Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: optimisti - 23.08.14 - klo:08:02
-
Mitä mieltä olette. Olen kallistumassa 8000 sarjan New Hollandiin. Edellinen on olut Sampo ja siinä on tympinyt lähinnä mitä erinlaisemmat pikku-ja vähän suuremmat viat.
-
Ei kannata. 2000-sarjan mehuvetokoneet ovat täysin eri planeetalta käytettävyyden kannalta kuin vanhemmat sarjat tai mikään kuningas Leissonin iäkkäämpi versio. Kestävyys on hyvin paljon yksilöstä kiinni.
-
miten alkaako jo noi 2000-sarjan koneet olemaan ostajien saavutettavissa? elikkä onko hinnat jo inhimillisiä?
-
Mä vaihdoin massikan Nyykkärin 8040 -87 ja oli mielestäni hyvä vaihto näin neljän vuoden kokemuksella, tietysti kokoluokkakin oli ihan toista.. Mehuvedot ja muut hienoudet puuttuu, mut mä pärjään hyvin sillä.. Rahoitus ratkasee ja kuinka pitkälle ajalle hankintaa suunnitellaan..
-
... 30 vuotta?
-
Laita Case IH "rumpukone" ne kestää miehen iän 5000-10000 tuntia
-
Laita Case IH "rumpukone" ne kestää miehen iän 5000-10000 tuntia
Kompataan edellistä, jos haluat "ikuisen" puimurin niin etsi jostain kohtuullisesti ajettu Axial-Flow (1688 tai 2388/2588/7088 jos haluat mukavamman ohjaamon). Yksinkertainen rakenne, perustekniikka (myös sähköissä, enimmäkseen vanhanaikaista relesähköä, ei kovin montaa piirikorttia ja ohjainpurkkia) ja varmasti kestävä. Iso plussa myös pari kolme tonnia pienempi paino noihin muihin isoihin koneisiin verrattuna, kun rengastat koneen kunnolla niin menee siellä missä sampokin ja jos jostain syystä tarvitsisi niin pahemmassakin. Samalla kun ostat koneen esim. englannista, sovit hyvät yhteydet dealeriin niin varmasti saat osat yhtä nopeasti suomeen kun näiden suomessa koneita suoraan myyvien kautta, joilla ei kuitenkaan ole mitään varastossa... Näin on mm. silppurin kanssa tehty jo vuosia ja hyvin toimii.
-
Varaosien saatavuus (toimitusaika) kestää välillä
Luvattoman kauan jo originaalit osat maksaa maltaita
Mm kytkinakselitumppi toimitusaika 4 viikkoa :o
Ei sinänsä , kestävä kone, mut sitten kun porsii, niin maksaa
Ja osien saanti kestää.
-
NH miehet väittävät että, kestää.
Miksi kuitenkin Sampoja myydään paljon verrattuna muihin merkkeihin, lisäksi Samposta kuuluu mitä ihmeellisempiä remontti juttuja.
-
tse kotimaisuus taas painaa niiiin paljon. ei ilkiä ostaa ulkopeltejä kun ruokaakin tuottaa, ja sitten saa kärsiä puoluepolitiikasta ayn johdolla.
-
.
Miksi kuitenkin Sampoja myydään paljon verrattuna muihin merkkeihin, lisäksi Samposta kuuluu mitä ihmeellisempiä remontti juttuja.
Muihin vastaavan kokoluokan koneisiin verrattuna Sampo on kevyempi ja halvempi. Samanhintaisiin koneisiin verrattuna Sampo on tehokkaampi.
Remonttijutut on juttuja, tosin osa tottakin. Tässä raudan määrä ja koneen hinta korreloi kääntäen kestävyyteen. Sampon kanssa joutuu remppaa tekemään, mutta ei kohtuuttomasti muihin tekijöihin nähden. Jos ei sitten ole 500... >:(
-
Näin puintiaikaan, kun seurannut lähipajan liikennettä, on sinne viilettänyt sampoja tiuhaan. Mutta ovat saman päivän, jopa tunninkin, sisällä viilettäneet poiskin. Kaksi claasia on viilettäneet myös korjaamolle, mutta poisviilettäminen on jäänyt vielä tapahtumatta... :-X
-
.
