuin ni?
Onks siinä hanurin säätö, ja jos on, niin onko toiminu?
Jaa mikä?? :o
-
Se on 2006. Kuin ni?
Onks siinä hanurin säätö, ja jos on, niin onko toiminu?
Jaa mikä?? :o
Perän tasonsäätö.... sulla ei oo sitä?
-
Se on 2006. Kuin ni?
Onks siinä hanurin säätö, ja jos on, niin onko toiminu?
Jaa mikä?? :o
Perän tasonsäätö.... sulla ei oo sitä?
Joo ei siinä semmosta oo.
-
Se on 2006. Kuin ni?
Onks siinä hanurin säätö, ja jos on, niin onko toiminu?
Jaa mikä?? :o
Perän tasonsäätö.... sulla ei oo sitä?
Joo ei siinä semmosta oo.
Jaa jaa, no ei sit mitään.
-
Oliks muuten 2006 jo LCI? Vai tuliko vasta 2007?
-
Oliks muuten 2006 jo LCI? Vai tuliko vasta 2007?
Varmaan joo. Kato itte googlesta! ;D
-
LCI tuli 2007. Farkun hanurinsäätö noista porsii kun kompura hajoo. Se kompura on pohjamuovien alla ja imee itseensä hiekkaa kun imuilma putki hapertuu.
-
LCI tuli 2007. Farkun hanurinsäätö noista porsii kun kompura hajoo. Se kompura on pohjamuovien alla ja imee itseensä hiekkaa kun imuilma putki hapertuu.
Korjaus, ilimaaasta. ;D
Oliks muuten 2006 jo LCI? Vai tuliko vasta 2007?
Varmaan joo. Kato itte googlesta! ;D
Ei noista 5-sarjan E60 ja E61-sarjalaisista uskala ostaa ku 530 tai 535:n riisselin.
Ainaki 520:ssä se jakopään ketju onyhtä naurettava ku polkupyörissä. Lieneekö jo 525:ssa olla parempi?
-
Eks sää aikahiljan ostit jonkun bimmerin? Nyt jo ostamassa toista/vaihtamassa? Onse tommosta noilla rahamiehillä ei oikein tiedä millä ajas ::) ;D ;D
-
Eks sää aikahiljan ostit jonkun bimmerin? Nyt jo ostamassa toista/vaihtamassa? Onse tommosta noilla rahamiehillä ei oikein tiedä millä ajas ::) ;D ;D
Se LCI-mallin kepukka olis niiiin porno. :)
-
Eks sää aikahiljan ostit jonkun bimmerin? Nyt jo ostamassa toista/vaihtamassa? Onse tommosta noilla rahamiehillä ei oikein tiedä millä ajas ::) ;D ;D
Se LCI-mallin kepukka olis niiiin porno. :)
Jaa että silleen enmuuten ole bimmereihin viimeaikoina tutustunu muutaku se M1 hiukan kiinnostas. Seolis aika kiva kauppakassi ;D Mutta juu taidan pysytellä noissa Waginoissa vaan.
-
LCI tuli 2007. Farkun hanurinsäätö noista porsii kun kompura hajoo. Se kompura on pohjamuovien alla ja imee itseensä hiekkaa kun imuilma putki hapertuu.
Korjaus, ilimaaasta. ;D
Oliks muuten 2006 jo LCI? Vai tuliko vasta 2007?
Varmaan joo. Kato itte googlesta! ;D
Ei noista 5-sarjan E60 ja E61-sarjalaisista uskala ostaa ku 530 tai 535:n riisselin.
Ainaki 520:ssä se jakopään ketju onyhtä naurettava ku polkupyörissä. Lieneekö jo 525:ssa olla parempi?
Pussit sieltä ensimmäisenä hapertuu. Saa halvalla ulkomailta niinkuin muutkin ilmaosat.
Esim. http://www.air-suspension-shop.com
Jakoketju ongelmat on nelisylinterisissä N47 koneisissa jotka tuli eri malleihin vuoden 2007 aikana.
525 on kutoskoneella joten ei jakoketju ongelmia.
-
LCI tuli 2007. Farkun hanurinsäätö noista porsii kun kompura hajoo. Se kompura on pohjamuovien alla ja imee itseensä hiekkaa kun imuilma putki hapertuu.
Korjaus, ilimaaasta. ;D
Oliks muuten 2006 jo LCI? Vai tuliko vasta 2007?
Varmaan joo. Kato itte googlesta! ;D
Ei noista 5-sarjan E60 ja E61-sarjalaisista uskala ostaa ku 530 tai 535:n riisselin.
Ainaki 520:ssä se jakopään ketju onyhtä naurettava ku polkupyörissä. Lieneekö jo 525:ssa olla parempi?
Pussit sieltä ensimmäisenä hapertuu. Saa halvalla ulkomailta niinkuin muutkin ilmaosat.
Esim. http://www.air-suspension-shop.com
Jakoketju ongelmat on nelisylinterisissä N47 koneisissa jotka tuli eri malleihin vuoden 2007 aikana.
525 on kutoskoneella joten ei jakoketju ongelmia.
Mulla on N42B. 170tkm ja alko rapinaa kuulumaan kylmäkäynnistyksessä n.2sekuntia. 190tkm vaihdettiin uuden mallin kiristin, nyt on rapina HETKEN poissa, oli siis väliakanen ratkasu. Koko jakopään uusiminen n1000euroa, ketjunkiristin oli 54euroo ja vaihdettiin vanosrempan yhteydessä. Uudet solenoidien tiivisteet sekä sylkkyyn että nokkaan uudet stefat.
Nyt vaan on monen monta uutta ongelmaa kuten perinteinen siili-ongelma. ;D Automaattinen ikkunan sulatus on kyl hyvä systeemi jos akku vaan kestää, puhallin humisee omia aikojaan mihin vuorokauden aikaan tahansa vaikkei ole edes avaimia paikallaan. ;D
-
Mistä se tuommoinen käytös noissa johtuu ? Konsernin vehkeissä on joskus ollut näitä vikoja, että laskevat ikkunoita omia aikojaan yms. ja johtuuvat komfort boxista, joka on saanut kosteutta.