Miksi kuitenkin Sampoja myydään paljon verrattuna muihin merkkeihin, lisäksi Samposta kuuluu mitä ihmeellisempiä remontti juttuja.
Muihin vastaavan kokoluokan koneisiin verrattuna Sampo on kevyempi ja halvempi. Samanhintaisiin koneisiin verrattuna Sampo on tehokkaampi.
Remonttijutut on juttuja, tosin osa tottakin. Tässä raudan määrä ja koneen hinta korreloi kääntäen kestävyyteen. Sampon kanssa joutuu remppaa tekemään, mutta ei kohtuuttomasti muihin tekijöihin nähden. Jos ei sitten ole 500... >:(
On niitä viissatasiakin ollu vähävikaisia. Ainut ihme ongelma oli joka meni sen mukana vaihtoon, kietoi kolakuljettimen ylä akseliin olkea. Muistaakseni lähinnä toiselle puolelle ja kauraa. Jokunen laakeri ja hihna meni.
-
500,ses syöttörumpua laittaa hiukan alemmas niin menee tavara paremmin kolakuljeettimen keskeltä, eikä kunpaakaan laitaa liikaa viistäen. Sehä kietoo sinne akselille toiseen laitaan?
-
500,ses syöttörumpua laittaa hiukan alemmas niin menee tavara paremmin kolakuljeettimen keskeltä, eikä kunpaakaan laitaa liikaa viistäen. Sehä kietoo sinne akselille toiseen laitaan?
Näin se varmaan teki, siitä on jo yli 20 vuotta aikaa.
-
Muihin vastaavan kokoluokan koneisiin verrattuna Sampo on kevyempi ja halvempi.
Ei välttämättä ainakaan kevyempi jos puhutaan uusista puimureista ja konedata tietoihin on uskomista. Vanhat Sammot ovat keveitä, mutta osa keveydestä on tosiaan kestävyyden kustannuksella. Jos verrantaan aloittajan NH 8000 sarjaa ja Kylmiksen hehkuttamaa hydrovetoista Sampoa, niin 2035 on kyllä noin tonnin kevyempi, mutta 2045 painaa käytännössä konedatan mukaan yhtä paljon. Jos noihin painoihin on uskomista....
Itse hankkisin mieluummin käytetyn 8000-sarjan NH kuin käytetyn Sammon.
-
Joo. Sampossa tosin on aika asiallinen rengastus jo lähtökohtaisesti ja isommatkin mahtuu. Joskus kun noita vanhempia koneita paperilla vertailin niin yleensä eurooppalaiseen koneeseen sai rastilistalta saman kokoiset gummit mitä Pori-merkkisessä oli vakiona. Mites isot tommoseen esim 8040 tai 68 mahtuu alle?
-
Joo. Sampossa tosin on aika asiallinen rengastus jo lähtökohtaisesti ja isommatkin mahtuu. Joskus kun noita vanhempia koneita paperilla vertailin niin yleensä eurooppalaiseen koneeseen sai rastilistalta saman kokoiset gummit mitä Pori-merkkisessä oli vakiona. Mites isot tommoseen esim 8040 tai 68 mahtuu alle?
Eteen 68:aan maksimi yleisistä kokoluokista 750/65R26 ja pykälää harvinaisemmista (ja kalliimmista) Trellen 800/55-30.5 luultavasti juuri ja juuri mahtuu. 8040 näyttää ahtaammalta.
-
Minkämoisia lie nuo alkupään 3000-sarjalaiset?
-
Joo. Sampossa tosin on aika asiallinen rengastus jo lähtökohtaisesti ja isommatkin mahtuu. Joskus kun noita vanhempia koneita paperilla vertailin niin yleensä eurooppalaiseen koneeseen sai rastilistalta saman kokoiset gummit mitä Pori-merkkisessä oli vakiona. Mites isot tommoseen esim 8040 tai 68 mahtuu alle?
Eteen 68:aan maksimi yleisistä kokoluokista 750/65R26 ja pykälää harvinaisemmista (ja kalliimmista) Trellen 800/55-30.5 luultavasti juuri ja juuri mahtuu. 8040 näyttää ahtaammalta.
Tätä voi nyt verrata siihen, että vanhoissa Sampoissa (680/690) vakiorengas on 18.4R26 ja optiona 600/60R30.5 ja painoa 5 tonnia. Pienimmissä 2000 sarjan Sampoissa vakio eturengas 18.4R34 ja suht monessa käytetyssä näkyy olevan 600/34 renkaat.
-
Hyvin naamioitu... http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-leikkuupuimurit/john-deere-w440/fjid9g6m.html
-
Ulkomaan puimureissa tuntuu olevan enemmän rasvattavia nippoja.
Sammon 680 ja 690 eivät ole enää hinnankiroissa, mutta ajaako niillä vielä 1500h sen 2000h päälle?
Muuan tuttun tuttu kehui ajaneen NH:lla 4000h ilman mitään isompaa ongelmaa.
-
Mistähän johtuu, ettei Valtralla ole yhtään nyykkärin puimuria vaihtokoneena.
-
eivät huoli nyykkäreitä kuten ei traktoripuolellakaan. ite kyselin jannelta mutta ei luvannu kuin satasia tosta miun satasesta, siinä sentäs etokuormaaja keulalla. ei sen puoleen ei siellä ole muutamaa muutakaan merkkiä vaihossa.
-
Muihin vastaavan kokoluokan koneisiin verrattuna Sampo on kevyempi ja halvempi.
Ei välttämättä ainakaan kevyempi jos puhutaan uusista puimureista ja konedata tietoihin on uskomista. Vanhat Sammot ovat keveitä, mutta osa keveydestä on tosiaan kestävyyden kustannuksella. Jos verrantaan aloittajan NH 8000 sarjaa ja Kylmiksen hehkuttamaa hydrovetoista Sampoa, niin 2035 on kyllä noin tonnin kevyempi, mutta 2045 painaa käytännössä konedatan mukaan yhtä paljon. Jos noihin painoihin on uskomista....
Itse hankkisin mieluummin käytetyn 8000-sarjan NH kuin käytetyn Sammon.
Taitaa mennä niin että mitä enemmän tunteja, sitä vähemmän Sampo houkuttelee. NH:n 8000-sarjan pienempiin verrattuna 2045 on tehokkaampi, ergonomisempi, näppärämpi, puhdistettavampi ja miellyttävämpi ajaa. Vanhemmissa vaan tahtoo sitten olla perin tiheään kaikenlaista harmia. Itselläni nyt siis 24-vuotias käytettynä ostamani NH ja kaverilla oli paljon tuoreempi 2045 uutena - samoihin käyttötunteihin remonttisuhde oli ainakin 1 : 5, vikojen hankaluuteen suhteutettuna varmaan 1:10. Akselistaan irronnutta olkikelaa ym muita päivän projekteja, jotka olivat varsin työläitä korjailla. Kumpikin kuski on huolellinen ja asiallinen. En tiedä oliko tuo sitten maanantaipäivän yksilö? Olen kuullut kestävistäkin Sampoista, mutta omaan tuttavapiiriini niitä ei ole vaan osunut.
Olen tullut siihen tulokseen, että jos NH:n viitsii rauhassa kuluvilta osiltaan peruskorjata, niin sillä ajanee melkoisen pitkään taas pienin murhein. Eli kola- ja elevaattoriketjut, joitakin nipattomia laakereita, pa:n siirtopumppu, vesipumppu ja tiivisteitä ym tulee ekana mieleen.
Yksi kysymys on sitten jatkossa osien saanti, tälläkään hetkellä kaikkia osia ei taida vanhaan Kleissoniin enää ainakaan nopeasti saada? Vetoakseleita kai tekee joku täällä kotimaassa?