Veljellä on E60 525 automaattina. Sanoi sitä ostaessaan että möis auton kunhan pitäis sitä muutaman vuoden täällä suomessa, mutta ei taida raaskia myydä.
Ulkomailla hällä oli ajokkina joku 1 sarjalainen mut se vaihtui 30t ajettuun X1 malliin. Tais hänestäkin tulla BMW mies, saksalainen laatu houkuttaa ;)
-
Se on 2006. Kuin ni?
Onks siinä hanurin säätö, ja jos on, niin onko toiminu?
Jaa mikä?? :o
Perän tasonsäätö.... sulla ei oo sitä?
Joo ei siinä semmosta oo.
Jaa jaa, no ei sit mitään.
Mikä ropleema? Mulla vaihettiin syksyllä kompuran imuletku, oli murtunut monesta kohtaa. Vielähän tuo pörisee ja pitää hanurin oikealla korkeudella :)
Just tuli vajaa 1000km:n keikka, kolme tuntia sitten kotiin. Kerää lunta ja jäätä hanuriin, mennessä oli parkissa tuo mun auto ja kaverin 211 korimallin farkku. Mersun perä oli käytännössä puhdas, bemarin oli melkoisen umpeen muurautunut. Keli vaihtui alun kurakelistä lapin kympin pakkaseen, lumi pöllysi lähes koko matkan pl. kasitiellä. Näitä eroja ei näe kuin käytännössä samoissa olosuhteissa, testipätkä vajaa 400km sivu ja peräkkäin köröteltiin...
-
Ihmeesti puutteita noissa Sakujen laatu autoissa? Että miten me köyhät halvemmilla autoilla ollenkaan, kuten esim, Ranskalaisilla pärjätään?
-
Ihmeesti puutteita noissa Sakujen laatu autoissa? Että miten me köyhät halvemmilla autoilla ollenkaan, kuten esim, Ranskalaisilla pärjätään?
Onkos tässä sama juttu kun lannoitteissa?
-
Lannoitteista en tiedä, kun ei EU,n aikana niitä ole osteltu. Mutta autoista kirjoittelua vähän seuraillut, niin ihmeesti vain isompaa ja vähän peinempää nissä näyttää olevan joka remonttia aiheuttaa.
-
Lannoitteista en tiedä, kun ei EU,n aikana niitä ole osteltu. Mutta autoista kirjoittelua vähän seuraillut, niin ihmeesti vain isompaa ja vähän peinempää nissä näyttää olevan joka remonttia aiheuttaa.
Ketä ajaa jollakin Corollalla????????
-
BMW ja 202tkm. Kakkospytty ku 55-vuotiaalla baijerilaisella vitosen lumpulla. Venttiilikin muistuttaa pidätysvaivasen vaivaistalolaisen kusivehkeitä. :'(
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=319919
Pieni muna, paljon vaivaa. ;D
-
"nyt kyllä bemari lähtee"
Noin kommentoi toinen veljeni, jolla on kakkosautona E46 318 farkku. Tuossa syssyllä vaihtoivat siihen autoon raidetangon ja samalla tutkivat mikä antaa vikakoodia. No laahaimethan sieltä oli jakopäästä menossa paskaksi, eli jakopääremppaa kehiin. Välillä tais sitten mennä pari suorasytkän puolaa, mut näitähän pitäis Bmw/VAG miehillä olla setti aina varastossa.
Tuo viimeisin kommentti tuli, kun viimeviikolla oli alkanut automaattilaatikko vaihtamaan kovantyylisesti ja välillä luistamaan tjsp. No vika oli diagnosoitu laatikon ohjausyksikköön ja Ebaysta sellainen oli sitten löytynyt ykkössatasilla.
Johan sillä on tietty ajettu parituhatta kilsaa tuon raidetankorempan jälkeen ;D
Autolla on muuten ajettu vain max 120 tkm. Seuraava auto on kuulemma japsi...
-
Se on 2006. Kuin ni?
Onks siinä hanurin säätö, ja jos on, niin onko toiminu?
Kyl mää teidän hanurit säädän... :o
-
BMW ja 202tkm. Kakkospytty ku 55-vuotiaalla baijerilaisella vitosen lumpulla. Venttiilikin muistuttaa pidätysvaivasen vaivaistalolaisen kusivehkeitä. :'(
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=319919
Pieni muna, paljon vaivaa. ;D
VW vie edelleen ,niin eteen ku taaksepäinki. Samoin se kyllä tekee mitsuki.
Lähi naapurisa(misä oli se a-manta ja sitte se riihi) seisoo pihassa joku vuosituhannen vaihteesta oleva 5xx tourinki. Käy viidellä, ovat laittaneet siihen auton arvon edestä osia ja edelleen pöpöttää viidellä. Siitä tuli kuulemma nyt mattoteline :-X
-
Halvemmaks olis tullu ajaa mittariautolla se vähän mitä Janis Petke on kuljettanu. >:(
-
Halvemmaks olis tullu ajaa mittariautolla se vähän mitä Janis Petke on kuljettanu. >:(
Entäs jos siinä mittariautosaki ois ollu munuaiset keulasa ???
-
Halvemmaks olis tullu ajaa mittariautolla se vähän mitä Janis Petke on kuljettanu. >:(
Entäs jos siinä mittariautosaki ois ollu munuaiset keulasa ???
Eipä taida munuaisautosta olla sihen hommaan.
-
no voihan v.... bimmerit,ikuinen jakoketju ;D,ja missä paikassa,190 mittarissa,taitaa tulla viron keikka.
-
no voihan v.... bimmerit,ikuinen jakoketju ;D,ja missä paikassa,190 mittarissa,taitaa tulla viron keikka.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/09/09/bemarien-lappavika-aiheuttaa-jattikalliita-koneremontteja
Bemarien läppävika aiheuttaa jättikalliita koneremontteja
Imusarjan läpän ajautuminen sylinteriin voi aiheuttaa jopa noin 20 000 euron korjauskulut.
(https://31.media.tumblr.com/88d3ef408641c0117711f5d4d038a858/tumblr_mvwpnrKWWQ1rjrie8o1_400.gif)
-
Pikkudiiselit tuhoutuvat ketjuihin ja isot läppien kanssa.Passatista jumitin kierrätysläpän.Oli muuten paskanen imuputkisto.