Minkään merkkistä konetta ei kannata hankkia loppuunajettuna ja huonosti pidettynä.
-
Käytettyjen puimurien myynti-ilmoituksia on ilo selata :D
Arvot näyttävät putoavan 2 kertaa enemmän, kuin mitä halvimmat rahtiukot ottavat :D Hyvää bisnestä
-
"Uutta" ja isompaa täälläkin tekisi mieli. Vanha on 1042 JD vuodelta 85 ja tunteja 2200.. Isompi olisi mukavampi, jotta aikaa jäisi muihinkin töihin mutta uskaltaako mitään ostaa kun kaikki tuntuu jostain aina hajoavan ja nykyisellä päässyt suht ongelmitta (koputtaa puuta) viimeiset vuodet.. Se aika jonka isommalla koneella säästää, menee äkkiä isompiin remontteihin?
Lisäksi, vanhan vaihtohyvitys tuntuu olevan niin onneton että pääsee hyville tuntipalkoille kun sillä jatkaa..
-
No tota... mää oon pohtinut tämän silleen, että ennemmin kärsin 40 tuntia vuodessa vanhalla romulla puimisessa kuin että kärsisin 8760 tuntia siitä tuskasta, että ostaisin velaksi paremman ;D
-
Maksatko uudemman ja isomman puimakoneen velkavälirahan vuodessa pois, vai tarkoititko että kärsit 8760h/vuosi seuraavat 5-10 vuotta kuten me muutkin kuolevaiset? ;D
Itse olen miettinyt täysin samoin, tuolla vanhalla 690:llä on puinut nämä ovat pienet vuosittaiset tarpeensa aina kohtuudella ilman isompia remontteja ja vieläpä ihan kohtuullisella vauhdillakin, verraten vanhoihin Fahr 750:n ja DF M770:n...
Siihen paljon parjattuun kaivuriin tulee meillä(kin) tunteja paljon enemmän puimuriin, eikä siinä ole paljoa enempää rahaa kiinni...
-
Maksatko uudemman ja isomman puimakoneen velkavälirahan vuodessa pois, vai tarkoititko että kärsit 8760h/vuosi seuraavat 5-10 vuotta kuten me muutkin kuolevaiset? ;D
Itse olen miettinyt täysin samoin, tuolla vanhalla 690:llä on puinut nämä ovat pienet vuosittaiset tarpeensa aina kohtuudella ilman isompia remontteja ja vieläpä ihan kohtuullisella vauhdillakin, verraten vanhoihin Fahr 750:n ja DF M770:n...
Siihen paljon parjattuun kaivuriin tulee meillä(kin) tunteja paljon enemmän puimuriin, eikä siinä ole paljoa enempää rahaa kiinni...
Vain vuoden, sit vouti hakis sen pois.
-
Joo. Sampossa tosin on aika asiallinen rengastus jo lähtökohtaisesti ja isommatkin mahtuu. Joskus kun noita vanhempia koneita paperilla vertailin niin yleensä eurooppalaiseen koneeseen sai rastilistalta saman kokoiset gummit mitä Pori-merkkisessä oli vakiona. Mites isot tommoseen esim 8040 tai 68 mahtuu alle?
Eteen 68:aan maksimi yleisistä kokoluokista 750/65R26 ja pykälää harvinaisemmista (ja kalliimmista) Trellen 800/55-30.5 luultavasti juuri ja juuri mahtuu. 8040 näyttää ahtaammalta.
Tätä voi nyt verrata siihen, että vanhoissa Sampoissa (680/690) vakiorengas on 18.4R26 ja optiona 600/60R30.5 ja painoa 5 tonnia. Pienimmissä 2000 sarjan Sampoissa vakio eturengas 18.4R34 ja suht monessa käytetyssä näkyy olevan 600/34 renkaat.