-
Pikkudiiselit tuhoutuvat ketjuihin ja isot läppien kanssa.Passatista jumitin kierrätysläpän.Oli muuten paskanen imuputkisto.
Joo, noissa saksalaisissa 4 mukisissa on se ketju otettu protovaiheessa tehtaan polkupyörätelineessä olevasta Joposta. Jostakin syystä Ukko Yli-insinööri on pitäny sitä kätevänä ratkasuna ja hajamielisyydessään unohtanu tarkastaa sen kestävyyden. MB 1.8 turbot ja BMW E46 ja E60-sarjan ketjut naksuu poikki. Bimmeri sentään antaa merkkiä jos ketju, kiristin ja laahaimet ovat tiensä päässä, sitä rapinaa ei voi olla kuulematta jos ei tyystin ole kuuro. MB taasen ähkäsee kerran ja sit onkin jo kakka housuissa.
Itse tässä odottelen N42B20-moottoria kunnostuksesta, +3000euroo.... ;D
-
Pikkudiiselit tuhoutuvat ketjuihin ja isot läppien kanssa.Passatista jumitin kierrätysläpän.Oli muuten paskanen imuputkisto.
Joo, noissa saksalaisissa 4 mukisissa on se ketju otettu protovaiheessa tehtaan polkupyörätelineessä olevasta Joposta. Jostakin syystä Ukko Yli-insinööri on pitäny sitä kätevänä ratkasuna ja hajamielisyydessään unohtanu tarkastaa sen kestävyyden. MB 1.8 turbot ja BMW E46 ja E60-sarjan ketjut naksuu poikki. Bimmeri sentään antaa merkkiä jos ketju, kiristin ja laahaimet ovat tiensä päässä, sitä rapinaa ei voi olla kuulematta jos ei tyystin ole kuuro. MB taasen ähkäsee kerran ja sit onkin jo kakka housuissa.
Itse tässä odottelen N42B20-moottoria kunnostuksesta, +3000euroo.... ;D
Hajosiko vai muuten ennakkohuoltoa?
-
Pikkudiiselit tuhoutuvat ketjuihin ja isot läppien kanssa.Passatista jumitin kierrätysläpän.Oli muuten paskanen imuputkisto.
Joo, noissa saksalaisissa 4 mukisissa on se ketju otettu protovaiheessa tehtaan polkupyörätelineessä olevasta Joposta. Jostakin syystä Ukko Yli-insinööri on pitäny sitä kätevänä ratkasuna ja hajamielisyydessään unohtanu tarkastaa sen kestävyyden. MB 1.8 turbot ja BMW E46 ja E60-sarjan ketjut naksuu poikki. Bimmeri sentään antaa merkkiä jos ketju, kiristin ja laahaimet ovat tiensä päässä, sitä rapinaa ei voi olla kuulematta jos ei tyystin ole kuuro. MB taasen ähkäsee kerran ja sit onkin jo kakka housuissa.
Itse tässä odottelen N42B20-moottoria kunnostuksesta, +3000euroo.... ;D
Hajosiko vai muuten ennakkohuoltoa?
Kakkospytyn öölirengas kukkuu ja samasen mukin imuventtiilli irvistää, ohivuotomittauksessa muissa oli 9 ja kakkosessa reilu 5. Onhan sillä ajettu jo 200tkm ;D, nyt pannahan samalla istumalla se saatanan jakopää uusiks. Voi olla ettei 3000 riitä, suolistus aloitetaan maanantaina. Jakopää, männät, venttilien hionta ja muut kilkeet töineen tekee 3000. Varmaan seetejäkin joutuu uusimaan, kun on kuulemma nekin liikkuvaista sorttia... ;D
Mutta on se sen arvoista kun saa 2 senttiä lisää peenikseen niinku ne punavanteisella päristelevät tissiposket. ;D
EDIT:
Öljyä meni 1L/500km..........
-
3 minsan kohdalla... https://www.youtube.com/watch?v=HQpQIi7gI_U, jopon ketju .:o
-
3 minsan kohdalla... https://www.youtube.com/watch?v=HQpQIi7gI_U, jopon ketju .:o
Juurikin se.
Restaurointisarjat on 200-500euron kieppeillä plus työt, pääasiassa selviää tonnilla mut jos venttiili ei ehdi jyrää pakoon, tulee hintaa sitten jo 10-kertasesti. ;D
-
3 minsan kohdalla... https://www.youtube.com/watch?v=HQpQIi7gI_U, jopon ketju .:o
Juurikin se.
Restaurointisarjat on 200-500euron kieppeillä plus työt, pääasiassa selviää tonnilla mut jos venttiili ei ehdi jyrää pakoon, tulee hintaa sitten jo 10-kertasesti. ;D
onneks toi vanhempi,m54b22 on vielä tehty järjen kanssa,että jakopää on edessä,,,, näkee ketjun venakopan alta.
-
Voevoe sentään enköstä joskus olemaininnu että Bimmeröinti on hinnakasta ::) Semmosen isommalla bensamyllyllä olevan kun laitatte niin on hieman parempi. Niin ja AINA manuaali lootalla. Sähkövaivoja tämäkään ei poista mutta hiukan helpottaa elämää :)
-
Voevoe sentään enköstä joskus olemaininnu että Bimmeröinti on hinnakasta ::) Semmosen isommalla bensamyllyllä olevan kun laitatte niin on hieman parempi. Niin ja AINA manuaali lootalla. Sähkövaivoja tämäkään ei poista mutta hiukan helpottaa elämää :)
Joku pitää BMW:tä kalliina ostaa, paskat, halpoja saksalaisia kirnuja, vastaa siellä Toyotaa. ;D
Mut se ylläpito... :'( :'(
-
Voevoe sentään enköstä joskus olemaininnu että Bimmeröinti on hinnakasta ::) Semmosen isommalla bensamyllyllä olevan kun laitatte niin on hieman parempi. Niin ja AINA manuaali lootalla. Sähkövaivoja tämäkään ei poista mutta hiukan helpottaa elämää :)
Joku pitää BMW:tä kalliina ostaa, paskat, halpoja saksalaisia kirnuja, vastaa siellä Toyotaa. ;D
Mut se ylläpito... :'( :'(
Halpaa kuin saippua. ;D
-
Juu eivätole hinnankiroissa mutta tosiaan semmosta pientä huoltoa joutuu hiukan (joskus) tekeen. Olishan tuo 1sarjan bimmeri kiva isolla bensa kirnulla mutta mutta vanhassa muistissa on että reirausta riittää. Ei tosin ole noin uusista kokemusta.
-
Juu eivätole hinnankiroissa mutta tosiaan semmosta pientä huoltoa joutuu hiukan (joskus) tekeen. Olishan tuo 1sarjan bimmeri kiva isolla bensa kirnulla mutta mutta vanhassa muistissa on että reirausta riittää. Ei tosin ole noin uusista kokemusta.
Tuosta kun katsot ton maitopojan linkin niin siellähän se 100-sarjalainen makoilee pajalla, on menny ketju magneetonkoppaan kuten Super Sportissa aikoinaan väärin säädetyn takavanteen vuoks... ;D
-
Voevoe sentään enköstä joskus olemaininnu että Bimmeröinti on hinnakasta ::) Semmosen isommalla bensamyllyllä olevan kun laitatte niin on hieman parempi. Niin ja AINA manuaali lootalla. Sähkövaivoja tämäkään ei poista mutta hiukan helpottaa elämää :)
Joku pitää BMW:tä kalliina ostaa, paskat, halpoja saksalaisia kirnuja, vastaa siellä Toyotaa. ;D
Mut se ylläpito... :'( :'(
Halpaa kuin saippua. ;D
Tuossa piilee totuuden siemen. Osat on halpoja, mut työt pitäs tehdä itte eikä teettää kaikkee korjaamolla. ;D
-
Onneksi Audit on toista maata ;D
Tässä just mietin, että oliskohan tänään se päivä kun ottaisin öljypohjan irti ja tsekkaisin öljysihdin kunnon. Nuo longlife ohjelmat kun on pelsepuupin keksintö ja peruslujat koneetkin saattavat kilahtaa jos öljykarstaa on päässyt muodostumaan ja sihti tukkeutuu.
Jännän näköinen laitos Audin 4 litran diiselikasinkin jakopää, ja tietenkin moottorin takapuolella. Tuommoseen kun jamppa vääntää itse ketjurempan, niin saa ainakin minulta kokolalla paljon respektiä :o
(http://i1319.photobucket.com/albums/t668/Marko_Ripatti/20130730_101441_zps5ec529b5.jpg)
-
Onneksi Audit on toista maata ;D
Tässä just mietin, että oliskohan tänään se päivä kun ottaisin öljypohjan irti ja tsekkaisin öljysihdin kunnon. Nuo longlife ohjelmat kun on pelsepuupin keksintö ja peruslujat koneetkin saattavat kilahtaa jos öljykarstaa on päässyt muodostumaan ja sihti tukkeutuu.
Jännän näköinen laitos Audin 4 litran diiselikasinkin jakopää, ja tietenkin moottorin takapuolella. Tuommoseen kun jamppa vääntää itse ketjurempan, niin saa ainakin minulta kokolalla paljon respektiä :o
(http://i1319.photobucket.com/albums/t668/Marko_Ripatti/20130730_101441_zps5ec529b5.jpg)
25tkm samoilla pitkäikäööleillä. Seuraus on se et paskaa kertyy joka paikkaan, kuten männänrenkaiden väliin... :'( :'( :'( :'(
Toi jakopää näyttää ihan kuussatasen Sampon sivupellinaluselta... ;D
-
what of sound.. https://www.youtube.com/watch?v=Gup33yAjdm8&list=PL2kbS6hzrj_MaphIIX66hc5rMJVImzuN4,, melkonen raklattaja.Toi remonttihan on helppo teeseitse juttu,kun tupe on pullonsa bimmerspace videoita lontoon kielellä,jossein ymmärrä niin sitten,.. https://www.youtube.com/watch?v=HgGIW3j3M1w ; D
-
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa. Tommonen olis ihan kiva vaikkei nyt mikään M olekkaanhttp://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252 (http://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252) Vanhahan tuo jo on mutta kuitenkin. Mutta kyllä Golffin saa edullisemmin http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034) ainoo vika Glohvissa on että on per*ele etuveto >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Vit*u muutakun puskee kurvissa kuin härnätty pässi aitauksessa.
-
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
-
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
-
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Jaa volkkarista huoleton ;D Ei taida riittää noi rattaat siihen :P
-
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Koneet vaihtu parivuotta takaisin 4 pyttysiin, kaiketi päästöjen takia, niissä taitaa olla hihna? Esim Seikel mallia ei voinut päästöjen takia tehdä kuin 96 Kw:n mallista.
-
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Jaa volkkarista huoleton ;D Ei taida riittää noi rattaat siihen :P
No mulla ainakin on ollu huolettomin tuo passatti versus BMW,TOYOTA,SUBARU,VOLVO,NISSAN.
-
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa. Tommonen olis ihan kiva vaikkei nyt mikään M olekkaanhttp://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252 (http://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252) Vanhahan tuo jo on mutta kuitenkin. Mutta kyllä Golffin saa edullisemmin http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034) ainoo vika Glohvissa on että on per*ele etuveto >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Vit*u muutakun puskee kurvissa kuin härnätty pässi aitauksessa.
Joo, hammaspyörillä se jakopää olis hyvä olla. Tai jos ketjulla niin ainakin jämerällä 2- rivisellä ketjulla kuten esim. vanhoissa toyotan 18RG moottoreissa joita on joskus tullut viriteltyä. Ei ollu ketjuongelmia niissä. Tosin muistelen että joku noihinkin oli jossain ratasjakopäitä rakentanut kilpakäyttöön.
Ite ajelen nykyään suurimmaksi osaksi juuri "pässillä", vähän kömpelö mutta jos ei muuta hyvää niin on ainaki cumminsin moottorissa ratasjakopää. Niin ja mukavat äänet.