Täytyy nyt kuitenkin muistaa, että suuremmasta vannekoosta huolimatta puhutaan saman suuruisista vierintäkehistä, koska leveissä nakeissa korkeilla profiileilla ilmatila kasvaa huomattavasti. 600/34 on hieman korkeampi kuin 750/65-R26, mutta en usko että vähän suurempi halkaisija korvaa noin suurta eroa leveydessä. 800/55-30.5 mennee jo samaan tai yli. 750/65R26 näkyy olevan myös pikku-Comioiden vakiomammutti ja Trellen 800 myös on listalla niille, joilla lompsa kestää.
Vakiorenkaista vanhemmissa koneissa olet sinänsä ihan oikeassa. Esim 8040:ssa näkyy olevan tosi onnettomia rattaita, eikä juuri ylimääräistä tilaa ilman peltisaksien käyttöä. TC 52/54 -malleissa on jo isommat koot otettu suunnittelussa huomioon, toki niissäkin vain tiettyyn rajaan asti (800/55-30.5). Jossain 54:ssa olen 800/65R32:t nähnyt kuvassa, mutta edellyttänee jo modauksia eikä varsinaisesti imartele pöydän kulmaa, jollei takapäätä samaan aikaan reilusti koroteta.
-
Naapuri laittoi aikoinaan 690 porilaiseen 18,4+ 34 niin meni nätisti tyhjällä säiliöllä mutta alkoi säiliö täynnä raapimaan peltejä, antoi nääs rakenteet senverran periksi, kait se peltejä muokkaamalla sai ajettua. Oli kyllä sitten hyvä märällä pellolla.
-
Naapuri laittoi aikoinaan 690 porilaiseen 18,4+ 34 niin meni nätisti tyhjällä säiliöllä mutta alkoi säiliö täynnä raapimaan peltejä, antoi nääs rakenteet senverran periksi, kait se peltejä muokkaamalla sai ajettua. Oli kyllä sitten hyvä märällä pellolla.
;D
Yks asia mikä sitten vaikuttaa ääriolosuhteissa paljon, on renkaan tyyppi. Mulla on 690 vakiokokoiset (18.4R26) renkaat, mutta kun ne on XBIB Misukat, niin menee aika hyvin pehmeässäkin. 2012 syksyllä en uponnut noiden kanssa yhtään kertaa ja viimeistä aaria myöten tuli kaikki pois.
-
DF 1080 mahtuu helposti 18,4+34 ja pulttijakokin sama kuin useissa traktoreissa, voi "lainata" traktorista. , niillä pääsee hyvin.
-
DF 1080 mahtuu helposti 18,4+34 ja pulttijakokin sama kuin useissa traktoreissa, voi "lainata" traktorista. , niillä pääsee hyvin.
Ei ne ota kiinni sihen rappusten tukirautaan?
-
Rappusia 10 senttiä ylemmäs, aikaisempi omistaja tehnyt pieniä muutoksia, ja rappuset pitää nostaa ylös ja kiivetä muuten ohjaamoon.
-
Rappusia 10 senttiä ylemmäs, aikaisempi omistaja tehnyt pieniä muutoksia, ja rappuset pitää nostaa ylös ja kiivetä muuten ohjaamoon.
Sit ku sun tulee kiire pois hytistä ni et muistakka et raput puuttuu, sit sattuu viljelijää leukaan... ;D
Vaikkei muuta kun iskee helvetillinen varpusparvipaskahätä kesken saran.... ;D
-
1080:ssä rappusia kannattaa tuoda hiukan ulospäin, niin ei tartte kikkailla ja 18.4r34:t sopii kivasti. Vaikka takapää on vastaavasti rengastettu korkeammaksi, muuttuu pöydän kulma hiukan epäedulliseksi. Huomaa siitä, että hiukan upoksissa tavara valuu paremmin sisään ;-)
Kerran hätätilassa rengasrikkotapauksessa on ollu 16.9r38:t alla, vaati sivupeltien irroituksen.
-
No, ilman hyttiä on puimuri, että poistumismahdollisuuksia useampia, ja "hätätilanteet" ennakoitavissa. Isommat renkaat parantaa hiukan hitaan oloista 2 vaihdetta. Yleensä kyllä tulee ajeltua alkuperäisillä 18,4+26 renkailla.