-
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa. Tommonen olis ihan kiva vaikkei nyt mikään M olekkaanhttp://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252 (http://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252) Vanhahan tuo jo on mutta kuitenkin. Mutta kyllä Golffin saa edullisemmin http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034) ainoo vika Glohvissa on että on per*ele etuveto >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Vit*u muutakun puskee kurvissa kuin härnätty pässi aitauksessa.
Joo, hammaspyörillä se jakopää olis hyvä olla. Tai jos ketjulla niin ainakin jämerällä 2- rivisellä ketjulla kuten esim. vanhoissa toyotan 18RG moottoreissa joita on joskus tullut viriteltyä. Ei ollu ketjuongelmia niissä. Tosin muistelen että joku noihinkin oli jossain ratasjakopäitä rakentanut kilpakäyttöön.
Ite ajelen nykyään suurimmaksi osaksi juuri "pässillä", vähän kömpelö mutta jos ei muuta hyvää niin on ainaki cumminsin moottorissa ratasjakopää. Niin ja mukavat äänet.
Joo seonkin sitte josemmonen oikein pukki se ;D ;D Naapurilla onkanssa joku tommonen pukki rivi6 turbiini cummins ja nokisavut jää vielä ilmaan leijjuun kun pukki onjo poistunut näyttämöltä ;D
-
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Jaa volkkarista huoleton ;D Ei taida riittää noi rattaat siihen :P
No mulla ainakin on ollu huolettomin tuo passatti versus BMW,TOYOTA,SUBARU,VOLVO,NISSAN.
Jaa huoleton passatti.. Vai kuinka vikaisia nuo toiset sit on olleet ;D
-
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa. Tommonen olis ihan kiva vaikkei nyt mikään M olekkaanhttp://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252 (http://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252) Vanhahan tuo jo on mutta kuitenkin. Mutta kyllä Golffin saa edullisemmin http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034) ainoo vika Glohvissa on että on per*ele etuveto >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Vit*u muutakun puskee kurvissa kuin härnätty pässi aitauksessa.
Joo, hammaspyörillä se jakopää olis hyvä olla. Tai jos ketjulla niin ainakin jämerällä 2- rivisellä ketjulla kuten esim. vanhoissa toyotan 18RG moottoreissa joita on joskus tullut viriteltyä. Ei ollu ketjuongelmia niissä. Tosin muistelen että joku noihinkin oli jossain ratasjakopäitä rakentanut kilpakäyttöön.
Ite ajelen nykyään suurimmaksi osaksi juuri "pässillä", vähän kömpelö mutta jos ei muuta hyvää niin on ainaki cumminsin moottorissa ratasjakopää. Niin ja mukavat äänet.
Joo seonkin sitte josemmonen oikein pukki se ;D ;D Naapurilla onkanssa joku tommonen pukki rivi6 turbiini cummins ja nokisavut jää vielä ilmaan leijjuun kun pukki onjo poistunut näyttämöltä ;D
Peijakas kun tuosta omasta ei oikein kunnolla savua irtoa, vakio commonrail vehje manuaalilootalla. Pittää hommata se säätökapula siihen niin sais kokeeksi lisätä syöttöä. Jos ei kiihytettäessä savu sakene niin ei oo pukki täydellinen ;D Semmosen puoliperävaunulavetin jos vielä sais perään... ;)
-
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa. Tommonen olis ihan kiva vaikkei nyt mikään M olekkaanhttp://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252 (http://www.nettiauto.com/bmw/130/7007252) Vanhahan tuo jo on mutta kuitenkin. Mutta kyllä Golffin saa edullisemmin http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034 (http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6806034) ainoo vika Glohvissa on että on per*ele etuveto >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( Vit*u muutakun puskee kurvissa kuin härnätty pässi aitauksessa.
Joo, hammaspyörillä se jakopää olis hyvä olla. Tai jos ketjulla niin ainakin jämerällä 2- rivisellä ketjulla kuten esim. vanhoissa toyotan 18RG moottoreissa joita on joskus tullut viriteltyä. Ei ollu ketjuongelmia niissä. Tosin muistelen että joku noihinkin oli jossain ratasjakopäitä rakentanut kilpakäyttöön.
Ite ajelen nykyään suurimmaksi osaksi juuri "pässillä", vähän kömpelö mutta jos ei muuta hyvää niin on ainaki cumminsin moottorissa ratasjakopää. Niin ja mukavat äänet.
Joo seonkin sitte josemmonen oikein pukki se ;D ;D Naapurilla onkanssa joku tommonen pukki rivi6 turbiini cummins ja nokisavut jää vielä ilmaan leijjuun kun pukki onjo poistunut näyttämöltä ;D
Peijakas kun tuosta omasta ei oikein kunnolla savua irtoa, vakio commonrail vehje manuaalilootalla. Pittää hommata se säätökapula siihen niin sais kokeeksi lisätä syöttöä. Jos ei kiihytettäessä savu sakene niin ei oo pukki täydellinen ;D Semmosen puoliperävaunulavetin jos vielä sais perään... ;)
Ei commonrailin kuulukkaan savuttaa..
-
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Jaa volkkarista huoleton ;D Ei taida riittää noi rattaat siihen :P
No mulla ainakin on ollu huolettomin tuo passatti versus BMW,TOYOTA,SUBARU,VOLVO,NISSAN.
Jaa huoleton passatti.. Vai kuinka vikaisia nuo toiset sit on olleet ;D
Niin muihin ontarvinnut vaihtaa moottoreita vaihdelaatikoita vauhtipyöriä vetoakseleita sähköjä peltiä yms semmoista pientä. Onhan passattiinkin osia vaihdettu mutta konetta ja laatikkoa eiole tarvinnu avata!!!! Muissa niitä on saanu aukoa lohkonkyljestä mäntää pihalle laatikonkylesstä ratasta pihalle nokkaakseleistä lähti palasia vauhtipyörää jne >:( >:( >:(
-
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Jaa volkkarista huoleton ;D Ei taida riittää noi rattaat siihen :P
No mulla ainakin on ollu huolettomin tuo passatti versus BMW,TOYOTA,SUBARU,VOLVO,NISSAN.