-
Voi hypätä vaikka leikkuupöydälle.... :D
Pyhänä kävi sillä tavalla, että samalla tankillisella pöytä imi kaksi sammakkoa sisäänsä. Toinen oli vielä hauska, kun selvisi terästä ja kaatokelasta, mutta sitten arvioi suunnan väärin ja loikkasi päin rumpua ja sinne hävisi....
Näitä on sitten mukava raapia seulastolta pois...
Onneksi ei ollu Supersammakko...
-
Voi hypätä vaikka leikkuupöydälle.... :D
Pyhänä kävi sillä tavalla, että samalla tankillisella pöytä imi kaksi sammakkoa sisäänsä. Toinen oli vielä hauska, kun selvisi terästä ja kaatokelasta, mutta sitten arvioi suunnan väärin ja loikkasi päin rumpua ja sinne hävisi....
Näitä on sitten mukava raapia seulastolta pois...
Onneksi ei ollu Supersammakko...
Lakovilja tuo lähes kaikkea elukkaa sisuksiin. Suurin osa on kuoriaisia mut väliin mahtuu juurikin sammakoita ja ompa sieltä joskus tullu kaatosuppilon päälle puolikas myyräkin.
-
Voi hypätä vaikka leikkuupöydälle.... :D
Pyhänä kävi sillä tavalla, että samalla tankillisella pöytä imi kaksi sammakkoa sisäänsä. Toinen oli vielä hauska, kun selvisi terästä ja kaatokelasta, mutta sitten arvioi suunnan väärin ja loikkasi päin rumpua ja sinne hävisi....
Näitä on sitten mukava raapia seulastolta pois...
Onneksi ei ollu Supersammakko...
Lakovilja tuo lähes kaikkea elukkaa sisuksiin. Suurin osa on kuoriaisia mut väliin mahtuu juurikin sammakoita ja ompa sieltä joskus tullu kaatosuppilon päälle puolikas myyräkin.
Kumpi pää. Niinku tota, että oliks se menossa maan sisään vai sieltä ylös ???
-
Tuskin sinne loimaan savikoille pystyy myyrä kaivautumaan, joku eksynyt raukka :'(
-
Kissan pentu isointa mitä puimuri nielassu mitä tulee eläimiin, kerran hirvi käyttäytyi "uhkaavasti" kun reviiriä häirittiin kaurapellossa. Sarvet suuntasi puimuria kohti.
-
Voi hypätä vaikka leikkuupöydälle.... :D
Pyhänä kävi sillä tavalla, että samalla tankillisella pöytä imi kaksi sammakkoa sisäänsä. Toinen oli vielä hauska, kun selvisi terästä ja kaatokelasta, mutta sitten arvioi suunnan väärin ja loikkasi päin rumpua ja sinne hävisi....
Näitä on sitten mukava raapia seulastolta pois...
Onneksi ei ollu Supersammakko...
Lakovilja tuo lähes kaikkea elukkaa sisuksiin. Suurin osa on kuoriaisia mut väliin mahtuu juurikin sammakoita ja ompa sieltä joskus tullu kaatosuppilon päälle puolikas myyräkin.
Kumpi pää. Niinku tota, että oliks se menossa maan sisään vai sieltä ylös ???
Perse. ;D
-
Ulkomaan puimureissa tuntuu olevan enemmän rasvattavia nippoja.
Sammon 680 ja 690 eivät ole enää hinnankiroissa, mutta ajaako niillä vielä 1500h sen 2000h päälle?
Muuan tuttun tuttu kehui ajaneen NH:lla 4000h ilman mitään isompaa ongelmaa.
4000 h on jo melko paljon puitavaa varmaan tai on hidas
kuski ajamaan. 80 ha:n keskikokoisella tilalla sadan vuoden puinnit.
-SS-
-
Ulkomaan puimureissa tuntuu olevan enemmän rasvattavia nippoja.
Sammon 680 ja 690 eivät ole enää hinnankiroissa, mutta ajaako niillä vielä 1500h sen 2000h päälle?