Jaa huoleton passatti.. Vai kuinka vikaisia nuo toiset sit on olleet ;D
Niin muihin ontarvinnut vaihtaa moottoreita vaihdelaatikoita vauhtipyöriä vetoakseleita sähköjä peltiä yms semmoista pientä. Onhan passattiinkin osia vaihdettu mutta konetta ja laatikkoa eiole tarvinnu avata!!!! Muissa niitä on saanu aukoa lohkonkyljestä mäntää pihalle laatikonkylesstä ratasta pihalle nokkaakseleistä lähti palasia vauhtipyörää jne >:( >:( >:(
On vissiin kilometrejä tullut ja paljon autoihin.. ;D
-
Kummakun sitä jakopäätä ei osata tehdä suoraan hammaspyörillä >:( Niin muuten eikös Vaginaskooppien uudet koneet tehdä taas hihnalla ainakin osa. Olin lukevinani jostain että palattu hihnaan kun halvempi vaihtaa.
T5 Pornstartteri eikä ainuttakaan hihnaa koko vehkeessä. Ei sillä koneella (5syl 2,5l) montaa vuotta tehty. Siinäkin on kuulemma omat ongelmansa, longlife öljyt, pienet kanavat, rattaista irtoava oljy kuulemma tukkii kanavat. En tiedä onko niissä ollu ongelmia, alkupäässä vissiin jotain. Hyvin toimii ainakin vielä,ko,kop.
Niin juu taishan noita olla mutta miksei nykyään voida tehdä. Tulis vissiin liian huolettomia vehkeitä.
Jaa volkkarista huoleton ;D Ei taida riittää noi rattaat siihen :P
No mulla ainakin on ollu huolettomin tuo passatti versus BMW,TOYOTA,SUBARU,VOLVO,NISSAN.
Jaa huoleton passatti.. Vai kuinka vikaisia nuo toiset sit on olleet ;D
Niin muihin ontarvinnut vaihtaa moottoreita vaihdelaatikoita vauhtipyöriä vetoakseleita sähköjä peltiä yms semmoista pientä. Onhan passattiinkin osia vaihdettu mutta konetta ja laatikkoa eiole tarvinnu avata!!!! Muissa niitä on saanu aukoa lohkonkyljestä mäntää pihalle laatikonkylesstä ratasta pihalle nokkaakseleistä lähti palasia vauhtipyörää jne >:( >:( >:(
On vissiin kilometrejä tullut ja paljon autoihin.. ;D
Autojen määrästäkö moista päättelit ::) Bemujakin onjo pelkästään ollu3 on noitamuitakin ollu useempia paitsi Volvoja vain 1 ;D Einiihin kauheesti kilsoja oletullu kun ovat ollu niin paljon palasina >:( Tahtoo näet ollasillain kun teho vähintään tuplataan niin alkaa heikkoopaikkaa löytyyn. Kunsitä tehoa myös käytetäänsurutta :-X Mutta tosiaan Passatti on kestänyt poikkeuksellisen hyvin nyt tuo kyllä alkaa väsymään, kytkin vetarit koneessakin on jotain sivuääntä (jakoketju) taka ripustukset. Onse meillä ollukkin jo 6v ja noin 90tkm mittarissa kaikkiaan noin 400tkm. Mikään noista muista ei ole pysyny kasassa läheskään yhtäpitkään vaikkei ole ollu kilsojakaan mittarissa kun puole tuosta mitä passatissa. Mutta tääon tämmöstä tää nyt ollaan siirtymässä nopeampiin ajopelihin. Niin jää autot sitte enempi käyttöpeleiksi tai Mese jää leluksi. Mutta hommannen sille kaveriksi jonkin kevyen nelipyöräsen missäon tehopainosuhde vähintään riittävä ;)
-
Aamuisen hintaneuvottelun ja työmääräimen läpikäynnin yhteydessä todettiin reeraamon kanssa että saksalaiset osaavat tehdä loistavia sähkö ja polttoainelaitteita. Auton valmistaminen pitäisi ulkoistaa asiansa osaavalle taholle. ;D
-
Voevoe sentään enköstä joskus olemaininnu että Bimmeröinti on hinnakasta ::) Semmosen isommalla bensamyllyllä olevan kun laitatte niin on hieman parempi. Niin ja AINA manuaali lootalla. Sähkövaivoja tämäkään ei poista mutta hiukan helpottaa elämää :)
Joku pitää BMW:tä kalliina ostaa, paskat, halpoja saksalaisia kirnuja, vastaa siellä Toyotaa. ;D
Mut se ylläpito... :'( :'(
Halpaa kuin saippua. ;D
Tuossa piilee totuuden siemen. Osat on halpoja, mut työt pitäs tehdä itte eikä teettää kaikkee korjaamolla. ;D
Uus moottorinohjain yksikkö kuulosti kalliilta (1500€) tuohon x3, mutta onneksi selvittiin tinailulla (700€). ;D
-
aika kallista tinailua silti! liki puolet uudesta. mutta kivaa tekniikkaa!
-
aika kallista tinailua silti! liki puolet uudesta. mutta kivaa tekniikkaa!
Onhan tässä etsitty esmes naamapallovalolle halvempaa vaihtoehtoa kun penkin suolistaminen ja tunnistematon vaihto. Kiinanpoika tekee kaikkee ihmeellistä elektroonista diodi-IC-hässäkkää muutamalla eurolla 500euron sijasta.
E-kaupasta löytyy kaikkea barbroosta banaaniin. ;D
-
Aamuisen hintaneuvottelun ja työmääräimen läpikäynnin yhteydessä todettiin reeraamon kanssa että saksalaiset osaavat tehdä loistavia sähkö ja polttoainelaitteita. Auton valmistaminen pitäisi ulkoistaa asiansa osaavalle taholle. ;D
Nojaa, just eilen oli hiukka ihmettelyä noista sähköistä... ::) Auto talliin ja jonkinajan päästä tultiin huutelemaan että tuus kattoon, hiukan hitaasti kiiruhdin, niin vika oli korjattu käynnistämällä auto ja sammuttamalla. Toinen takavalo oli päällä, auto tallissa ovet lukossa... Kesällä jäi kerran samalla lailla takavalo ja etuvalo tai etuvalot päälle. Ehti olla jonkinaikaa ennenkuin huomattiin, sammui samalla tavoin, valokatkaisijalla ei sammunut ::)
Saattovalotoimintokin löytynee, ainakin joskus. Viimeksi Rukan reissulla jäi huoltoasemalla valot päälle ja ennenkuin ehdin sisälle, joku huomautti että jäi valot päälle. Sanoin että saattovalot, luulin että taas ne prkele jäi itekseen palamaan ;D Sammuivatkin samalla hetkellä.