Muuan tuttun tuttu kehui ajaneen NH:lla 4000h ilman mitään isompaa ongelmaa.
4000 h on jo melko paljon puitavaa varmaan tai on hidas
kuski ajamaan. 80 ha:n keskikokoisella tilalla sadan vuoden puinnit.
-SS-
Noita "tuttuja" on kaikilla, tosin niitten tarinoista pitää ottaa värikynällä töherretty pois.
Onhan sullakin Mega-Make tuttuna... ;D
-
Ulkomaan puimureissa tuntuu olevan enemmän rasvattavia nippoja.
Sammon 680 ja 690 eivät ole enää hinnankiroissa, mutta ajaako niillä vielä 1500h sen 2000h päälle?
Muuan tuttun tuttu kehui ajaneen NH:lla 4000h ilman mitään isompaa ongelmaa.
4000 h on jo melko paljon puitavaa varmaan tai on hidas
kuski ajamaan. 80 ha:n keskikokoisella tilalla sadan vuoden puinnit.
-SS-
On sitten jo toisen kokoinen kone kuin esim. 690 millä pistelee jatkuvasti 2 ha tunnissa sisältäen kaikki siirtoajotkin. 690 olen itse päässyt parhaimmillaan vähän yli 1,7 ha/h
-
Minä tutkiskelin kerran sumujen saarilla myynnissä ollutta TX:ää jossa oli 7000 kelatuntia.
Siihen oli kyllä vaihdettu ainakin kertaalleen pöytä ja puolet puimakoneesta.
Moottori, ajovoimansiirto, runko ja ohjaamo olivat kai yhä originaaleja.
-
Minä tutkiskelin kerran sumujen saarilla myynnissä ollutta TX:ää jossa oli 7000 kelatuntia.
Siihen oli kyllä vaihdettu ainakin kertaalleen pöytä ja puolet puimakoneesta.
Moottori, ajovoimansiirto, runko ja ohjaamo olivat kai yhä originaaleja.
Joo, ja sit varisee seulasto ku kumit kuluu....
-
Onkohan se mahdollisesti tapana ylpeämmissä taloissa, joissa puitavaa nyt olisi vaan ehkä Sampolle sopivasti, että se oljenkeltainen laatupeli laitetaan letkulla kiinni varmarisäiliöön ja jätetään talveksi puintikone päällä käyntiin latoon ?
Tulee tunteja enemmän kuin kellään naapurilla.
-SS-
-
Onkohan se mahdollisesti tapana ylpeämmissä taloissa, joissa puitavaa nyt olisi vaan ehkä Sampolle sopivasti, että se oljenkeltainen laatupeli laitetaan letkulla kiinni varmarisäiliöön ja jätetään talveksi puintikone päällä käyntiin latoon ?
Tulee tunteja enemmän kuin kellään naapurilla.
-SS-
;D
-
Minä tutkiskelin kerran sumujen saarilla myynnissä ollutta TX:ää jossa oli 7000 kelatuntia.
Siihen oli kyllä vaihdettu ainakin kertaalleen pöytä ja puolet puimakoneesta.
Moottori, ajovoimansiirto, runko ja ohjaamo olivat kai yhä originaaleja.
Joo, ja sit varisee seulasto ku kumit kuluu....
Luulisin että tuollaiset ns. kuluvat osat on vaihdettu jo aika monta kertaa, samoin luultavasti myös koko seularunko ja viettopinta.
-
Minä tutkiskelin kerran sumujen saarilla myynnissä ollutta TX:ää jossa oli 7000 kelatuntia.
Siihen oli kyllä vaihdettu ainakin kertaalleen pöytä ja puolet puimakoneesta.
Moottori, ajovoimansiirto, runko ja ohjaamo olivat kai yhä originaaleja.
Joo, ja sit varisee seulasto ku kumit kuluu....
Luulisin että tuollaiset ns. kuluvat osat on vaihdettu jo aika monta kertaa, samoin luultavasti myös koko seularunko ja viettopinta.
Rimuli vois kommentoida.... ;D