Mistä tuo vika löytyy (E61), ilmeisesti jossakin jokin tinaus tms. juttu, joka lämpöisenä oireilee. Joka kerran autolla on ajettu reilumpi tovi ennen oireita.
Hyväähän autosta löytyykin sitten vikojen edestäkin, mm. ajettavuus, hiljaisuus ja voima :)
-
aika kallista tinailua silti! liki puolet uudesta. mutta kivaa tekniikkaa!
Onhan tässä etsitty esmes naamapallovalolle halvempaa vaihtoehtoa kun penkin suolistaminen ja tunnistematon vaihto. Kiinanpoika tekee kaikkee ihmeellistä elektroonista diodi-IC-hässäkkää muutamalla eurolla 500euron sijasta.
E-kaupasta löytyy kaikkea barbroosta banaaniin. ;D
Tyhmä Tyrväältä kysyy mikä kumma on naamapallovalo ? Vai onko tämä nyt joku bimmeri-speciaali judanssi jota ei merkkiin vihkiytymätön saata arvata ?
Saksalaista automaailmaa sivuten - milläpä korjataan mittaristosta printiltä irronnut LCD-näytön flex-kaapeli? Se on ollut liimattuna printille, ilmeisesti jollakin sopivan huonosti johtavalla liimalla, ja sittemmin irronnut. Mersun Vito kai kyseessä, onneksi ei oma :-(
Printillä lukee kyllä Magneti Marelli että se siitä saksalaisuudesta..
-
aika kallista tinailua silti! liki puolet uudesta. mutta kivaa tekniikkaa!
Onhan tässä etsitty esmes naamapallovalolle halvempaa vaihtoehtoa kun penkin suolistaminen ja tunnistematon vaihto. Kiinanpoika tekee kaikkee ihmeellistä elektroonista diodi-IC-hässäkkää muutamalla eurolla 500euron sijasta.
E-kaupasta löytyy kaikkea barbroosta banaaniin. ;D
Tyhmä Tyrväältä kysyy mikä kumma on naamapallovalo ? Vai onko tämä nyt joku bimmeri-speciaali judanssi jota ei merkkiin vihkiytymätön saata arvata ?
Saksalaista automaailmaa sivuten - milläpä korjataan mittaristosta printiltä irronnut LCD-näytön flex-kaapeli? Se on ollut liimattuna printille, ilmeisesti jollakin sopivan huonosti johtavalla liimalla, ja sittemmin irronnut. Mersun Vito kai kyseessä, onneksi ei oma :-(
Printillä lukee kyllä Magneti Marelli että se siitä saksalaisuudesta..
Airbag.... ;D
-
Aamuisen hintaneuvottelun ja työmääräimen läpikäynnin yhteydessä todettiin reeraamon kanssa että saksalaiset osaavat tehdä loistavia sähkö ja polttoainelaitteita. Auton valmistaminen pitäisi ulkoistaa asiansa osaavalle taholle. ;D
Nojaa, just eilen oli hiukka ihmettelyä noista sähköistä... ::) Auto talliin ja jonkinajan päästä tultiin huutelemaan että tuus kattoon, hiukan hitaasti kiiruhdin, niin vika oli korjattu käynnistämällä auto ja sammuttamalla. Toinen takavalo oli päällä, auto tallissa ovet lukossa... Kesällä jäi kerran samalla lailla takavalo ja etuvalo tai etuvalot päälle. Ehti olla jonkinaikaa ennenkuin huomattiin, sammui samalla tavoin, valokatkaisijalla ei sammunut ::)
Saattovalotoimintokin löytynee, ainakin joskus. Viimeksi Rukan reissulla jäi huoltoasemalla valot päälle ja ennenkuin ehdin sisälle, joku huomautti että jäi valot päälle. Sanoin että saattovalot, luulin että taas ne prkele jäi itekseen palamaan ;D Sammuivatkin samalla hetkellä.
Mistä tuo vika löytyy (E61), ilmeisesti jossakin jokin tinaus tms. juttu, joka lämpöisenä oireilee. Joka kerran autolla on ajettu reilumpi tovi ennen oireita.
Hyväähän autosta löytyykin sitten vikojen edestäkin, mm. ajettavuus, hiljaisuus ja voima :)
Olen tässä hiljalleen tutustunut can väylä ohjattujen autosähköjen saloihin. Lueskellessa tuli vastaan tapaus, jossa comfort yksikkö on niin täynnä vikakoodeja, että oli alkanut oireilemaan melko vakavasti. Vikakoodien nollauksella oli alkanut toimimaan normaalisti. Vikakoodejahan tuonne tulee vaikkapa viallisesta ovenlukosta, jossa mikrokytkimet takkuavat.
Todennäköisesti bemarissakin on yksi tai useampia moduuleita, jotka ohjaavat valaistustoimintoja, niitä vois kannattaa tutkia testerillä. Toisen parkkivalon palaminen vois ehkä viitata saksalaisissa käytössä olevaan "kadunreunaparkkeeraus" toimintoon, oisko se syystä tai toisesta halunnut mennä päälle...
-
Aamuisen hintaneuvottelun ja työmääräimen läpikäynnin yhteydessä todettiin reeraamon kanssa että saksalaiset osaavat tehdä loistavia sähkö ja polttoainelaitteita. Auton valmistaminen pitäisi ulkoistaa asiansa osaavalle taholle. ;D
Nojaa, just eilen oli hiukka ihmettelyä noista sähköistä... ::) Auto talliin ja jonkinajan päästä tultiin huutelemaan että tuus kattoon, hiukan hitaasti kiiruhdin, niin vika oli korjattu käynnistämällä auto ja sammuttamalla. Toinen takavalo oli päällä, auto tallissa ovet lukossa... Kesällä jäi kerran samalla lailla takavalo ja etuvalo tai etuvalot päälle. Ehti olla jonkinaikaa ennenkuin huomattiin, sammui samalla tavoin, valokatkaisijalla ei sammunut ::)
Saattovalotoimintokin löytynee, ainakin joskus. Viimeksi Rukan reissulla jäi huoltoasemalla valot päälle ja ennenkuin ehdin sisälle, joku huomautti että jäi valot päälle. Sanoin että saattovalot, luulin että taas ne prkele jäi itekseen palamaan ;D Sammuivatkin samalla hetkellä.
Mistä tuo vika löytyy (E61), ilmeisesti jossakin jokin tinaus tms. juttu, joka lämpöisenä oireilee. Joka kerran autolla on ajettu reilumpi tovi ennen oireita.
Hyväähän autosta löytyykin sitten vikojen edestäkin, mm. ajettavuus, hiljaisuus ja voima :)
Baijerilaisessa jos epähuomiossa osuu vilkun viikseen niin jättää sen puolen parkit päälle mihin viikseä on roplannu. ;D Meinasin kans kerran kerran saada paska halvauksen kun x3 jätti vasemman puolen parkit päälle, ennekö tajusin että oli vilkku "päällä".
-
josko bemsu on palasteltu?
-
josko bemsu on palasteltu?
Siellä sitä on suolistettu antaumuksella, alottivat maanantaina. Nyt testataan saksalaisen kansanauton varaosien saatavuus. En usko että kottero on perjantaina vielä läjättynä ja leimattuna.
-
josko bemsu on palasteltu?
Siellä sitä on suolistettu antaumuksella, alottivat maanantaina. Nyt testataan saksalaisen kansanauton varaosien saatavuus. En usko että kottero on perjantaina vielä läjättynä ja leimattuna.
Eiks nuo Wolkkerstrumitoo enempi semmosia kansanautoja? Ku eiks nuot bimmerit ja perseelleslensit oo sitte enempi semmosia premium rotiskoita.
-
josko bemsu on palasteltu?
Siellä sitä on suolistettu antaumuksella, alottivat maanantaina. Nyt testataan saksalaisen kansanauton varaosien saatavuus. En usko että kottero on perjantaina vielä läjättynä ja leimattuna.
Eiks nuo Wolkkerstrumitoo enempi semmosia kansanautoja? Ku eiks nuot bimmerit ja perseelleslensit oo sitte enempi semmosia premium rotiskoita.
Mää oon saanu sen käsityksen et 300-sarjalaiset on niitä kauppakasseja siellä, siks osatkin halpoja.... :-[
-
Jaa määluulinsitä 5hunttiseks eihän niihin juu osat ole kovinkaan kalliita. Ei oikeestaan mihinkään Bemmiin eikä Meseen jos jätetään neet erikoisemmat pois.
-
Jaa määluulinsitä 5hunttiseks eihän niihin juu osat ole kovinkaan kalliita. Ei oikeestaan mihinkään Bemmiin eikä Meseen jos jätetään neet erikoisemmat pois.
Mää kattelin aikani vanhaa S-mursua, innostus lopahti kun katto varaosien hintoja... :'(
Olis ollu halvalla iso auto mihin istuttaa koko kolmen koplan takapenkille. Mut ne huollot ja muut... :'( :'(
Ei silti, meneehän nyt tohon E46:n 200000km "perushuoltoon" varmaan kaikkineen 4000euroa... ;D
-
Jaa määluulinsitä 5hunttiseks eihän niihin juu osat ole kovinkaan kalliita. Ei oikeestaan mihinkään Bemmiin eikä Meseen jos jätetään neet erikoisemmat pois.
Mää kattelin aikani vanhaa S-mursua, innostus lopahti kun katto varaosien hintoja... :'(
Olis ollu halvalla iso auto mihin istuttaa koko kolmen koplan takapenkille. Mut ne huollot ja muut... :'( :'(
Ei silti, meneehän nyt tohon E46:n 200000km "perushuoltoon" varmaan kaikkineen 4000euroa... ;D
Niin tuo S-mursu on mielestäni jo hieman erikoisempi. Enpäs tiedä vaikee on päättää mimmosen kotteron sitä hommais noitten vanhojen tilalle. Pitäisolla näppärä kaupunkireissulla silti tukevan oloinen myös motarilla. Kiihtyykkinpitäis että emännyys pääsee kauppareissuilla toteuttaan liikenne raivoa ja pääsee muunliikenteen ohi :-X Toisaalta litkua eisaisi kulua kovin kauheesti. 3ihmistä pitäis mahtua kyytiin joten Golf kokoluokka on sopiva. Jos mennään pienempiin niin muntäytyy kiivetä katolle kun ei mahdu kapiiniin.
-
Jaa määluulinsitä 5hunttiseks eihän niihin juu osat ole kovinkaan kalliita. Ei oikeestaan mihinkään Bemmiin eikä Meseen jos jätetään neet erikoisemmat pois.
Mää kattelin aikani vanhaa S-mursua, innostus lopahti kun katto varaosien hintoja... :'(
Olis ollu halvalla iso auto mihin istuttaa koko kolmen koplan takapenkille. Mut ne huollot ja muut... :'( :'(
Ei silti, meneehän nyt tohon E46:n 200000km "perushuoltoon" varmaan kaikkineen 4000euroa... ;D
Niin tuo S-mursu on mielestäni jo hieman erikoisempi. Enpäs tiedä vaikee on päättää mimmosen kotteron sitä hommais noitten vanhojen tilalle. Pitäisolla näppärä kaupunkireissulla silti tukevan oloinen myös motarilla. Kiihtyykkinpitäis että emännyys pääsee kauppareissuilla toteuttaan liikenne raivoa ja pääsee muunliikenteen ohi :-X Toisaalta litkua eisaisi kulua kovin kauheesti. 3ihmistä pitäis mahtua kyytiin joten Golf kokoluokka on sopiva. Jos mennään pienempiin niin muntäytyy kiivetä katolle kun ei mahdu kapiiniin.
MEille pitäs mahtua viisi.
-
Eikös noissa uusissa meseissä ole kans yksirivinen jakovitja?